Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
برعکس من؟ من جایی نگفتم که دوست ندارم از روی کتاب ساخته بشه یا همه چیز باید منطبق بر گیم باشه.
اصولا وقتی کتاب رو نخوندم مسلما نظری هم در موردش ندارم.
چیزی که من گفتم اینه که در انتخاب بازیگر برای کاراکترها نباید گیم رو نادیده میگرفتن با این بهونه که تو کتاب این شکلی نیست چون گیم یه تصویر واضح ذهنی از قیافه هر کاراکتر به ما میده. الان تو کتاب هر توصیفی هم که از قیافه تریس شده باشه من وقتی بخوام تریس رو تصور کنم اولین قیافه یه دختر موقرمز خوشگل کک مکی با ظاهری که به حدود 25 الی 30 سال میخوره میاد تو ذهنم. کل بحثم سر انتخاب بازیگرهست که مدیای مهمی مثل گیم رو نادیده گرفتن(تازه اون هم نه هر گیمی ویچر 3 رو نادیده گرفتن که از لحاظ بزرگی و عظمت میتونه با خیلی از فیلمها و سریالها و کتابها رقابت کنه ) وگرنه اینکه داستان از روی کتاب باشه مشکلی ندارم و اصولا چون نخوندنم نمیتونم مخالفتی هم داشته باشم.
فارغ از اینکه قیافه ها در کتاب چه شکلی هستن نظر کلی من راجع به انتخاب بازیگر اینه:
گرالت: اول بخاطر قیافه خیلی جوان کویل مخالف بودم ولی تو تریلر قابل تحملتر بود
ینیفر: ترجیه میدادم این بازیگر نبود ولی باید دید چطور نقش رو دراورده. باوجود اینکه ظاهرا ینیفر در کتاب جوونتره ولی تصور ذهنی من از ینیفر حدود 35 تا 40 ساله که خب این بازیگر زیر 20 سال بنظر میاد.
سیری: بنظرم انتخاب مناسبیه هم گیم رو در نظر گرفتن و ظاهرا هم کتاب رو. قیافه اسلاوی داره.
تریس: هربار دیدن قیافه این بازیگر برای من مثل فحشه. میمردن یه بازیگر شبیه تر به گیم میذاشتن؟
خب پس من اشتباه متوجه شدم شرمنده:D
درسته که گیمی به عظمت ویچر 3 خیلی مهمه و نمیشه نادیده اش گرفت ولی برای طراحی چهره ها و انتخاب بازیگر ها اگر واقعا طبق کتاب پیش میرفتن تفاوت اینقدر نبود... در واقع اینکه اینقدر این چیزی که داریم توی سریال میبینیم با چهره ی کاراکترها توی بازی تا این حد فرق داره دلیلش اینه بازیگرها به نقششون چه تو بازی چه توی کتاب شباهت چندانی ندارن.
بازیگر سیری درسته شبیه به نقشش دراومده ولی از نظر سنی یکم زیادی بزرگه... باید چهار پنج سال شایدم بیشتر کوچکتر انتخاب میکردن.
 

hooman1995

کاربر سایت
Dec 26, 2016
509
دوستان سریال leftovers چطوریه؟:D ارزش دیدن داره؟

درامی کم‌نظیر با موسیقی متنی بی‌نظیر. بعدش هم بشین My Brilliant Friend رو ببین :D
البته اگه درام‌باز هستی، «دوست نابغۀ من» در اولویته :D
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,476
نام
Nightwing
درامی کم‌نظیر با موسیقی متنی بی‌نظیر. بعدش هم بشین My Brilliant Friend رو ببین :D
البته اگه درام‌باز هستی، «دوست نابغۀ من» در اولویته :D
درام باز اصلا نیستم اما خوب باشه سریعا جذبش میشم:D
مرسی رفت تو لیست
 

Radiance

کاربر سایت
Sep 19, 2007
1,658
نام
امین
در یک اقدام عجیب آرچر برای یک فصل دیگه تمدید شد.3 سال قبل که سریال اوضاع بدی مثل الان نداشت به شدت بوی کنسلیش میومد ولی الان که فکر کنم دو ساله یک اپیزود خوبم نداشته تمدید شد!خودم که فن سریال بودم الان به زور دارم فصل جدید رو نگاه میکنم.البته شاید قراره فصل آخر سریال رو ببینیم و خواستن جمعش کنن.
در مورد فصل بعد:
بالاخره قراره آرچر از کما بیدار شه و برگرده به دوران جاسوسی ولی اطرافیانش همه رفتن سر زندگی خودشون و لانا هم دوست پسر جدیدی داره و ... .
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,504
نام
سپهر
جالبه کسی اصلا تریلر سریال Watchman رو اینجا نذاشت؟ هنوز نیومده دارین نادیدش می گیرینا! خودمون داریم اثر رو آندرریت می کنیم. تریلر به شدت خوب بود. به عنوان کسی نه حتی فیلم زک اسنایدر رو ندیدم و حتی نمی دانم که سوپرهیروهاش از چه نوع و از چه قشری هستند. جذبم کرد؛ دلیل جذبم یکی فضای فیریک و یادآور لفت اورز بود. از همه مهمتر لیندولف کبیر پشت اثر است و این دیگر مهر محکمی می زند که بلافاصله پس از تاریخ پخش، تاپیک اختصاصی اش را شخصا می زنم.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
تو این هیاهوی سریال‌های جدید و کپه کپه معرفی کردن سریال‌های مارول وقت شد دوباره The Wire رو نگاه کنم، سریالی که واقعا به معنای واقعی کلمه سریاله و نزدیک ترین چیز به یک مستند داستانیه. وایر سریالی بود که زمان خودش اونجوری تحویل گرفته نشد اما الان و چندین ساله که تو لیست‌های بهترین سریال‌های تاریخ امکان نداره اونو تو 3 تای اول نبینید. نکته‌ای که هست من چندین سال قبل و تو سن نامناسبی وایر رو دیدم، اما دوباره با دیدنش هر قسمت بیشتر و بیشتر ارزش خودش رو نشون میداد که David Simon چه چیز عجیبی رو خلق کرده، جوری که بعد اتمام سریال فکر میکنین خودتون تو Baltimore زندگی میکردید و کاراکترا بیشتر از این نمیتونستن واقعی باشن. خلاصه Wire رو ببینید تا متوجه بشید یه سریال واقعی تلویزیونی چیه و به قدری با داستان مشابه مستندش ( بعضی شخصیتا بر اساس واقعیت و بعضی بازیگرا خود گنگسترهای سابق بودن!) مسئله زمان و بی سر و ته بودنش رو نشون میده که سریالی مثل Dark و دست گذاشتنش رو مسئله زمان رو بچگونه جلوه میده :D با این تفاوت که مشکلات وایر و مسائلش رو میشه با گوشت و پوست و استخون لمس کرد و هر روز دید و اینکه اون زمان رو تو صورتتون نمیزنه و این خودتون هستید که میبینید سریال تموم شده و با یکم یادآوری وقایع سریال بازی با زمان و نکته‌اش رو میفهمید از اتفاقهایی که برای کاراکترا و محله و شهر میوفته در طول داستان که همه انگار داخل یه چرخه نامتناهی هستند.
خلاصه کلام اینکه The Wire رو از دست ندید :D قبلا اگه بهم میگفتن بهترین سریالات رو بگو من و من میکردم اما الان حداقل یه فرم میتونم بدم بهش :D فقط اینکه پنج قسمت اول رو تحمل کنید تا یکم سریال خودش رو بهتون معرفی کنه و نشون بده چرا بعنوان یه سریال جریان ساز و شاهکار ازش یاد میشه. اون موقعست که میبینید عاشق یه معتاد آلمینیوم فروش شدید :D

--------

البته مقایسه‌ با سریال Dark تو پاراگراف بالا بی دلیل نبود چون خودم تازه فصل اول رو تموم کردم و وجود اینکه تمرکز اصلی رو زمانه ولی تا الان پلات هول ها خیلی کم بوده و قابل توضیح و توجیه هست که خب برای یک فیلمنامه با محوریت زمان نکته خیلی خوبیه. کمی تویست هاش و داستان‌های کاراکتراش و جهان پیرامونشون تکراری و قابل حدسه که بخاطر فیلمبرداری خوب و آهنگاش میبخشیم :D در کل سریال خوبیه تا فصل دوم رو ببینم و نظر غایی رو اعلام کنم :D

فصل سوم Stranger Things هم بود که خب میشه کامل حدس زد متریال برای اینهمه فصل نداشتن و موفقیت عجیب سریال باعث شده تا اینجا و به عشق دل طرفداراش ادامه پیدا کنه. منم دیدمش چون سریال تر و تمیزی هست با توجه به بد شدنش و خب 8 قسمت هم بیشتر نیست، why not :D فصل بعد واقعا فصل آخر باشه بنظرم خوبه.
 

ash3424

کاربر سایت
Aug 1, 2016
561
نام
Alireza
تریلر ویچر از نظر اتمسفر و حس حال هیچ ارتباطی با بیننده برقرار نمیکنه
معماری خونه ها و.. یه کپی بی حس روح از دنیای ویچر بود نه انقدر دارک بود نه اونقدر سحرآمیز
فردی ک شخصیت گرالت ایفا میکنه چهره اش اصلا خشن یا سرد و خشک و مرموز نیست تنها جایی ک شبیه بود سکانس اخر بود ک با جلوه های ویژه چشماش ادیت کردن
قسمتی از تریلر ک یه پا بلک ویچری بود برای خودش
اگه فمینیست ها میخاستن رو زنا مانور بودن به اندازه کافی شخصیت زن جالب تو داستان هست از ینیفر تریس و سیری بگیر تا جادوگر ک اسپویل نمیکنم سرنوشتش
 
  • Like
Reactions: Alkazar

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,504
نام
سپهر
@Red V

زمانی که برای بار نخست سریال وایر رو نگاه می کردم، با توجه بحبوحه سریال های عظیم الجثه و داستان پسندی چون بریکینگ بد یا فرار از زندان یا کیلینگ، تمایلی به تماشای ادامه وایر نداشتم تا این که امسال نشستم با دقت نگاه کردم و تا الان (تا فصل چهارم و اپیزود ششم) می توانم بگویم که یکی از رئالیستیک ترین سریال های تاریخ تلویزیون نه تنها آمریکاست، بلکه جهان است. شاید حتی اگر مسعود فراستی که سرسخت ترین و لجباز ترین منتقد روی کره خاکی است، از وایر نیز قدردانی کند. خیلی دوست داشتم پس از پایان سریال، یک یادداشت بلند و پرشور از سریال بنویسم اما چون یک پستی در مورد وایر از جنابعالی دیدم ( که انگار همزمان با تماشای من شده)، بهتر که این تقدیر ها دو برابر کنم. کاری که دیوید سایمون در قاب تلویزیون کرده، کار هر کسی نیست؛ هیچ کسی نمی تواند سریالی مثل وایر بسازد و دلیل تفاوت آن؛ این است که سایمون شهرش را به خوبی می شناسد و ثانیا روزنامه نگار و فعال بخش پلیس بالتیمور بوده است. همین دو ویژگی باعث شده که وایر بیش از هر سریال پلیس روتینی تفاوت پیدا کند. در این سریال قرار نیست هر پرونده ای به صورت تمام دراماتیک به یک پایان خوش به پایان برسد و تمام شخصیت هایش ترفیع یا پاداش بگیرند. حقیقت وایر حقیقت تلخ است و هرتا اگر کسی را هم رسوا کنی، فقط وظیفه ات رو انجام دادی و بس و باز یک پرونده دیگر. وایر تحویل نگرفته شد درست است و دقیقا عملکردش شبیه فیلم هایی مثل همشهری کین یا ساعت توکیو است بدون این که در جوایز گرفتن تحویل گرفته شوند، بعدها جزو برترین تاریخ می شوند و خیلی سخت است که در آن لیست نادیده بگیرند. وایر دیده نشد بخاطر گیر افتادن در باتلاق هم خانواده اش سوپرانو ( که بی شک تاثیر گذار است و تاثیر آن فرا جناحی است) و رقیبش، شیلد (ندیدم سریال را اما همه رسانه ها علت دیده نشدن وایر را شیلد می دانند). وایر را تماشا کنید. بعد از وایر قطعا علاقه ای زیادی به روزنامه و روزنامه خوانی پیدا می کنید.

امیدوارم حداقل در وضعیت فلک بار تلویزیون ایران و سریال سازی؛ جدا از الگوبرداری محتوایی از سریال های خارجی (قشنگ پوینتم به طرف هیولا مدیری است)، بیایید وقت بگذارید و همان طور که سایمون با عشق و علاقه شهرش را به تصویر کشیده است، کسی بیاید از جامعه روزنامه نگاران، تهران را ستینگ داستانی حقیقی با الگوبرداری از فرم وایر تولید کند. وایر نشان می دهد که مدیوم تلویزیون چیپ نیست!
 
آخرین ویرایش:

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,729
نام
nucky thompson
big little lies تموم شد . با این که فکر می کردم ادامه ساختن براش کار درستی نبود این فصل هم خیلی خوب بود . بازی مریل استریپ فوق العاده بود . تقابل اش با کیدمن یکی از بهترین ویژگی های این فصل بود . پایانش هم قابل قبول بود . امیدوارم طمع ورزی نکنن و نخوان ادامه براش بسازن . چون دیگه بدون اسپویل فقط اشاره کنم به نظر داستان تموم شده است .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر