PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
80 به بالا من شخصا راضیم:D بخصوص که تقریبا مطمعنم 9 و 10 کم نخواهد داشت. ولی دیگه زیر 80 اصلا را نداره و با اینکه باز ممکنه شخصا خیلی خوشم بیاد (برای من داستان خیلی مهمه و حتی کسایی که تا الان از بازی انتقاد کردن هم معترفن داستان شاهکاره) اما نا امید کنندس این متا واسه کوجیما.
هر چقدر ماکان پایننتر بگی، موفقیت بازی بالاتر میره! بنظرم از 70 شروع کن!! اگه فرضو بر این بزاریم که به کوجیما ایمان نداشته باشم، مطمئن باش در این مورد به تو ایمان راسخ دارم :D
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
برای یه بازی که به قول کوجیما قراره ساختار شکن باشه و سبک جدیدی رو وارد صنعت کنه + با انجین آماده و بودجه‌ی نامحدود با بهترین شرایط و بازیگرای هالیوودی ساخته شده، متای 80 و اطرافش پشم هم حساب نمیشه :D
حالا من که 91 تیک زدم و فکر نمیکنم در بدترین حالتم زیر 85 بشه متای بازی.
ولی خدایی این بودجه نامحدودُ از کجا میارید؟:-??
خوبه بارها گفته شده یه تیم جمع جور:D 80 نفره روزی بازی کار کردن
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
این قوس انتظارات ملت برای بازی عالیه :D
یهو میره تا بازی نسل و یهو با کله میاد پایین:D
مطمئنم تا روز عرضه که هیچ، تا سال بعدشم جو تاپیک همینجوری بمونه :D
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
این مشکلایی که گفتنو mgsv هم داشت اما متاش چند شد؟ تازه که ds دنیای بهتری از mgsv ـه

زیر 85؟ عمرا فکرشم نکنید
خیلی بخاد اوضاع خراب باشه نزدیکای ۹۰ـه، نهایت 88.. که اینم در بدترین حالتِ، بازی زیر ۹۰ نمیشه به نظرم، حتی شاید بالاترم بره..
 

BehzaDG

کاربر سایت
Nov 28, 2006
1,814
استاد کارشو بلده ، کی پس میخواید یه مومن واقعی باشید :D اونایی که دارید گمراه میشید شماها دیگه چرا :D، من که مطمعنم میترکونه و هنوز اصل کار رو نشده >:)
ولی مردونه نپیچید به بازی نمره ها اومد :D، بازی گند بزنه همه هم برن خودم تنهایی میام وسط تاپیک ترول کنید حالشو ببرید ، ولی ترکوند هم بیاید تاپیک ای کسانی که بازیو به سخره گرفتید:| تاپیک خودتونه :D

خلاصه که جنگ عظیمی تو راهه و پر از تلفات :D>:)
 
  • Like
Reactions: BitsandBytes

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
من می‌ترسم با خیال راحت تاپیک‌های بازی رو دنبال کنم و مثلاً توی همون ResetEra هم یه دفعه ملت یه عکسی می‌ذارن و منهدم میشیم! :| ولی طبق چیزی که یکی اینجا نوشته و نمی‌دونم در چه حد دقیق هست، تا الآن سه نفر بازی رو تجربه کردن و نظراتشون این مدلی بوده:
یکی گفته کوجیما، داداش! ما با بازیت حال نکردیم و بهش 5 میدیم! :D
یکی دیگه گفته بازی برای من در حد 8 بوده، ولی میتونه تا حدود 9 هم برسه (مثل اینکه 12 ساعت بازی کرده بوده).
اون یکی هم گفته بازی براش در حد 9 بوده.
مثل اینکه هر سه نفر هم با داستانش حال کردن، مخصوصاً اون که 9 داده و گفته داستان خیلی خفنی داره و این حرفا. گویا یه موردی هم بین صحبت‌های اینا مشترکه (به نظرم نیازی به اسپویلر نیست و ربطی به داستان نداره، ولی چون خودم حساس هستم برای بقیه هم توی اسپویلر می‌ذارم):
هیچی، فقط گفتن شروع بازی خیلی کُنده و اگه جزو افرادی هستین که صبر و تحمل ندارین، حوصله‌تون سر میره. ولی اگه ولش نکنین و مثل یه مومن با تقوا بازی رو ادامه بدین، به جاهای خوبش هم می‌رسین! :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
برای یه بازی که به قول کوجیما قراره ساختار شکن باشه و سبک جدیدی رو وارد صنعت کنه + با انجین آماده و بودجه‌ی نامحدود با بهترین شرایط و بازیگرای هالیوودی ساخته شده، متای 80 و اطرافش پشم هم حساب نمیشه :D

این بودجه نامحدود از کجا آمده؟
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
اگر متای بازی زیر 88-86 بشه اونقدرها هم که فکر میکنید شاید جنگ نشه چون برعکس دوستان اونور که در هر شرایطی دفاع میکنند و همیشه همه چیز خوبه اینور خیلی از دوستان نمرات نیومده آماده ترکوندن بازی و کوجیما هستن :D دیگه اگر بازی کمتر از این حدی که گفتم بشه خود اینوری ها بازی و استاد رو خواهند ترکوند :D این تا 86 هم که گفتم بخاطر new ip بودن و سبک متفاوت بازی بود وگرنه برا بازی مثل TLOU2 کمتر از 90 خودش باعث جنگ میشه (که البته تو خواب هم نمیشه) , برا همین هم 85-84 شدن گیرز5 زیاد ترول شد چون موقع گیرز4 بهونه اولین تجربه استدیو , وقت کم و ... بود ولی خب الان با کنترل مقایسه میشه
بدبختی حدس زدن متای DS خیلی سخته امیدوارم زمان امبارگو یک هفته قبل از ریلیز الکی نباشه و مثل HZD رو سفید بشیم :D
 
  • Like
Reactions: voldmort

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
ولی خودمونیم، بیشتر ازینکه منتظر بازی جدید کوجیما باشیم، دنبال اینیم که آیا ضایع میشیم یا ضایع میکنیم.
مطمئناً بازی چه بد باشه چه خوب، یکی از مهمترین عناوین به حساب میاد. مهم ازین نظر که درباره ش تا مدت ها صحبت خواهد شد. به دو دلیل
1- کوجیما چه بخواین چه نخواین یکی از مهمترین عناصر صنعت گیمینگ هست و از قضای روزگار در مدیوم گیمینگ و طیف وسیعتر، رسانه، یکی از مولفان صاحب سبک به حساب میاد. تحت هیچ شرایطی نمیتونید حضور و اهمیت این شخص رو نادیده بگیرید. مثل این میمونه که از سینما بخوایم افرادی چون تارانتینو رو حذف کنیم یا تاثیر افرادی چون اسپیلبرگ رو نادیده بگیریم. این جمله به معنی این نیست که لزوماً چون کارگردان مولفی هست آثارش همگی قراره درجه یک باشن. همگی یکی دوتا فیلم بنجول از بهترین کارگردانهای تاریخ سینما سراغ داریم؛ پس قضیه ی "بت سازی" منتفی هست و اگر باشه چیزی جز تعصب کورکورانه نیست.
2-در بسیاری از محافل خبری و یا گاهاً به نقل از سازندگان بازی از اون به عنوان یک ژانر جدید یاد میشه. در علوم اجتماعی انسانی و علی الخصوص زبانشناسی و ادبیات وقتی صحبت از ژانر میشه، پشت سرش یک دنیا مسائل مختلف هست که توضیح درباره اجزا و جزئیاتش در حوصله و وقت من و شما نمیگنجه.

یک شاخصه مهم ژانر یا Framework اینه که به دو دلیل ایجاد میشه عمدتاً: اول اینکه ژانرهای موجود پاسخگوی نیازهای فعلی و جدید نباشن. شاخصه دوم این هست که ژانر جدید اگر موفق باشه در اون مدیوم، به سرعت همه گیر میشه و دیگران شروع میکنن به شرح و بسط دادنش. راجب این مسائل نمیخوام زیاد صحبت کنم، فقط ویژگی اولی که ذکر کردم باعث میشه خیلی منتظر عرضه ی بازی باشم. وقتی میگیم که ژانرهای موجود پاسخگوی نیازها نیستند داریم روی لبه ی تیغ حرکت میکنیم. چرا؟

چون اگر نتونی به درستی ژانرت رو تعریف کنی، با هجمه ای از انتقادات رو به رو خواهی شد. ولی اگر بتونی از روی تیغ عبور کنی.... اون موقع همگی به احترامت کلاه از سر بر میدارن.

بنظرم کوجیما با کوهی از تجربه و زندگی پرفراز و نشیب یکی از بهترین گزینه ها برای معرفی ژانری جدید در گیمینگ هست. یعنی الان با شرایطی که وجود داره، اگر کوجیما بخواد توی کاری که در سر داشته شکست بخوره، خیلی سخته که یکی دیگه بخواد بیاد و سریعاً یک پادزهری برای اون پیدا کنه.


مثال ساده برای تفهیم اهمیت ژانر:

احتمال داره که در ژانر جدیدی که کوجیما تعریف میکنه، از یک ماه بعد شاهد پدید اومدن سبک جدیدی از "راه رفتن" در بین مردم باشیم.

اینا رو گفتم که خواهشاً تحت هیچ شرایطی Death Stranding رو تا وقتی بازی نکردید قضاوت نکنید، چون ممکنه "شدیداً" بابت حرفایی که دارید میزنید پشیمون بشید! مسئله خیلی جدی تر از این حرفاست، بخاطر همینه که اگر نگاه کنید با یک بازی ایزوله مواجهیم که کسی دقیقاً نمیدونه فازش چیه. این کاملاً طبیعیه. همه ی عوامل سازنده دارن با احتیاط پیش میرن. فعالیت های کوجیما در فضای مجازی هرچه به تاریخ عرضه ی بازی نزدیک شدیم بیشتر شده. این رو اگر بخوایم آسیب شناسی کنیم یکی از دلایلش میتونه این باشه که 100 درصد تحت فشار روحی و روانیه چون میترسه چیزی که خلق کرده رو نتونیم به درستی درک کنیم. چون در مطالعه ی ژانر و دیسکورس، فقط کسی که خالق هست مسئولیت موفقیت یا شکست اثری رو برعهده نداره و بخشی از این مسئولیت برعهده ی مخاطبان اون ژانر هست. شما تا فردا بیا از خوبی های شاهنامه و مثنوی و ... توضیح بده، تا وقتی مخاطبت درک صحیحی از شعر نداشته باشه هرچی بگی در گوشش مثل noise جلوه میکنه.

احتمال بدم که 90 درصد کوجیما در تعریف ژانر موفق عمل کرده و همون معدود افرادی که بازی رو تست کردن دارن میترکن که امبارگو برداشته شه بتونن بازی رو ستایش کنن!



پی نوشت:

اگر کوجیما تونسته باشه در خلق ژانری که در سر داشته موفق عمل کنه، باید منتظر یک داستان سرایی بی نظیر در صنعت گیمینگ باشیم. محتوایی که قراره به واسطه ی این فرم جدید منتقل بشه مطمئناً مزه و خاطراتش تا مدت ها در ذهن باقی میمونه (یا سریعاً از یاد میره!). این که توی پرانتز نوشتم مطمئناً از سال ها پیش توی ذهن کوجیما بوده چون با توجه به قلمی که در Metal Gear V ازش سراغ دارم، 100 درصد یقین دارم که سر این یه مورد هیچگونه ریسکی رو به جون نمیخره چون احتمال فروپاشی کارنامه هنریش تا حد بسیاری بالاست!

have a little faith bech :D He is the fu*cin' Kojima:D
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
من با اینکه اصلا از اول از بازی خوشم نیومده و امیدی هم نداشتم که بازی خاصی بشه و اعتقاد دارم کوجیما یه جورایی خُل طور شده و نرمال نیست ، ولی واقعا اگر موفق بشه خیلی خوشحال میشم ، به هر حال ما میخوایم بازی کنیم و لذت ببریم ، بنظرم کسی که از امتیاز بالای یک بازی ناراحت بشه مسلما آدم مشکل داریه ....
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
این رو کجا بهش اشاره کردن؟:D
ولی خدایی این بودجه نامحدودُ از کجا میارید؟:-??
این بودجه نامحدود از کجا آمده؟
همون جایی که توی ویدیوی اعلام همکاری اندرو هاوس با افتخار به کوجیما گفت که از پشتیبانی کامل سونی برخوردار هستی...
هر چیزی که میخواسته رو براش فراهم کردن...روی هر بازیگری انگشت گذاشته، باهاش قرارداد بستن...حتی برای لوگوی استدیو هم تریلر ساخته...هر کسی رو میخواد راحت دعوت میکنه استدیو از جمله گروه‌های موسیقی موردعلاقه‌اش و باهاشون قرارداد می‌بنده تا از موسیقی‌شون توی بازی و تریلرا استفاده کنه...اینارم میخوایید انکار کنید و بگید توی یه اتاق تاریک و کوچیک خودش بازیو ساخته؟ :D اصلا نیازه که اینارو تکرار کنم؟ خودتون نمیدونید که هیچ بازیسازی وجود نداره که به اندازه کوجیما انقدر راحت بتونه هر چیزی که میخواد رو توی بازیش بیاره؟
البته فک کنم بعدشم اندرو هاوس گیم پلی بازی رو دید و فهمید چی کار کرده، از سونی در رفت :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
خوبه بارها گفته شده یه تیم جمع جور:D 80 نفره روزی بازی کار کردن
اینم یکی دیگه از دروغای کوجیماست تا مظلوم نمایی کنه...همون عکسی که موقع گلد کردن بازی گذاشتن بالای 100 و خورده‌ای نفر رو در بر میگرفت...اونم فقط اعضای اصلی تیم بدون بازیگرا و صداپیشه‌ها و گروه‌های موسیقی و غیره...تعداد واقعی افرادی که رو بازی کار کردن بعدا وقتی Credits بازی رو دیدیم مشخص میشه.
حالا اینم حساب نمیکنیم که انجین واسه گوریلاست و اگه انجین آماده نداشتن تعدادشون میرسید به خیلی از استدیوهای بزرگ.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر