10 بازی فوق‌العاده که دنباله‌ای دریافت نخواهند کرد

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

1643344086326.png

در این مقاله قرار است 10 بازی فوق‌العاده که دنباله‌ای دریافت نخواهند کرد را بررسی کنیم. عناوین شگفت انگیزی که علیرغم کیفیتشان، متأسفانه بعید به نظر می‌رسد که هیچگاه دنباله‌ای داشته باشند. فهرست ما شامل “Metal Gear Rising: Revengeance” (2013), “L.A. Noire” (2011), “Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars” (1996), “Cave Story” (2004) و موارد دیگر است!




1643344175931.png

Metal Gear Rising: Revengeance (2013)​


نسخه‌ای فرعی از فرانچایز Metal Gear Solid که توسط PlatinumGames توسعه یافته است. “Metal Gear Rising: Revengeance” رایدن، یک مزدور سایبورگ، را دنبال می‌کند که راه خود را از میان ربات‌ها، سایبورگ‌ها و سربازان جدا می‌کند. گیم پلی عالی عناوین پلاتینیوم گیمز، هک اند اسلش، با داستان‌های دیوانه کننده‌ی «Metal Gear»، ترکیبی مانند کره‌ی بادام زمینی و شکلات را به ارمغان می‌آورد.

مبارزات فوق‌العاده راضی‌کننده و هیجان انگیزند، و اکشن در سراسر بازی بسیار عالی کار شده است! با این حال، علیرغم اینکه تیم پشت ساخت بازی، برای توسعه‌ی نسخه‌ای دیگر آماده است، اما مشکلات حقوقی پیرامون فرانچایز Metal Gear به دلیل جدایی بین کونامی و خالق مجموعه‌ی بازی یعنی استاد هیدئو کوجیما، شانس را برای ساخت دنباله، کم می‌کند.





1643344223683.png

Enslaved: Odyssey to the West (2010)​


بر اساس داستان کلاسیک چینی “سفر به غرب”، “Enslaved: Odyssey to the West” یک بازی پسا آخرالزمانی است که در آن شخصیت بازی‌باز یعنی میمون، مجبور می‌شود زنی را پس از اینکه هر دو از یک تصادف جان سالم به در می‌برند، تا خانه اسکورت کند. این بازی دارای یک دنیای پرجزئیات، مبارزات سرگرم کننده، سکوبازی لذت‌بخش، حل پازل و گیم پلی عالی است. اما متأسفانه، فروش بازی ضعیف بود.



1643344252250.png

Singularity (2010)​


یک بازی FPS با عناصر سفر در زمان، “Singularity” یک تفنگدار آمریکایی، زمان حال و دهه‌ی 50 میلادی، یک پایگاه مخفی شوروی و یک دستگاه سفر در زمان را در خود گنجانده است. فناوری و خط داستانی آینده‌نگرانه‌ی جذاب بازی و مکانیک‌های دستکاری در زمان به آن کمک می‌کند تا در میان عناوین تیراندازی اول شخص معمولی، برجسته شود. حال که با خرید اکتیویژن بلیزارد آی‌پی به دست مایکروسافت افتاده است، شاید بارقه‌های امید برای ساخت دنباله یا بازآفرینی به چشم آیند.




1643344280657.png

Eternal Darkness: Sanity’s Requiem (2002)​


وقتی صحبت از بازی‌های نینتندو به میان می‌آید، بازی‌های ترسناک نخستین چیزی نیستند که به آن فکر کنید، و مطمئناً مصرف کنندگان و کاربران نینتندو با کیف پول خود این را ثابت کرد‌ه‌اند. با این حال، در حالی که بیش‌تر مردم برای خرید Eternal Darkness: Sanity’s Requiem عجله‌ای نکردند و استقبالی از بازی نشد، آن‌هایی که این کار را انجام دادند پشیمان نشدند.

تجربه‌ای شگفت‌انگیز با مکانیک‌های دیوانه وار، به همراه اتفاقات عجیب و غریبی که محیط بازی را تغییر می‌دادند و شما را وادار به کشف و جست و جو در مورد اینکه واقعیت چیست، می‌کردند. با اینکه Eternal Darkness طرفداران خاص خود را داراست، ادامه‌ی آن بعید به نظر می‌رسد، زیرا نه تنها از لحاظ تجاری ناموفق بود، بلکه سازنده‌ی آن Silicon Knights ورشکست شد و سرمایه‌گذاری جمعی برای ساخت جانشین معنوی بازی نیز شکست خورد. تا زمانی که عقل خودمان زائل نشود (طعنه به نام بازی )، انتظار دنباله‌ی بازی را نداریم.





1643344774218.png

Vanquish (2010)​


یکی دیگر از همکاری‌های PlatinumGames، این بار با سگا، و استاد شینجی میکامی بزرگ. این یک بازی تیراندازی سوم شخص علمی تخیلی با ترکیبی از عناصر گیم پلی سرعتی است که همه به شیوه‌ای بسیار رضایت بخش در کنار هم قرار گرفته‌اند! مکانیک اسلایدبوست آن به طور خاص شبیه هیچ چیز دیگری نیست! حتی گرافیک آن نیز یک دهه بعد به خوبی خود را حفظ کرده است. با این حال، امیدهای ما برای ساخت یک دنباله تقریباً (هرچند نه کاملاً) از بین رفته است.




1643344342710.png

L.A. Noire (2011)​


Rockstar Games به خاطر عناوین با کیفیتی مانند فرانچایز Grand Theft Auto و L.A. Noire شناخته می‌شود. با اجرای ضبط حرکات پیشگامانه و همچنین سکانس‌های بازجویی عمیق که شما را در نقش یک کارآگاه قرار می‌دهند، L.A. Noire مورد تحسین قرار گرفت و فروش خوبی داشت. گرچه راکستار بازی را منتشر کرد، اما بازی توسط Team Bondi توسعه داده شد که اکنون از بین رفته است. Rockstar درباره‌ی دنباله‌‌ی بازی صحبت کرده است، اما بیش از یک دهه بعد، علیرغم انتشار نسخه‌های VR، هنوز چیزی تحقق نیافته است. دور از تصور نیست که «L.A. Noire» به این زودی دنباله‌ای نخواهد داشت.




1643344374250.png

Blade Runner (1997)​


بیایید با موضوع کارآگاهی ادامه دهیم! این بازی بر اساس فیلم کالت کلاسیک سایبرپانکی به همین نام، “بلید رانر” در کنار همنام خود قرار گرفته و با آن در هم آمیخته است. مانند فیلم، شما به عنوان یکی از شکارچیان اندروید بازی می‌کنید. با استفاده از گیم پلی اشاره و کلیک، شواهد را تجزیه و تحلیل می‌کنید، مظنونان را بازجویی و پازل‌ها را حل می‌نمایید. بازی بلید رانر برخلاف فیلم، از نظر مالی موفقیت‌آمیز بود و با اینکه حاشیه سود آن کم بود، علاقه‌مندی به آن همچنان بالاست و نسخه‌ی بهبودیافته‌ای برای انتشار برنامه‌ریزی شده است.




1643344399463.png

Metal Arms: Glitch in the System (2003)​


یک شوتر آینده‌نگرانه و تا حدی مبهم، Metal Arms: Glitch in the System رباتی به نام گلیچ را دنبال می‌کند که سعی دارد همنوعان خود را از بردگی نجات دهد. این بازی دارای تعداد زیادی سلاح عالی برای بازی کردن، و همچنین مکانیکی برای کنترل دشمنان و حتی حالت چند نفره است. Metal Arms با استقبال خوبی مواجه شد و حتی به دلیل بررسی‌های اولیه‌ی خوب، دنباله‌ی آن برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل عدم تبلیغات، فروش آن نسبتاً کم بود. واقعاً شرم‌آور استريا، زیرا مفهوم و گیم پلی بازی پتانسیل فراوانی دارد.




1643344425502.png

Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars (1996)​


“Super Mario RPG” که با همکاری Square و Nintendo ساخته شده است، سنگ محک عناوین نقش‌آفرینی با محوریت ماریو است. مبارزه با ضربات زمان‌دار و نوبتی استاندارد بازی‌های RPG ماریو می‌باشند. داستان و شخصیت‌ها ساده، اما سرگرم کننده هستند، موسیقی فوق العاده جذاب است و سبک ایزومتریک بازی هنوز هم امروزی و عالی به نظر می‌رسد.


متأسفانه، با اینکه «Super Mario RPG» عناوین بعدی را تحت تأثیر قرار داد و به طور گسترده‌ای محبوب شد، هرگز دنباله‌ی مناسبی دریافت نکرد. این تا حدی به دلیل مشکلات حقوقی پیچیده بین SQUARE ENIX و Nintendo است. با این حال، کارگردان یوشیهیکو مائکاوا معتقد است که او با این بازی به هر چیزی که می‌خواست دست یافته است. و نیازی به بازگشت به دنیا و شخصیت‌های آن احساس نمی‌کند. هر چند ما می‌توانیم آرزوی ستاره ها را داشته باشیم.





1643344471295.png

Cave Story (2004)​


یکی از بهترین بازی‌های مستقل تمام دوران، Cave Story یک سکوبازی متروییدوانیاست که توسط یک نفر ساخته شده است! Cave Story پر از شخصیت‌های به یاد ماندنی، موسیقی خارق‌العاده، گیم‌پلی عالی و حتی پایان‌های متعدد است. عنوانی که همه را وادار کرد تا بنشینند و به آن توجه کنند. بتا جایی که بازی در 20 سال گذشته 12 بار ریمستر، پورت و بازسازی شده است.

با این حال، با وجود اضافه شدن برخی محتواهای اضافی به این پورت‌ها، Cave Story دنباله‌ای دریافت نکرده است! اگرچه سازنده به این آگاه است که مردم یک قسمت دیگر می‌خواهند، اما باور ندارد که بتواند بازی‌ای بسازد که از نسخه‌ی اصلی پیشی بگیرد. علیرغم اینکه ساخت دنباله‌ی بازی عالی خواهد بود، می‌توانیم این احساس سازنده‌ی بازی را درک کنیم، حتی اگر خواسته‌ی ما غیر از این باشد.




 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
کارت عالی بود بهزاد

بعد از خوندن مقالت از این دلم سوخت که عناوینی براشون شماره دوم و سوم اومده که اصلا وجود همون شماره اول هم اگر نگیم بی‌خود میشه گفت کافی بوده
ولی عناوینی که بشدت پتانسیل نسخه بعدی رو داشتن تو همون نسخه اول قفل شدن متاسفانه
 

Tatsumaru

Searching For Light
Gold User
Mar 31, 2013
856
نام
Ahmad
اولین کنسول نینتندویی که خریدم گیم کیوب بود.یه هایپ دیوانه واری واسه رزیدنت زیرو و ریمیک یک داشتم که اصلا به بازی دیگه ای رو این کنسول فکر نمیکردم.اینترنت هم اون قدر گسترش پیدا نکرده بود که دنبال نقد بازی ها باشم.شاید اوائل نسل 8 بود که متوجه شدم چه شاهکاری بوده Eternal Darkness .آی جی ان و گیم اسپات 9.6 و 9.4 دادن بهش.متای بازی 92.الان سالهاست منتظر یه ریمیک یا حداقل ریمستر از این بازی هستم.
البته به نظر من Eternal Darkness و LA Noir یه سر و گردن از بقیه عناوینی که ذکر کردی بالاترن آقا بهزاد.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,140
ممنون. مثل همیشه عالی بود.

از بین عناوین MGR، Vanquish و Singularity رو بازی کردم. Enslaved هم تا حدودی اما وقت نشد تمومش کنم.‌
با اینکه خیلی اهل سبک هک اند اسلش نیستم و ژانر مورد علاقه ام نیست، اما کلا از همه عناوین پلانتیوم مثل همین MGR یا بایونتا که بازی کردم لذت بردم و واقعا بازی های با کیفیتی هستند. ED و LANoir هم خیلی دوست دارم تجربه کنم. مخصوصا ED که توی لیست بازی هایی هست که قصد دارم خیلی زود با شبیه ساز تجربه کنم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر