10 بازی Atmospheric برتر تاریخ و فیلم های مشابه آنها

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
با این که مقاله واقعا باحالی بود (بدون این که نوشته زیادی داشته باشه)
بازم به نظرم برمیگرده به مفهوم اتمسفریک بودن بازی
برای من به طور مثال یه چیزی مثل Neverhood از خیلی از بازی های بالا اتمسفریک تر اند
یا معتقدم اتمسفر مکس پین سنگین تر از آلن ویکه و سری Animal Crossing (مخصوصا نسخه اولش) به شدت به خاطر ساختار خاص محیطی و صداگذاریش اتمسفریک ـه دوباره. اینو در مورد کارهای پیکسلی خاصی مثل FEZ هم میتونم بگم

مثال های بالا به نظرم خیلی حول و حوش "یه نوع" از اتمسفر می گردن
قشنگ انگار به آسمون نگاه کنی و بگی "هاه تنها لایه آسمون زمین اکزوسفر ـه" :D
باز یه سری کار مثل Half-Life 2 متنوع تر بودند از این نظر تو لیست که خوشم اومد
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
ممنون :x
بحث سایلنت‌هیل و سولاریس کار تارکوفسکی شد :D به نظرم شباهت‌هایی داشتند از نظر اتمسفری ولی نه خیلی. وای که چقدر سولاریس برام خسته‌کننده بود کلا کارای تارکوفسکی رو نمیتونم تا آخر نگاه کنم :D فیلماشو فعلا گذاشتم کنار تا شاید ۳۰ ۴۰ سالگیم بتونم درکشون کنم. از سایلنت‌هیل هم کلا downpur و نسخه قبلش و یکم از نسخه ۴ رو بازی کردم و فنش هم نشدم :| دلیلش شاید اینه که توی زمان مناسب بهترین نسخه‌هاش رو بازی نکردم و الان شاید دیر باشه برای ۳ ۴ نسخه‌ی اول
 
  • Like
Reactions: peyman_eun

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
با این که مقاله واقعا باحالی بود (بدون این که نوشته زیادی داشته باشه)
بازم به نظرم برمیگرده به مفهوم اتمسفریک بودن بازی
برای من به طور مثال یه چیزی مثل Neverhood از خیلی از بازی های بالا اتمسفریک تر اند
یا معتقدم اتمسفر مکس پین سنگین تر از آلن ویکه و سری Animal Crossing (مخصوصا نسخه اولش) به شدت به خاطر ساختار خاص محیطی و صداگذاریش اتمسفریک ـه دوباره. اینو در مورد کارهای پیکسلی خاصی مثل FEZ هم میتونم بگم

مثال های بالا به نظرم خیلی حول و حوش "یه نوع" از اتمسفر می گردن
قشنگ انگار به آسمون نگاه کنی و بگی "هاه تنها لایه آسمون زمین اکزوسفر ـه" :D
باز یه سری کار مثل Half-Life 2 متنوع تر بودند از این نظر تو لیست که خوشم اومد

درسته ولی باید این نکته را متذکر بشم که این لیست 10 گیم برتر من هست و بازهایی مثله 1 Max Payne و Control (متاسفانه هنوز فرصت نکردم این بازی زیبا را بطور کامل تجربه کنم) که دارای اتمسفر قوی هستند در لیست 100 تایی من هستند ، داستان مکس پر هیاهو و

اکشن هست و در خیلی جاها Narrative-Driven میشه ولی دارای لحضات Atmospheric قوی هست جایی که شما صدای زنگ تلفن عمومی را می شونید ، تراژدی که در خونه مکس تجربه می کنیم یک Noire عالی را برای ما به میسازه . تعریفی که میشه از بازی Atmospheric

داشت این است که player در این بازی ها Interaction خیلی کمی با بقیه کرکترها داره و بیشتر تماس اش با محیط و فضای پیرامون اش هست، حتماً هم لازم نیست که بازی یک متد خطی خاص داستانی را دنبال کنه بهترین مثال براش Journey هست که داستان در موسیقی و

طراحی زیباش نهفته است.
 

peyman_eun

کاربر سایت
Mar 18, 2020
108
خب به نظرم من Alan Wake و Alone in the Dark 2008 و سری Silent Hill و سری Resident Evil و Half-Life 2 و Shadow of the Colossus و سری Crysis و Limbo

خصوصأ Alan Wake (فضای این بازی محشره) و Alone in the Dark 2008 (این بازی هرچند امتیازات پایینی کسب کرد ولی میتونم بگم با اون گرافیک و فضای اتمسفریک فوق‌العاده‌اش به شدت دست‌کم گرفته شد و قدرش دونسته نشد - باید بازی کرده باشید تا متوجه بشید چقدر گرافیکش در زمان منتشر شدنش عالی بوده)
 
آخرین ویرایش:

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
ممنون :x
بحث سایلنت‌هیل و سولاریس کار تارکوفسکی شد :D به نظرم شباهت‌هایی داشتند از نظر اتمسفری ولی نه خیلی. وای که چقدر سولاریس برام خسته‌کننده بود کلا کارای تارکوفسکی رو نمیتونم تا آخر نگاه کنم :D فیلماشو فعلا گذاشتم کنار تا شاید ۳۰ ۴۰ سالگیم بتونم درکشون کنم. از سایلنت‌هیل هم کلا downpur و نسخه قبلش و یکم از نسخه ۴ رو بازی کردم و فنش هم نشدم :| دلیلش شاید اینه که توی زمان مناسب بهترین نسخه‌هاش رو بازی نکردم و الان شاید دیر باشه برای ۳ ۴ نسخه‌ی اول

خوب مشخصه شما طرفدار استنلی کوبریک هستی :D ، نمیدونم شنیده باشی و تارکوفسکی از 2001 A space odyssey متنفر بود ، در هر صورت هر دو کارگردان کارهاشون عالیه و الهام بخش خیلی از گیم هایی هست که ما الان میریم
 
  • Like
Reactions: peyman_eun

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
خوب مشخصه شما طرفدار استنلی کوبریک هستی :D ، نمیدونم شنیده باشی و تارکوفسکی از 2001 A space odyssey متنفر بود ، در هر صورت هر دو کارگردان کارهاشون عالیه و الهام بخش خیلی از گیم هایی هست که ما الان میریم
یه جا خوندم که سولاریس جواب تارکوفسکی به اودیسه فضایی کوبریک بوده ولی انگار خودش گفته که تو زمان ساخت سولاریس، اودیسه فضایی رو ندیده بوده حتی :|
صددرصد مخصوصا خیلی از کارهایی که کوجیما تو بازی‌هاش انجام میده ادای دینی به کارای کوبریکه :D مثل نوزاد و دکتر استرنجلاو
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
یه جا خوندم که سولاریس جواب تارکوفسکی به اودیسه فضایی کوبریک بوده ولی انگار خودش گفته که تو زمان ساخت سولاریس، اودیسه فضایی رو ندیده بوده حتی :|
صددرصد مخصوصا خیلی از کارهایی که کوجیما تو بازی‌هاش انجام میده ادای دینی به کارای کوبریکه :D مثل نوزاد و دکتر استرنجلاو

کوجیما به شدت تحت تاثیر موج هالیوود هست و هیچ عبایی هم نداره ، -این را از پست های تویتر اش میشه فهمید- کرکترهای داستانش غنا و پختگی لازم را ندارن و بیشتر حالت comic دارن ولی کارگردانیش در P.T. بی نظیر بود حیف و صد حیف که این بازی زیبا کنسل شد
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
کوجیما به شدت تحت تاثیر موج هالیوود هست و هیچ عبایی هم نداره ، -این را از پست های تویتر اش میشه فهمید- کرکترهای داستانش غنا و پختگی لازم را ندارن و بیشتر حالت comic دارن ولی کارگردانیش در P.T. بی نظیر بود حیف و صد حیف که این بازی زیبا کنسل شد
کاملا قبول دارم، من سونی فنم ولی به نظرم نمیتونه توی DS کارکترا رو دربیاره و بیشتر تو همون حالت تیپ باقی میمونن مخصوصا خود سم که تا آخرشم نتونستم با این بشر ارتباط بگیرم. از غولی مثل مدز میکلسون هم خیلی بهتر میتونست استفاده کنه تا اینکه فقط از کاریزمای چهره‌اش استفاده کنه. اینستای کوجیما هم ببینی این اواخر کار Killing کوبریک رو پست رفته بود.
روایت داستانش هم توازن نداره اصلا
 
  • Like
Reactions: EAST2WEST

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
کاملا قبول دارم، من سونی فنم ولی به نظرم نمیتونه توی DS کارکترا رو دربیاره و بیشتر تو همون حالت تیپ باقی میمونن مخصوصا خود سم که تا آخرشم نتونستم با این بشر ارتباط بگیرم. از غولی مثل مدز میکلسون هم خیلی بهتر میتونست استفاده کنه تا اینکه فقط از کاریزمای چهره‌اش استفاده کنه. اینستای کوجیما هم ببینی این اواخر کار Killing کوبریک رو پست رفته بود.
روایت داستانش هم توازن نداره اصلا

آخرین پست توییتی که ازش دیدم داشت Half-Life Alyx بازی می کرد که جیگرم را آتیش زد ، از اون به بعد سراغ اش نرفتم ، کوجیما کارگردان و Level designer خوبی هست و وقتی حرف از داستان و Narrative میشه در حد Chris Avellone یا Neil Druckmann نیست البته

این نظر شخصی منه ..
 
  • Like
Reactions: last of amir

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
آخرین پست توییتی که ازش دیدم داشت Half-Life Alyx بازی می کرد که جیگرم را آتیش زد ، از اون به بعد سراغ اش نرفتم ، کوجیما کارگردان و Level designer خوبی هست و وقتی حرف از داستان و Narrative میشه در حد Chris Avellone یا Neil Druckmann نیست البته

این نظر شخصی منه ..
کوجیما زمانی میتونست خودش رو نشون بده که بازی‌ها کوچک‌تر بودن و توسط تعداد افراد کمتری ساخته میشدن. اون زمان نبوغ یک فرد خیلی بیشتر به چشم میومد تا الان که ۵۰۰ نفر روی یک بازی کار می‌کنن و کار خیلی گروهی‌تره. نظر شخصی منم اینه که دراکمن خیلی بهتر میتونه کارکتر بسازه و توازن بین گیم پلی و داستان رو حفظ کنه :D نع اینکه آخر بازی دو ساعت کات‌سین از کارکترایی ببینی که باهاشون ارتباطی نگرفتی
 
  • Like
Reactions: EAST2WEST

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
کوجیما زمانی میتونست خودش رو نشون بده که بازی‌ها کوچک‌تر بودن و توسط تعداد افراد کمتری ساخته میشدن. اون زمان نبوغ یک فرد خیلی بیشتر به چشم میومد تا الان که ۵۰۰ نفر روی یک بازی کار می‌کنن و کار خیلی گروهی‌تره. نظر شخصی منم اینه که دراکمن خیلی بهتر میتونه کارکتر بسازه و توازن بین گیم پلی و داستان رو حفظ کنه :D نع اینکه آخر بازی دو ساعت کات‌سین از کارکترایی ببینی که باهاشون ارتباطی نگرفتی

اگر دنبال کرکترهای تاثیر گذاری ...

136791
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر