PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
طرح جلد بازی دقیقاً مثل این طرح‌هایی هست که وقتی تازه یه بازی معرفی میشه، طرفدارهاش سریع با فتوشاپ و کیفیت پایین یه چیز کج و کوله‌ای میسازن و الکی می‌چپونن توی فرمت قاب PS4,X1! :D یعنی واقعاً از این زشت‌تر نمی‌تونستن طراحی کنن و انقدر داغونه که هی منتظرم کوجیما بیاد بگه سر کارتون گذاشتم و از همون خل و چل بازی‌های معروفش! :D
کاش این طرح رو میذاشتن که هم هنری‌تر هست و هم شخصیت‌های مختلف رو خیلی قشنگ نشون میده:

nr73_f3.jpg
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
قاب بندی باکس آرت فاجعه است... هر چند باکس آرت MGS V و حتی 4(نسخه US) هم فاجعه بود به نظرم از این حیث (4 نه خیلی خداییش اون باز جالب بود یخورده)
خداییش آدم به باکس آرت MGS 3 نگاه می کنه باید فقط آه بکشه... چقدر بازی خوب اند که باکس آرت های فاجعه می گیرن این روزا
دلم یه چی مثل باکس آرت GOW میخواد:(
4.5 خوب بود خداییش مخصوصا 4 تازه 5 پر از معنا بود این چیه!:|
اگه یادت باشه 4 دوتا کاور داشت که یکیش طراحی شینکاوا بود به خوبی 3 نبود ولی بازم عالی بود
111754
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
4.5 خوب بود خداییش مخصوصا 4 تازه 5 پر از معنا بود این چیه!:|
اگه یادت باشه 4 دوتا کاور داشت که یکیش طراحی شینکاوا بود به خوبی 3 نبود ولی بازم عالی بود
View attachment 111754

گفتم که نسخه US اش، منظورم اون چپیه است
نسخه راستیه اتفاقا معروفه تو اروپا و ژاپن خوف تر بودنش...

البته خیالت راحت قشنگ چند ساعت دیگه تو همین تاپیک معانی همین باکس آرت هم برات میکشن بیرون :D هیچ کس هم اشاره نمی کنه قاب بندی اش نسبت به آرت اصلی چقدر رو مخه :D
 
  • Smile
Reactions: JohnnySilverhand

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
توی انتخاب باکس آرت اشتباه کردن ولی اون قضیه اینکه اول پیشنهاد شده کیانو ریوز توی بازی باشه و کوجیما گفته مدز رو میخوام خیلی جالبه...اینجا بنظرم انتخاب درستی کرده و بازیگر بهتری رو آورده توی بازی :D

======================

به اینم خیره بشید شاید تونستید عادت کنید بهش :D :

111757
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
گفتم که نسخه US اش، منظورم اون چپیه است
نسخه راستیه اتفاقا معروفه تو اروپا و ژاپن خوف تر بودنش...

البته خیالت راحت قشنگ چند ساعت دیگه تو همین تاپیک معانی همین باکس آرت هم برات میکشن بیرون :D هیچ کس هم اشاره نمی کنه قاب بندی اش نسبت به آرت اصلی چقدر رو مخه :D
اون که آره احتمالا بزودی با نظرات کارشناسانه مواجه میشیم:-" ولی عجیبه هیچ نظری در مورد این قسمت باکس ارت ندیدم چون ملت تو فروم های خارجی دربارش بحث زیادی کردن:D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
اون که آره احتمالا بزودی با نظرات کارشناسانه مواجه میشیم:-" ولی عجیبه هیچ نظری در مورد این قسمت باکس ارت ندیدم چون ملت تو فروم های خارجی دربارش بحث زیادی کردن:D
خودت دنبال دردسر هستیا ! :D بازی واسه PC عرضه میشه دیگه...
بحث‌ها قبلا انجام شده و به تاپیکم برای مدتی طولانی بشدت گند خورده بود و کلا دیگه در مورد بازی بحث نمیشد...برو چند صفحه قبل رو بخون و دوباره استارتش رو نزن! :D
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
خودت دنبال دردسر هستیا ! :D بازی واسه PC عرضه میشه دیگه...
بحث‌ها قبلا انجام شده و به تاپیکم برای مدتی طولانی بشدت گند خورده بود و کلا دیگه در مورد بازی بحث نمیشد...برو چند صفحه قبل رو بخون و دوباره استارتش رو نزن! :D
نه دنبالش نیستم اگه عزیزان دردسر درست نکنن مشکلی پیش نمیاد:D فقط بنظرم اینجوری سونی فقط برد تبلیغاتی کرده با این بازی فقط یه نوع استفاده از اسم کوجیما! این میدونم با عرضه بازی رو pc سود میکنن ولی چیزی که رو این باکس ارت هست هیچ همخونی با سیاستای سونی و صحبت های جیم رایان نداره پس اینکه میگفت انحصاری لازمه چی شد؟ هرچند که همون سیاستم عجیبه چون کنسولا فروششون فایده نداره:|...............
خلاصه ترجیح میدم که استارتش زده نشه:D
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
یکی به کوجیما بگه لارم نیس تو هر بخشی خودت رو نشون بدی:|
برادر برو بازیت رو بساز طراحی باکس ارت بازی رو بده به یکی که سابقه این کار داره:|
 
  • Like
Reactions: Hero Man

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
همونجور که گیمرها انتظار دارن بازیها نسل به نسل بزرگتر و گولاختر بشن شرکتهای سازنده هم نسبت به هزینه های سنگینتری که میکنن باید درآمدزایی بیشتری داشته باشن.من تعجب نمیکنم اگه نسل آینده سونی با روش هایی همه انحصاریهاشو روی PC هم منتشر کنه.ربطی به فشار فلان سازنده هم نداره" شرایط و بازار رقابتی ایجاب میکنه برای شرکتت از هر راهی که فکر میکنی درسته درآمد بیشتری ایجاد کنی.
کاملا منطقی ولی این مورد الان فقط واسه ds حتی iron man vr هم only on داره و از طرف دیگه با توجه به حرفای جیم رایان بنظر نمیاد که سونی برنامه ای واسه عرضه انحصاری رو pc داشته باشه برعکس داره مقاومت میکنه اینه که عجیبه بازم میگید فشار سازنده نیست؟
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
با چهره های واقعی شناخته شده تو بازیها اونچنان نمیتونم ارتباط برقرار کنم"این قیافه و صدای نورمن ریدس هم که هیچجوره به دل نمیشینه.ای کاش مدس میکلسن بعنوان نقش نخست توی DS حضور داشت و روی باکس آرت بود,نسبت به ریدس یه سرو گردن با ابهت تره.
ریدوس خیلی معروفه و مححبوب ترین شخصیت سریال واکینگ دد هست،شخصیت جالبی داره تو اون سریال تقریبا مثل سم هست:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
بهشون پیام دادم و عکسی که آماده کردمو روی باکس فرستادم ، نه فقط به کوجیما ، برای جف و یوشیدا هم فرستادم . هر چند که رسمی شده و ..
x113941_.png
g7533_.png

کارت باحاله ها ولی بیشتر پوستره تا کاور آرت.

یه نکته ای رو هم بهش توجه کنید، اصولا این تصمیمات و این چیزا رو مارکتینگ منیجرها میگیرن نه استدیو سازنده و کاملا حق دخالت و اعمال نظر دارن. نمونه معروفش هم کاور TLoU بود که تو ورژنی که آرتیست استدیو میزنه الی جلو هست و جوئل عقب، اما مارکتینگ منیجر سونی که مسوول بوده میگه باید جاشون عوض بشه چون آمارهای تحلیلی اونها نشون میده که گیمرها به مرد بودن شخصیت اول بازی بسیار اهمیت میدن و اگه دختر بولد باشه رو فروش بازی تاثیر میزاره. همونطور که چند وقت پیش شنیدیم همین دوستان اسم انتخابی سانتا مانیکا برای GoW رو که در واقع Dark Odyssey بود به علت پیچیده بودن رد کردن و گاو انتخاب میشه. یه مثال دیگه مثلا FFXIII-2 هست که علی رغم اینکه شخصیت های اصلی بازی سرا و نوئل بودن و لایتنینگ جز 5 دیقه اول بازی دیگه حضور نداشت، اما باز باکس آرت بازی عکس لایتنینگ بود، چون از نظر مارکتینگ منیجرهای SE حضور شخصیت شناخته شده لایتنینگ (با ظاهر یه مقدار اروتیک که شبیه بسته بندی ادکل هاست) خیلی بیشتر به جذب مخاطب کمک میکرد تا دو تا شخصیت گم نام که طرفداری ندارن.

در مورد این کاور آرت هم قطعا همینطوره و هرچند خودم فکر میکنم بسیار زشته، اما انتخاب خیلی خوبی برای بفروش رسوندن بازی هست. قطعا سونی و کوجیما پروداکشن این همه هزینه کردن نورمن ریداس رو آوردن تو بازی که از فن بیسش استفاده کنن و بازی رو بفروشن. درسته که خیلی ها بازی رو روی حساب کوجیما و نمایش هاش میشناسن اما همه خریداران بازی شامل این دسته نیستن. خیلی ها واقعا رو حساب ایشون بازی رو میخرن و وقتی میبینن عکسش رو کاور بازیه سریع برش میدارن.

به هر حال برای بازی های بزرگ و این چنینی صرفا زیبا بودن عامل مهم و تاثیر گزار نیست. برعکس یه سری آدم اینکاره و حرفه ای بر مبنای تحلیل های آماری که از بازار و مخاطبینشون دارن تصمیم میگیرن چی رو انتخاب کنن که به فروش کمک کنه.
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
کارت باحاله ها ولی بیشتر پوستره تا کاور آرت.

یه نکته ای رو هم بهش توجه کنید، اصولا این تصمیمات و این چیزا رو مارکتینگ منیجرها میگیرن نه استدیو سازنده و کاملا حق دخالت و اعمال نظر دارن. نمونه معروفش هم کاور TLoU بود که تو ورژنی که آرتیست استدیو میزنه الی جلو هست و جوئل عقب، اما مارکتینگ منیجر سونی که مسوول بوده میگه باید جاشون عوض بشه چون آمارهای تحلیلی اونها نشون میده که گیمرها به مرد بودن شخصیت اول بازی بسیار اهمیت میدن و اگه دختر بولد باشه رو فروش بازی تاثیر میزاره. همونطور که چند وقت پیش شنیدیم همین دوستان اسم انتخابی سانتا مانیکا برای GoW رو که در واقع Dark Odyssey بود به علت پیچیده بودن رد کردن و گاو انتخاب میشه. یه مثال دیگه مثلا FFXIII-2 هست که علی رغم اینکه شخصیت های اصلی بازی سرا و نوئل بودن و لایتنینگ جز 5 دیقه اول بازی دیگه حضور نداشت، اما باز باکس آرت بازی عکس لایتنینگ بود، چون از نظر مارکتینگ منیجرهای SE حضور شخصیت شناخته شده لایتنینگ (با ظاهر یه مقدار اروتیک که شبیه بسته بندی ادکل هاست) خیلی بیشتر به جذب مخاطب کمک میکرد تا دو تا شخصیت گم نام که طرفداری ندارن.

در مورد این کاور آرت هم قطعا همینطوره و هرچند خودم فکر میکنم بسیار زشته، اما انتخاب خیلی خوبی برای بفروش رسوندن بازی هست. قطعا سونی و کوجیما پروداکشن این همه هزینه کردن نورمن ریداس رو آوردن تو بازی که از فن بیسش استفاده کنن و بازی رو بفروشن. درسته که خیلی ها بازی رو روی حساب کوجیما و نمایش هاش میشناسن اما همه خریداران بازی شامل این دسته نیستن. خیلی ها واقعا رو حساب ایشون بازی رو میخرن و وقتی میبینن عکسش رو کاور بازیه سریع برش میدارن.

به هر حال برای بازی های بزرگ و این چنینی صرفا زیبا بودن عامل مهم و تاثیر گزار نیست. برعکس یه سری آدم اینکاره و حرفه ای بر مبنای تحلیل های آماری که از بازار و مخاطبینشون دارن تصمیم میگیرن چی رو انتخاب کنن که به فروش کمک کنه.
کوجیما خودش این رو انتخاب کرده چون میخواد نقطه تقابل شعاری که برا بازی گذاشته باشه ، هر دو در یک زاویه گرفته شدن ، ولی یکی داره به فنا میره ، ولی در نقطه مقابل یا همون جهان موازی (طرف دیگه)خوشو خرم به زندگی کوفتیش ادامه میده ! ، در مورد کاری که فرستادم خواستم بگم نمونه کارشون دیگه خیلی بیخوده روی کاور ! ، مشکل این کاور نماییه که کوجیما توی ذهنش متصور شده ، جور در نمیاد با نمای سمی که در حال مرگه ! ، پیام جالبی داره ولی تصویر مقابلش خیلی مشکل از هر لحاظی بگی داره . بهتره طراحی حرفه ای تری روش انجام بشه و به قول دوستان مثل فوتومد نباشه

d16918_.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر