Neil Thompson کارگردان هنری و انیمیشن BioWare اعتقاد دارد هزینه ی بالای ساخت بازی در نسل جدید مانع از انقلاب گرافیکی، مانند آنچه که در شروع نسل های قبلی بوجود آمد، می شود.
وی در مصاحبه ای با OXM UK گفت زمانی که با مساله ی اقتصادی مواجه میشوید، صنعت بازی سازی نمی تواند ساخت بازی را به صورتی جلو ببرد که بتواند از پتانسیل اصلی این نسل استفاده کند.
او گفت: "مسلما زمانی که با محدودیت های سخت افزاری مواجه میشویم آنها را به عقب میرانیم، مطمئن هستم که در نسل جدید هم همین طور خواهد بود. ولی به نظر من صنعت بازی سازی خودش را در گوشه ای که از لحاظ اقتصادی بازی سازی به صرفه نخواهد بود، قرار نخواهد داد. آخرین جهش تکنولوژی افراد را شگفت زده کرد، مخصوصا کسانی را که ما نیاز داشتیم و جهش مهارتی که از آن ها می خواستیم."
وی افزود: "در نسل قبلی درک ما این بود که در این نسل 10 برابر افزایش کیفیت نسبت به نسل قبل از آن خواهد داشت. در نسل جدید هم یک جهش خواهد بود اما مانند قبل قابل لمس نخواهد بود. افراد تلاش میکنند به هوشمند ترین شکل ممکن کار ها را انجام دهند. به نظر من آنها باید خود را آماده کنند ولی ما دوباره یک افزایش 10 برابری کیفیت را نخواهیم دید چون بودجه ی همچین پروژه هایی مضحک خواهد بود. شما در این حالت میبایست حداقل 20-30 میلیون نسخه بفروشید تا تازه پول ساخت را در بیاورید (بدون سود!)"
بازی Dragon Age 3: Inquisition شایعه شده یک عنوان نسل بعدی خواهد بود و تامپسون اعلام کرده به لطف تحول که انجین Frostbite 2 ایجاد کرده به صورت خیره کننده ای زیبا خواهد بود.
منبع: BioWare dev: next-gen transition too expensive for major graphical leap
وی در مصاحبه ای با OXM UK گفت زمانی که با مساله ی اقتصادی مواجه میشوید، صنعت بازی سازی نمی تواند ساخت بازی را به صورتی جلو ببرد که بتواند از پتانسیل اصلی این نسل استفاده کند.
او گفت: "مسلما زمانی که با محدودیت های سخت افزاری مواجه میشویم آنها را به عقب میرانیم، مطمئن هستم که در نسل جدید هم همین طور خواهد بود. ولی به نظر من صنعت بازی سازی خودش را در گوشه ای که از لحاظ اقتصادی بازی سازی به صرفه نخواهد بود، قرار نخواهد داد. آخرین جهش تکنولوژی افراد را شگفت زده کرد، مخصوصا کسانی را که ما نیاز داشتیم و جهش مهارتی که از آن ها می خواستیم."
وی افزود: "در نسل قبلی درک ما این بود که در این نسل 10 برابر افزایش کیفیت نسبت به نسل قبل از آن خواهد داشت. در نسل جدید هم یک جهش خواهد بود اما مانند قبل قابل لمس نخواهد بود. افراد تلاش میکنند به هوشمند ترین شکل ممکن کار ها را انجام دهند. به نظر من آنها باید خود را آماده کنند ولی ما دوباره یک افزایش 10 برابری کیفیت را نخواهیم دید چون بودجه ی همچین پروژه هایی مضحک خواهد بود. شما در این حالت میبایست حداقل 20-30 میلیون نسخه بفروشید تا تازه پول ساخت را در بیاورید (بدون سود!)"
بازی Dragon Age 3: Inquisition شایعه شده یک عنوان نسل بعدی خواهد بود و تامپسون اعلام کرده به لطف تحول که انجین Frostbite 2 ایجاد کرده به صورت خیره کننده ای زیبا خواهد بود.
منبع: BioWare dev: next-gen transition too expensive for major graphical leap