.SamueL.

کاربر سایت
Dec 9, 2012
1,481
این سریال The Deuce رو کسی هست دیده باشه ؟‌ تریلرش رو دیدم ولی به نظر نمیرسه خیلی خوب باشه !

فوق العادست
ستینگ سریال عالیه ، کست عالی ، شخصیت پردازی محشر.
بازی مگی جیلنهال به تنهایی میطلبه
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
جالبه. قبلا هم بحثی در مورد تاریخچه دیدن سریال تو ایران در ماه های پیش کردیم که به شدت دیس کردی و یه جوری نشون دادی که از زمانی که سریال تو ایران بین جوونا و کلا ایرانی مثل زامبی نفوذ کنه، تو قبلا بیش از انگشتان دست سریال دیدی. به نظر می آید که در این مسئله هم به شدت اختلاف نظر داریم و طوری روی نظر شخصی پافشاری می کنی و حصار کشیدی که نمیشه بهش تجاوز کرد!

این که بیایم روی متاکریتیک مانور بدیم که سریال های این بشر از نظر متا همشون بالای 80 بود، نمیشه دلیل منطقی آورد. معمولا متاکریتیک در نقد سریال ها، فقط نقد منتقدانی که قسمت های نخست را بررسی کردند، میانگینش رو حساب می کنند به طور مثال Game Of Thrones Season 6 ، متاش 73 از 100 شد بخاطر این که فقط قسمت اول رو نقد کردند و چندان قسمت اولش جالب نبود؛ و گرنه اگر کل رو نقد می کردند و به خصوص قسمت Battle Of Bastard، متای GOT S6 صد در صد عوض می شد و حتی The Killing که متای 84 گرفته چون که پایلوتش فقط در متا نقد شد اما اگر قسمت های بعدیش بررسی می شد و چون بخاطر ضعیف شدن قسمت های بعد از دید منتقدان، متای این سریال تغیییر پیدا می کرد!

دوم این که اشاره کردی به Geneartion Kill در 11 بخش نامزد امی شده که یه جورایی هم اشاره داری که فقط خودت میدونی، باید اشاره هم میکردی که در چند بخش برنده شده؟! در سه بخش نه چندان مهم که از نظر امی یکی از Dissapointing سریال های تاریخ امی از نظر برنده شدن بوده. (جدا من از GK خوشم نمیاد، چون یک سریال Road Tripهست تا یک اثر Epic War؛ بعدشم به شدت تحریف شده و آبکی هست! حاضرم Over There یا BOB یا اثر سینمایی The Hurt Lucker رو دوباره ببنیم نه این!) همانطور که فیلم مورد عجیب بنجامین باتن در 13 بخش اسکار نامزد شد که آخر سه جایزه بی ارزش برد که در لیست ضعیف ترین فیلم های مراسم اسکار نام گرفت. حتی سریال The Wire به قول خیلیا بهترین سریال تاریخه، در امی زیاد تحویل گرفته نشده و از اون سریالایی که بعدا به فکر افتاده اند عجب سریالی هست. (حتما اشاره میکنی که متاش مثلا 98 بوده؟!)

ضمن این که واقعا ممنونم که معادل فارسی کلمه Adaptation رو به هم یادآوری کردی! واقعا به عنوان یک مترجم زبان خیلی بد بود که این رو یادم رفته باشه!:)] از نظر یک فیلم نامه نویس (خودم که هستم) اقتباس سطحش خیلی پایین تر از فیلم نامه اورجینال هست و چیز تازه ای فیلم نامه نویس در یک اثر اقتباسی ایجاد نمیکنه (فقط باید عرضه داشته که فوت و فن اقتباس کردن رو یاد داشته باشه). نظر من اینه و چیزی که از استادم یاد گرفتم این بوده، حالا برو یقه استادم رو بگیر! شاید منظورم این هست که وینس گیلیگان هم چنان داره با شخصیت های بریکینگ بدش حال میکنه و جرائت هنوز پیدا نکرده و یا هم چنان در فکر هست که یک سریال به غیر از شخصیت های BB بسازه.

سوما در ادامه متن هم اشاره داشتم که حتی کار های دیوید شور هم بعد از House M.D به اون کیفیت استاندارد نبوده و منظورم هم همین Battle Creek بوده است. چه تو دوست داشته باشی یا نداشته باشی، مغز متفکر سریال، خود وینس بوده و فقط دیوید شور در Co-Writer سریال بوده. حالا فقط یک قسمت نوشته، دلیل نمیشه که Concept کلیش ماله ایشون نباشه!

به نظرم باز هم از سایمون داری بت میسازی و باید روشن کنم که هیچ کس بهترین سریال ساز ابدی تاریخ نمیشه. حتی David Chase هم نیست! همانطوری که هیچ وقت فرانسیس فورد کاپولا بهترین فیلمساز تاریخ سینما نیست فقط به دلیل این که گادفادرش متای 100 گرفته، بگیم بهترین فیلمساز تاریخ سینماست!

نگاه رونامه نگاری که به دیوید سایمون وصل کردی، به شدت مضحک است. به نظرم تنها کسی که نگاه روزنامه نگاری داره شخصی به نام Aaron Sorkin که هم بخاطر The Newsroom و The West Wing، خودش رو ثابت کرده و حتی مجلات هم به اون چنین لقبی در نقدهایشان داده اند!
مگه داریم نبرد رپ می‌کنیم که دیس کنم؟ نظری دادی که ایرانیا با سریالها اینجوری آشنا شدن و از طریق مجلۀ فیلم و ... که خب به استناد به قدمت همین تاپیک و بحثهایی که حتی قبلتر تو تاپیک Movie Center در مورد سریالها می‌شد، حرفت به نظرم اشتباه اومد و نظرم گفتم. حالا نظرت اینه که ایرانیا طبق اون روند مورد نظر تو با سریالها آشنا شدن، دلیل بر وحی منزل بودن نظر تو نیست. الکی هم حرف تو دهن من نذار که ایرانیا زامبی و فلان. یه سرچ بزن ببین قبل از عضویت جنابعالی و آشناییت با مجلۀ فیلم اینجا و Movie Center چه بحثهای راجب سریالها میشده. اون لیست بهترین سریالها که تو پست اول تاپیک هست و با همکاری بچه‌ها جمع شد زمانش مال قبل از عضویتت تو سایته. خیلی از کسایی که تو جمع کردن اون لیست همکاری کردن الان حتی سالهاست که تو سایت فعالیت نکردن.
در حالیکه این نظرات جدیدت پر از اشتباهه منو به دگم بودن متهم می‌کنی، استفاده از "تجاوز به نظر شخصی" که بماند.
برای نقد سریالها حداقل چهار قسمت اول سریال رو در اختیار منتقدهای رسمی قرار میدن، نه فقط قسمت اول. بعضی از مینی سریالها هم که تعداد قسمت کمی دارن رو به طور کامل در اختیار منتقدها قرار میدن.
در مورد جوایز هم همیشه باید ببینی رقیب کی بوده، وگرنه Master and Commander هم 10-12 رشته نامزد اسکار شده بود اما از شانس بدش خورد به قسمت آخر ارباب حلقه‌ها. این کیفیت MaC رو پایین نمیاره. تو هر رشته مگه سالی چنتا فیلم و سریال نامزد جایزه‌های مهم میشن که نامزد شدن یه کار معمولی به حساب بیاد؟
مفهوم اقتباس رو با این تعریفت بی عصمت کردی. مترجم؟ فیلمنامه نویس؟ فاز اینجور بحث کردنها تموم نشده که یکی میگه من متخصص فلان کارم پس بیشتر از تو می‌دونم؟
در مورد Battle Creek وقتی گیلیگان نه بخشی از پروسۀ ساخت سریال بوده، نه شورانر بوده و نه سرپرست نویسندگان، چه جوری مغز متفکر سریاله؟ گیلیگان قسمت اول سریال رو با همکاری یه نفر دیگه نوشته (که همین قسمت اول هم بعد از پذیرش سریال بدون همکاریش بازنویسی شده) بعد هم هیچ نقشی تو ساختش نداشته. به این میگن مغز متفکر یه سریال؟
در حالیکه من به شکل خیلی واضحی گفتم نظرم این نیست که سایمن بهترین سریال‌ساز تاریخه، بازم داری حرف می‌ذاری تو دهن من. با مغلطه بحث به جایی نمی‌رسه.
همین آرون سورکین هم یه سریال‌ساز (و فیلمنامه‌نویس) بی‌نظیره و مثلش نمیاد ولی فاز ساختار کاریش اصلاً ژورنالیستی نیست. مقایسۀ ساده بخوام داشته باشم قسمتهای Mardi Gras تو سریال Treme رو نگاه کن، این قسمتها جوری نوشته شدن که انگار از دید یه خبرنگار که تو این جشن سالانه حضور داشته داره گزارش می‌شه، هم کارنیوالها رو پوشش میده، هم سرخپوستهای سیاه رو، هم دسته‌های موسیقی، هم تیراندازی و هم رفتار نامناسب پلیس. حالا به طور مثال Newsroom که معمولاً خبرهای واقعی رو پوشش میداد در قالب داستانهاش، رویکرد کاملاً دراماتیک داشت به این خبرها و به شدت دیالوگ‌محور و ساختار تئاترگونه داشت و همه چیز دقیقاً براساس que های مشخص بود و بیشتر از اینکه حالت گزارش‌گونه داشته باشه، از واقعیت به عنوان یکی از ابزارهای رواییش استفاده می‌کرد. در حالیکه تو کارهای سایمن از داستانگویی به عنوان یه ابزار برای گزارش استفاده میشه. البته تو دو تا کار اخیرش از این نوع روایت فاصله نسبی گرفته.
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,487
نام
سپهر
فردا اولین قسمت فصل دوم American Crime History میاد. فصل اولش حسابی چسبید و فصل دومش هم میتونه جذاب باشه برای مخاطب. اما به میل منتقدان خوش نیامده و امتایز 73 از 100 رو از آن خود کرده و بر خلاف اینکه O.j، متایش 90 و روتن تومیتویش نزدیک 96 بود!
 
  • Like
Reactions: amir72 and Farh@d

amir nakhaee

کاربر سایت
Dec 13, 2013
1,802
نام
امیر
دوستان ی لیست از سریالایی که کیفیت بالا و ارزش دیدن زیادی دارن رو از هر سبکی ، معرفی میکنین ؟
احساس میکنم تو این چند سال سریالای فوق العاده ای اومدن که وقت نشده ببینم و ی جور وسواس گرفتم :D پیشاپیش ممنون.
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,304
نام
Matthew
دوستان ی لیست از سریالایی که کیفیت بالا و ارزش دیدن زیادی دارن رو از هر سبکی ، معرفی میکنین ؟
احساس میکنم تو این چند سال سریالای فوق العاده ای اومدن که وقت نشده ببینم و ی جور وسواس گرفتم :D پیشاپیش ممنون.
من خیلی سریال بین نیستم ولی از اونهایی که دیدم میگم:
Sherlock درام معمایی
Friends کمدی

Hannibal درام جنایی
Rick And Morty انیمیشن کمدی علمی تخیلی
Fargo درام جنایی
Daredevil سوپرهیرویی

دوتای اول رو اگه ندیدی ... فقط بگم که بهترین سریال های عمرم هستند. شرلوک که اگر علاقه به حل معما و اینا داری، حرف نداره، بازیگراشم بندیکت کامبربچ و مارتین فریمنن. بقیشونم عالین.
بنده فرندز روبرای چهارمین بار دارم میبینم. :D پشت هم بدون وقفه، از اردیبهشت ...

بچه های دیگه هم اینارو پیشنهاد میکنند :D :
13 Reasons Why درام
Breaking Bad
Game of Thrones تاریخی
Peaky Blinders
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,487
نام
سپهر
دوستان ی لیست از سریالایی که کیفیت بالا و ارزش دیدن زیادی دارن رو از هر سبکی ، معرفی میکنین ؟
احساس میکنم تو این چند سال سریالای فوق العاده ای اومدن که وقت نشده ببینم و ی جور وسواس گرفتم :D پیشاپیش ممنون.

Dekalog
FireFly
Son of Anarchy
The Newsroom
The Killing
Leftovers
Godless
Luther
The Pacific
Hand Of God
Breaking Bad
Bloodline
The Wire
Justified
Arrested Development
House of Lies
Low Winter Sun
Better Call Saul
Stranger Things
Sneaky Pete
The Affair
Boss
Flesh and Bone
Bosch
Gracepoint
The Fall
Ozark
Dark
Halt and Catch Fire
Mad Dogs
Homeland
Love
The Path
Black Sails
Marco Polo
Longmire
 

Persian Creed

همه تنها میمیرند
کاربر سایت
Jul 21, 2009
811
دوستان این VIKINGS چطوره؟ فعلا دارم DEXTER میبینم. بعدش برم تو کار این؟


من واکینگارو به مراتب بیشتر از GOT دوست داشتم واقعآ قسمت به قسمت عالی میشه .. و حتی الان که نیم فصل 5 هستیم به هیچ وجه خسته کننده نشده .. سریال رو با کیفیت 1080 و ریلیز AMZN ببینین تا بیشتر لذت ببرید
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
من واکینگارو به مراتب بیشتر از GOT دوست داشتم واقعآ قسمت به قسمت عالی میشه .. و حتی الان که نیم فصل 5 هستیم به هیچ وجه خسته کننده نشده .. سریال رو با کیفیت 1080 و ریلیز AMZN ببینین تا بیشتر لذت ببرید
بین ریلیزها، تفاوت وجود داره؟منظورم سان*سور هستش!:D
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,487
نام
سپهر
رایان مورفی بازم ترکوند!!!! #پرچمACSبالاست

448i_sda2.png
 

hamdi113540

کاربر سایت
Jan 25, 2010
2,477
آخرین سریالی که دیدم نارکوس بود
تو این بین سریال خوبی اومده که ارزش دیدن داشته باشه
walking dead که دراپ کردم
وایکینگ هم فعلا حس دیدنش نیست:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر