یک گزارش: فروش بازی ها روی دیسک (فیزیکی) در آمریکا به شدت رو به کاهش است

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
یک تحقیق جدید ادعا کرده که در سال 2010، کاهش شدیدی در فروش نسخه های فیزیکی بازی های ویدئویی در آمریکا رخ داده است.



cf0huzhhuy6139184wb.jpg



موسسه Entertainment Merchants Association گزارش کرده است که فقط 71 درصد از بازی های خریداری شده در سال 2010 به صورت خرید نسخه فیزیکی (دیسک) بازی بوده است. این آمار افت واضح و محسوسی را نسبت به آمار سال 2009 نشان می دهد (در سال 2009، تا 90 درصد خریدهای بازی خرید نسخه فیزیکی از مغازه ها بوده است).

رییس موسسه EMA (ارائه دهنده این آمار) گفته است که "البته فروشندگان مغازه ها هنوز نباید نگران باشند، زیرا فروش نسخه فیزیکی و دیسکی بازی ها رو به پایان نیست. صنعت سرگرمی های خانگی باید با حمایت قوی از خریداران نسخه های فیزیکی، نشان بدهد که در آینده محصول روی دیسک و محصول دیجیتال هر دو همزمان با هم وجود خواهد داشت".


با این وجود، به نظر نمی رسد که گرایش خریداران به خرید نسخه های دیجیتال رو به کاهش باشد. 44 درصد از دارندگان کنسول ها تجربه خرید های دیجیتال (محتوای قابل دانلود بازی ها) را داشته اند، و انتظار می رود این آمار در سال 2013 به 58 درصد برسد.

این مطالعه همچنین نتیجه گرفته است که استفاده های جانبی از کنسول های بازی نسبتا رایج شده است، به طوری که 40 درصد از استفاده ای که از PS3 و XBOX 360 شده، استفاده های غیر از بازی بوده است. به طور مثال PS3 به میزان 27 درصد جهت پخش Blu-Ray و دی وی دی و 13 درصد برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده شده است.

منبع: vg247 و gamasutra
 

S.dante

کاربر سایت
Oct 17, 2009
660
نام
شهریار
اما خب بحث کنسول با PC جداست.
چون با همزمان با عرضه ی جهانی میشه نسخه ی دیجیتال اون رو داشت ولی روی کنسول با تاخیر میاد(خب مسلما منظورم بازی های آرکید نیست!:d)
 

NobleMan

کاربر سایت
Jun 22, 2011
380
خب معلومه آمریکا سرعت اینترنتشون اندازه ی خریه ی که افتاده توی یه برکه و یه تمساح دنبالش گذاشته :d
یه بازی چند گیگی رو می تونن مثلا توی ییکی دو ساعت دانلود کنند ، چه نیازی به نسخه ی فیزیکی؟:d
 
  • Like
Reactions: MehradCreed

baris manco

کاربر سایت
Oct 12, 2010
809
نام
فرهاد
یه بازی چند گیگی رو می تونن مثلا توی ییکی دو ساعت دانلود کنند ، چه نیازی به نسخه ی فیزیکی؟
مگه شهر هرته*:dکافی یه نفر تو آمریکا و کشوهای دیگه دانلودکنن بیچاره میشن!!!وقتی فیلم full hdرو راحت تو نت میبینن مرض ندارن که!!!
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
بیان رو دیسک بازی یک چند تا پوستر یا تی شرت یا هرچیزی با تخفیف یا رایگان بدن ملت حال کنند :D
و البته لذت خرید بازی و کلا مدیا به دیسکی بودنشه به نظر من ! امیدوارم به جایی نرسه که دیگه فاتحش خونده بشه !
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
آخه با اون سرعت های فضایی که اونا دارن طرف تا لباس بپوشه و بره تو مارکت مربوطه بازی رو بخره و برگرده بازی دانلود شده!
 
  • Like
Reactions: mahi58

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
وقتی که یه نسخه فیزیکی بازی رو می خری هر زمان که دوست داشته باشی می تونی بازی کنی قرض بدی بفروشیش و یا آرشیوش کنی ولی نسخه های دیجیتال این خاصیت ها رو ندارن و حتی همون اکانتی هم که داری یه درصدی احتمالش هست که بطور کلی مسدود بشه و یا یه بلایی سرش بیاد و همه بازی ها دود بشه برای همین فروش فیزیکی بازی ها همیشه هست . اگه تمام اون مشکلات هم حل بشه و خاصیت های نسخه های فیزیکی رو روی دیجیتال بزارن بازم یه سری ها هستن که عشق آرشیو کردن دارن و نسخه دیجیتال رو نمی شه آرشیو کرد
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
کلا لذت خریدن یه بازی بصورت دی وی دی خیلی لذت بخش تره . اگه من سرعت شونصد مگ هم داشته باشم باز ترجیح میدم بازی رو فیزیکی بخرم . اصن اون پک جلا میده به بازی !
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
به نظر من باید قیمت بازی ها بصورت دیجیتالی همون اول که میخواد عرضه بشه یه 10 15 تایی ارزون تر باشه . اینطوری خیلی ها راغب میشن دیجیتالی بخرن . هزینه حمل و نقل و از این جور حرف ها هم نداره فقط هزینه سرورهای قدرتمند هست که الانم دارن این هزینه رو هم می کنن . یعنی رو نسخه های دیجیتالی سود ِ الان خیلی بیشتره :D اما خو برای این که فروششون بالاتر بشه وئ ملت به این ترغیب شن باید قیمت نسخه های دیجیتال به صورت قابل ملاحظه ای کمتر باشه .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر