کارگردان Hitman: Absolution: آموختن انتخاب های پیش رو به بازیباز ها سخت است

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
360x200

شرکت IO Interactive مسیر سختی را پشت سر گذاشت تا به بازیباز ها بیاموزد که برای حل مشکلات در بازی Hitman: Absolution چه انتخاب هایی را پیش رو دارند. آقای Tore Blystad در گفتگو با سایت Gamasutra عنوان کرده است که تعداد کمی از استودیو ها هستند که به بازیباز ها راه حل های بسیار در طول مسیر بازی ارائه می دهند. آقای Blystad در این مورد می گوید: "در طول طراحی مراحل، طراحی ساختار بازی و طراحی تکنیکی بازی مراحل بسیاری طی می شود، تا بتواند به نتیجه ای جذاب برای بازیباز منتهی شود و نه این که مرتبا شما را بکشد. در نتیجه بیشتر سعی می شود تا بازیباز به کنترل بازی بپردازد تا این که بازی بازیباز را کنترل کند و بلافاصله منجر به کشته شدن بازیباز بشود و شما مجبور شوید دوباره بازی را از اول شروع کنید." وی در ادامه می گوید: "این مساله بسیار سخت است که به بازیباز ها بیاموزیم که هدفی که بازی قصد طی کردن آن را دارد همین است، به خاطر این که اکثر افراد به طور فزاینده ای به انجام بازی هایی می پردازند که به آن ها یک چیز گفته شده است و اگر از این مسیر منحرف شوید، به هیچ هدفی نمی رسید. این طور به نظر می رسد که شما فقط به همین تجربه در بازی دست پیدا می کنید. اما چیزی که ما به بازیباز ها می گوییم این است که نه، شما خودتان می توانید دست به انتخاب بزنید."
آقای Tore Blystad در توضیح این موضوع می گوید: "اگر می خواهید به اینجا یا آنجا بروید یا می خواهید این افراد را بکشید یا نکشید، این انتخاب ها مسیر بازی را تغییر خواهد داد، وقتی این موضوع را دریابید شما به نوعی انتخاب می رسید. پس در اولین مراحل ساخت بازی به طور مداوم روی این پروسه کار کردیم. و حتی الان هم با خود می اندیشیم که آیا ما همه چیز هایی را که بازیباز ها برای فهمیدن گیم پلی و احتمالات بازی به آن نیاز دارند، به آن ها آموخته ایم؟"
پیش از این استودیو Arkane سازنده عنوان Dishonored نیز صحبت هایی مشابه را در مورد روش هایی که به بازیباز ها نکاتی را می آموزد عنوان کرده بود. Julien Roby تهیه کننده اجرایی استودیو Arkane در این مورد می گوید: "ما سعی نکردیم بازی را برای بازیباز راحت تر کنیم، اما در بعضی مواقع ما اگر به بازیباز ها اطلاعاتی را ندهیم آن ها در بازی گم می شوند و نمی دانند که چه کار باید بکنند. این مساله باعث می شد که بازیباز ها دچار سردرگمی شوند. پس سعی کردیم یک سری از عناصر را به کار ببریم که به عنوان راهنما تا حدودی به بازیباز ها کمک کند." وی در ادامه میگوید: " در غیر این صورت مشاهده می شد که بازیباز ها راه خودشان را می رفتند و نمی دانستند که چه کار باید بکنند. آن ها حتی از پله ها هم بالا نمی رفتند زیرا نگهبان ها به آن ها گفته بودند که این کار را نکنند، پس در جواب هم بازیباز همین کار را می کرد و از این مساله تبعیت می کرد."
عنوان Hitman: Absolution قرار است در تاریخ 20 نوامبر 2012 در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شود.
منبع
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
اینطور که مشخصه بازی بسیار بسیار سختی در پیش رو هست!!
از یه طرف میگن فقط 20 درصد میتونن تموم کنن از یه طرف دیگه ......
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
اینطور که مشخصه بازی بسیار بسیار سختی در پیش رو هست!!
از یه طرف میگن فقط 20 درصد میتونن تموم کنن از یه طرف دیگه ......

اون 20 درصد دیدگاه سازنده در مورد بازی های قبلی سری Hitman بود. در Absolution سازنده سعی کرده بازی رو برای بازیکن‌های بیشتری در درسترس قرار بده و در عین حال بازیکن‌های Hardcore رو هم راضی نگه داره. بازی دارای 5 درجه سختی مختلف هست که همه‌ی سلیقه‌ها رو میتونه پوشش بده.
 

funboy

کاربر سایت
May 29, 2007
300
نام
Amin
امیدوار حد سختی بازی وحشتناک باشه مثل HITMAN CODE NAME 47
هیتمن 1 که سخت نبود چون Rating نداشت بازی، هر طور میتونستی بری در ضمن وقتی لباس گارد تنت بود اصلا هیچ مشکلی پیش نمی یومد...
هیتمن 2 روی PRO سخت بود وقتی میخواستی Silent Assassin بگیری،سیوم نداشت ،حتی با لباس گاردها هم نمیتونستی نزدیک محافظین بشی و...!
 

LazaR AngeloV

کاربر سایت
Jul 14, 2011
4,702
نام
محمد مهدی
هیتمن 1 که سخت نبود چون Rating نداشت بازی، هر طور میتونستی بری در ضمن وقتی لباس گارد تنت بود اصلا هیچ مشکلی پیش نمی یومد...
هیتمن 2 روی PRO سخت بود وقتی میخواستی Silent Assassin بگیری،سیوم نداشت ،حتی با لباس گاردها هم نمیتونستی نزدیک محافظین بشی و...!

این امین هر چی میگه باور کن ... البته اسمش امین نیست

ایشون اصلا اسم نداره :D !
 

mgplayer

کاربر سایت
Jul 13, 2009
635
نام
MG PLAYER
هیتمن 1 که سخت نبود چون Rating نداشت بازی، هر طور میتونستی بری در ضمن وقتی لباس گارد تنت بود اصلا هیچ مشکلی پیش نمی یومد...
هیتمن 2 روی PRO سخت بود وقتی میخواستی Silent Assassin بگیری،سیوم نداشت ،حتی با لباس گاردها هم نمیتونستی نزدیک محافظین بشی و...!
عزیز hitman 1 جزو سخت ترین بازیهای جهانه نمیشه که گفت چون rating نداشت راحت بوده باشه میتونی یه تست انجام بدی مرحله 5 به بالا HITMAN CODE NAME 47 در برابر کل سری HITMAN
 

funboy

کاربر سایت
May 29, 2007
300
نام
Amin
عزیز hitman 1 جزو سخت ترین بازیهای جهانه نمیشه که گفت چون rating نداشت راحت بوده باشه میتونی یه تست انجام بدی مرحله 5 به بالا HITMAN CODE NAME 47 در برابر کل سری HITMAN
تست نمیخواد من زمان خودش بازیش کردم تا آخرشم رفتم ...امسالم هر دو بازی رو بازی کردم و دارم میگم بهت...وقتی شما لباس گارد رو میپوشید به هیچ وجه حتی اگر بدویی هم تو هیتمن 1 کسی شک نمیکنه! یا وقتی به پشت یه گارد میری هیچ شکی نمیکنه... همین که کسی شک نمیکنه خودش یه امتیاز بزرگه برادر من...
حالا هیتمن 2 روی PRO فقط از دور بهت چپ چپ نگاه کنن تمومه! یا مرحله ی ژاپن که کدت رو چک میکنن یعنی اگر دشمن تو طول مرحله تو رو ببینه تمومه و گرفتن Silent Assassin از سخت یه چیزی اون ور تره! بله هیتمن2 سخترین و بعدش هیتمن1 هستش! بقیه هیتمن ها هم که عمومین.
 

mgplayer

کاربر سایت
Jul 13, 2009
635
نام
MG PLAYER
تست نمیخواد من زمان خودش بازیش کردم تا آخرشم رفتم ...امسالم هر دو بازی رو بازی کردم و دارم میگم بهت...وقتی شما لباس گارد رو میپوشید به هیچ وجه حتی اگر بدویی هم تو هیتمن 1 کسی شک نمیکنه! یا وقتی به پشت یه گارد میری هیچ شکی نمیکنه... همین که کسی شک نمیکنه خودش یه امتیاز بزرگه برادر من... حالا هیتمن 2 روی PRO فقط از دور بهت چپ چپ نگاه کنن تمومه! یا مرحله ی ژاپن که کدت رو چک میکنن یعنی اگر دشمن تو طول مرحله تو رو ببینه تمومه و گرفتن Silent Assassin از سخت یه چیزی اون ور تره! بله هیتمن2 سخترین و بعدش هیتمن1 هستش! بقیه هیتمن ها هم که عمومین.
من نميدونم شما چطور ميگين شك نميكنن وقتي لباس ها تعويض ميشن ! اگه شما 2 بار تموم كردين من يه عمره كه اين بازيو دارم بازي ميكنم اگرم ميگن كه رو درجه silent assassian بازي خيلي براتون دشوار بوده براي من اينجور نبوده حالا بازم يه تست بكنين ميبيند كه ساختار و STAYLE بازي به شكليه كه واسه عوام نيست البته اگه بخواي از اصول بازي كني . اينم كه ميدونيد كه هرچي صنعت بازي سازي پيشرفت ميكنه بازي ها هم راحت تر ميشن سال به سال اينم واسه تمام بازي ها صادقه حتي HITMAN . دليل سومم اينه كه اگه تو فروم هاي خارجي HITMAN بوده باشي گفته شده كه HITMAN ABSOLUTION بازگشت هاي زيادي به HITMAN CODE NAME 47 داشته اين حرف من نيست حرف سازندهاست . بازم دليل خواستين براتون بگم
 

funboy

کاربر سایت
May 29, 2007
300
نام
Amin
هیتمن 1 ، فقط 13 تا مرحله داره که فقط مرحله ی 5 ، 6 ، 8 ، 10، 11 سختن! 5 سختترین مرحلست ،11 ابهام امیزترین مرحلست...
(اصلا نمیشه هیتمن1 رو غیر اصولی تموم کرد چون بازی اکشن نیست که! به خاطر این سخت میشه براتون چون اصولش رو بلد نیستید اگر اصول بازی رو بلد باشی همون مخفیکاری این بازی خیلی ساده تره نسبت به هیتمن2)
هیتمن2 ،21 مرحله داره! فقط Kirov Park Meeting -Invitation to a Party-The Jacuzzi Job -Basement Killing قبول دارم فوق سادن! ولی بقیه مراحل رو با چه منطقی میتونی بگی گرفتن Silent Assassin روی PRO سادست!
تو هیتمن 1 چیزی به نام Rating جلوی شما رو نمیگیره که تو مواقع اضطراری از سلاح استفاده کنی ولی هیتمن2 دو تا شلیک کنی دیگه بهت Silent Assassin نمیده و این میشه چالش!

حالا ما داریم در مورد چی بحث میکنیم:d هر کدوممون یه نظر داریم انگار عوضم نمیشه!:d
 

mgplayer

کاربر سایت
Jul 13, 2009
635
نام
MG PLAYER
هیتمن 1 ، فقط 13 تا مرحله داره که فقط مرحله ی 5 ، 6 ، 8 ، 10، 11 سختن! 5 سختترین مرحلست ،11 ابهام امیزترین مرحلست...

(اصلا نمیشه هیتمن1 رو غیر اصولی تموم کرد چون بازی اکشن نیست که! به خاطر این سخت میشه براتون چون اصولش رو بلد نیستید اگر اصول بازی رو بلد باشی همون مخفیکاری این بازی خیلی ساده تره نسبت به هیتمن2)
هیتمن2 ،21 مرحله داره! فقط Kirov Park Meeting -Invitation to a Party-The Jacuzzi Job -Basement Killing قبول دارم فوق سادن! ولی بقیه مراحل رو با چه منطقی میتونی بگی گرفتن Silent Assassin روی PRO سادست!
تو هیتمن 1 چیزی به نام Rating جلوی شما رو نمیگیره که تو مواقع اضطراری از سلاح استفاده کنی ولی هیتمن2 دو تا شلیک کنی دیگه بهت Silent Assassin نمیده و این میشه چالش!

حالا ما داریم در مورد چی بحث میکنیم:d هر کدوممون یه نظر داریم انگار عوضم نمیشه!:d
شلیکو که گفتی واسه من کافیه :d
اصولی که اون بالا گفتم تعریفش کمترین تلفاته کمترین سلاح کمترین صدا کمترین قتل .اکثر هم به صورت بی هوش کردن تو هرمرحله حداکثر 2 نفر کشته میشه نه بیشتر
سلاحم که از سم و knife شروع میشه تا میرسه به fiber wire تو این چیزاست میگم که یه تفاوتی وجود داره از نظر سختی که به صورت فاحش پیداست نیازی به گفتن نداره
دوست عزیز گفتم که سیستم rating که شما در HITMAN 2 بهش گیر دادین نشانه سخت تر شدن نیست .اتفاقا یک چنین سیستمی رو HITMAN CODE NAME 47 داره اگه شما به اخر مراحل توجه می کردید برای هر حرکتتون یه پولی در نظر گرفته میشد مثلا اگر سلاح های کمی رو استفاده میکردید +100000 و اگه سلاحاتون زیاد بود -100000 اگر مراحل بدون متوجه شدن گاردها به پایان میرسوندید
پول خوبی داده میشد که در مراحل بعد میتونستید ازش استفاده کنید . واسه همینه که میگم حتما یک بار دیگه بازیو تست کنید
راستی اگه دلیل منطقی باشه من نظرم عوض میشه
مرحله 5 فوق العاده بود ولی 1 2 3 4 6 7 8 9 10 11 هم چیزی کم نداشتن همه عالی با سختی های متفاوت
silent ASSassian گرفتن واسم راحت بود چون در برابر HITMAN 47 ساده تر شده بود
یه نکته دیگه CALL of duty هم مرحله هاش زیاده ها انگار قراره rating هم داشته باشه
بازم دلیل بخوای دارم تمومی نداره خیالت راحت
 

funboy

کاربر سایت
May 29, 2007
300
نام
Amin
دقیقا این بی هوش کردنو که گفتی کاملا متوجه شدم:d
چون اصلا تو هیتمن1 بی هوش کردن نداریم برادر من یا سیم یا چاقو یا اسلحه راه چهارم بزار جلوی پای من !!:d خوبه این بازی روی سیستممه همین الان! اون سم مرحله ای هستش یعنی فقط مال مرحله ی5 هستش! الان مگه در مورد طراحی مراحل حرف زدیم که گفتی 1 تا12 خوبا! معلومه که خوبا من میگم سخت نیستند خیلی ساده و راحت درست شدن به جز اون مراحلی که گفتم. (البته ساده نسبت به هیتمن2 نه نسبت به بازیهای دیگر و سری!)

حالا بحث این شد! که چرا من از سلاح تو برخی مراحل استفاده کردم چون راه دیگه ای جز این نبود! وقتی یه محافظ رو به روی تو ایستاده و تکون نمیخوره! یعنی اصلا تکون نمیخوره و تو مجبوری برای باز کردن گاوصندوق یه جوری از پسش بر بیای چیکار باید بکنی! با سیم و چاقو که باید پشت دشمن باشی الان این بشر تکون نمیخوره از کنار گاوصندوق باید بکشیش دیگه نازش که نمیکنند! یا مثلا همین مرحله ی 5 تو زیر زمین یه زندانی آمریکایی هست محافظ جلوی زندان تکون نمیخوره بری پشتش شک میکنه اصلا راه نداره برادر:d باید با سلاح اینها رو کشت ولی مثلا برخی مراحل من بدون سلاح رفتم و لذتم بردم .
بله اون سیستم هیتمن1 درسته ولی اون هیچ وقت مد نظر نیست چون وقتی سازنده راهکار برای پیش برد 100% مخفی در بازی نگذاشته چطور میتونی با این اطمینان حرف بزنی تو هیتمن2 برامون سیستم بی هوش کردن وارد بازی شده و حالا این یه چالشه یعنی دیگه بهونه بهت نمیده میگه من این رو بهت دادم میگم ازش استفاده کن پس باید تا جایی که میشه مخفی رفت تا بهترین درجه رو گرفت ولی هیتمن1 وقتی بهت امکاناتش رو نداده چطور با این اطمینان حرف میزنی؟!؟ مراحل بزرگ و سختن ولی هیتمن1 چالش انگیز ترین شماره ی هیتمن نیست! من نمیگم سخت نیست من میگم سختترین نیست در برابر مراحل هیتمن2 اگر بخوای درست بری.
-------------------
از نظر هوش مصنوعی هم دوتا بازی غیر قابل مقایسه هستند. چند تا مثال بزنم: تو هیتمن2 دشمنان به کوچکترین صدایی حساس بودن ... به دویدن حساس بودن... حتی لباس عوض کردن هم یه اختفای 100% نبود وقتی از بقل یه گارد سرسری رد میشدی شناسایی میشیدی... در مورد حساسیت صدا مرحله ی قلعه تو ژاپن یادمه وقتی داشتم اول مرحله روی چوب راه میرفتم دشمن که اون اتاق بود به خارج صدای چوب اومد این اتاق و لو رفتم! ببین رو چه جزئیاتی دقت کرده بودن...تو دو مرحله ی اولیه ژاپن کلا از 200 متری محافظها رد بشی شناسایی میشی و باختی چون هر محافظ کد داره و کدت رو چک میکنند...
مرحله ی Hidden Valley هنوزم اگراز یه هیتمن باز بپرسی بهت میگه تو مخی ترین مرحله ی کل سریه! و...
------------------------
الان مثلا مثال زدی COD هم rating داره !!!!!!!!!!!!!:d
خبر داری کلا این حرفهای ما ربطی به تاپیک نداره:d

Plutonium Runs Looseشما جلو این مرحله 1 مرحله واسم بیار از کل بازی هایی که کریدید
سگ های مرحله که یادتون هست !!!!! لباس و کد مخصوصم که یادتون هست . هم به لباس گیر میدن هم به صدا هم به بو و هم به ایستادن بیشتر از 1 دقیقه عمق چالشه این میشه جواب همه سوالا بالا
اتفاقا اگه بخواین پول بالایی در انتها مرحله بگیرین باید کاملا silent باشین این میشه یه معیار برای rank گیری
بهتره بدونید HITMAN CODE NAME 47 در سال 2000 ساخته شده و HITMAN 2 در سال 2002 پس باید صد در صد از نظر هوش مصنوعی پیشرفت کرده باشه شکی نیست ولی
اگه اون مرحله بالا رو دوباره تست کنید همه جوابا دستتون میاد مطمئنم . تازه بعد این مرحله اگه از اصول برید عمق HITMAN CODE NAME 47 درک می کنید بعد در مورد هوش مصنوعی و غیره به یک چیز ثابتی می رسید
راستی اون call نماد 'گیریه که به rating دادید
yahoo_4.gif

میام پروفایلت جوابت رو میدم
yahoo_4.gif
مثل اینکه تا بن نشیم ول کن نیستی
yahoo_4.gif
 
آخرین ویرایش:

mgplayer

کاربر سایت
Jul 13, 2009
635
نام
MG PLAYER
دقیقا این بی هوش کردنو که گفتی کاملا متوجه شدم:d
چون اصلا تو هیتمن1 بی هوش کردن نداریم برادر من یا سیم یا چاقو یا اسلحه راه چهارم بزار جلوی پای من !!:d خوبه این بازی روی سیستممه همین الان! اون سم مرحله ای هستش یعنی فقط مال مرحله ی5 هستش! الان مگه در مورد طراحی مراحل حرف زدیم که گفتی 1 تا12 خوبا! معلومه که خوبا من میگم سخت نیستند خیلی ساده و راحت درست شدن به جز اون مراحلی که گفتم. (البته ساده نسبت به هیتمن2 نه نسبت به بازیهای دیگر و سری!)

حالا بحث این شد! که چرا من از سلاح تو برخی مراحل استفاده کردم چون راه دیگه ای جز این نبود! وقتی یه محافظ رو به روی تو ایستاده و تکون نمیخوره! یعنی اصلا تکون نمیخوره و تو مجبوری برای باز کردن گاوصندوق یه جوری از پسش بر بیای چیکار باید بکنی! با سیم و چاقو که باید پشت دشمن باشی الان این بشر تکون نمیخوره از کنار گاوصندوق باید بکشیش دیگه نازش که نمیکنند! یا مثلا همین مرحله ی 5 تو زیر زمین یه زندانی آمریکایی هست محافظ جلوی زندان تکون نمیخوره بری پشتش شک میکنه اصلا راه نداره برادر:d باید با سلاح اینها رو کشت ولی مثلا برخی مراحل من بدون سلاح رفتم و لذتم بردم .
بله اون سیستم هیتمن1 درسته ولی اون هیچ وقت مد نظر نیست چون وقتی سازنده راهکار برای پیش برد 100% مخفی در بازی نگذاشته چطور میتونی با این اطمینان حرف بزنی تو هیتمن2 برامون سیستم بی هوش کردن وارد بازی شده و حالا این یه چالشه یعنی دیگه بهونه بهت نمیده میگه من این رو بهت دادم میگم ازش استفاده کن پس باید تا جایی که میشه مخفی رفت تا بهترین درجه رو گرفت ولی هیتمن1 وقتی بهت امکاناتش رو نداده چطور با این اطمینان حرف میزنی؟!؟ مراحل بزرگ و سختن ولی هیتمن1 چالش انگیز ترین شماره ی هیتمن نیست! من نمیگم سخت نیست من میگم سختترین نیست در برابر مراحل هیتمن2 اگر بخوای درست بری.
-------------------
از نظر هوش مصنوعی هم دوتا بازی غیر قابل مقایسه هستند. چند تا مثال بزنم: تو هیتمن2 دشمنان به کوچکترین صدایی حساس بودن ... به دویدن حساس بودن... حتی لباس عوض کردن هم یه اختفای 100% نبود وقتی از بقل یه گارد سرسری رد میشدی شناسایی میشیدی... در مورد حساسیت صدا مرحله ی قلعه تو ژاپن یادمه وقتی داشتم اول مرحله روی چوب راه میرفتم دشمن که اون اتاق بود به خارج صدای چوب اومد این اتاق و لو رفتم! ببین رو چه جزئیاتی دقت کرده بودن...تو دو مرحله ی اولیه ژاپن کلا از 200 متری محافظها رد بشی شناسایی میشی و باختی چون هر محافظ کد داره و کدت رو چک میکنند...
مرحله ی Hidden Valley هنوزم اگراز یه هیتمن باز بپرسی بهت میگه تو مخی ترین مرحله ی کل سریه! و...
------------------------
الان مثلا مثال زدی COD هم rating داره !!!!!!!!!!!!!:d
خبر داری کلا این حرفهای ما ربطی به تاپیک نداره:d
Plutonium Runs Looseشما جلو این مرحله 1 مرحله واسم بیار از کل بازی هایی که کریدید
سگ های مرحله که یادتون هست !!!!! لباس و کد مخصوصم که یادتون هست . هم به لباس گیر میدن هم به صدا هم به بو و هم به ایستادن بیشتر از 1 دقیقه عمق چالشه این میشه جواب همه سوالا بالا
اتفاقا اگه بخواین پول بالایی در انتها مرحله بگیرین باید کاملا silent باشین این میشه یه معیار برای rank گیری
بهتره بدونید HITMAN CODE NAME 47 در سال 2000 ساخته شده و HITMAN 2 در سال 2002 پس باید صد در صد از نظر هوش مصنوعی پیشرفت کرده باشه شکی نیست ولی
اگه اون مرحله بالا رو دوباره تست کنید همه جوابا دستتون میاد مطمئنم . تازه بعد این مرحله اگه از اصول برید عمق HITMAN CODE NAME 47 درک می کنید بعد در مورد هوش مصنوعی و غیره به یک چیز ثابتی می رسید
راستی اون call نماد 'گیریه که به rating دادید:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر