گزارش دومین همایش بازیسازان

iran_adventure

کاربر سایت
Nov 23, 2006
146
سلام

همایش دوم هم برگزار شد.
اجازه بدید اول ، از همه کسایی که آمدند تشکر کنیم و بعد یه تشکر ویژه از بچه هایی که از راههای دور آمدند و ما رو شرمنده کردن / خستگی با دیدنشون از تن همه بچه ها پرید ... ( شاید بعضی ها بخواهند بدونند ... 90 نفر اعلام کردند که شرکت می کنند که حدود 70 نفر حاضر شدند که نسبت به سال قبل ( 40 نفر از 70 نفر ) خیلی بهتر بود . )

اول می خواستم گزارشی از مطالب ارائه شده بدم ولی چون قراره بعضی از مطالب ارائه شده در سایت قرار بگیره گزارش رو یه صورتی می گم که فقط از حال و هوای همایش باخبر بشید ... مطالب ارائه شده رو می تونید در تاپیک های مربوطه ببینید ( که البته لینکشون در این پست قرار می گیره . )

من سعی می کنم برنامه هایی که اجرا شد رو تقریبا بدون سانسور بگم .

برنامه اول مربوط به آقای خوانساری هستش برنامه ايشان هوش مصنوعي *A بود . ایشان از اول همایش خودشون رو به ما معرفی نکردند و وقتی برای فهمیدن اینکه به محل همایش آمده اند یا نه ؟ صدایشان کردیم . با کمال تعجب آقای محمد غضنفری را دیدیم ! خوب وقتی برنامه ای OK شده دیگه موردی وجود نداره ولی بعضی نکات در مورد نحوه ارائه وجود داره که ایشان با معرفی نکردن خودشون از شنیدن اونها محروم شدند و قضاوت رو به عهده خودتان می گذارم که برنامه در چه سطحی بود . به هر حال از ایشان تشکر می کنیم و اگر ناهماهنگی صورت گرفت اشتباه از ما بوده ...

دومین برنامه مربوط به آقای مهدی اصل بود که در مورد ساخت terrain با استفاده از height map توضیح دادند . از ایشان کمال تشکر را داریم و برنامه به خوبی اجرا شد .

سومین برنامه مربوط به آقای پویاشاهین فر بود که در مورد افكتهاي تكسچرينگ توضیح دادند ... آقای پویا شاهین فر برای این برنامه زحمت زیادی کشیدند و دائما در تماس بودند و برنامه عالی را از ایشان داشتیم .

چهارمین برنامه در مورد نکات مدلسازی LowPoly و ساخت NormalMap بود که من ( مجتبی رجبی ) مسئول برگزاری آن بودم . من یعنی ایشان یا ایشان یعنی من ! از توضیحات طولانی برای نکات استفاده کردم که باعث طولانی شدن برنامه شد و مجبور شدم تقریبا قسمت نکات ساخت NormalMap رو توضیح ندم . نحوه بیانم هم به دلیل بی تجربگی من خوب نبود .

پنجمین برنامه توسط آقای سید یوسف حسینی اخگر اجرا شد که در مورد rendering performance بود و دموی تصویری و با صدای ایشان که به سرعت هم ساخته شده بود باعث جذابیت برنامه ایشان شده بود . از ایشان هم برای زحمت برای برنامه و توجه به همایش تشکر می کنیم .

برنامه ششم مربوط به آقای سجاد بیگجانی بود که در مورد object Picking توضیح دادند و سپس در مورد ادیتور segan توضیحاتی را دادند که به نظر خودشان از تریلرهایی که آقای جامی نشان می دادند بهتر بود ! از ایشان هم تشکر می کنیم که برای این همایش برنامه هایی را آماده کرده بودند .

متاسفانه باز هم وقت کم آمد و آقای جامی مطالبشان ارائه نشد . البته ایشان که زحمت مجری گری هم به عهده ایشان بود ، در بین برنامه تریلرهایی را به نمایش گذشتند و توضیحاتی را در مورد آنها بیان می کردند و البته زحمت نشان دادن مدل من هم به عهده ایشان افتاد که به همراه افكتهايي آن را به صورت realTime به نمایش گذاشتند .
ناگفته نماند که قسمت اعظم زحمات همایش به دوش ایشان بود و تشکر ویژه را از ایشان داریم .

فکر کنم یکی جا موند !. آقای عبدی از یکی دو هفته قبل پروژه بازی خودشان را کنار گذاشتند و برای این همایش زحمت کشیدند . من در جریان زحمت ها و بی خوابی های ! ایشان هستم و واقعا متاسف شدم که برنامه ایشان برگزار نشد . برنامه آقای عبدی برنامه ششم بود که به خاطر نبود وقت آن را كنسل کردیم ...

می رسیم به برگه های انتقادات و پیشنهادات ...

انتقادات عمومی در مورد محل همایش و امکانات داشتیم / در مورد سخران ها هم بود و در مورد مطالب ارائه شده و ...
در کل بعد از خوندن برگه ها واقعا دلگرم شدم ، انگار همه متوجه بودن که این همایش برای ما هم حکم تجربه رو داره و بچه ها از وقت خودشون و گاها خواب و خوراکشون میزنن تا مطلبی رو برای عموم اماده کنن ...
ضمن اینکه سعی می کنیم برگه های انتقادات و پیشنهادات را به دقت بخوانیم و استفاده کنیم می توانید همین جا هم آنها را بیان کنید . به هر حال این همایش برای شما دوستان برگزار می شود و شما هستید که با حضور خود باعث دلگرمی ما می شوید ...

باز هم از بچه هایی که از راه دور اومدن تشکر میکنیم ، تن همگیشون سلامت ...

لینک تاپیک های مطالب ارائه شده در دومین همایش بازیسازان :

به زودی ...

من فعلا به عكس ها دسترسي ندارم . در اولين فرصت عكس هاي همايش اضافه خواهد شد ...

باز هم از بچه هایی که از راه دور اومدن تشکر میکنیم ، تن همگیشون سلامت ...

با تشکر و امید به آینده !
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
ممنون دوست عزیز بابت گزارش خوبتون.
نمیدونم چرا به نظر من اسمتون آشنا میاد!
اخه من آشتایی با بازیسازان ندارم به غیر از یه آشنایی کوچیک با جناب پویا دادگر.
در کل بنظرم این همایشها بیشتر به درد بازیسازهایی میخوره که درش شرکت میکنن تا دولت محترم! پس باید توسط خود اونها و به تعداد خیلی بیشتر از اینها تشکیل بشه.
اینکه سالی یکبار در یک وقت کم یک همایش هرچند مفید برگزار بشه فکر نمیکنم کاری رو پیش ببره.
شما و امثال شما که دانش برنامه نویسی و انجین رو دارید باید خیلی بیشتر دور هم جمع بشید و تبادل اطلاعات کنید.
در مورد اسم همایش هم باید بگم اینطور که شما گفتید فقط روی مبحث انجین بازی ها تمرکز داشته و نه مدیریت و نه نکات دیگه بازیسازی درش عنوان نشده که البته تا وقتی قدرت برنامه نویسی در کشور ما کم هستش به کارگردان و داستان نویس و غیره نمیرسه.(لازم به ذکر هستش که قصد کوچک کردن کار شما و کم دونستن تبحر دوستان برنامه نویس رو نداشته و ندارم ولی خوب نه منبعی در اختیار شماست و نه تجربه کافی با این حال کارتون واقعا قابل تحسینه)
ایکاش بیشتر دور هم جمع بشید و به مباحث دیگه هم نیم نگاهی داشته باشید و از اون مهمتر راهی باشه تا علاقه مندانی مثل ما هم در این مباحث به عنوان شنونده شرکت کنن و از طرفی روزی برسه که علاقه مندان به این رشته ها بتونن در کلاسهایی شرکت کنن نه اینکه برای بازیسازی لیسانس فلان بخان چون هرکسی اون مدرک لیسانس رو نداره و ضمنا درصد بسیار زیادی از لیسانسه های اون رشته ها نه تجربشو دارن و نه بازیبازن!
در آخر هرکس باید سعیشو در بهبود این اوضاع بکنه از کار شما که حقیقتا سخت و طاقتفرساست تا کارهای کوچک . به ظاهر کم اهمیت.
در ایران بهترین شدن هیچ کاری نداره چه بسا خود من اگر طراحیم خوب بود با همین نرامفزار به ظاهر ساده فلش بهترین بازی ایرانی رو میساختم (غلو نکردم!) پس باید سطح نگرشمون رو با فکر و منطق گسترش بدیم تا به اونجایی که حق ایرانی هست برسیم.
با تشکر و امید به آینده !
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
با سلام خدمت شما دوست عزیز که زحمت کشیدید و این پست رو ارسال کردید.میخواستم بپرسم که اصلا قضیه این همایش چی هست؟ کی برگزار شده ؟
 

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
سلام
من به خودم اجازه میدم و به نیابت گروه 7 نفری خودمون ازتون تشکر میکنم. واقعا زحمت کشیده بودید اما ایکاش فرصت میدادید بچه ها بیشتر با هم آشنا بشن. شاید بیشترین کاربرد همچین برنامه هایی همین باشه.
راستی فکری برای برگزاری توی بازه های کمتر ندارید؟ مثلا 3 ماه یکدفعه
 

iran_adventure

کاربر سایت
Nov 23, 2006
146
ممنون بابت نظرات ...

اصلا قضیه این همایش چی هست؟ کی برگزار شده ؟

لینک های توی امضا رو ببینید ...

اما ایکاش فرصت میدادید بچه ها بیشتر با هم آشنا بشن. شاید بیشترین کاربرد همچین برنامه هایی همین باشه.

درسته . اگر در آینده برنامه ای باشه حتما فکری هم برای آن می کنیم ...

راستی فکری برای برگزاری توی بازه های کمتر ندارید؟ مثلا 3 ماه یکدفعه

فعلا که نه ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر