۞كارت گرافيكي فوق العاده قدرتمند (BFG GTX 295 ) ۞

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
به نام خدا

hook.jpg


در اين تايپيك يك كارت قدرتمند و از نوع dual-GPU را نيز مورد نقد و بررسي هر چند كوتاه قرار خواهم داد تا با اين محصول فوق العاده آشنايي كوتاهي پيدا كنيد.
در ابتدا كه اين كارت منتشر شده بود سوالي در ذهن همه ما شكل گرفته بود كه آيا واقعاً اين كارت قوي ترين كارت گرفيكي است يا اينكه كارت رقيب 4870X2 ولي پس از اينكه بنچمارك هايي از اين دو كارت گرافيكي منتشر شد جواب اين سوال به راحتي داده شد و با نيم نگاهي به نمودارهاي رسم شده مي توانستيد برتري مطلق كارت GTX 295 را مشاهده كنيد و من به اين كارت تا اين لحظه لقب قادر مطلق را در ميان كارتهاي گرافيكي موجود مي دهم تا ببينيم در آينده كدام كارت و كدام شركت مي تواند اين لقب را صاحب بشود.

image3_thumb.jpg



در اينجا نه تنها يك كارت گرافيكي قدرتمند را به شما معرفي مي كنم بلكه كارت انتخابي از برندي فوق العاده مي باشد كه هميشه قدرتمند ظاهر شده بله اين كارت ساخت شركت BFG Tech شركت آمريكايي و شريك تجاري و انحصاري كارت هاي گرافيكي انويديا مي باشد شركتي كه همگي از آن به خوبي ياد مي كنند و مورد تحسين همگان بوده و هميشه سه مقام اول را در كارتهاي گرافيكي كسب نموده(با مقام چندم كاري نداريم و فقط اين را مي دانيم كه مقام هاي اول تا سوم را دارد كه در نظر بعضي اول و در نظر بعضي ديگر سوم كه من به شخصه در اين مورد اظهار نظر نمي كنم).

اين كارت از لحاظ ظاهري واقعاً در كمال سادگي جذاب و زيباست و چشم ها را به اين ظاهر به ظاهر ساده خود جلب مي كند ولي با نيم نگاهي مي توان به قدرت عظمت و شكوه اين كارت گرافيكي پي برد و آن را تحسين نمود و براي بدست آوردن آن تلاش زيادي بكنيم و يا حسرت داشتن چنين كارت گرافيكي را بخوريم مخصوصاً كساني كه به تازگي سيستم خود را ارتقاء داده اند واقعاً افسوس خواهند خورد !

اين كارت گرافيكي بلند و سنگين مي باشد و ممكن است براي افرادي نگران كننده باشد كه مبادا به مادربورد صدمه اي وارد نمايد اين كارت نيز داراي دو PCBs و هر GPU بر روي بوردي جداگانه نصب شده و ميزان توان مصرفي اين كارت 289 وات مي باشد كه شما براي نصب و راه اندازي اين كارت در سيستم حدوداً به پاوري 650وات نياز داريد البته براي كساني كه حرفه اي هستند و در رده ي اوركلاكرها جاي مي گيرند اين ميزان به 750وات مي رسد.
اين كارت گرافيكي از عهده اجراي بازي هاي روز نيز به خوبي برمي آيد و بازي ها را به خوبي براي شما پردازش مي نمايد و تا مدتي شما را از بابت ارتقاء سيستم راحت مي كند و مي توانيد تا دلتان مي خواهد با اين كارت گرافيكي دو هسته اي از بازي ها لذت ببريد و نگران كاهش فريم نباشيد البته نبايد انتظار داشت كه اين كارت بازي كرايسيس را در حداكثر جزئيات اجرا نمايد چون تا كنون كارتي گرافيكي با اين مشخصات پيدا نشده كه بتواند ادعا بكند كه كرايسيس را در حداكثر رزوليشن موجود (فكر كنم 1900*2560 باشه اگر اشتباهه و يا بيشتره شما تصحيح نماييد ممنون)و حداكثر تنظيمات و با اعمال فيـلـترها اجرا نمايد .

يك RPM fan وظيفه دماي انتقال داده شده به باله هاي آلومينيومي از طريق پايپ هاي مسي را نيز به خارج از كارت و انتقال آن به بيرون از كيس توسط فن هايي كه در كيس تعبيه مي شود را دارد ؛در پوشش اين كارت از روكشي فلزي كه از جنس مس ناخالص است استفاده شده كه رنگي مشكي دارد و با اين روكش كارت گرت گرافيك حرفه اي تر به نظر مي رسد و در اين كارت نيز يك جايگاه براي نصب پل SLI تعبيه شده و اين كارت لايق اين است كه با كارت ديگري تشكيل QuadSLI را بدهد و پس از آن است كه ديگر هيچ نگراني بابت اجراي كرايسيس را در حداكثر جزئيات نخواهيد داشت و به صورت فوق حرفه اي مي تواند بازي كنيد و از هيچ بازي ئي واهمه نداشته باشيد.

در اين كارت نيز دو LED قرار گرفته تا به هنگام بروز مشكل بتوانيد مشكل به وجود آماده را به راحتي عيب يابي و شناسايي كرده و در رفع آن اقدام كنيد و يا اينكه از بروز مشكل جلوگيري نماييد.
با روشن شدن اولين LED كه به رنگ سبز است مي توان پي برد كه كارت گرافيكي به درستي روشن شده و قدرت كافي براي راه اندازي را دريافت نموده و با روشن شدن دومين ال اي دي كه به رنگ آبي مي باشد كه نشان از به خوبي كار كردن كارت گرافيكي و آماده براي رندر كردن تصاوير مي باشد.

image2_thumb.jpg

 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
ادامه تست ...

اين كارت بر خلاف ساير برادرنش كه از مهندسي ساخت 65نانومتري در آنها استفاده شده از معماري 55 نانومتري سود مي برد كه موجب مي شود اين كارت از لحاظ سرعت ،قدرت بالاتر برود و ميزان مصرف نيز كاهش يابد.
شيدر اين كارت در هر يك از GPU ها 240 واحد مي باشد كه در جمه مي شود 480 كه از كارت 260 حدود 58 واحد نيز افزايش يافته ؛چيپ به كار رفته نيز 2x GT200b مي باشد و فركانس هسته 576 مگاهرتز مي باشد .
حافظه به كار رفته از نوع GDDR3 بوده و حجمي معادل 1792MB دارد رابط حافظه نيز 448 بيت براي هر هسته كه جمعاً 896 بيت مي شود ؛ Memory Clock نيز 1998 مگاهرتز مي باشد.
و اما بحث اصلي كه قيمت اين كارت باشد!
قيمت اين كارت از آنجايي كه محصول BFG است و اين شركت كه عادت دارد كارتهايي با توان بالا در اوركلاك توليد نمايد قيمت بالاتري نسبت به ساير كارتها مشابه اما از برند متفاوت دارد و با قيمت 549 دلار با 49 دلار افزايش قيمت نسبت به ساير به فروش مي رسد.
براي اينكه از توان بالاي اوركلاك اين كارت مطمئن شويد به اين مشخصات كارت كه قبل از اوركلاك هستند توجه نماييد : 576 / 1242 / 1998 (core / shader / memory.) پس از انجام اوركلاك اين مشخصات هر يك به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا مي كنند كه مي توانيد با نگاهي به اين اعداد بدست آمده پس از اوركلاك توجه كنيد 672 / 1483 / 2238 تا به قدرت بالاي اين كارت به طور كامل پي ببريد!

محتويات :

image13_thumb.jpg



تست و بنچمارك ها :

سيستم تست :

CPU: Intel Core i7 at 3.0 GHz
Motherboard: Asus P6T Deluxe
Memory: 3 gigabytes of Quimonda DDR3-1066 triple channel
Power Supply: Enermax Galaxy DXX 1000W
Hard Drive: 250 GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, w/16 MB cache
CPU Cooler: Noctua NH-U 12
OS: Vista-64,SP1


3DMark06 & Vantage :

vantage.png





particles.png



تست در بازي Far Cry 2:


farbar.png



تست در Unreal Tournament 3:

unrealbar.png



تست در World In Conflict:

wicbar.png


تست در Bioshock:


biobar.png



توان مصرفي :

power.png



تصاويري از اين كارت كه ديدنشان خالي از لطف نيست!

جدا كردن روكش

نمايي از پشت كارت

تصويري از باكس كارت

مقايسه اندازه با كارت 4850

مقايسه از نظر انداز با كارت 4870X2
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
درباره red edition 295 بود يادم نمياد
يه چيزی بزار مرسی
خسته نباشی
خب اولين چيزي كه پرواضح است اين است كه اين كارت نسخه اي اوركلاك شده و به صورت سخت افزار از كارت 295GTX‌ مي باشد كه توسط كمپاني eVGA توليد و ارائه مي شود كه براي متمايز شدن اين كارت از كارت معمولي پسوند red edition به نام اين كارت اضافه شده همانند نگارش X.X.X كارتهاي گرافيكي شركت XFX .

imageview.php


خيلي ممنونم.
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
اتفاقا نيست
چون يه بازی باهاشه ميگن red edition
GeForce GTX 295 Red Edition
  • 1792MB DDR3 Memory
  • PCI-E 2.0 16x
  • 576Mhz GPU Clock Speed
  • 1998Mhz Memory Clock Speed
  • NVIDIA SLI ready
  • DirectX 10/OpenGL 3.0
GeForce GTX 295
  • 1792MB DDR3 Memory
  • PCI-E 2.0 16x
  • 576Mhz GPU Clock Speed
  • 1998Mhz Memory Clock Speed
  • NVIDIA SLI ready
  • DirectX 10/OpenGL 3.0

نه بابا اينطوري هم نيست!
با يك بازي جايزه كه رنگ كارت عوض نمي شه.
بايد اين موردو دقيق بررسي كنم بعد جواب بدم و تنها مي توان وقتي جواب قطعي داد كه بنچماركهاي هر دو كارتو مشاهده كني.
 

hitman_ravani

کاربر سایت
Aug 10, 2006
1,253
نام
علی
سلام.

دمای تولیدی چیپهای GTX 295 ( کلی گفتم نوع کارت مهم نیست) در زمان کارکرد چقدر هستش!! کارکرد های سنگین! و در حالت بی کاری دماش چقدر هستش؟؟!!

در واقع میخام یه مقایسه دما داشته باشم با کارت رقیب از نظر دمایی که تولید میکنن!

در صمن توی پست شماره 2 که به تست پردا خته شده کارت GTX 295 از چه درایوری استفاده کرده بود؟ ورژن درایور رو لطف کنید ممنون میشم. برای اطلاعات خودم میخام!
 
آخرین ویرایش:

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
سلام.

دمای تولیدی چیپهای GTX 295 ( کلی گفتم نوع کارت مهم نیست) در زمان کارکرد چقدر هستش!! کارکرد های سنگین! و در حالت بی کاری دماش چقدر هستش؟؟!!

در واقع میخوام یه مقایسه دما داشته باشم با کارت رقیب از نظر دمایی که تولید میکنن!

در صمن توی پست شماره 2 که به تست پردا خته شده کارت GTX 295 از چه درایوری استفاده کرده بود؟ ورژن درایور رو لطف کنید ممنون میشم. برای اطلاعات خودم میخوام!

Idle @ 48 - 50C
77C max

ATI cards used Catalyst 8.12, and all the Nvidia cards all used Forceware 180.43, except for the BFG GTX 285, which used the 180.87 beta drivers
 

hitman_ravani

کاربر سایت
Aug 10, 2006
1,253
نام
علی
Idle @ 48 - 50C
77C max

ATI cards used Catalyst 8.12, and all the Nvidia cards all used Forceware 180.43, except for the BFG GTX 285, which used the 180.87 beta drivers

دکی گیر دادی حا!

این کارحا خوب نیصتن!!

نکن! :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1:

هالا پیدا کن پرطغال فروش رو!

در زمن ممنون! :biggrin1: :evil: :biggrin1: :p
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر