طرفداران ژانر JRPG

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
خب خدا رو شکر Dragon Quest XI برای pc کرک شد :D
اتفاقا این بازی شدید تو رادار من بود فکر کن jrpg با سبک نوبتی.ولی متاسفانه با این وضعیت دلار قید خریدشو برای ps4 زدم تا سال دیگه برای سوییچ بیاد هکی بزنم تو رگ .
خداییش روی سوییچ هم سنگین بیشتر حال میده
 

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
305
نام
امیر
تا بحث دانگانرونپا زیاد بالا نرفته منم که تازه V3 رو تموم کردم یچیزی بپرونم :D هرچند نمیدونم کاملا به تاپیک مربوط هست یا نه...
درکل به نظرم بازی خوبی بود و شخصیتاش رو هم دوست داشتم. مخصوصا کوکیچی و رنتارو. (هرچند آقامون ناگیتو توی یه لول دیگه‌ست هنوز 8->)
به نظرم بهترین چپتر اول رو بین تمام سگانه داشت. پرونده دومی هم خیلی خوب بود. هرچند سومی آشغال بود قشنگ.
مشکل اصلیم رو توی اسپویلر میذارم چون مربوط به پایان بازیه :-"
کلیت پلات توییست واقعا خفن بود ولی خفن بودنش به قیمت گند زدن به تجربه ـمون از 2 شماره قبلی بود. جدا با وجود خفن بودنش بعد از تموم کردنش از تجربه کردنش پشیمون شدم چون 2 تا بازی قبلی رو کاملا توی ذهنم خراب کرد. یعنی چی آخه.
درکل برای من ترتیب سگانه اینجوری بود:
Danganronpa 2 >>> 3 > 1
---
بعد Ultra Despair Girls خیلی لازمه تجربه ـش؟ چون اونقدرا حوصله رفتنش رو ندارم.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
طرفدارایی که بازی رو تموم کردن حتما این ویدئو رو ببینن:


یکم طولانیه ولی هر ثانیش ارزش داره

طرف ویدئوش واقعا با جزئیات و منابع درست ساخته عالیه کارش

من خودم دیوانه وار عاشق این بازیم ولی با این حال وقتی این ویدئو رو دیدم فهمیدم خیلی چیزا رو اصلا نمیدونستم یا توجه نکرده بودم D: الان خیلی خیلی بیشتر دیوونه بازی شدم D:

فقط تاکید میکنم حتما کسایی که بازی رو تموم کردن برن چون کل داستان بازی رو اسپویل میکنه توش

جدی که تارو آندرریتد ترین بازیساز دنیاست این بشر نابغه به تمام معناست
 

Fallen God

کاربر سایت
Jun 1, 2011
128
نام
Soshy
خب برای اینکه عقده هامو خالی کنم و اینجا هم از زیر خاک بیاد بیرون :D



The Legend of Heroes: Sen no Kiseki IV

اگر تصویر بالا به اندازه کافی درباره وضعیت اسفناک این بازی توضیح نمیده پس با من تا آخر این طومار همراه باشین.

سن نو کیسکی 4 مصداق بارز عبارت "وقتی یه چیزیو زیاد کشش بدی عنش در میاد" هست.
این آرک که تا پایان سری قبل کماکان بهش امیدوار بودم و در بدترین انتظاراتی که در نظر داشتمم میتونست یه بازی با سناریوی خوب تحویل بده و این مسیر طولانی رو در اوج تموم کنه چیزی نیست جز خزترین کلیشه های شونن(اونم منی که آستانه تحملم سر این چیزا بالاس :-?)، پیس خسته کننده و عذاب اور، کرکتر هایی که دولوپمنت فوق العادشون در سری های قبل اینجا آسیب میبینه. برای اینکه دقیق تر بگم:

- همیشه وقتی تو پینچ قرار میگیرین یکی میاد نجاتتون میده
- همیشه کرکترایی که به حماسی ترین شکل ممکن مرده بودن اینجا به طرز معجزه آسایی میفهمی زندن
- همیشه وقتی باسیو شکست میدی دوباره پا میشن انگار نه انگار.
- اغلب ویلین ها اخرش توبه میکنن یا انگیزشون کافی نیست
- فن سرویس اغراق شده و تهوع آور

بدترین قسمتش اینجاست که تک تک این صحنه هایی که با چنین کلیشه هایی در این بازی به فاک رفتن پتانسیل اینو داشتن که جزو موثرترین سکانس های گیمینگ بشن ولی افسوس که نویسنده علاقه زیادی به چیپ کردن لحظه هایی که خودش خلق کرده داره.

از اینم بگذریم، سریی که نقطه قوتش روابط بین انسانی و انگیزه های شخصی (حتی کرکتر خاکستری ویلین ها) بود اخر میفهمی که نه بابا ادم بد های اینجا همه اوکین فقط شیطون رفته تو جلدشون، منم هاج و واج مونده بودم بخندم یا گریه کنم.

شاید بزرگترین نقاط قوت بازی یکی موزیک متنشه که اونم به لطف کارگردانی افتضاح بدتربن موزیک ها رو برای باس بتل ها گذاشتن و یکی آرت بازی و یکیم کیزونا ایونت هاشه که سرهمینم کلی جنجاله. کیزونا ایونت ها مثل همون کانفیدنت لول های سری پرسونا هست فقط تفاوتش اینه که همچون پرسونا جوک و سطحی نیست. شاید بشه گفت بهترین اپشنال رومنس بین تمام JRPGها رو داشته باشه. ارتباطی که با کرکترا از سن 1 شروع میکنی اینجا بسته به انتخاب پلیر قشنگ به نتیجه ختم میشه. خلاضه ویب درون من رو تمام و کمال ارضا کرد. :D که باز همینکه من باید این سریو تا حد یه اروگه یا galge پایین بکشم تا هایپم کنه خودش بسیار غم انگیزه. بخوان اینجور پیش برن حقیقتا ترجیح میدم این سیستم کیزونا ایونتو به کل حذف کنن.
وجه تاریک تر این قضیه شور بودن بیش از حد چاشنی فن سرویس هست. تو سری های قبلی کرکترا یه حجب و حیایی داشتن که اینجا متاسفانه یافت نمیشه. تصویر بالا رو که دیدین، یادتون نره این همون فالکومی هست که روزی دامن رِن هیزورث رو تا نوک انگشتای پاش طراحی کرده بود که مبادا جنجال ایجاد بشه.

و اما قدرت نویسندگی و دیالوگ ها.... که در بعضی جاها میدرخشه و بعضی جاها گند میزنه. خیلی از فورشدو های بازی قبلی انقدر آبکی و غیرمنطقی جمع بندی میشن که ناخوداگاه با خودت میگی اگر قرار بود اینطوری بشه خب چرا اصلا این کرکتر به داستان اضافه شد؟ نصف دیالوگا هم که اینجورین: "هاها..." ، "فوفوفو" (شیوه نگارشی خنده خانمای سکسی جاپنی kek), "ریییین کون!" ، " رین!" و... دیگه شکرشو درمیارن. باز در یه سری صحنه ها به خصوص صحنه جنگ با آریانرود و راتگر کلازل که جزو معدود صحنه های خوب نوشته شده این سن 4 هست بسیار به یادموندنین. اما هموناهم به خاطر کلیشه هایی که بالاتر ذکر کردم و کلا درام ترین و غم انگیز ترین صحنه ها هم دیگه روم اثر ندارن چون میدونم نیم ساعت بعد یه اتفاق دیگه میوفته همه چیز هپی میشه یا یه جوری چیپش میکنن، حتی اگر نیوفته هم این ترس تو رو تا اخر بازی ول نمیکنه و عملا نمیذاره در بهت هیچ درامی قرار بگیری.
یا اخرای بازی فرض کنین فردا قراره جنگ جهانی بشه و 4 میلیون نفر بیوفتن به جون هم و دنیا نابود بشه بعد دوستان ما نشستن مسابقه مشروب خوری گذاشتن ببینن کی از همه تحملش بیشتره.:-?? یعنی خرد شدم سر این صحنه.

راجبه گیم پلی حرف زیاد میشه زد، عملا جی ار پی جیی به این عظمت نداریم، فقط کافیه بهتون بگم ((اینا)) پارتی ممبرای فیکس شمان ... و به تصویر قبل هم ((این تعداد)) guest member برای چپتر اخر بازی اضافه کنین. از گیم پلی کم و بیش راضی بودم.

تنها بخشیم که به نظرم بی نقصه آرت استایل بازی و کلا تیم طراح هست که کارشون رو به بهترین وجه انجام دادن. کرکترا همه خوشگلن، محیط زیباس، دیزاین لباس کرکترا عالیه، رنگ بندیشون خوبه و هرگز خسته نمیشی نگاشون کنی.​


و یا اینو که فول رزولوشن میذارم و تا مدت ها بکگراندم خواهد بود چون کرکتر مورد علاقم توشه. :D (فکر نکنم کسی با این بگه wow چون تاثیرش تو حرکت با بکگراند موزیکش به اعلا میرسه، میسپرم به تصورتون)​


تا اخرین لحظه انتظار داشتم حداقل یه پایان خوب ببینم، انتظارمو اونقدر اورده بودم پایین که بدتربن سناریوی مدنظر هم راضیم میکرد، ولی نه تنها ندیدم بلکه با یه پایان سرکاری و ناقص روبرو شدم که بازم سگش شرف داشت به پایان پرفکت هپی و بی منطق اصلیش.

خب کم کم برسیم به آخر این نقد salty من. :D
وقتی آیکون Sora SC (که از ریلیزش ده سال میگذره)توی هومبرو psp پاپ میشد بالا یه جمله روش نوشته شده بود که میگفت:
忘れられない、旅になる!
wasurerarenai, tabi ni naru, یعنی "سفری به یاد ماندنی خواهد شد!" اما نمیدونم طنز روزگاره یا نه ولی کسی که این وسط یادش رفته چی، برای کی و برای چی بازی میسازه خود این فالکوم شد.

من که سر همین ایستگاه پیاده میشم ولی در نهایت بخوام این سفر طویل چند ساله (که کماکان بخش کوچکیش هنوز ادامه داره) رو جمع بندی کنم باید اعتراف کرد این بازی چیزیو در درون من کشت که دیگه هرگز فکر نکنم برای هیچ اثری هایپ بشم. اما پشیمون نیستم! در شرایطی که صنعت ار پی جی سازی شرقی اونقدر بدبخت شده که ملت حرف از "داستان پردازی محیطی" برای توجیه گشادی نویسنده ها میزنن، لجند او هیروز و بدترین آرک این سری کماکان مثل جواهری خوش رنگ و لعابه که برقش چشمتو تا مدتی کور میکنه.

میگن وقتی خیلی اوج میگیری سقوطتم دردناک تر میشه، من از پتانسیل هدر رفته این بازی بیشتر میسوزم تا چیزی که در عمل رخ داد. با وجود تمام خرابکاری های این زباله، دنیای پرجزییات و کرکترایی داشت(به خصوص دو نسخه اول آرک سن) که با تمام وجود بعضیاشون رو دوست داشتم، الان موندم که این سریو تا قبل اینکه اخرین جوهره ارزش هاش هنوز برام خشک نشده دراپ کنم یا ناامیدانه ادامه بدم و دو سال دیگه آرک بعدی شروع شد به حرمت خاطرات گذشته تحمل کنم ببینم فقط تهش چی میشه.
اگر روزی گذرتون خورد به این سری پیشنهاد من اینه که سن 2 رو پایان سری در نظر بگیرین که بقیش تروله.​
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,206
خب Resonance of Fate هم بالاخره برا PS4 و PC ریلیز شد و عجیبه که کسی اینجا بهش اشاره نکرده. فکر کردم الان در تاپیک خون به پا میشه :D خوبیش اینه که درجا هم برا PC کرک شد که در این وضعیت جای شکرش باقیه:D
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,078
نام
مــاکــان
خب Resonance of Fate هم بالاخره برا PS4 و PC ریلیز شد و عجیبه که کسی اینجا بهش اشاره نکرده. فکر کردم الان در تاپیک خون به پا میشه :D خوبیش اینه که درجا هم برا PC کرک شدش که در این وضعیت جای شکرش باقیه:D
واقعا جزو اون بازیهاست که خیلی براش هیجان دارم، کاش برای ویتا هم میومد، ولی خب در نبودش نسحه استیم هست.
 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
Resonance of Fate بازی بود که توی نسل قبل میخواستم برم و نشد(هر وقتم از دیگران سوال میکردم در مورد بازی میگفتن ترکیب شوتر بازی جالب نیست )اما همون بهتر که نرفتم تا الان با این کیفیت برم 4k/60frm ! بازی وحشتناک دنیاش عجیب و جذابه و گیم پلیش اونو بازم عجیبترش میکنه ! یه سه چهار ساعت فقط تمرین کردم تا راز و رمزای تکنیک ها رو یاد بگیرم . بازی ۳۵ دلاره ولی اگر ۶۰ دلارم بود من میخریدم ‌،اخه مگه چندتا jrpg مثل این هست !؟ اونایی که رفتن میدونن که دنیای بازی خیلی شبیه دنیای nier هست .
همین چند ساعت پیشم یه مقاله دیدم از یورو گیمر که بازی رو به الماسی تشبیه کرده بود که شایسته یه فرصت دوبارس . فقط ادم تأسف میخوره همچین تیم سازنده ای یعنی تری ایس با این نبوغ چرا بعد از این عنوان نتونست عنوان بهتری بسازه یا ادامش بده(حداقل از نظر من )
به نظرم نسخه دوم این بازی میتونه به موفقیت نسخه اخیر nier برسه .
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
Resonance of Fate بازی بود که توی نسل قبل میخواستم برم و نشد(هر وقتم از دیگران سوال میکردم در مورد بازی میگفتن ترکیب شوتر بازی جالب نیست )اما همون بهتر که نرفتم تا الان با این کیفیت برم 4k/60frm ! بازی وحشتناک دنیاش عجیب و جذابه و گیم پلیش اونو بازم عجیبترش میکنه ! یه سه چهار ساعت فقط تمرین کردم تا راز و رمزای تکنیک ها رو یاد بگیرم . بازی ۳۵ دلاره ولی اگر ۶۰ دلارم بود من میخریدم ‌،اخه مگه چندتا jrpg مثل این هست !؟ اونایی که رفتن میدونن که دنیای بازی خیلی شبیه دنیای nier هست .
همین چند ساعت پیشم یه مقاله دیدم از یورو گیمر که بازی رو به الماسی تشبیه کرده بود که شایسته یه فرصت دوبارس . فقط ادم تأسف میخوره همچین تیم سازنده ای یعنی تری ایس با این نبوغ چرا بعد از این عنوان نتونست عنوان بهتری بسازه یا ادامش بده(حداقل از نظر من )
به نظرم نسخه دوم این بازی میتونه به موفقیت نسخه اخیر nier برسه .

والا من که تا قبل ریمستر آرزوم بود این بازی ریمستر بشه تا شاید ریمسترش فروشش خوب باشه که به فکر ادامه بازی بیوفتن ولی ناشر (ترای ایس) انقدر گوسفنده که رید به فروش بازی

نمیدونم قبلا اینجا گفتم یا نه ولی انتشار اصلی بازی چسبیده به FF XIII بود که با اینکه XIII ترمالیه ولی خب اونموقع که ملت نمیدونستن هنوز و یعنی بازی یه FF شماره دار اصلی بود ریزننس هم بیشتر فروشش رو باید از ژاپن میکرد بعد حالا نمیدونم چطور به عقلشون رسید که یه بازی جدید JRPG رو که تازه میخواد بین مردم معرفی بشه رو چسبیده به یه FF شماره دار منتشر بکنن و گند بزنن به فروشش

بعد حالا سر ریمستر یکم امیدوار بودم که فکر کنم فروشش از انتشار اصلی هم بدتر باشه :| اول اینکه این دفعه خیلی نزدیک رد دد داره منتشر میشه (1 هفته قبل) حالا این بین استور اروپای سونی گفته بازی رو استور 28م میاد :| یعنی چسبوندن به رد دد :| بعد این نیست فقط بازی رو همون استورای دیگه هم پیش خرید نمیشد کرد یعنی اصلا بازی تو استور نبود یهویی موقع انتشار اومد این خودش از دید بیزینسی خیلی بده بعد کلا تو یه سری استورا مثل استرالیا و برزیل بود فکر کنم اصلا بازی معلوم نیست کجاست؟ بعضیا میگن ممکنه ناشر اصلا برا اونجاها منتشر نکرده :| از طرفی هم نسخه PC مشکل شدید استاتر داشت و خیلیا ریفاند کردن

ناشر باید خیلی خیلی خیلی خیلی احمق باشه که تنها شانس دومی که به بازیش داده شد رو اینجوری گند بزنه بهش

بازی واقعا حیف شد چون از نظر من شاهکار به تمام معناست. شخصیتای واقعا دوست داشتنی من رو خیلی یاد گینتاما میندازن 3 شخصیت اصلی, گیم پلی فوق العادست مبارزات که موی زاعد ریزونه بعد حتی تو مپ بازی چرخیدن هم معماست, بازی پر جمله های فلسفی عالیه, ستینگ و دنیای عالی کمتر بازی حتی الان میشه دید که یه دنیای جذاب و جالب درست بکنن اکثرشون کلیشه این ولی این به کل همه چیزش یونیکه

خلاصه حیف شد
 

Fallen God

کاربر سایت
Jun 1, 2011
128
نام
Soshy

Valkyria Chronicles 4

بالاخره تونستم در این فرصت محدود والک♥ریا کرونیکلز 4 رو هم تموم کنم.
گرچه سری های قبلیش تجربه های خوبی بودن اما به خصوص بعد از فاجعه ای مثل روولوشن از این سری قطع امید کرده بودم که خوشبختانه این VC4 از هر لحاظ دگرگونم کرد. یه war story به تمام معنا با کرکترای (کم و بیش)به یاد موندنی.
هسته اصلی گیم پلی مثل همون والک♥ریا اولیه س (کلا چون هدف تیم سازنده بازگشت به ریشه ها یا VC1 بوده با همون نسخه اول که اکثرا بازی کردن مقایسه میکنم) ولی به لطف کلاس جدید و order های متنوع، کشتی جنگی سنتریون و علی الخصوص طراحی مراحل خوبش، تنوع خاصی به تک تک ماموریت های بازی داده. شما برای از بین بردن دشمنا به کلی شیوه مختلف میتونین عمل کنین که خوشبختانه روند خسته کننده بازی اولو ندارن.

مهمترین تغییرات مثبت VC4 ش داستان دراماتیک و بک استوری squad member هان. متاسفانه VC1 کرکتراش حتی اصلیا بیشتر از اینکه ادم باشن، یه مشت مترسک بی روح و سیار بودن. اما اینجا فایرامبلم گونه، تک تک اعضای تیم یه مینی اپیزود مخصوص دارن که به دولوپمنتشون هم از لحاظ گیم پلی هم خود پلات کمک میکنه.
داستانشم که اصلا قابل قیاس نیست با والک♥ریای اصلی؛ دیالوگای روون، کرکترای زنده... خلاصه از اوناس که طیف مختلفی از احساساتو باهاش تجربه میکنی، هم سرش میخندی هم ناراحت میشی. البته این pity bait بودن کرای ماریا یکم رو مخمه. سلواریا هم رو مخ بود از این نظر ولی خب بقیه چیزا از بس خوب بودن زیر میزی رد میکنیم بره. :D

یه نکته دیگه هم رومنس داستانه؛ نمیدونم سن گیمینگم داره زیاد میشه و از بس اینجور چیزا رو دیدم دیگه بی حس شدم یا نه، ولی خانمای این سبک از داستانا توی آثار جاپنی به اصطلاح زیادی easy womanن، دختره دو دقیقه با پسره تنها میشه یا وقتی پسره 4 تا کلمه قلنبه سلنبه بهش میگه دیگه احساساتش شکوفا میشه و بعد کم مونده عین پنگوئن لنگاشو باز کنه بگه بیا تو. :D نظری ندارم راجبه این قضیه و کلا لاو استوریش (که یکم تراجدیکه، مثل قبلی همش هپی هپی نیست دیابت بگیریم که جای شکرش باقیست) اما ترجیح میدم کلا رومنس اضافه نکنن چون بخوان نخوان آبکی در میاد.

نکته بعدی موتور canvas هست؛ درک میکنم که هدفشون بازگشت به ریشه بوده ولی این دیگه از لحاظ بصری زیادی منقرضه. مشکلات پرفورمنس به خصوص موقع تعویض turn، تکسچرای بی کیفیت و نوار سفید بزرگ دور تصویر از مشکلاتین که گریبان گیر شماست. اسکیپ نشدن انیمیشن های آپگرید هم کماکان سوهان روحن، هر دکمه ای که میزنی یارو میپره وسط تصویر جیغ میزنه "وای چه قدر خوب شد!"، که شوربختانه نمیشه اسکیپ کرد و باید تحمل بشه.

کلام آخر اینکه والک♥ریا کرونیکلز 4، GOTY امسال منه، بارقه امیدو در دلم به این سری زنده کرد. :D اگر قراره ادامه پیدا کنه امیدوارم علاوه بر تعویض انجین و حل مشکلات بالا، بیان لطف کنن و بودجه دپارتمان صدا و موسیقیو یکم بیشتر بکنن؛ به خصوص ساندترکا که حس میکنم همه re-use شده های VC1ن، که همونم چیز قشنگی نبود. اگر موسیقی بازی خوب بود خدا میدونه چه قدر سکانس های سنگین بازی میتونستن موثر تر واقع شن.

________________

راستی دموی God Eater 3 رو هم رفتم که فرق خیلی خاصی با دموی TGSش نداشت ناامید شدم، لااقل کاش یه چپتری پرولوگی چیزی از استوریو لاش میذاشتن تا کمی با دنیا و کرکتراش آشنا بشیم. واسه بازیی که انقدر توی اوپنینگش خبر از پلات دراماتیک میده حرکت جالبی نبود.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
یعنی ممکنه اسکور اینقدر خوب باشه که قسمت سوم فاینال ده رو بسازه؟
Yoshinori Kitase Discusses Making Final Fantasy X-3 at Recent Event
این که خیلی وقته تو برنامه است ! سال ۲۰۱۵. گفتن فعلا کسی رو نداریم بسازه !! حالا که فاینال ۱۵ و کینکدوم هارتز تموم شدن و ریمیک هم به جاهایی رسیده !! دست و بالشون برای این پروژه کاملا بازه

.....
موندم اخرش کی میخوان یه اسمی از فاینال بعدی بیارن !! ۱۴ ساله هیچ خبری از نسخه جدیدی از این سری نیست (افلاین ، سینگل)

انگار بعد از ۱۳ خودشونم فهمیدن که بدون ساکاگوچی دیگه نمیتونن یه فاینال جدید خلق کنن !!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر