Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,865
آپدیتش dlc های جدید رو داره؟ هوش مصنوعی رو درست میکنه؟
هوش مصنوعی سوتیهای خفنی داره مثلا من با مصر در حال جنگ بودم، پیغام داد پیمان اینکه دم مرز مصر سرباز نیاری رو لغو کردی:| آخه تو جنگ چطور بیام به این پیمان عمل کنم؟:|
درجات سختی بالا هم که...
روی درجه سختی کینگ به بالا بازی کنید و تمدن ها رو زیاد بردارید، ممکنه یه تمدن که اصلا هنوز ندیدینش اعلان جنگ بده!!!
روابط دیپلماتیکم من اول میخواستم برای خودم هضم کنم ولی رفتم رو درجات سختی بالاتر دیدم نه! اصلا هیچجوره قابل توجیه نیست، طرف خودش میاد شهر میزنه بیخ گوش پایتخت من که هزار ساله اونجا بوده، بعد من یه شهر که سه چهار تا تایل تا مرزش فاصله داره میزنم میگه قول بده دیگه شهر نزدیک من نزنی:|
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,865
آپ...
خب نقشه زمین هم الان موجود شده به لطف modder ها:
Civilization 6 mod adds an Earth map - its largest version uses 6GB of VRAM
ولی خب بدیش اینه که بهینه نیست. سیستم بالا میخواد برای سایز بزرگش که لازمه آدم برداره وقتی بخواد با تمدن های زیادی بازی کنه-تو اروپا که اصلا غیر ممکن میشه یه جورایی. من دوست دارم یه دست با انگلیس رو نقشه واقعی بازی کنم با کل تمدنهای دیگه، ولی سایز کوچیک باشه جزیره به اون کوچیکی ریسورس نداره بخوام استارت بزنم:D از اونور جا کمه فورا میریزن سر آدم تمدن های دیگه تو اروپا. اصلا تاریخ عوض میشه تمدن های اروپایی میزنن سر و کله هم، کنگو که راحت بغل دستش کس دیگه نیست و کلیم ریسورس داره از همه میزنه جلو تو افریقا:)) باید منتظر بمونیم خودشون نقشه زمین رو اضافه کنند.
آنلاین بازی کردن بازی از طریق تانگل هم امکانش مهیا شده.
با dlc قبلی که تمدن لهستان و سناریو وایکینگها اومد، جدیدا هم تمدن استرالیا هم اضافه کردن ( آخه استرالیا هم تمدنه؟:| ) که این به نظرم خبر بدیه :( من تمدن های بیاند د اسورد رو میخوام+یه ماد جنگ جهانی دوم
 
  • Like
Reactions: leonk13

ThroughWinter

کاربر سایت
Feb 10, 2017
100
Civilization_VI_cover_art.jpg

اولین تجربه من با سری Civilization به شماره V این بازی برمیگردد. از همان ابتدا در شوک فرورفته بودم! چگونه با با وجود سری بازیهای بسیار دقیق و زیبایی مثل سری Total War این بازی با توجه جامعه گیمرها روبرو شده بود. چرا که کلیت بازی Civilization فقط یک مینی‌گیم جزئی از بازی Total War است. امپراطوری Persia را برای شروع انتخاب کردم. مغزم سوت میکشید! بازی به صورت رندوم تمدنها را روی کره زمین پرتاب میکرد. تمدن پارس من اینبار روی جزیره انگلیس با قسمتی از سواحل نرماندی فرانسه افتاده بود!! و تمدن هند که همسایه من محسوب میشد روی سرزمین آلمان قرار داشت. پس از مدتی پیشروی گاندی در صفحه ظاهر شد و به تمدن من اعلان جنگ کرده بود!! مضحکتر از این نمیشد. که اولا گاندی بعنوان یکی از صلح‌طلب‌ترین اشخاص تاریخ بشریت چگونه میتوانست اعلان جنگ کند و دوم اینکه گاندی و داریوش کبیر با آنهمه فاصله زمانی چگونه میتوانستند با یکدیگر بجنگند!!

بازی با تمام ادعای تاریخی و مستند خود بیشتر شبیه یک تخیل محض که به دورترین گوشه سلول های مغز یک انسان هم خطور نمیکند می مانست. علاوه بر اینها اگرچه زمین بازی Civilization را میتوانیم یک شبیه‌ساز خوب برای تصمیم استراتژیک در مقایس "عمده" و دیپلماتیک و مرزداری و... بدانیم اما هنگامی که زمان تصمیمات استراتژیک در مقایس "کوچک" و نبردها و جنگها برسد Civilization هیچ حرفی برای گفتن ندارد. در این مواقع نبرد، سری Total War بازیباز را از زمین استراتژی نوبتی و به محیط real-time برده تا بازیباز نبردهایش را به صورت واقعی و با تمام جزئیات انجام دهد. چه بسا یک تصمیم کوچک در مدیریت نیروی کمانداران در طی یک جنگ بتواند سرنوشت امپراطوری شما در چند ده سال آینده را تعیین کند. و این از Total War یک بازی استراتژیک واقعی و دقیق میسازد. جزئیات این بازی مردافکن است. مثل روحیه سربازان و فرار آنها در حین نبرد، تاکتیک های بکارگیری هر نیرو مثل سواره-نظام و پیاده-نظام و... خیلی خیلی چیزهای دیگر که در اینجا مجال گفتنشان نیست.
برخلاف Civilization که نبردها در همان زمین با مقایس عمده بدون هیچگونه تاکتیک و استراتژی و فقط با این اصل که _هرکه نیروهایش بیشتر باشد برنده است._ پیش میرود. Civilization در برابر بازیهای Total War فقط یک مینی گیم جزئی است که خودش را خیلی جدی میگیرد! معلوم نیست سازندگان چگونه رویشان میشود بازیشان را به قیمت 60$ فول پرایس عرضه کنند! درحالیکه در بهترین حالت Civilization میتوانست یک بازی free در بازار موبایل و اندروید و iOS باشد.

در زمینه شبیه سازی می بینیم که Total War به شدت به وقایع تاریخی و مستند پایبند است. ناپلئون فقط با ولینگتون انگلیسی و دشمنان واقعی خود میتواند رودررو شود. شوگان ها فقط میتوانند با تنها دشمنان واقعی خود یعنی مغول ها بجنگند. و آتیلا همانطور که در واقعیت خونخوار و بربر بوده، در بازی نشان داده میشود. این باعث میشود Total War بعنوان یک کلاس درس تاریخی و حتی فراتر و درگیرکننده تر از کلاس درسی که میتواند کسالتبار باشد عمل کند و در زمینه آموزش موثر باشد.

حقیقت اینست، زمانی که سید میر و بروس شیلی _ که یک طراح بازیهای تخته ای (Board) است _ برای اولین بار Civilization را در سال 1991 برای سیستم عامل DOS منتشر کردند، هدفی جز ارائه یک بازی تخته ای کوچک بصورت دیجیتال با توجه به محدودیت های زیاد گرافیکی آن زمان و سیستم عامل DOS نداشته اند. این بازی بعدها توسط اشخاصی مثل Jeff Briggs و Jon Shafer و Ed Beach در نسخه های II و V و VI به صورت یک سری با ادعاهایی بزرگ مثل یک استراتژی عمیق و تاریخی ساخته و با هدف فروش بیشتر منشتر شد درحالیکه هیچ بویی از عمق و تاریخ نبرده است.

Darius.jpg

در Civilization میتوانید با داریوش کبیر امپراطوری خود را در محل فعلی کشور گینه بیسائو احداث کرده و همزمان که با آشوربانیپال (صدها سال قبل از داریوش) روابط دیپلماسی برقرار کنید به کاترین کبیر (دو هزار سال بعد از داریوش!) اعلان جنگ دهید!!!

starships-2693882.jpg

سید میر - در لیست 100 بازیساز برتر بازیها توسط IGN حایگاه دوم را بخود اختصاص داد.​
 
آخرین ویرایش:

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
با اینکه خودم از Civilization لذت می‌برم (البته فقط 3 و 4 رو بازی کردم، با صرف ساعت‌های زیاد)، اما از نوشته‌ی شما خوشم اومد، چون احساستون رو خیلی خوب بیان کردین توش :-bd

امــّـا:

همین چیزی که گفتین هدف از Civ فقط یه Boardgame دیجیتالی بوده، کاملاً درسته و اتفاقاً به نظرم نقطه قوتشه، نه نقطه ضعف! شما یه کشور رو بر می‌دارین و توی یه دنیا رها می‌شین با یه سری Game Mechanics، که ممکنه هر جوری دوست داشته باشین از این قوانین استفاده کنین و به قول شما مثلاً گاندی رو تبدیل کنین به یه دیکتاتور جنگ‌طلب که با یه ارتش نازی‌گونه بیافته به جون بقیه. یعنی فقط یه بُردگیم سرگرم کننده است با تِم تاریخی و قوانین بسیار جالب (شامل کشف علوم، روش‌های راضی نگه‌داشتن مردم، دیپلماسی و...)
شما انتظارتون بازسازی وقایع تاریخی بوده، اما این گیم اصلاً موضوعش این نیست! یه جور «بازی با تاریخ» هست، همین.

البته من جزو اونایی نیستم که تعصب Civ دارن. گیم خیلی خوبیه اما به اون اندازه‌ای که بزرگش کردن، بزرگ نیست.
 

Parsa13

کاربر سایت
Nov 16, 2011
2,224
در Civilization میتوانید با داریوش کبیر امپراطوری خود را در محل فعلی کشور گینه بیسائو احداث کرده و همزمان که با آشوربانیپال (صدها سال قبل از داریوش) روابط دیپلماسی برقرار کنید به کاترین کبیر (دو هزار سال بعد از داریوش!) اعلان جنگ دهید!!!
کلا لبخند بزنین و از این تاپیک رد شین :)
 

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
خوب اون چیزی که من فهمیدم اینکه نویسنده هیچ درکی از هدف civ نداره و فقط برای اینکه بگه منم هستم این متنو نوشته و بخاطر اینکه متنش مستند باشه اومده با توتال وار هم مقایسه کرده!!!!!!!!!!!!خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان برای اون هدفی که در دهن داری راه های بهتری هم وجود داره
 
  • Like
Reactions: saphire and Parsa13

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,865
کورپک بازی رو با آخرین آپدیتهاش و تمدن پارس و مقدونی داده بیرون... همه ش 3 گیگ:D
همینو بگیرم یا نسخه بهترم هست؟:D چیزی از بازی نزده این نسخه؟
این دوستمونم نقدشو خوندم، به خودش زحمت نداده وقتی اینهمه رو تاریخ تعصب داره، یه ماد درست و حسابی دانلود کنه لاقل:D
یه نکته کنکوریم رو درجات سختی ای که ما بازی میکنیم گاندی رو برداریم له شدیم! والا بلا همینطوریم نیست که با یه تمدن صلح طلب عین آب خوردن بشه مثل آلمان نازی قشون کشی کرد! میشه ولی خیلی مکافات داره! فکر کن مثلا بخوای با هند با رم دربیوفتی! رمی که لژیون داره براش هر جا بخواد roman fort میسازه! رو درجه های easy شدنیه ولی از Prince بیاید بالاتر میبینید رم کیه، هند کیه:D
+همین غیر واقعی بودن بازی برای منی که عاشق تاریخم نکته مثبته. مثلا با رم بازی میکردم همسایه م آزتک بود و بهش حمله کردم و تقابل این دو تا تمدن تو عصر باستان واقعا رویایی بود...
دیگه خیلیم میخواید طبق تاریخ واقعی باشه، ماد هست هم تمدنتون رو می اندازه جای واقعیش هم دشمناتون همونایین که باید باشن.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,865
خب لازم دیدم یه جوابیه هم بنویسم:D
اولین تجربه من با سری Civilization به شماره V این بازی برمیگردد. از همان ابتدا در شوک فرورفته بودم! چگونه با با وجود سری بازیهای بسیار دقیق و زیبایی مثل سری Total War این بازی با توجه جامعه گیمرها روبرو شده بود. چرا که کلیت بازی Civilization فقط یک مینی‌گیم جزئی از بازی Total War است. امپراطوری Persia را برای شروع انتخاب کردم. مغزم سوت میکشید! بازی به صورت رندوم تمدنها را روی کره زمین پرتاب میکرد. تمدن پارس من اینبار روی جزیره انگلیس با قسمتی از سواحل نرماندی فرانسه افتاده بود!! و تمدن هند که همسایه من محسوب میشد روی سرزمین آلمان قرار داشت. پس از مدتی پیشروی گاندی در صفحه ظاهر شد و به تمدن من اعلان جنگ کرده بود!! مضحکتر از این نمیشد. که اولا گاندی بعنوان یکی از صلح‌طلب‌ترین اشخاص تاریخ بشریت چگونه میتوانست اعلان جنگ کند و دوم اینکه گاندی و داریوش کبیر با آنهمه فاصله زمانی چگونه میتوانستند با یکدیگر بجنگند!!
Civilization بازی ایه که همه چیز رو حاضر و آماده در اختیار گیمری که دقیق پی این چیزاست که شما میخوای قرار نمیده. البته قرار میده باید بلد باشی یکم. برای پرشیا تو شماره 4 یادمه ماد بود تو نسخه Beyond the Sword که توش عربا تو سال 700 میلادی حمله میکردن. برای رم هم بود که باز مورد حمله وحشیا قرار میگرفت و...
همه رو نقشه واقعی و در همسایگی تمدن های واقعی با وقایع واقعی:D
بعد در مورد رهبر شما با جلو رفتن زمان و رفتن به دوره های دیگه میتونی سیاستهای حکومتیت رو عوض کنی و این مهمه. رهبر و تمدن فقط اینکه تو بازی دنبال چی هستی رو شکل میده و بهت کمک میکنه بهش برسی و اینکه همین گاندی تو هر شماره ای قابلیتهایی که داشت ربط به جنگ نداشت تا جایی که میدونم. البته تو شماره 6 سیاست رهبرها پررنگ شده.
برخلاف Civilization که نبردها در همان زمین با مقایس عمده بدون هیچگونه تاکتیک و استراتژی و فقط با این اصل که _هرکه نیروهایش بیشتر باشد برنده است._ پیش میرود. Civilization در برابر بازیهای Total War فقط یک مینی گیم جزئی است که خودش را خیلی جدی میگیرد! معلوم نیست سازندگان چگونه رویشان میشود بازیشان را به قیمت 60$ فول پرایس عرضه کنند! درحالیکه در بهترین حالت Civilization میتوانست یک بازی free در بازار موبایل و اندروید و iOS باشد.
این حرفتون اتفاقا کاملا برعکسه. تعداد نیروها به هیچ دردی نمیخوره اتفاقا. فقط در صورتی به درد میخوره که تکنولوژی شما بالا باشه و ضمنا از هر نیرویی کلی بسازید یعنی کلی لند یونیت، ناوال یونیت و... . من جلوی دشمنایی که کلی یونیت داشتن جنگیدم و وادار به عقب نشینیشون کردم چون یونیت های دفاعی و ساختمون های دفاعیم قوی بودن.
استراتژیم اتفاقا اصل این بازیه، شما هی next turn بزن تند تند ببین میشه اصلا بازی کرد یا نه.
در زمینه شبیه سازی می بینیم که Total War به شدت به وقایع تاریخی و مستند پایبند است. ناپلئون فقط با ولینگتون انگلیسی و دشمنان واقعی خود میتواند رودررو شود. شوگان ها فقط میتوانند با تنها دشمنان واقعی خود یعنی مغول ها بجنگند. و آتیلا همانطور که در واقعیت خونخوار و بربر بوده، در بازی نشان داده میشود. این باعث میشود Total War بعنوان یک کلاس درس تاریخی و حتی فراتر و درگیرکننده تر از کلاس درسی که میتواند کسالتبار باشد عمل کند و در زمینه آموزش موثر باشد.
اتفاقا شما از Civilization خیلی بیشتر تاریخ یاد میگیرید! چون تمام وندرها، رهبرها، ساختمونهای مخصوص و... تاریخچه دارن و من بشخصه میشینم درموردشون یاد میگیرم. ناپلئون و ولینگتون رو همه میشناسن ولی فلان بنای شگفت انگیزی که آزتکها ساختن رو خیر.
در Civilization میتوانید با داریوش کبیر امپراطوری خود را در محل فعلی کشور گینه بیسائو احداث کرده و همزمان که با آشوربانیپال (صدها سال قبل از داریوش) روابط دیپلماسی برقرار کنید به کاترین کبیر (دو هزار سال بعد از داریوش!) اعلان جنگ دهید!!!
من هنوز این آپدیت تمدن پارس و مقدونی این شماره رو شروع نکردم ولی شماره 4 دو بار با پارس بازی رو تموم کردم و جای تمدنمم همین ایران فعلی بود تو نقشه واقعی با همسایه های واقعی
بازی آخه کسی رو مجبور نمیکنه اینطوری بازی کنه این حرفتون واقعا مغلطه ست! :|
این شماره فعلیم بازی به قدری زیباست که روی مپ رندم و تمدنهای رندم هم آدم هیچ کم و کسری حس نمیکنه. گاهی فقط غرق دیدن نقشه و شهرام میشم...
حقیقت اینست، زمانی که سید میر و بروس شیلی _ که یک طراح بازیهای تخته ای (Board) است _ برای اولین بار Civilization را در سال 1991 برای سیستم عامل DOS منتشر کردند، هدفی جز ارائه یک بازی تخته ای کوچک بصورت دیجیتال با توجه به محدودیت های زیاد گرافیکی آن زمان و سیستم عامل DOS نداشته اند. این بازی بعدها توسط اشخاصی مثل Jeff Briggs و Jon Shafer و Ed Beach در نسخه های II و V و VI به صورت یک سری با ادعاهایی بزرگ مثل یک استراتژی عمیق و تاریخی ساخته و با هدف فروش بیشتر منشتر شد درحالیکه هیچ بویی از عمق و تاریخ نبرده است.
عمق بازی که همه میدونن انقدر عمیقه همون اول غرق میشی:D
خیلیم روی تاریخ تعصب دارین اینهمه ماد. گناه سازنده ها چیه.
البته من جزو اونایی نیستم که تعصب Civ دارن. گیم خیلی خوبیه اما به اون اندازه‌ای که بزرگش کردن، بزرگ نیست.
منتقدا و گیمرها نظر دیگه ای داشته و دارن... اونم طی سالیان دراز...;)
 
آخرین ویرایش:

m2relax

کاربر سایت
Jun 25, 2011
1,316
نام
Morteza
تا حالا نسخه های مختلفی از این سری رو نصب کردم بعلاوه این نسخه آخر ولی بیشتر از یک ساعت بیشتر نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم!! حذفش کردم. کلا نمیدونم چرا نمیتونم بازی رو پیش ببرم با اینکه به دوست دارم بازی های استراتژی رو!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر