PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
واقعاً معرفی فوق العاده ای بود، من فقط تونستم بنا به دلایلی فقط یه بار ببینیم اونم بی صدا! تریلر رو منظورمه!

واقعاً چه فضای فوق العاده ای داشت و چه سکانس خوبی بود، کاملاً کوجیما، پر از رمز و رازهای عالی ( جای دستهایی که روی زمین می خورد )، فکر کنم این سری که کوجیما می خواد بسازه، یه جورایی یه بازی فوق فضایی و خیلی پیشرفته است، یه جورایی حتی فک می کنم بازی از اون بازی هایی که توش فوق العاده بازی زمانی هست! حتی شاید دلیل اون جای دستها و اتفاقات اول تریلر باشه!

چقدر کارگردانی صحنه گریه نورمن خوب بود، واقعاً کوجیما نشون داده درست میگه که 90% بدنش از فیلم تشکیل شده! و این تاثیر این علاقه به سینما رو میشه تو کارگردانی کات سین ها دید، خلاصه اینکه اتمسفر بازی عالی انتخاب نورمن هم عالی بود و با اینکه فکر نمی کردم کوجیما عنوان دیگه ای بسازه بتونم مثل متال گیر دنبالش کنم ولی این داره یه جورایی باهام اینکارو می کنه!
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
تریلرش با همه چیزایی که توی E3 دیدم تفاوت داشت و جذاب بود فقط یه چیزی منو نگران کرده که اونم norman reedus هست.تو بازیهای کامپیوتری گیمرا معمولا کارکترای خلق شده رو خیلی بیشتر میپسندن تا یه چیز نمونه برداری شده واقعی از شخصیت های موجود که قبلا دیدنش مگه اینکه طرف سرشناس نباشه مثل Trevor و نمونه هایی از این دست.
نمیدونم طرفدارای عناوین کوجیما اینو اصلا میتونن بعنوان یه قهرمان به خودشون بقبولونن یا نه. البته نمیشه با یه تیزر کوتاه با قاطعیت نظر نهایی رو داد ولی چهره norman reedus حداقل تو این نمایش کوتاه نتونست منو قانع کنه که یه قهرمان بزرگ میتونه از توش در بیاد.با توجه به اینکه کوجیما قبلا گفته میخوام یه سری بزرگ دیگه رو بوجود بیارم چه بسا فقط تو نسخه اول از این بازیگر استفاده بشه و تو نسخه های بعدیش با کس دیگه ای یا حتی شخصیت غیر واقعی جایگزین بشه
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
خخخخخخ....
اینو وللش...

بازی رو بچسب ناکاما...
من بگم که از این Star سری Walking Dead زیاد خوشم نمیاد و این سریال هم دوز نمیداریم ولی باز هم بگم نمیدونم چرا ولی به دلم نشست توی Context این بازی...
مهم احساسات هست که خوب انتقال داده این طرف....

^___^

norman reedus کسیه که همه عاشقشن بعد تو خوشت نمیاد؟ :| یعنی یکی از خفن ترین اتفاقاتی که برا من افتاد این بود که تو بازی جدید کوجیما هنوز Norman هست :x
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
تریلرش با همه چیزایی که توی E3 دیدم تفاوت داشت و جذاب بود فقط یه چیزی منو نگران کرده که اونم norman reedus هست.تو بازیهای کامپیوتری گیمرا معمولا کارکترای خلق شده رو خیلی بیشتر میپسندن تا یه چیز نمونه برداری شده واقعی از شخصیت های موجود که قبلا دیدنش مگه اینکه طرف سرشناس نباشه مثل Trevor و نمونه هایی از این دست.
نمیدونم طرفدارای عناوین کوجیما اینو اصلا میتونن بعنوان یه قهرمان به خودشون بقبولونن یا نه. البته نمیشه با یه تیزر کوتاه با قاطعیت نظر نهایی رو داد ولی چهره norman reedus حداقل تو این نمایش کوتاه نتونست منو قانع کنه که یه قهرمان بزرگ میتونه از توش در بیاد.با توجه به اینکه کوجیما قبلا گفته میخوام یه سری بزرگ دیگه رو بوجود بیارم چه بسا فقط تو نسخه اول از این بازیگر استفاده بشه و تو نسخه های بعدیش با کس دیگه ای یا حتی شخصیت غیر واقعی جایگزین بشه

یه نکته خوب داره این داستان و اون اینه که اگه داستان منسجم و خوب باشه، که طبق پیشینه کوجیما احتمالاً باید یه داستان پر از معما و جدید باشه، حتی می تونه یه سری جدید از کوجیمای با تجربه باشه و یه جورایی حتی ممکن باشه از متال گیر هم بهتر باشه، برای اینکه طبق پیشرفت گرافیکی و زمینه های دیگه کوجیما هم الان چون می تونه یه بازی یا سری دیگه خلق کنه می تونه تمام این پیشرفت ها و محدودیت هایی که در MGS داشت رو اینجا نداشته باشه، چه از لحاظ داستانی، گرافیک بصری و ..، و اگه یه بازیگر خوب که عموماً قهرمان یکی از فیلم ها یا سریال های محبوب هست می تونه با قرار گرفتن در نقش قهرمان کاری کنه که باهم چفت بشن و حتی از قهرمان ساختگی هم بهتر کار در بیاد.

انتخابشم بد نیست، Norman Reedus کلاً در نقش های که بازی کرده در فیلم یا سریال، همه نقش های کم جرف، مرموز و حتی فیلم هایی با قضای ترسناک و معمایی داشتن که فکر می کنم با فضای بازی همخونی داره، منتهی نوع بازیش یکم خاصه، که شاید همین باعث بشه احساس بشه که در اون نقش خوب نیست ولی اگه داستان عالی باشه مطمئناً می تونه خیلی عالی باشه.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,001
نام
آریا
هنوز چند سال مونده تا بتونیم در مورد بازی نظر بدیم، ولی واقعاً چیز غریبی بود! :D ترکیب عجیب ساحل و نهنگ ها و برادران آسمانی و نوزاد در کنار اون غم و غصه زیادی که کاراکتر داشت، صحنه ای ساخته بود که آدم توی کمتر بازی ای میتونه مشابهش رو پیدا کنه. به نظر میرسه بازی هیچ حد و مرزی نداره و میشه منتظر هر چیزی بود. مگر اینکه کل تریلر توی ذهن کاراکتر اصلی بوده و بس! :D
فقط امیدوارم اگه حال و هوای بازی در این حد تخیلی باشه، کوجیما بعداً نیاد به زور با چیزهای علمی توجیهش کنه. مثل اون قضایای MGS که اومد کلی چیز تخیلی و جالب توش گذاشت و آخرش همه رو با نانوماشین و فلان انگل و ... توجیه کرد.
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
من تریلر رو چند بار نگاه کردم و شک ندارم داستان بازی جنگ بر سر نفت و سوخت های فسیلی یا تموم شدن منابع هستش:D
کسی هم عقیده نیست؟
 
آخرین ویرایش:

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
یه نکته خوب داره این داستان و اون اینه که اگه داستان منسجم و خوب باشه، که طبق پیشینه کوجیما احتمالاً باید یه داستان پر از معما و جدید باشه، حتی می تونه یه سری جدید از کوجیمای با تجربه باشه و یه جورایی حتی ممکن باشه از متال گیر هم بهتر باشه، برای اینکه طبق پیشرفت گرافیکی و زمینه های دیگه کوجیما هم الان چون می تونه یه بازی یا سری دیگه خلق کنه می تونه تمام این پیشرفت ها و محدودیت هایی که در MGS داشت رو اینجا نداشته باشه، چه از لحاظ داستانی، گرافیک بصری و ..، و اگه یه بازیگر خوب که عموماً قهرمان یکی از فیلم ها یا سریال های محبوب هست می تونه با قرار گرفتن در نقش قهرمان کاری کنه که باهم چفت بشن و حتی از قهرمان ساختگی هم بهتر کار در بیاد.

انتخابشم بد نیست، Norman Reedus کلاً در نقش های که بازی کرده در فیلم یا سریال، همه نقش های کم جرف، مرموز و حتی فیلم هایی با قضای ترسناک و معمایی داشتن که فکر می کنم با فضای بازی همخونی داره، منتهی نوع بازیش یکم خاصه، که شاید همین باعث بشه احساس بشه که در اون نقش خوب نیست ولی اگه داستان عالی باشه مطمئناً می تونه خیلی عالی باشه.
بحث من نوع بازیش نیست. بخوام لپ کلامو بگم منظورم قیافشه.یعنی من مشکلی ندارم که بخوان بجای شخصیت اصلی از حرکاتش و صداش استفاده کنن اما بنظرم بهتر بود تو خود بازی چهرشو تا میتونستن تغییر میدادن که یه چیز کاملا نو بنظر برسه. اینجوری فکر کنم خیلی بهتر میشد شاید حتی اونایی که با چهرش حال نمیکنن هم راحت میپذیرفتنش البته نمیدونم درصد کسایی که با قیافش حال میکنن چقدره شاید فقط منم و خودم خبر ندارم:D
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
این کوجیما واقعا عجیبه، من خودم شخصا فکر میکنم که با ظهور نسل جدید، چهره واقعی خودش رو بهتر نشون داده، همیشه یادمه قبل از این بازی و یا mgs قبلی فکر میکردم که اگر کسی بخواد این نوع ساختار و سینماتوگرافی رو توی صنعت گیم بسط و گسترش بده، اون شخص کیج هستش ولی خب ظاهرا اشتباه می کردیم !

Kojima himself said “There are a lot of elements in this teaser...I want for people to create their own ideas.”And that’s exactly what people have been doing; the teaser is being treated as a puzzle that needs to be solved,
خب دیگه مشخصه که میخواد مثل همیشه علامت بده
=======
این پدیده ای که اسمش قبلا ذکر شد، مثل اینکه یدطولانی در تاریخ داره و تنها کاری که دانمشندان هم انجام دادن اینه که فقط فرضیه دادن و هیچ کار دیگه ای نکردن !
800px-The-whale-beached-1617.jpg


مثلا چندتا از این فرضیه ها گه شاید بتونه یه علامتی به ما بده !
which is a phenomenon where aquatic marine mammals, such as whales, beach themselves. This could happen for a variety of reasons: maybe the behemoth died in the water and washed ashore, maybe it was hurt and that’s how it floated to land. Or, more tragically, maybe some whales followed the distress call of an already stranded friend, only to doom themselves in the process.
===
خود کوجیما در مورد اسم بازی میگه و انگار یه جور نام سرزمین و یه منطقه ساختگی هستش:
Kojima-san explained the meaning of the title: You talk about “mass stranding” when there are a lot of whales or dolphins stranded on the beach. It’s called “live stranding” when they’re alive, and “dead stranding” when they’re dead. The meaning of the title is that something came from “some world” and is stranded.
انگار به نظرم یه تعریفی هست که خود کوجیما برداشت کرده ! (این همه دانشمند نظر دادن، حالا هم یه دایرکتور گیم نظر بده، مگه چی میشه؟؟lol) در کل میخواد بگه که وقتی اینها لب ساحل به گل میشینن کلا دیگه مرده هستن، ولی خب جالب اینجاست که نورمن ریداس (شخصیت بازی) که هنوز اسمش مشخص نیست، وقتی به این ساحل به گل میشینه (از کجا به این منطقه پا گذاشته مشخص نیست..) و وقتی بعد از مدتی بهوش میاد، زنده هستش و داستان ادامه داره و به عبارتی دیگه نمرده !
===============
کوتاکو یه مطلب گذاشته بود که جالب بود این قسمتش:

dou8f8m8pors3nrupyya.jpg


این اعداد و معادله ها بر روی گردنبندهای شخصیت بازی هستش ! که ظاهر چندنفر توی رددیت گفتن که اینها در مورد علوم مرتبط با نسبیت و کوانتوم مکانیک هستن ! حالا اینکه می خواد چی رو اثبات کنه مشخص نیست ولی شاید میخواد بگه که بازی اتمسفر Sc-Fiـی خواهد داشت..یا اینکه حتما در آینده اتفاق می افته !
یه عده دیگه هم میگن که این آدم به نوعی وارد یه سیاهچاله شده (!!!) و و و و و که خیلی تئوری مزخرفیه ! لول.
=========
یه عده دیگه هم میگن که اون کودک همون حاصل زندگی کوجیما یعنی فرنچایز MGS هستش که حالا به زور و با بی انصافی ازش گرفتن و یا به عبارتی دیگه طبق این تصاویر حاصل زنگیش که (همون طفل) بوده رو به خاک و خون کشیدن و نابودش کردن..انسان وقتی منطق رو میزاره کنار و احساسی فکر میکنه، به نظر براش منطقی میاد، ولی درست و غلط ش دیگه با خود طرفداران هست !
===========
در مورد کارگردانی و روایت تصویر و موزیک و صدا برداری هم که هر چی بگم کمه لامصب ! انقدر قوی و با احساس بازیگر داستان اجرا (performance) داره که به راحتی میشه با یه بازیگر واقعی هنگام اجرا توی یک فیلم برابری میکنه ! البته پیشرفت تکنولوژی و همونطور که گفتم ظهور این نسل رو هم نباید دست کم گرفت، چون با این ابزارها و ویژگی ها انگار قدرت بیشتری به این دسته از گیم دیزاینرها داده میشه تا خودشون رو بتونن بهتر نشون بدن ! یعنی اون چیزی که واقعا هستن...
 

FPS Eager

کاربر سایت
Jan 27, 2013
1,333
نام
امیرعلی
واقعاً معرفی فوق العاده ای بود، من فقط تونستم بنا به دلایلی فقط یه بار ببینیم اونم بی صدا! تریلر رو منظورمه!
حتما با صدا ببينش موزيكش عاليه و اتمسفر رو ديوونه وار دارك ميكنه؛ انتخاب بهترين موزيك براى تريلر، يكى ديگه از خصلت هاى استاده.(ياد تريلر MGSV و موزيك Nuclear بخير)
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بحث من نوع بازیش نیست. بخوام لپ کلامو بگم منظورم قیافشه.یعنی من مشکلی ندارم که بخوان بجای شخصیت اصلی از حرکاتش و صداش استفاده کنن اما بنظرم بهتر بود تو خود بازی چهرشو تا میتونستن تغییر میدادن که یه چیز کاملا نو بنظر برسه. اینجوری فکر کنم خیلی بهتر میشد شاید حتی اونایی که با چهرش حال نمیکنن هم راحت میپذیرفتنش البته نمیدونم درصد کسایی که با قیافش حال میکنن چقدره شاید فقط منم و خودم خبر ندارم:D
اگر منظور شما رو درست متوجه شده باشم میگید چهره نورمن ریداس به عنوان یک قهرمان تمام و کمال قابل قبول نیست و شکننده به نظر میرسه :D خب دوتا نکته وجود داره اول اینکه شما چهره شخصیت های بازیهای قبلی کوجیما هم ببینید مثل بیگ باس تو naked snake به اون چهره ای که از قهرمان ها انتظار داریم اصلا نزدیک نیست
نکته بعدی شاید هم اصلا قرار نیست تو نقش یک قهرمان تمام و کمال بازی کنیم همین حس شکستی که چهره نورمن ریداس( بهمون میده احتمالا بخشی از داستان بازی باشه
البته بخشی هم برای استفاده از ستاره های برای جذب مخاطب و تبلیغات و این حرف ها هست خب خیلی اشتباه هست که بیان چهره رو تا این حد عوض کنند نهایتا مثل کوین اسپیسی تو COD AW یکم جوون تر میکنند و یا یکم جا افتاده تر
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
من تریلر رو چند بار نگاه کردم و شک ندارم داستان بازی جنگ بر سر نفت و سوخت های فسیلی یا تموم شدن منابع هستش:D
کسی هم عقیده نیست؟

نه! برعکس با توجه به شعری که اول تیزر مینویسه، من معانی دیگه ای رو برداشت میکنم. انگار انسان ها یا موجودات دیگه به دنبال جاودانگی هستن. منتهای مراتب انقدر کارهای کوجیما آلوده به استعاره و کنایات سنگین فلسفیه که به راحتی نمیشه به نتیجه مطلوب رسید. مثلا همین بچه تازه دنیا امده. زخمی که روی شکم نورمن بود این رو به من القاع کرد که بچه رو خودش زایمان کرده، و جالب اینه که جای زخم به شکل صلیب بود، نماد زجر کشیدن و مصیبت. منتها همه اینها میتونه صرفا یه استعاره باشه. مثلا نورمن یه کاری کرده (یه اختراع) و بخاطرش مجبور به فداکاری میشه اما اختراعش رو که مثل بچش میمونه ازش میگیرن. و حالا داره درد میکشه. اون اشک ها، اون زخم صلیب شکل، این غم و اندوه. شاید اصلا خودکشی کرده و این مکان تو عالم برزخ داره اتفاق میفته و خودکشی نهنگ ها هم باز یه کنایه دیگه است!

اما باز همه چیز به همین نمادها ختم نمیشه، شخصیت پردازی نورمن پر از کنایه و استعاره بردگی و آزادیه. دست بندی که به دستش زده شده و هنوز هم کامل باز نیست، گردنبندی که دور گردنشه و بلواقع چندتا قفله! اینها میتونه نماید از یک انسان دربند باشه. اما در بند چی؟ نه الزما یک اسارت مادی. چون میتونه کنایه از اسارت افکار باشه. و این شخصیه که آزاد شده اما بهای آزادی رو هم پرداخته!

اما چرا میگم از نظر من موضوع داستان مرگ و زندگی و جاودانگی هست؟ چون به نظر من این جای اسرار آمیزی که نشون دادن میتونه جهان بعد از مرگ باشه. جایی که توش همه چی مرده. و شخصیت داستان بعد از مرگ از این اسارت رها شده و به آزادی رسیده. و بهای این آزادی زجر و شکنجه و از دست دادن یه چیز ارزشمنده. بچه رو هم اون 5 تا موجودی که باز اگه دقت کنید مثل علامت زخم روی شکم نورمن صلیب شکل + هستن، با خودشون میبرن. شاید اونها هم نمادی از یک چیز غیر مادی باشن. به عکس ها نگاه کن، اجسام پرنده فرم صلیب دارن:

skrmbillede2016-06-13kixn0.png


skrmbillede2016-06-132bpmt.png



حالا سوال اینجاست که این جای دست روی بدنش چه معنی داره؟ رد چی هست که پاک شدنی نیست؟ و اون خون مشکی رنگ؟
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,549
نام
Mehrdad
نورمن هر کی هست جز همون به گل نشسته هاست و اومده جواب یا سوال پیدا کنه به نظرم.اومده ماموریت:D
گریه هم ابراز احساسات(یک داستان احساسی همانطور که انتظار میرفت) نورمن به دلیل دیدن و نابودی بقیه. که همین شاید نشان دهنده یکی بودنشون باشه.:-?

skrmbillede2016-06-132bpmt.png



حالا سوال اینجاست که این جای دست روی بدنش چه معنی داره؟
اون جای بخیست فکر کنم.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
اگر منظور شما رو درست متوجه شده باشم میگید چهره نورمن ریداس به عنوان یک قهرمان تمام و کمال قابل قبول نیست و شکننده به نظر میرسه :D خب دوتا نکته وجود داره اول اینکه شما چهره شخصیت های بازیهای قبلی کوجیما هم ببینید مثل بیگ باس تو naked snake به اون چهره ای که از قهرمان ها انتظار داریم اصلا نزدیک نیست
نکته بعدی شاید هم اصلا قرار نیست تو نقش یک قهرمان تمام و کمال بازی کنیم همین حس شکستی که چهره نورمن ریداس( بهمون میده احتمالا بخشی از داستان بازی باشه
البته بخشی هم برای استفاده از ستاره های برای جذب مخاطب و تبلیغات و این حرف ها هست خب خیلی اشتباه هست که بیان چهره رو تا این حد عوض کنند نهایتا مثل کوین اسپیسی تو COD AW یکم جوون تر میکنند و یا یکم جا افتاده تر
در هر حال باید منتظر بمونیم ببینیم چی میشه.

پ.ن: جا داره یادی کنیم از یه بنده خدایی که میگفت تا 2020 شاید لوگوی بازی کوجیما رو ببینیم:-j
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر