گفتگو:آیا Deus Ex:Human Revolution همانطور که باید باشد هوشمندانه است؟

sadrakiller

کاربر سایت
Jan 20, 2011
16
امروز در گشت و گزارم به سایت های مختلف،مقاله ای در سایت IGN دیدم و این مقاله و یا بهتره بگم گفتگوی خواندنی را گفتم برای شما نیز بگذارم تا از آن بهره ببرید:


سایت IGN هر 1 هفته درباره ی بهترین بازی هفته گفتگویی را انجام میدهد.این دفعه بازی Deus Ex:Human Revolution با موضوع اینکه "آیا این بازی واقعا همانطور که باید باشد هوشمندانه می باشد؟"مورد بحث قرار گرفته است.در پایان این گفتگو خودتان میتوانید قضاوت کنید.در پایان این مطلب نظر های خودتان را درباب این قضیه بیان کنید.برای روان خواندن مکالمه اسم ها و مکالمه ها به فارسی روان ترجمه شده است.


deus_ex_human_revolution_gdc_13.jpg


کزا مکدونالد(ادیتور بازی های بریتانیایی):تا الان زمان زیادی را صرف بازی با Deus Ex کردیم.فکر می کنم که واضحه که این بازی یک بازی مهم هستش-اما باید ببینیم که چقدر موفق بوده..

دنیل کروپا(نویسنده):فکر میکنی این بازی نیاز به فکر زیادی داشت؟

کزا:فکر میکنم که عادلانه نیست اگه اینو بگیم.اما به شخصه بعد از بازی کردن این نکته رو فهمیدم که زمان زیادی طول نمیکشه که داستان بازی براتون جذاب بشه و این نکته منوسوپرایز کرد.داستان هایی که در روزنامه ،کتاب های الکترونیکی و مکالمه هایی که اتفاقی میشنیدم منو به خودش مجذوب کرد.

تام بوتلر(تدوینگر):منظورت اینه که Deus Ex یک بازی قشنگه دیگه؟توی چند ساعت اول بازی کمی طاقت فرسا بود.من داستان جالبی در Deus Ex که برام جذاب بشه ندیدم .این قضیه درباره ی نحوه ی جنگیدن در بازی هم صدق می کنه.

الکس سیمونز(مدیرکل UK Editor):من زیاد تو چت کردن ماهر نیستم.اما بخوام صادق باشم،Deus Ex واقعا منو به خودش جذب نکرد.

دنیل:درسته،روایت داستان زیاد جالب نبود اما مردم مگه به این چیزها اهمیت میدن؟

کزا:شاید.فکر میکنم کلید Deus Exاینه که مجبورت میکنه اونو بخری.بازی تو رو درگیر خودش میکنه و اگه به طور خونسرد همین طور تو مراحل پیش بری بعدش بهت پاداش میده.بدون ذهنیت خرید،به نظر من Deus Ex یک بازی شگفت انگیز به هیچ وجه نیست.این تکسچرهاست که باعث میشه فوق العاده بکنتش.

deus-ex-human-revolution-pc-ps3-xbox-360-review-screenshots-1.jpg


الکس:من زیاد با اوایل بازی لذت نبردم اما هرچی که تو بازی پیش رفتم ،بازی منو بیشتر به خودش جذب کرد.البته میتونه برعکس این قضیه هم باشه،اما تو حق داری،بازی طوریه که بهش میچسبی و بیشتر باهاش حال می کنی.

دنیل:موافقم.من خودم به شخصه تو بازی غوطه ور نشدم بلکه توش سرگردان شدم.

کزا:خب این یعنی بازی تورو به خودش جلب کرد؟

تام:من از بازی لذت میبرم اما گیم پلی بازی رو خسته کننده میدونم.با اینکه گیم پلی خسته کنندس اما حال منو بهتر میکنه و تجربه ی جالبی به من میده.

دنیل:آره،اول فکر میکردم بازی فقط سرگرم کنندس ولی الان برام لذت بخش شده...

الکس:به عنوان یک فن بازی های FPSیکم زمان برد تا بتونم با نوع بازی خودمو وفق بدم اما وقتی که فهمیدم که چجوری بازیش کنم،از اون به بعد یک جورایی غریزی بازیش میکردم...یه حس خاصی داشت.

تام:خب پس بهم بگو چی جوری باید بازیش کرد؟

الکس:خب من اول این بازیو مثه یه بازی FPS بازیش کردم اما بیشترش رو میمردم.درواقع همش رو میمردم.

دنیل:من فکر میکنم این به دلیل اینه که هدف ماشه زیاد خوب کار نشده...

کزا:درسته،مثله این میمونه که تو یه بازی FPS دشمنات هدفگیریشون ازت بهتر باشه

تام:شایدم این به خاطره اینه که اسلحه و زره مسخره ای داری

دنیل:اولش دقیقا جنسن همین طوریه

الکس:درسته،اول بازی جنسن مثله علف هرز هستش و زیاد بازیکن رو متقاعد نمیکنه که این یه آدم قوی هستش..

deus_ex_3_14.jpg


تام:من خودم به شخصه به خودم حتی زحمت مبارزه نمیدادم،فقط از کنار دشمنا رد میشدم​
کزا:و این یه نوع وادار کردن به مخفیانه کاری نیست؟

الکس:به عنوان یک طرفدار Metal Gear Solid به نظر من که مخفیانه کاری کامل نیست

دنیل:هرچند که این یکم بازی رو خسته کننده کرده اما من هوش مصنوعی دشمن هارو تحسین میکنم.جنب و جوش بازی برخلاف بازی های مخفی کاری دیگه خیلی زیاده.

تام:بازی اولش نحوه ی کار با اسلحه رو بهت یاد میده،واسه همین من فکر میکنم خیلی از افراد اول همین شیوه رو انتخاب میکنن؛فکر میکنین این کار از عمد بوده؟

الکس:شاید.کلی صرف کردم تا بتونم به شکل دزدکی از کنار نگهبانا بگذرم بعدش فقط یکی از اونا منو شناسایی کردش و مجبورم کرد از اسلحه استفاده کنم.

دنیل:وقتیم که توسط یه گارد شناسایی میشی،حتی اگه بلافاصله هم اونو بزنی،بازم بقیه نگهبانا میریزن سرت

کزا:در مجموع،من فکر میکنم که بازی خیلی واقع گرایانه پیش میره.دشمنا بعد از 10 ثانیه فراموش نمیکنن که تو رو شناسایی کرده بودن و یه جستجویی ترتیب میدن.

تام:البته زمان زیادیم میبره که نگهبانان از وضعیت هشدار بیرون بیان.من که فکر کنم تو این بازی کلی وقتم رو واسه اینکه نگهبانا از وضعیت هشدار بیان بیرون تلف کردم.

الکس:درباره ی دریچه ها چی؟

کزا:من نصف بازی رو دنبال دریچه بودم

دنیل:منم نگهبانارو به داخل دریچه میکشوندم که نتونن خارج شن.

کزا:مهارت Stealth aug تو بازی به نظر من خیلی کمک کرد بهم.با aug میتونین از دست نگهبانا فرار کنید.واسه همین به جای مخفی شدن در گوشه ای واسه اونا که برن یه جای دیگه،میتونی مکانشون رو شناسایی کنی و توی یک زمان خوب همشون رو جا بزاری!

الکس:خب پس ما متفاوتیم.من شلیک میکنم با اینکه مهمات خیلی کمه و تو مخفی کاری!

کزا:به عنوان یک صلح طلب(البته صلح طلبی که از تفنگای بی حس کننده خوشش میاد)،تجربه من با اسلحه تو این بازی درواقع خیلی محدود بود.به نظرتون این یه پوینت مثبت نیست؟؟به نظرتون بازی این اجازه رو بهتون نمیده که جوری که میخواینبازی کنین؟بازی های کمی این اجازه رو بهتون میدن و در بین این بازی های کم،بازی های کمتری هم موفق میشن.

الکس:من از اینکه بازی بهت حق انتخاب میده خوشم میاد اما به نظر من زیادم این کار عملی نشده.تو موقعیت های مختلف چندین تا راه برای مقابله باهاشون وجود داره،اما مگه همشون کارسازن؟

کزا:خب بحثو عوض کنیم،یکی از چیزهای مورد علاقه ی من تو Deus Exمنوی گزینه ها(Options menu)هستش

دنیل:واسه چی؟

کزا:بازی بهت اجازه میده که highlighte و یا Objective Markerها و چیزهای دیگرو خاموش کنی و مرحله ای بازی رو انجام ندی.واسه همین اینجوری میتونه دوره شهر Detroidبگردی و هیچ کس مزاحمت نشه،چیزی که تو بازی های دیگه نیست که یکی تو گشت و گذارت اذیتت میکنه...

دنیل:آره این قابلیتش عالیه.من همیشه قابلیت های جداشدنی وHUDsرو دوست دارم که این قضیه در Deus Ex به شکل پیش فرض یا همون دیفالت صدق میکنه.اما واقعا شما فکر میکنین که نسل الان گیمرا به دنبال highlight می گردن؟

کزا:من فکر میکنم که قطعا علاقه مندانی تو این نسل هستند که دنبال highlighteباشن.البته نه جوونترا،بلکه قدیمیا!!!

الکس:منظورت منه دیگه!!lol

کزا:هه هه هه هه،اهمیت نداره اون افراد کین الکس!اونام گیمرن اما بیشتر ترجیح میدم که حق انتخاب برای خاموش و روشن گذاشتن highlightingوجود داشته باشه.اینجوری هرکس باهاش سازگار میشه.واسه همین:براوو Deus Ex.


5508DXHR_screenshot_Adam_Megan2.jpg


الکس:فکر کنم واسه همینه که من مخفی کاری بازی رو کمی خسته کننده میدونستم. ساعت ها بازی کردم و واقعا سریع در بازی پیش نمیرفتم.من دوست دارم سریع یه کاری رو انجام بدم و با Deus Ex نیازه که یکم وقتو سرمایه گذاری کنی.چیزی که من در خودم نمیبینم.​
تام:این موضوع فقط درباره ی این نسل نیست.این موضوع به چگونگی بازی و زمانی که بازی میکنی هم بستگی داره.واسه من،تنها زمانی که پیدا کردم تا بتونم این بازی رو بکنم 1 ساعت قبل از رفتن به رختخوابه.1 یا دوبار در هفته.

دنیل:درباره ی آینده ی شهر Detroidدر این بازی چه نظری دارین؟به نظرتون چه ویژگی داشت؟به نظر من شهر کاملا مرده و ثابت جلوه میکرد.

تام:خیلی درخشان...

الکس:خیلی طلایی...

کزا:بیشتر از اون چیزی که من فکر میکردم مکان هایی مخفی وجود داشت.برای مثال در فاضلاب...

دنیل:مردم تو بازی به نظر میرسیدن که به زمین چسبیدن...اصلا تکون نمیخوردن.

کزا:مسیر هنری بازی بی وقفه جلوه میکرد،فکر میکنین این یه موفقیت هستش؟

الکس:بعضی از جاهای بازی کمی استریل بودش اما حدس میزنم که از اول قرار بوده استریل باشه.در مورد بحث بعدی به نظرتون جنسون دقیقا همون شخصیتی نیست که هر فردی تصور داره؟قابل پیشبینی هستش.بیش از حد شخصیت آشکاری هستش...

کزا:منظورت از اینکه هر فرد شخصیتشو تصور میکنه چیه؟وقتی اینو میگی من انتظار دارم که تیپ جنسون مواد مخدری بود.به نظر من که شکل جنسون به شکل زیبایی طراحی شده و فکر نکنم کسی تصور آشکاری رو ازش داشته باشه

الکس:من فکر میکنم که این کاراکتر ادغامی از کاراکترهای Sci-fiدر 20 سال اخیر باشه و جذابیت امروزی چندانی نداره.من اینو از اولین تریلر بازی فهمیدم

کزا:فکر میکنم دیالوگای بازی این موضوع رو درستش کرده.دیالوگا خیلی خوب نوشته شده.به نظر میرسه یکی از نکات قوتش هم هست.

دنیل:آره،منم فکر میکنم دیالوگا خوب نوشته شدن اما بعضی از صداها زیاد خوب از آب درنیومده بود.

کزا:حالا یعنی بهش لطمه وارد کرده؟

دنیل:نه...ولی یکم تو صحنه های گفتگوی بازی تو ذوق میزنه

کزا:خب پس چیا ارزش بازی رو کم و زیاد کردن؟

تام: hand-holdingبازی رفرش میشه که یه چالش تو بازی هستش.

الکس:من حدودا در اوایل بازی هستم فکر میکنم که داستان جوری روایت میشه که جذبش میشی.

کزا:برای من داستان در درجه اول قرار داره...حالا باید بررسی کرد که داستان این بازی واقعا عمیقه یا نه؟

deus-ex-human-revolution-screenshots-4.jpg


دنیل:به نظر من که پتانسیلشو داره.من خودم که دوست دارم فقط یکی از صحنه های بازی رو ببینم.وقتی که در یافتن رازی که دوست دختر جنسون داشت گول خوردم یکی از همین صحنه هاس.​
کزا:خب باید بحث اصلی رو الان بکنیم:این بازی واقعا اون طور که باید باشه هوشمندانه هستش؟تو قرار دادن انتخاب برای بازیکن موفق بوده؟نحوه بازی جذاب بوده؟من که درواقع بازی رو بدون کشتار تموم کردم البته به غیر از باس های بازی که نوید بخش بودش

الکس:مطمئن نیستم که این بازی واقعا یک بازی هوشمندانس اما قطعا حق انتخاب در بازی وجود داره و همین طور مثل بازی های دیگه نیست و میتونی مزاحم نداشته باشی در گشت و گذارت در شهر...

دنیل:آره،تا الان که من احساس میکنم که این حق انتخاب بین تیراندازی و مخفی کاری ،خزیدن یا استکینگ کردن هستش.اما باید دید که این تصمیم گیریای منم چه تاثیری در روایت داستان میزاره.

الکس: من تعجب میکنم که چقدر رفتارام تو بازی تاثیر داره...یه بار به طور تصادفی در ماموریتی مجبور شدم عده ای از دشمنارو بکشم و یک بار به طور تصادفی گروگان رو زدم و تمام چیزی که گرفتم کلمات خشنی بود که فرد ماموریت دهنده بهم داد. میتونستم که ماموریت اونوبا چندتا پاسخ درست ببرم.امیدوارم که چنین چیزایی حتی عمیق تر از این هم گیرم بیاد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به نظر شما:
این بازی یک مخفی کاری کامل است؟
آیا بازی شما را وادار به مخفی کاری نمیکند؟
داستان بازی به اندازه ی کافی جذاب است؟
بیشتر بازی را با تیراندازی پیش بردید یا مخفی کاری؟
شخصیت پردازی آدام جنسون از دید شما چطور است؟
از سیستم highlighting
بازی آیا استفاده کرده اید؟
آینده شهر Detroid در این بازی به نظرتان چگونه نمایش درآمد؟
آیا به نظرتان این بازی یک بازی مخالف با عقاید فراماسونی و لیرالیسم می باشد یا موافق؟
چند وقت پیش توسط سازندگان بازی مستندی را منتشر کردند که در آن مردی با پاهای مصنوعی سریعتر از یک فرد معمولی می دود و یا شخصی که چشم مصنوعی به جای چشم سالم دارد.در آخر ویدیو از رئیس این شرکت اعضای مصنوعی سوال میشود که آیا در سال 2027 تکنولوژی هایی که در بازی Deus Ex نشان داده می شود وجود دارد یا نه که جواب میدهد:"بله،قطعا"....فکر میکنید در آن سال ها نیز مانند Deus Ex انسان به قدری مغرور می شود که خود را خدا می نامد؟

نظرهایتون رو بیان کنید!
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,465
نام
Nimo
به نظرم بازی جای کار زیاد تری داشت ولی کاملا مخفی کاری نبود ولی خیلی سعی داشت مجبور کنه که با مخفی کاری بریم جلو من که هر چند وقتی مخفی کاری رو کنار میزاشتم اخه درگیری هاشم با بازی های دیگه فرق داشت و خیلی خوب بود.

من از highlighting هم استفاده کردم ;)
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
به نظر من که بازی عالی بود! یه آینده رو از پیش رفت بشریت نشون میداد و وابستگی شدید بشر به ماشین که آخرش ...

من نمیدونم چی باید درباره بازی بگم همینقدر که به نظرم شاهکار این نسل بود.
 

mehdi1359

کاربر سایت
Jan 14, 2012
21
خوب یکی بیاد به من بگه چطور مخفی کاریم رو کامل کنم باطریهام شارژ کامل هستش اما وقتی مخفی کاری رو میزنم شارژ باطریم کامل نمیشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر