کارگردان Lightning Returns: FFXIII از عناصر اکشن در این عنوان می گوید

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
Lightning-Returns_FFXIII_16.jpg


بر خلاف دیگر عناوین سری بازی های Final Fantasy که در آنها کنترل یک گروه از شخصیت ها را در دست می گرفتید، در Lightning Returns: Final Fantasy XIII تنها قادر به کنترل کردن Lightning خواهید بود. سیستم مبارزات بازی به طور کل دستخوش تغییر و به جای حالت نیمه نوبتی بازی های پیشین این سری، بیشتر شبیه به سری بازی های Kingdom Hearts شده است. به عقیده Motomu Toriyama، گارگردان این عنوان، این تغییرات به نفع سری هستند.


وی در مصاحبه با Nowgamer گفت: "اگر از نظر بصری به موضوع نگاه کنیم،با توجه به سیستم مبارزه نوبتی سری بازی های Final Fantasy (یا هر نقش آفرینی ژاپنی دیگر)، مبارزه تنها زمانی آغاز خواهد شد که دشمنان به شما حمله کنند و شما باید منتظر حمله دشمنان باشید. این به شدت غیر واقعی است. این تنها راه (تنها راهی که مورد پسند عام باشد) برای واقع گرایانه تر کردن سیستم مبارزات بازی است. اما با این حال همانند FFXIII و FFXIII - 2، عناصر استراتژیک در مبارزات و Command System در بازی وجود دارند."


وی افزود: " شما در بازی سه نوار Active Time Battle دارید و می توانید با تعویض Custom برای هر مبارزه خود را آماده کنید. پس بازی تماما اکشن نیست. در واقع آنقدر اکشن نیست که بیش از حد ساده و بی دردسر شده باشد. در بازی باید بیشتر فکر کنید، به نظر ما این یکی از میراث های FFXIII و FFXIII - 2 است که نمی خواهیم رهایش کنیم."


Lightning Returns: Final Fantasy XIII پاییز امسال برای PS3 و Xbox 360 منتشر خواهد شد.

منبع 1

منبع 2
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
بسیار هم عالی {خبر خیلی خوبی بود} :» ممنون دادش مرتضی

ولی بنظر من اون گیم پلی FFXIII & FFXIII-2 رو نباید عوض میکردند چون خیلی خوب بود ولی بازم بخاطر لایتنینگ جون قبول میکنیم !

فقط دیگه باید داستان و موسیقی بازی عالی باشد !

در ضمن من امیدوارم کایوس باشد چون خیلی صدا و استیل خوبی برای دشمن بودن داشت ! {حداقل یک شخصیت منفی درست بزارن نه یک غول الکی}

و همچنین من خیلی مخالفم که دیگه پارتی نداریم ولی اینطوری آخه نمیشه ولی بازم تنوع خوبه حتما میخوان تمرکز اصلی روی لایت باشه ! {که این خوبه}

ولی باید شخصیت های فرعی خوبی گذاشته باشند فقط داستان خوب بشه همه چی حله !

ممنون ! از خبر !!

با تشکر

FACT
خدایی یکطورایی منم دارم میترسم این بازی خراب بشه چون زیاد از این اطلاعات خوشم نیومد ولی بازی به عنوان FF فن باید POSITIVE باشم
 

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
اگه میخوان Combat System‌ و رویه‌ای که تا به حال در JRPGها (ویا در FFها) متداول بوده رو در این حد تغییر بدن و عامه پسند‌ترش بکنند، امیدوارم نقشه و ایده‌های بهتری از این‌ها در سر داشته باشن. چون تا حالا که امیدی بهش نیست. صرف وجود قابلیت تعویض Custome و داشتن (اصلا) nتا نوار ATM(!)، دلیل بر استرتژیک بودن و عمیق بودن سیستم مبارزه نمیشه.

منطقی یا غیر منطقی بودن ملاک نیست، بالاخره باید یه تفاوتی بین RPG و JRPG باشه یا نه؟!. اینکه ریشه‌ها رو بی‌خیال شی، به امید راضی کردن کسایی که با منطق یک JRPG اصیل مشکل دارن، کار بیهوده‌ای هست. Combat Sys یا میتونه نوبتی باشه یا نباشه؛ من به شخصه نقطه‌ی میانی‌ای بین‌شون نمیتونم متصور باشم. با این انگولگ‌ها بی‌مورد میخوان به چی برسن، باید منتظر موند و دید.
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
^^ نقطه میانیش می شه چیزی که توی FF XII دیدیم که گیر کرده بود بین نوبتی و همزمان!
این که صرفا بیان توی هر شماره یه چیز جدید رو تست کنن و ببینن چی از آب در می آد مشکل خاصی نداره، چون FF کلا رویه اش همین بوده که هر شماره نسبت به قبلی یه نوآوری ای توی Battle Systemـش داشته. این خوبه به نظرم. اما یه وقت جواب میده می شه Battle System شماره 13، یوقت هم می شه شماره 12 که به لعنت خدا نمی ارزه.
در کل من هم با وجود مرز مشخص تا حدودی موافقم.
در نهایت در مورد این بازی جدیده هم ( آب بستن به FF خداییش:D یه شماره FF میخواستیم ببینیم جون به لب می شدیم، الآن تو سبد خرید پاییزیمون کنار فیفا و کالاو، یه FF هم داریم!بله...) خیلی امیدی بهش ندارم و فکر میکنم سیستم مبارزاتش یه چیزی مثل 12 و 13 می شه.
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
سلام داداش آرش

من با تمام قسمت های نظرتون و صحبتون موافقم بجز این یکی :

Combat Sys یا میتونه نوبتی باشه یا نباشه

ببینید من نمیخوام از بازی خاصی همایت یا اینجا بیام اسپم بدم و خودمم فقط بخاطر وجود لایتنینگ این بازی رو خواهم خرید ولی یا میتونه نوبتی یا غیر نوبتی باشه یکوچولو میشه پیچوندش و بینشون رو ساخت

مثل سری بازی های TALES OF VESPERIA , GRACES F که نه نوبتی بودن و نه غیر نوبتی ولی استراتژی میخواد اگر اونطوری بشه عالیه !

با تشکر !
 

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
همونطور که اشاره کردم موارد داخل اسپویلر کاملا سلیقه‌ای و انتظارات من از مبارزات یه JRPG و سری FF بود.
بازی‌هایی مثل Lost Odyssey کاملا طوری هستند که من می‌پسندم. این وسط بازی‌های مثل Res. Of Fate هم کاملا نوبتی بودند منتهی با مقداری نوآوری و ابداعات به‌جا. اما بازی‌هایی نظیر Tales Of Vesperia، Star Ocean : Last Hope نه اون آزادی عملی که تو سیستم مبارزات RPGهایی غربی هست رو در اختیارت میذاره نه در حد عناوین کاملا نوبتی، ترتیب حملات دشمن و پارتی خودی حساب کتاب داره که بتونی روش حساب کنی و مثل شطرنج برای حرکاتت برنامه‌ریزی دقیق داشته باشی. Eternal Sonata میتونه مثال خوبی در رابطه با تلاش برای ایجاد تعادل بین آزادی عمل در محیط نبرد و سیستم نوبتی باشه. که تا حدودی موفق بوده... بعد Infinite Undiscovery رو هم داریم که خواسته عملا مانند نمونه‌های غربی باشه و از طرف دیگه بوم افتاده. البته این دسته‌بندی براساس علایق منه، و دلیل بر خوب بودن و یا بد بودن بازی‌هایی که اسمشون رو آوردم نمیشه.

نتیجه‌گیری حرفام می‌تونه همون منظور قبلیم و جمله‌ی کیوان باشه؛ من هم با وارد کردن کمی خلاقیت و نوآوری موافقم ولی باید در نوآوری‌های ایجاد شده در سیستم مبارزات یک Jrpg حد و مرز رعایت شه. طوری نشه که کبک راه رفتن خودشو هم از یاد ببره(!) سیستم مابین نوبتی و آزاد غربی، اگر هم وجود داشته باشه، اون مدینه‌ی فاضله‌ای(!!!) که فکرشو میکنید نیست. (لااقل بر اساس تجربیاتی که من بدست آوردم، نیست!!!). با پیچوندن و شبیه کردن به هم دیگه هم نمیشه که ماس مالیش کرد. اگر بنا بر این باشه که سازنده‌ها هر بار یه سری نوآوری‌های پَرت رو تست میکنن تا بازخوردها رو مطالعه کنند انوقت ما چی فرض میشیم؟ :-/ موش آزمایشگاهی؟ :-/
 
آخرین ویرایش:

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
از کی تا حالا FINAL FANTASY واقع گرایانه بودنه که اینا میخوان سیستم Combat رو واقعی کنند!
معلوم نیست آخر چه چرتی بیرون میاد...
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
من هنوز موندم مگه مدل لباسش توی شماره های قبلی چش بود که اینقدر اولد فشن و مزخرف درستش کردن؟ :D؟

خوب این لباس یه ریدیزاین مدرن از استایل قدیمی و کلاسیک FF هست. لباس لایتنینگ فرم مدرن تر لباس کلاس میج هاست.

البته در اینکه مزخرفه هیچ شکی نست. یعنی به شطر گفتن چرا گردنت کجه گفت کجام راسته؟ اینم شده قضیه LR! چیش مثل آدمه که لباس شخصیتش باشه؟
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
به نظرم این بازی یک سرنوشتی مثل FF VII Dirge of Cerberus در انتظارشه، البته اونجا Vincent بود که به تنهایی جذابیت زیادی داره، اما اینجا... -_-

امیدوارم حداقل سیستمی مثل Crisis Core داشته باشه و یک ضرب اکشن نباشه

لایتنینگ مگه چشه؟
yahoo_65.gif

هیچی، فقط... 8-|

----------------

چند وقت پیش هم سه کله پوک یک مصاحبه ای با فامیتسو کرده بودن و گفته بودن که لایت نقش Liberator و داره و در حال انجام مامورتی از طرف خداست...

دنیا در 13 روز قراره که نابود بشه و دنیای جدیدی به وجود بیاد و وظیفه Liberator کمک به Bhunivelze (یکی از خدایان Fabula Nova Crystallis) برای کمک کردن به Soulها برای انتقال به دنیای جدیده
 
آخرین ویرایش:

Nina.Williams

کاربر سایت
Oct 22, 2010
360
نام
رها
به نظرم این بازی یک سرنوشتی مثل FF VII Dirge of Cerberus در انتظارشه، البته اونجا Vincent بود که به تنهایی جذابیت زیادی داره، اما اینجا... -_-
لایتنینگ مگه چشه؟:-"

این بازی که antagonist قوی در حد caius یا بالاتر میخواد...باشد که طرفداران کمی آرام گردند...:dگرچه از بازی کلی اطلاعات اومده که بعضیاش باعث شد تا دوساعت بخندم ولی امیدوارم بازی خوبی بشه...:-"

پ.ن:راستی آیا میدانستید:d اسم دنیای بازی(چی بود؟Novus Partus؟) تغییر کرده به Nova Chrysalia یا یه چیز تو این مایه ها؟(همینجوری یهو یادم اومد گفتم بگم:-")اگه نفهمیدین به چی شباهت داره.. اهم اهم....:d
 

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
والا اگه مثل 12 به طور همزمان باشه و مثل 10 و 13 نریم تو حالت مبارزه و ازاد نباشیم که خیلی عالی میشه ... اگه یه سری نو اوری هم بهش اضافه کرده باشن تا وقتی که jrpg بودن بازی رو زیر سوال نبره استقبال میشه ... اکه مثل 12 هم گزینه های زیادی از سلاح و امکانات هم گذاشته باشن که برای هر دشمن استراتژی متفاوت به کار ببریم که عالی میشه ...

بر عکس باقی دوستان من دارم به این بازی امیدوار میشم و دیدم مثبت میشه ... فقط میمونه تک نفره بودن و نبودن پارتی تو بازی ... :(

من که همین الان هم نشستم دارم 12 رو بازی میکنم ... خدای بازی هاست
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,206
اما یه وقت جواب میده می شه Battle System شماره 13، یوقت هم می شه شماره 12 که به لعنت خدا نمی ارزه.
12 به اون خوبی :D خیلی هم خفن بود فقط داستانش چرت بود:D
چی بود اون 13 حالم بد شد از بازی کردنش :|
 

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
چی داستان 12 چرت بود ... داستان به اون گریتی و عظمت چرت بود؟ خدای من؟ ... به جرات میگم بارها از 10 بهتر بود ... فقط ماچ و بوسه نداشت ...

داستان یه دنیا یه تاریخچه 1000 ساله رو برات به نمایش میاره نه فقط یکی دو تا کارکتر و هدف هاشون ...

شخصیت پردازی(اون همه کارکتر) ... تنوع ... سوپرایز ؟ چی این بازی کم داشت ...؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر