محمد تاپیک تخیلات DX12 هنوز هم موجوده بورو همونجا بخون هر روز یه حرف عجیب غریب و کاملا نامتقارن میزد. ملت میپرسیدن واقعا DX12 تاثیر میذاره روی کنسول و .... ایشون تبلیغ میکرد که وقتی ما داشتیم کنسول رو میساختیم میدونستیم DX12 چیکارا داره میکنه و بر پای اون ساختیم. این حرفا یادتون رفته؟ چه تاثیری گرفت کنسول از DX12 ؟ اینکه بعدش میاد این حرفا رو میزنه با هم تناقضه. اول چی میگی بعدش چی میگی. هر روز حرف عوض میکنن؟ حالا هرچقدر میخوای lol بنویس اینجا اما کسانی که بخوان یادشون میاد تو اون تاپیک چیا میگذشت و چه حرفایی از اینجا اونجا زده میشد.
اینا از نمونه حرفای چند پلهوی اقای اسپنسر هستن
سوال: How does DX12 specifically enhance Xbox One games, Anuj Gosalia seemed to downplay the importance of DX12 for Xbox One titles.
جواب: DX12 will have impact on XBOX One games written for DX12. Some DX12 features are already in XBOX One but full DX12 coming.
سوال: Hey Phil huge fan. If DX12 requires new hardware for all tweaks to be present how will the X1 have full DX12? Care to elaborate?
جواب: We knew what DX12 was doing when we built Xbox One.
چه تغییرات خاص و خفنی دیدیم روی کنسول تا حالا؟ تقریبا همونی بود که بود فقط یکم سازنده ها بعد از اپدیت و ... بهتر تونستن بهیه سازی کنن که همین امر برای PS4 هم بود و این کنسول تنها نبود.
منظورت از تخیلی رزولوشن 720 و IQ پایین بازیه؟ البته بایدم تخیلی بگید حق میدم.
فیل اسپنسر که چند بار برگشت گفت که از DX12 انتظار معجزه نداشته باشین چون سخت افزار داخل Xbox one عوض نمیشه ولی DX12 کمک میکنه تا از نقطه قوتهاش بهتر استفاده بشه.
حداقل چندین نفر دیگه ام از مایکروسافت و اینتل و ای ام دی و .... جاهای دیگه برگشتن گفتن که تغییرات از فردای روزی که DX12 ریلیز میشه شروع نمیشه تا سازنده ها یاد نگیرن انجیناشون رو بر اساس DX12 توسعه بدن و یاد نگیرن که چطور ازش استفاده کنن تغییری دیده نخواهد شد.
DX12 برای ایکس باکس وان تازه از اول آوریل به Unreal Engine اضافه شده:
4.11 has been released and the full notes are available to read here.
قابلیت Async Compute هم تازه 15 روز پیش بهش اضافه شده و هنوز هم یه سری موارد دیگه باید بهش اضافه بشه:
Unreal Engine 4.12 Released!
اینم صحبتهای Dice تو GDC 2016 در مورد به کار گیری فیچرهایی از DX12 که توی هیچ GPU ای به جز Xbox one وجود نداره در آینده (حدس من اینه که احتمالا BF1 ):
پس فیل اسپنسر در مورد DX12 دروغی نگفته.
DX12 توی بازیهای Xbox one تاثیر داره ولی اختلاف قدرتشو با PS4 پر نمیکنه شاید فاصله رو توی یه سری موارد مثل فریم ریت و رزولوشن کم کنه ولی هیچ وقت اختلاف دو تا کنسول رو از بین نمیبره.
Xbox one از PS4 سخت افزار (منظور GPU) مدرنتری داره توی تعداد CU های مساوی با PS4 ایکس باکس وان بهره وری بالاتری داره ولی موضوع اینه که 6 تا CU از PS4 کمتر داره و هیچ وقت هیچ کدوم از اینها نمیتونن اون اختلاف سخت افزاری 40-50 درصدی رو جبران کنن ولی این معنیش این نیست که DX12 دروغ بوده DX 12 کار خودش رو میکنه ولی زورش به CU های بیشتر سونی نمیرسه.