گزارش: مایکروسافت و سونی اتحاد خودرا برای ایجاد بستری مناسب برای استریم ابری بازی ها اعلام کردند...

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
MS_Exec_NadellaSony_CEO_Kenichiro_Yoshida_013_low_res.0.jpg

خبر عجیبی که ساعاتی پیش منتشر شد حاکی از اتفاقی نو در صنعت گیمینگ است ، طبق اعلامیه که توسط دو شرکت مایکروسافت و سونی منتشر شد از این به بعد این دو شرکت برای بهبود و ابداع روش های ارائه Cloud streaming توسط سرور ها و سرویس های آژور مایکروسافت باهم به توافق رسیده اند، همچنین این دو شرکت از این به بعد تجربه های هوش مصنوعی خود را در اختیار هم بگزارند تا در ارائه محتوای استریم ابری که تمرکز آن برروی استریم بازی خواهد بود استفاده شود.
در این باره کنیچیرو یوشیدا اعلام کرد :"پلی استیشن خود حاصل ابداع و تکنولوژی بود. هدف و ماموریت ما تبدیل کردن پلی استیشن به مکانی برای دادن تجربه ای عمیق و بهترین سرگرمی جهان با همکاری یکدیگرو با محیطی ابری است. برای سال‌های بسیار، Microsoft شریکی کلیدی و مهم برای تجارت ما بوده که البته هر دوشرکت در چند زمینه سالهاست رقیب یکدیگرنیز هستند. اعتقاد من این است که توسعه‌ی راه‌حل هایی ابری هردوی ما، کمک ارزشمندی به اوج گیری محتواهای تعاملی خواهد نمود."

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت مایکروسافت نیز از این همکاری ابراز خرسندی نموده و اعلام کرد:
"سونی همیشه پیشتاز سرگرمی و تکنولوژی بوده است و اعلام همکاری امروز ما برمبنای سابقه چنین نوآوری بنا شده است ...با این شراکت ما ، تجربه سرویس های قدرتمند آژور و هوش مصنوعی مارا برای سونی به ارمغان می آورد تا یک تجربه جدید گیمینگ و سرگرمی جدید به کاربران ارائه شود ."

واکنش رئیس بخش اکس باکس ، فیل اسپنسر نیز از این توافق هیجان زده شده و در توییتی آن را به اشتراک گذاشته است:
"در باره موقعیت هایی که با همکاری دوجانبه مان با سونی برای تحقق جاه طلبی هایمان دنبال می کنیم تا پلیر های سرتاسر دنیارا خوشحال کنیم بسیار هیجان زده هستم."

این طور که به نظر میرسد بر خلاف دعوای مجازی طرفداران دو شرکت ، هردو شرکت قصد به اشتراک گذاشتن تجربیات هم و تکنولوژی های یکدیگر را دارند تا بتوانند آینده جدید صنعت را رقم بزنند.
https://news.microsoft.com/2019/05/16/sony-and-microsoft-to-explore-strategic-partnership/
 
آخرین ویرایش:

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
در جواب کسانی که میگن زیرساخت اینترنت همه جای دنیا برای استریم بازی مطلوب نیست بگم که
اولا قرار نیست همه جای دنیا همزمان وارد پلتفرم استریم بازی بشن و طبیعتا اول کشورهایی که بستر خوبی دارن استفاده میکنن و به مرور کشورهای دیگه هم اضافه میشن
بعد هم بقیه جاهای دنیا مثل ایران نیست که اینترنت و بقیه چیزاشو گروگان گرفته باشن ، وقتی نیاز به ارتقا اینترنت ببینن سریعا خودشون آپدیت میکنن
 
  • Like
Reactions: Romell

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
نمیدونم کنسولها حذف میشن یا نه اما اگه ایلان ماسک بتونه همچین چیزی رو عملی کنه دستکم دیگه مشکل اینترنت رو کره زمین نداریم! ایشون می‌خواد شبکه ایُ متشکل از ١١٩۴٣ ماهواره راه اندازی کنه تا تمام نقاط دنیا به اینترنت وای فای پرسرعت دسترسی پیدا کنن:Thumbup:

View attachment 106749
یه همچون اینترنتی یعنی دسترسی ازاد همه به اطلاعات! بنظرتون ایا همه حکومت ها اجازه همچون امکانی رو به شهرونداشون میدن؟ برفرض هم همچون امکانی فراهم بشه قطعا کشورهایی هستند که با ایجاد اختلال مانع دسترسی کامل شهرونداشون بشن. منظور هم کشورهای حاشیه ای با بازار بی اهمیت نیست. بطور مثال کشوری مثل چین که فکر کنم اینستاگرامو از همون بطن ورود فیلتر کرد!فعلا نمیشه در رابطه با بازی هایی که براساس استریم هستند نظر قطعی داد ولی با وضعیت فعلی من اینترنت رو بستر قابل اطمینانی برای بازی ها نمیبینم.
 
  • Like
Reactions: esm nadaram

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
توی این خبر ب استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت و image سنسور های سونی و ابزارهاش هم اشاره شده، همکاری فقط در زمینه گیم نیس این همکاری آینده سونی رو متحول میکنه مخصوصا اگر با غول نرم افزار دنیا روی هوش مصنوعی کار کنه و پیشرفت هاش توی باقی صنایع هم مشخص میشه. در هر حال از این اتفاق خوشحالم چون آینده خوبی برای هر دو شرکت داره
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
برد سمز اینسایدر معروف مایکروسافت گفته که این معامله بین سونی و مایکروسافت بزرگ تر از چیزی هست که تصور می کنید و آغاز راه هستش ... گفته که احتمالا نینتندو و EA هم با مایکروسافت چنین معامله ای می کنند ...
 
  • Like
Reactions: g4mer and X B I T B

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
خب به این مطلب توجه کنید که اهمیت پردازش ابری حالا X Y باعث میشه که بازیها رو روی هر پلتفورمی یا هر دیوایسی که در اختیار دارید تجربش کنید ، شعار پردازش ابری خیلی وقته که در عرصه های مختلف بولد شده ، و هدفش تمام پلتفورمهاس

و اینکه دوستان فکر میکنن باعث جنگ داخلی میشه ، به هیچ عنوان اینطور نیست ، پارسال توی تاپیک E3 مایکروسافت مقالشو خلاصه نوشتم و پیشبینیش سخت نبودو همون زمان گفتیم ، این عناوین ممکنه روی PS4 نیان بخاطر پورتشون ، ولی میشه با کلود روی PS4 تجربشون کرد ، چرا باید بگیم نه وقتی خدماتچی خوبیه .
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
برد سمز اینسایدر معروف مایکروسافت گفته که این معامله بین سونی و مایکروسافت بزرگ تر از چیزی هست که تصور می کنید و آغاز راه هستش ... گفته که احتمالا نینتندو و EA هم با مایکروسافت چنین معامله ای می کنند ...

قطعا مایکروسافت بهترین گزینه هست برای برونسپاری خدمات استریم یا حتی Cloud Compute. نینتندو که خیلی وقت هست صحبتش هست میخواد با مایکروسافت همکاری کنه و حتی Xbox Live رو هم برای سوییچ راه اندازی کرده مایکروسافت و چندتا بازی کوچیک رو هم براش پورت کرده و میکنه در آینده.

EA هم باز میتونه از زیرساختی که مایکروسافت آماده کرده استفاده کنه در کنار خیلی دیگه از ناشرهای بزرگ و احتمالا این اتفاق هم میافته. حتی استیم هم ممکنه بخواد برای خودش این سیستم استریم رو راه اندازی کنه.

اون روزی که مایکروسافت میگفت هدفمون بازار 2 میلیاردی گیمرها هست (منظور کنسول و PC و موبایل) و دوستان بهش میخندیدن (همین 1 یا 2 ماه پیش :D) دوستان کف دستشون رو بو نکرده بودن که سونی قرار هست بیاد دنبال همین بازار و تازه قراره بیاد از زیرساخت و تکنولوژی مایکروسافت هم استفاده کنه :D ولی خب الان دیگه همه پیشگو شدن ... بگذریم حالا :D

در کل نکته مهم برای هر سرویسی که از این زیرساخت (xCloud) استفاده میکنه اینه که تعداد بازیهاش (بخصوص بازیهای جدید ماهانه‌اش) و کیفیت کلی کاتالوگش بالا باشن و قیمت گذاری خوبی هم داشته باشه و همین هم نقش بازیهای انحصاری هر کدوم از این سرویسها رو مهمتر میکنه. :D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
نمیدونم کنسولها حذف میشن یا نه اما اگه ایلان ماسک بتونه همچین چیزی رو عملی کنه دستکم دیگه مشکل اینترنت رو کره زمین نداریم! ایشون می‌خواد شبکه ایُ متشکل از ١١٩۴٣ ماهواره راه اندازی کنه تا تمام نقاط دنیا به اینترنت وای فای پرسرعت دسترسی پیدا کنن:Thumbup:

View attachment 106749
من حاضرم از سرطان ایجاد شده توسط امواج این پدیده بمیرم ولی واسه یه مدتی هم که شده طعم واقعی اینترنت رو بچشم.
چرا باید بگیم نه وقتی خدماتچی خوبیه .
این ادبیات تهوع اور و مشمئز کننده در شان فن های ps نیست. سونی و مابقی شرکتهای که قراره با ماکرو همکاری کنن خیلی خوب میدونن راه اندازی چنین سیستمی هزینه میلیاردی براشون داره یا وقتش رو ندارن یا مثل نینتندو اصلا از این تکنولوژی سررشته ندارن.
 
آخرین ویرایش:

gamer123456

کاربر سایت
Feb 27, 2019
355
کلا گوگل نباید زیاد جدی گرفت چون خیلی وقته موفقیت بزرگی نتونسته بدست بیاره و فقط داره همون قسمت هایی که از قبل رشد کردن ، استفاده میکنه مثل موتور جستجو ، اندروید و یوتیوب...
توجه کنین توی هر زمینه که این اواخر ورود کرد شکست خورد از گوگل پلاس بگیر تا گلس و پیکسل و ....
این سرویس استریم هم تا وقتی شرکت های بزرگ تری از نظر دانش فنی ، زیرساخت و سابقه طولانی توی بحث گیمینگ وجود دارن هیچ وقت گوگل نمیتونه موفقیتی کسب کنه
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
دقیقا این کلاود گمینگ مث همون قضیه ی سیستم عاملست، جایی که ویندوز بود اندروید اومد و هر روز سهمش داره بیشتر میشه...فقط فرقش اینجاس که اون موقع بالمر مدیر بود و الان نادلا...واقعا ورود گوگل شوک خیلی خیلی خوبی به صنعت وارد کرد.
این وسط فقط یه موردی هست، اونم شرکت هایی که با گوگل وارد مذاکره میشن...اگه چنین اتفاقی بیفته آیا شاهد دو قطبی شدن صنعت کلاود گیمینگ میشیم؟
تو ویدئویی که گذاشتم اسم یه شرکت دیگه هم هست و ب نظرم مایکروسافت بیشتر باید از اون بترسه ، اون هم شرکت آمازون هست که سرویس های AWS اش یر به یر AZURE مایکروسافت قدرت داره ، گوگل چنان حظوری تو صنعت نداشته ولی جالبه بدونید شرکتای بزرگی مثل EA و اکتی و بتسدا و... همین الآنم دارند از سرور های آمازون یا مایکروسافت برای بخش آنلاین بازی هاشون استفاده می کنند ..
 
  • Like
Reactions: g4mer and Cj_sa

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
106840

خبر رسیده که انگار نینتندو میخواد با مایکروسافت و حتی سونی توافق کنه که سرویس استریمشون رو روی سوییچ بیارن. در کنارش گویا میخوان سرویس استریم خودشون رو بر اساس Azure راه اندازی کنن تو برخی مناطق :D
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی «اسپیس ایکس» از طریق حساب کاربری خود در توئیتر از پرتاب 60 ماهواره برای پروژه اتصال اینترنت استارلینک به فضا خبر داد.

بر این اساس، ماهواره‌های فوق با استفاده از موشک فالکون 9 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا پرتاب شده است.

ایلان ماسک، موسس اسپیس ایکس اعلام کرد که با این پروژه، اتصال به اینترنت از تمامی نقاط جهان امکان پذیر خواهد شد.

این شرکت تا سال 2027 در چارچوب این پروژه 12 هزار ماهواره اینترنتی به فضا پرتاب خواهد کرد.

پی نوشت : وقتی گوگل پروژه کنسول وابسته به استریم رو داره شروع میکنه و مایکرو هم مدت هاست داره روش کار میکنه و سونی هم همین طور و همکاری سونی و مایکرو ، اینا برای خودشون همین طوری شخمی نمیان کنسول استریم بخوان بسازن در آینده و خلاصه این که گوگل و مایکرو و سونی و امثال این کمپانی ها از پروژه های بزرگ شرکت های مخابراتی غول خبر دارن و میدونن مثلا در فلان سال سرعت اینترنت و گسترش اینترنت در خود آمریکا و جهان تا چه میزان میشه و قشنگ با برنامه دارن میرن جلو و یه دورنمای کلی و درست حسابی دارن برای کارهاشون !

ما هم که فعلا ........ :Silenced:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر