گزارش: وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog از زبان خودشان

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
درود بر دوستان
مطلب زیر که با توجه به ترجمه گزارش کوتاکو و یه سری توییت از کارمند سابق ناتی داگ تهیه شده که من اینجا بازنشر میدم:

ساخت عناوین با ارزش و بی ارزش ساختن نیروی انسانی | وضعیت خطرناک کارمندان Naughty Dog را از زبان خودشان بشنوید.

در یک شب از ماه فوریه، طراحان بسیاری در استودیو ناتی داگ برروی جدیدترین اثر این شرکت کار می‌کردند که صدای شکستگی بلندی شنیدند. لوله فلزی بزرگی از بالا دقیقا کنار میز کار آنان افتاد که فقط چند سانتیمتر با تهدید سلامتی افراد حاضر در استودیو فاصله داشته است.
اتفاقی که مطالعه کردید پس از ساعت ۹ شب رخ داده است و مسئولین تعمیر و نگهداری با تکیه بر منطق تعطیل شدن استودیو، در محل حاضر نبودند؛ اما در ناتی داگ افراد همیشه درحال کار هستند!

مالکان ساختمان استودیو بلافاصله نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند و با اخراج تیم قبلی، تیم دیگری از کارگران را استخدام و موارد ایمن سازی ملک را تقویت کردند.
این موضوع پایان یافت اما برای کارمندان ناتی داگ اهمیت سلامت جانی آنان ازطرف استودیو و قوانین حاکم بر آن در هاله ای از ابهام باقی ماند. در حال حاضر بازیسازان فعال در ناتی داگ، شب ها و آخر هفته ها نیز مشغول توسعه The Last of Us 2 هستند و یک سوال را از خود می پرسند: "آیا ارزش دارد؟!"

یکی از کارکنان ناتی داگ اخیرا به تیم کوتاکو گفته است که "این بازی واقعا خوب است اما خسارت زیادی به اعضا وارد کرده است"
در صنعت گیم، اضافه کاری امری عادی محسوب می‌شود و تقریبا غیرممکن است شما بازی موفقی را پیدا کنید که حاصل هفته ها یا ماه ها سخت‌گیری و اضافه کاری نباشد.
بازی های ناتی داگ عناوین کاملی محسوب می‌شوند، آنچارتد ها و دلست آو آس، با گرافیک واقع گرایانه و سطح کیفی بسیار بالا توانسته اند جزییاتی را نمایش دهند که در کمتر عنوانی قابل مشاهده است. ناتی داگ از قوانینی تبعیت می‌کند که در آن بازی ها باید کامل و بی نقص باشند بدون توجه به تبعات جانی این نتیجه. افرادی که پیشتر در این شرکت فعالیت داشته اند آن‌را بهترین و بدترین جا برای کار کردن می‌نامند. ناتی داگ محلی برای کار کردن در کنار طراحان و مهندسان تراز اول است که به کارکردن بیش از ۱۲ ساعت در روز و از بین رفتن تعطیلی آخر هفته ها منجر می‌شود. این سیستم نوعی قربانی کردن سلامتی، روابط و زندگی شخصی کارکنان در راستای آرمان های یک کمپانی است.

"آنان از شما حمایت می کنند، غذا آماده می کنند و حواسشان به زمان خستگی شما درحین کار هست اما در اولویت اتمام کار سپرده شده به هر قیمتی است."

یکی از اصلی‌ترین عواقب این نوع رفتار، از دست دادن کارمندان است. جالب است بدانید از ۲۰ طراح غیر ارشد که برروی عنوان آنچارتد۴ فعالیت داشتند اکنون فقط ۶ نفر از آنان همچنان در ناتی داگ هستن که آمار ۷۰ درصدی خروج کارکنان در این بخش را نمایش می‌دهد.

"این چیزی نیست که بخواهد برای هر بازی تکرار شود و غیرقابل تحمل است. لحظه ای در زندگی هست که متوجه می‌شوید نمی‌توانید این کار را ادامه دهید، سن شما در حال افزایش و کار کردن در تمام طول شب دشوار است."

متن و مطالب بدست آمده از طریق صحبت های تیم کوتاکو با ۱۳ کارمند سابق و فعلی ناتی داگ است که بطور ناشناس پخش شده است چراکه اجازه صحبت کردن با رسانه ها را ندارند.
شایان ذکر است پیش از این نیز اطلاعات وحشتناکی از روند توسعه سخت‌گیرانه آنچارتد۴ بدست آمده بود.

پس از اتمام توسعه بازی Uncharted 4 ناتی داگ به دو تیم تقسیم شد، یکی وظیفه ساخت بسته الحاقی Lost Legacy را برعهده داشت که کارمندان، آن را پروژه ای پراسترس تر و سخت‌گیرانه تر از آنچارتد۴ خطاب کرده اند و تیم دیگر که به سوی دنیای دلست آو آس قدم برداشت.
همانطور که می‌دانید قسمت چهارم آنچارتد مشکلات بسیاری را مانند جدایی Amy Hennig پشت سر گذاشت و از همین رو دچار تغییرات بسیاری در روند تولید شد که اضافه کاری بیشتری را بر کارمندان تحمیل کرد. در پروسه ساخت The Last of Us Part 2 قرار بود این مشکلات و تغییرات به حداقل برسد و نیل دراکمن با دوراندیشی از محتوای نهایی بازی درتلاش بود تا فشار روی کارکنان را کاهش دهد. اما در آستانه E3 2018 که کمپانی درحال ساخت یک دمو قابل بازی برای تستر ها بود که برخی از ایرادات بازی آشکار شدند و منجر به تغییرات اساسی و قرار دادن جزییات بیشتر در جهت روایت دقیق تر داستان شد.

در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی همه بخش های استودیو در اضافه کاری به سر می‌بردند. برای انجام وضایف ساعت های بسیاری خارج از تایم استاندارد را مشغول ساخت و خلق بودند. برخی تا دیروقت کار می‌کردند چراکه وظیفه تحمیل شده در ساعت کاری عادی گنجانده نمی‌شد. طراحانی بودند که تا زمان پاسخ مثبت گرفتن از کارگردان ها حق خروج نداشتند و کارگردان‌ها نیز به دلیل جلسات روزانه تا ساعت ۶-۷ عصر فرصت نمی‌کردند تا کار های آنان را مشاهده کنند و اجازه خروج دهند. انیمیشن ساز ها مجبور بودند تا زمان اجرا در داخل محیط بازی و هماهنگی با برنامه نویس و طراح در داخل دفتر استودیو منتظر بمانند. و هنرمندان دیگری که بر هر دلیل فشار کاری بسیاری را به دوش خود می‌کشیدند.

"اگر یک انیمیشن باید در داخل بازی پیاده شود و شما در ساعت مقرر داخل استودیو نباشید تا به طراح کمک کنید، حق خروج را از انیمیشن‌ساز سلب کرده‌اید و ممکن است مجبور شود تمام شب را در استودیو منتظر بماند."

آقای Evan Wells مدیریت این کمپانی در سال ۲۰۱۶ با جیسن شرایر، سردبیر کوتاکو اینگونه صحبت کرده است:
"ما برای همه بازی‌هایمان سخت‌گیری می‌کنیم و هیچ‌وقت انتظار کار ۴۰ ساعت (پایه) در هفته را تغییر نمی‌دهیم. کارکنان وقت بیشتری می‌گذارند و این به بنیه آنان مربوط است که چقدر توان دارند.
افراد بطور طبیعی این‌کار را انجام می‌دهند به این دلیل که ما افراد بخصوصی را استخدام می‌کنیم. ما مردمی را می‌خواهیم که انگیزه بسیاری برای اثر گذاشتن در صنعت گیم داشته باشند و آنان به ناتی داگ می‌آیند."

هرچند صحبت های آقای ولز منطقی بنظر می‌رسد اما نقل‌قول کارمندان سابق و فعلی این شرکت که در ادامه نیز به برخی از آن‌ها می‌پردازیم برخلاف صحبت های ایشان است و حاکی از نوعی شکنجه می‌باشد.

"این یک محیط خلاقانه و فوق العاده است اما شما نمی‌توانید به خانه بروید."

"تصمیم مدیریت استودیو با تعداد کارکنان پایین بود و هیچ‌وقت رویکردی مبنی بر استخدام افراد بیشتر را شاهد نبودیم."

"انتظار سطح کیفی یکسان از افراد تازه‌کار و با‌تجربه بسیار مسخره است که منجر به حجم استرس بسیار زیاد و کاهش اعتماد بنفس آنان می‌شد."

"همکاران فکر می‌کردند افزایش زمان تولید (تاخیر سه ماهه بازی) باعث کاهش استرس و حجم کار می‌شود اما اشتباه می‌کردند. اولین چیزی که برای ما مشخص شد این بود که قرار نیست سرعت ساخت را کمتر کنیم."

در نهایت برای پایان دادن به این مطلب رشته توییت هایی از جوناتان کوپر (کارمند سابق ناتی‌داگ) که در پی انتشار این مقاله پخش شده است را جمع آوری کرده ایم.
"وقتی ناتی داگ را ترک کردم شروع به تهدید عدم پرداخت آخرین حقوقم کردند تا بتوانند مرا مجبور به امضای قراردادی مبنی بر لو ندادن جزییات وضعیت توسعه بازی کنند. که در نهایت توانستم آنان را متقاعد کنم کارشان غیرقانونی است.
زمانی که من درحال ترک استودیو بودم بطور میانگین در هفته ۴۶ ساعت مشغول کار بودم و داستان وحشتناکی از این اضافه‌کاری ها ندارم. تیم داستان‌سرایی بسیار سازمان‌یافته و دقیق کار می‌کرد و ما باید نسبت به هر گفته‌یِ آنان واکنش نشان می‌دادیم. وضعیت کارکنان به این شکل نبود که فقط تیم طراحی سختی می‌کشید و بقیه در آسودگی بودند!
برای دمویی که در ماه سپتامبر پخش شد فشار بسیار زیادی روی تیم انیمیشن وارد آمد که یکی از دوستان خودم را هم به دلیل فشار زیاد راهی بیمارستان کرد."



 
آخرین ویرایش:

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
فقط تو بازیسنتره که به یه انیماتور به شدت خفن میگن لوزر!/:)
کافیه توی توییتر کارهای کوپر رو دنبال کنید و ببینید سطح انیمیشن هایی که انجام داده تا چه حد فضاییه. یکیش صحنه تعقیب و فرار کردن U4 هست اونجا که توی جیپ فرار میکنن و میخوان از کوه پرت بشن پایین. کاراش به شدت نرم و واقع گرایانه هست و بعضا آدم میمونه چجوری این سطح از انیمیشن رو انجام داده. تازه این بشر یه کتاب به اسم Game Anim هم نوشته و یه شخصیت مجانی هم برای انیمیت کردن در اختیار ملت گذاشته. کارش اینقدر خوب هست که هر جا بره، رو هوا میزننش و رزومه-ش هم گویای مطلب هست.
رفتار یه سری از کاربرای اینجا مثل مسئولای کشور خودمونه که همه جا داره نابود میشه و اینا میگن هیچ دوشواری و موشکولی نداریم و همه چی گل و گلابه:D

مهم نیست توی یه شرکت چجوری بود. شرکت ها سیاست هاشون رو تغییر میدن و روند کاری عوض میکنن و ممکنه یه جا از بهشت تبدیل به جهنم بشه. این کوپر توی یه توییت گفته خیلی خوشحاله که از این استودیو جدا شده:|:D کی فکرش رو میکرد این حرفا رو راجع به ناتی داگ بشنویم؟ چه بخواییم چه نخواییم، این واقعیت ها توی دید ملت تاثیر میذاره و ملت از این به بعد یه جور دیگه به این استودیو نگاه میکنن.

کلمه ملت که شما میگی اگه من و شما و بچه های بازیسنتر و کلا بازیبازها
منظورتون باشه
تنها جوری که نگاه میکنیم شاهکارهای ناتی داگ که تو صنعت گیم موندگار میشه
اگه هم منظورتون بازیسازاست که مطمئن باش ناتی داگ تا الان بازیسازهای بزرگ و خلاق تو این شرکت کار کردن ادامه کارم
همینجور میمونه
نگران نباش خواهشا:D
 
  • Like
Reactions: s.snake2 and vaan 2

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
Last edited by a moderator:

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
تنها دلیل پیدا شدن مایکروفنا در این تاپیک
:-j

View attachment 131850
00A691938A1389C0EDBCECD1340A6B876F5F2DCD
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
این همه بدبختی میکشن آخرش هم همه افتخارات به نام استودیو و ناشر و کارگردان میخوره:)
والا بخدا حقوق گیرای ناتی داگ اینجور جان بر کف خدمت نمیکنن.
من که همون اولم گفتم استودیو مورد علاقه خودم ینی راکستار متهم ردیف اول این رفتار هاست و اصلا از همونجا شروع شد ولی خب کلا عینک فن بویی نمیزاره یه بحث درست حسابی بکنن بعضی ها.
(البته خیلی ps4 فن ها منطقی جواب دادن و روی صحبتم با همه نیست ولی خب یه سری کامنت ها وضعشون مشخصه)


اصلا جای ناتی داگ شما فرص کنید اسم یه استودیوی مایکروسافت یا جای دیگه نوشته شده که اذیت نشی.
بالاخره این مشکل هست تو صنعت گیم. یه جورایی هم گسترده است. کم کم خبراش راجب استودیو های مختلف داره درمیاد.
دیروز راکستار بود. امروز ناتی داگ و فردا CDPR و ...
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
کسی با همچین عکس پرفایلی بیاد تیتر بزنه وضعیت خطرناک کارمندان ناتی داگ ، هدفش از اول تا اخر مشخصه ، حالا هی شعار بده اینجا چون اخرش مشخص میشه تمام این خبرا چرت و پرتی بیش نبوده ;)

فقط نمیدونم چرا یهو این مایکروفنا نگران کارمندای ناتی داگ شدن :(



بله درسته.
باهوش بودی و با نگاه تیز خودت و با توجه به عکس پروفایلم دستمو خوندی و ناتی داگ رو از یه توطئه بزرگ نجات دادی.
حالا یه دور افتخار بزن تو خونه به مناسبت این موفقیتت.


فقط امیدوارم اونایی که هفته ۵ بار از حجم ترول ها تو تاپیک ها مینالن، حواسشون به این تاپیک هم باشه و ببینن کی بود که یه بحث که منطقی و اصولی داشت پیش میرفت رو با ترول های سطحی داره خراب میکنه.

تو هم موفق باشی. به جهادت در جبهه سونی ادامه بده. :D

----------------------------------------------------------
راجب این قضیه هم احتمالا همونطور که پروداکشن بازی ها عظیم تر میشه و جزییات و هزینه ها بالاتر میره، تو سال های اینده خبر های بیشتری در این باره میشنویم.
اتفاقا استودیو های برجسته و موفق مثل ناتی داگ و راکستار و ... هستند که احتمالا بیشتر خبر های ایمجوری راجبشون در میاد چون اینان که کیفیت براشون حرف اصلیه. وگرنه شاید ea اینقدر الکی نفرات بی کیفیت بریزه تو پروسه ساخت و کیفیت هم براش اهمیتش کمتر باشه که چنین مسایلی پیش نیاد براش.
خلاصه اگه یه اتفاق مهمی نیفته شاید نسل بعد از این چیزا بیشتر بشنویم.
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
کسی با همچین عکس پروفایلی بیاد تیتر بزنه وضعیت خطرناک کارمندان ناتی داگ ، هدفش از اول تا اخر مشخصه ;)

فقط نمیدونم چرا یهو این مایکروفنا نگران کارمندای ناتی داگ شدن :(





" فقط سونی "

لطفاً تموم کن این لحن پست زدن رو چون باعث بر هم ریختن جو تاپیک میشی فقط.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
سطح پستای‌ یه سری جوریه که قشنگ جو ۲۰۰۷-۸ فروم برام زنده شد :D عزیزان کارمندای ناتی داگ برده شخصی شما نیستن که به هر قیمتی شده ( سلامتی روانی -خانواده -زندگی اجتماعی) بیان از زندگی خودشون بگذرن تا شما تو بحث های اسباب بازی من vs اسباب بازی تو بگی فلان بازی بیگ وینر شده. قطعا نه تو همچین شرایطی بودین، نه اطلاعی دارین از وضعیت این افراد . اونجا هم طبق تخیلات شما پیش نمیره که طرف از ناتی داگ رفت بیرون سریع کار پیدا بشه برا طرف. جدا همچین utopia یی که میگین وجود نداره:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
پسر فرض کن 5 سال و 7 ماه تو ناتی داگ کار کرده باشی، 3 سال و 10 ماه تو یوبیسافت(جایزه D.I.C.E هم ببری به عنوان کارگردان انیمیشن بخاطر کارت توی این مدت)، 1 سال و 7 ماه تو بایوویر، 1 سال و 4 ماه تو Eidos Montreal زمان ساخت Deus Ex HR و باز دوباره 2 سال و 9 ماه توی بایوویر کار کرده باشی، بعد یه گیمر بازیسنتری با عکس پروفایل انیمه ای که تو عمرش به غیر بازی کردن هیچ کار مفیدی نکرده بیاد بهت بگه لوزر.
کسی که تا تو مجموعه است اونطوری حرف بزنه و بعد اخراجش اینطوری لوزره، میخواد رئیس جمهور باشه، یا رئیس ناسا... مطمئن باش بیشتر از کسایی که هنرشون متلک انداختن تو بازی سنتره، برای کشورم کار کردم... یه کم از گرمای خونت تو این زمستونی لذت ببر
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,355
نام
محمد
واقعا آدم میبینه سر مسئله ایی مثل کرانچ که شرکت و استدیو نمیشناسه، فن بازی و این مزخرفات اینجا برقراره...چیزی جز حالت تهوع نمیتونه بهش دست بده:-&:-&:-&:-&:-&

خواهشا این بچه بازی ها رو تموم کنید!!!
دنیا فقط به شما و بازیاتون خلاصه نمیشه...
کارمند های ناتی داگ هم انسانن برده که نیستن انتظار دارید اینطور ازشون کار بکشن.

اونی هم که فک میکنه کسی مثل کوپر لوزره... این رو یادش باشه ناتی داگ تنها استدیو این صنعت نیست و کسی با کارنامه ایشون روی هوا هر استدیویی که باشه برای استخدام میزنه!
اگه ایشون لوزرن لابد کامیا هم لوزره که از کپکام جدا شد یا کوجیما؟اونا هم شرکت های خفنی بودن نبودن؟:D
این بازیساز ها و استعدادی که دارن به ساخت بازی های مورد علاقه ما ختم میشه، نه فقط اسم استدیو ها و شرکت ها‌...
ناتی داگ بخاطر بازیساز های نابغه ایی که داره همچین بازی های با کیفیتی میسازه، مطمئن باشید اینا نباشن فرقی قرار نیست با بقیه استدیو ها داشته باشه.
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
تنها دلیل پیدا شدن مایکروفنا در این تاپیک
:-j

View attachment 131850
داداش شما هم یه ذره از تعصبت کم کن اول از همه واسه خودت خوبه بعدشم واسه اعصاب بقیه بچه ها..
سونی، مایکروسافت و همه تولیدکنندگان ویدیو گیم و همه پلتفرمها خوبن واسه سرگرمی من و شما ساخته شدن..ناموس آدم که نیستن ..
معنی کلمه فن رو عوض نکنیم

Sent from my SM-G610F using Tapatalk
 

sang

کاربر سایت
Dec 28, 2009
198
در اینکه که کرانچ یک موضوع غیرقابل تحمل و غیر انسانی هیچ شکی نیست
ولی اینکه چهار نفر تو این سایت فقط و فقط بخاطر اسم سونی و ناتی داگ یهو حس انسان پرستی بهش دست میده، از اصل موضوع مسخره تر به نظر می رسه.
الان تو ایران یک مهندس باید 191 ساعت کار کنه، حدود هفته ای 48 ساعت بدون اضافه کار و با حقوق 200 تا 700 دلاری!!!
تو پروژه ها گاها روزی 12 ساعت و هفته ای 80 ساعت کار را هم داریم.
اونی که تو ناتی داگ کار میکنه احتمالا سالی حداقل 70-80 هزار دلار میگیره.
چه جوری که تو ایران که خودتون هم کار و زندگی می کنید و عملا مثل برده ها کار میکنیم، کرانچ و اینا اهمیتی نداره ولی کافیه یهو اسم استدیوهای سونی یا مایکروسافت بیاد، همه مدافع نیروی کار و کارگر میشن
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
کسی که تا تو مجموعه است اونطوری حرف بزنه و بعد اخراجش اینطوری لوزره، میخواد رئیس جمهور باشه، یا رئیس ناسا... مطمئن باش بیشتر از کسایی که هنرشون متلک انداختن تو بازی سنتره، برای کشورم کار کردم... یه کم از گرمای خونت تو این زمستونی لذت ببر
من زیاد نمیام اینجا و از این پولیتیک داخلی بازیسنتر سر در نمیارم خیلی، واسه همین توی این کنسول واری که می خوای راه بندازی شرکت نمی کنم:))
ولی یه جوری میگی اخراجش کردن انگار مثلا انیمیشن های آنچارتد 4 خیلی افتضاح بودن، این آقا هم مقصر اصلی بود و بخاطر اینکه کارش خوب نبود اخراج شد. موقعی که توی ناتی داگ کار می کرد در حال نوشتن کتابش بود، سونی (و نه ناتی داگ) توی قرارداد های جدید اومد این بند رو اضافه کرد که دقیق یادم نیست ولی نتیجش این بود که نمی تونه کتابش رو منتشر کنه. در نظر داشته باش که ناتی داگ خودش مشکلی با نوشته شدن اون کتاب نداشت. خلاصه مشکل این بود، نه که این آقا کارش بد بوده.

و در نهایت اجازه بده حرف کسی که 20 سال سابقه کاری تو صنعت بازی سازی داره رو قبول کنم، نه Random dude from bazicenter:))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر