چگونگی رشد گرافیک در بازی ها از دیدگاه Crytek

Naughty Kitty

کاربر سایت
Jul 27, 2006
1,423
مدیر و مؤسس کمپانی Crytek ؛ Cevet Yerli در مصاحبه با GameSpot در مورد چگونگی رشد گرافیک در بازی ها در چند سال آینده صحبت کرده.

همه میدونیم وقتی صحبت از گرافیک تو بازی ها میشه ؛ کمتر عنوانی وجود داره که به پای Crysis و عنوان جدید اون یعنی Crysis Warhead برسه. استودیو ی آلمانی Crytek تا الان توانسته بالاترین میزان گرافیک در بازی ها رو با Cry Engine به نمایش بذاره.

اما Yerli معتقده که جهش بزرگ بعدی در زمینه ی گرافیک بازی ها ؛ بعد از عرضه کنسول های نسل بعد و در حدود سال 2012 اتفاق میفته و بازی کننده ها نباید منتظر دگرگون شدن گرافیک در بازی ها در چند سال آینده باشن...

946793_20080717_embed004.jpg

Q : شما گفته اید که یک کامپیوتر 600 دلاری هم میتونه Warhead رو به خوبی اجرا کنه؛ یعنی فکر میکنید اینکه که میگن Crytek فقط برای کامپیوتر های قوی و گران قیمت بازی میسازه حرف غلطیه ؟

A: این مطمئنا یک تصور غلطه. قصد ما این بود که Crysis برای آینده هم طرح ریزی بشه و در عین حال با سخت افزار فعلی هم سازگار باشه. ممکنه شما الان Crysis رو با تنظیمات Very High با سرعت کم روی کامپیوتر فعلی خودتون اجرا کنید؛ اما ایده ی ما این بود که بازی ای که در اختیار بازی کننده قرار میدیم باید حتی بعد از یک یا دو سال ؛ باز هم تجربه ای نو به مخاطب عرضه کنه.

وقتی من خودم بعد از یک سال یک بازی رو دوباره بازی میکنم؛ اون عنوان دیگه چیزی برای گفتن نداره؛ Gameplay و گرافیک هر دو افت میکنن. در حالی که ما در Crysis میخواستیم Gameplay و گرافیک با مرور زمان رشد کنه. که متاسفانه از این ایده ما سوء تعبیر شد و همه میخوان همین امروز نهایت زیبایی Crysis رو تجربه کنن.

فکر میکنم بهتر بود در تنظیمات بازی گزینه ی Very High رو قرار نمیدادیم و بعد از مدتی اون رو در قالب یک Expansion Pack عرضه میکردیم.

برای ما خیلی سخت بود که بشنویم که Gamer ها اعتراض میکنن که چرا Crytek بازی ها رو برای آینده میسازه نه برای حال. اما من با این حرف مخالفم ، من خودم Gamer هستم و بازی ای رو ترجیح میدم که با من رشد کنه.

Q: جهش بزرگ بعدی در زمینه گرافیک در بازی ها چه زمانی اتفاق میفته ؟

A: فکر میکنم گرافیک بازی ها در سال های 2011 یا 2012 دچار تغییر اساسی بشه چون این عامل خیلی مربوط به کنسول های نسل بعد میشه. تا اون زمان PlayStation 4 و Xbox 720 و PC ها به حدی میرسن که به ما اجازه میدن گرافیک رو به اندازه دمو های CGI فعلی گسترش بدیم. با چنین قدرت سخت افزاری ؛ ما میتونیم انبوهی از جلوه های بصری متنوع و جدید رو که تا به حال ندیدیم تولید کنیم .

Q: پس شما میگید که گرافیک بازی های چند سال آینده ؛ مشابه عنوان های فعلی خواهند بود ؟

A: برای دو تا سه سال آینده ؛ مطمئنا همینطور خواهد بود. البته میتوانیم تا حدودی شاهد پیشرفت های جزئی باشیم.

ما در حال حاضر "محدود" به سخت افزار PS3 و 360 هستیم . اما در مورد PC ما میتونیم انتظار بیشتری داشته باشیم. PC میتونه فاصله بین این نسل و نسل بعد رو کوتاه کنه. الان امکانات ما محدود به این نسل از کنسول ها شده.

The possibilities we have are limited right now by the console generations.

Q: پس در سه سال آینده چه اتفاقی در زمینه ی بازی ها خواهد افتاد؟ تمرکز بازی سازان روی کدام قسمت ها خواهد بود ؟

A: بازی ها نسبت عوامل "فیزیک" (Physics)؛ "جلوه های ویژه" (Special Effects)؛ و "هوش مصنوعی" (AI) از هم متمایز خواهند شد.

You have to differentiate in physics, special effects and AI. And especially art style as a visual identity.

بازی سازان با جلوه های هنری مثل صدا در بازی ها یا با فیزیک و افزایش هوش مصنوعی فرصت نوآوری در این نسل را دارن.مثلا با افزایش هوش مصنوعی که قدرت زیادی هم از CPU طلب نمیکنه امکان ایجاد فرصت های جدید فراهم میشه؛ در مورد فیزیک بازی هم همینطور.

Q: پس یعنی در تقابل سبک بازی سازی و واقع گرایی ؛ شما تغییر سبک رو انتخاب میدونید ؟

A: بله؛ شما اگر بخواید خلاقانه فکر کنید باید تغییر سبک رو مد نظر قرار بدید.

Q: شما اشاره کرده اید که نسل بعدی برای Crytek از 2009 شروع میشه؛ منظورتون چی بوده؟

A: این "نسل بعد" فعلا در بازی های ما نمایان نخواهد شد. ما ممکنه این ایده رو در کنفرانس ها و نشست هایی که برگزار میکنیم آشکار کنیم. ولی مطمئن باشید شما بازی ـه نسل بعد ما رو تا قبل از 2012 نخواهید دید. چون اگر ما بخوایم یک بازی ـه نسل بعد برای سال 2012 داشته باشیم؛ باید از حالا اقدام کنیم. برای نسل جدید در سال 2009 شروع به تحقیق و بسترسازی میکنیم و 2012 سالی خواهد بود که بازی نسل بعد ما وارد بازار میشه.

Q: بازی های سال 2012 چطور خواهند بود؟

946793_20080813_embed001.jpg

A: شما میتونید شاهد ارتقای واقع گرایی در بازی ها باشید؛ اما دگرگونی این جنبه شاید آنچنان چشمگیر نباشه. شما بازتاب ها(Reflection) در محیط بازی ها رو به مراتب بیشتر حس خواهید کرد. ارتقای بازتاب ها به ما این امکان رو میده که شیشه ؛ آئینه و کروم (Chrome) رو به طرز قابل باور تری نمایش بدیم. مثلا در یک محیط شهری ؛ بازتاب ها عامل اساسی درچگونگی سایه پردازی (Shading) هستن.

شما همچنین شاهد نورپردازی بهتر خواهید بود. تا سال 2012 با بافت (Texture) های منحصر به فرد و بازتاب های Real-Time طرف هستید که تاثیر زیادی روی کیفیت بازی کردن شما میذارن.

در واقع بازی ها تا آن زمان به اندازه تولیدات Pixar و DreamWorks رشد خواهند کرد و این یعنی رنگ های فوق العاده دقیق و انیمیشن های سطح بالا.همه ی این موارد باعث گوناگونی شکل ظاهری بازی ها میشن تا حدی که تا اون موقع 5 مورد از هر 10 بازی از نظر ظاهری متفاوت هستن در حالیکه که هم اکنون از هر 10 بازی 8 تا مشابه یکدیگر هستن.


منبع: GameSpot
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
شک نکنید و حتما تا اون موقع قیمت ها شکسته میشه باتوجه به دگرگونی که برای سخت افزار داره ایجاد میشه
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
شک نکنید و حتما تا اون موقع قیمت ها شکسته میشه باتوجه به دگرگونی که برای سخت افزار داره ایجاد میشه

و البته قرار هم نيست سخت افزارهاي امروزي اونم در قويترين حد يا حتي دو 2 سال ديگه بتونن توان كشش بازي هاي 2012 به بعد را داشته باشند !
حالا چه بخواد قيمت هاي شكسته بشه و چه بخواد نشه .
الان crytek منظورش سخت افزارهاي 2012 و كنسول هاي نسل بعد ( ps4 و x720 )هست كه طبق روال هم از قدرت بسيار زيادي برخوردار خواهند بود و بازي كه براي اونها ساخته بشه سخت افزار بسيار قدرتمندي ميخواد .
و سخت افزارهاي اون زمان هم كه بخواد اين بازي ها را به نحو احسن اجرا كنن مثل الان قيمت بالايي خواهند داشت چيزي كه در طول گذشت اين همه مدت همه شاهدش بودند .

ولي به نظر من كسي كه در سال 2012 به بعد بخواد سخت افزار روز دنيا را بخره و يا ps4 و xbox720 حداقل خيالش تا 6 يا 8 سال راحت ميشه چون به قدر كافي و كافي ! گرافيك بازي زياد خواهد بود تا همه را تا خرخره راضي نگه داره :biggrin1:
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
بابا مگه سونی نمیگفت تا آخر 2016 کنسول نمیده و روی پلی3 کار میکنه؟؟؟؟
چی شده؟ PS4 & X720 از طرف 2 شرکت تایید شده؟؟؟؟؟
نه.هنوز هیچ کدوم از دو شرکت sony وmicrosoft چیزی رو تایید نکردن.
اقای yerli فقط نظرات و پیشبینی های خودشونو گفتن که منطقی هم به نظر میاد.
 

Alchemist

کاربر سایت
Aug 24, 2008
154
کلا عمر کنسول 6 ساله و احتمال زیاد تا 2012 هر دو کنسول بیایند .


فکر میکنم بهتر بود در تنظیمات بازی گزینه ی Very High رو قرار نمیدادیم و بعد از مدتی اون رو در قالب یک Expansion Pack عرضه میکردیم.

اونوقت زمان انتشار warhead حداقل 6 ماه تاخیر میخورد که این از نظر اینکه Farcry2 زودتر میاد اصلا به نفعشون نبود .

با بقیه ی حرفایشان موافقم کلا خیلی منطقی با نسل جدید و جدید تر برخورد کرده !
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
اونوقت زمان انتشار warhead حداقل 6 ماه تاخیر میخورد که این از نظر اینکه Farcry2 زودتر میاد اصلا به نفعشون نبود .
جان هر کی دوست داری اسم این بازیو اینجا نیار که تاپیک در معرض انفجار قرار میگیره:biggrin1:
در بزرگ بودن farcry2 شکی نیست ولی این دو بازی ربطی به هم ندارن که اینجوری میگی.
در ضمن استدلال شما زیاد منطقی به نظر نمیاد;)
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
و البته قرار هم نيست سخت افزارهاي امروزي اونم در قويترين حد يا حتي دو 2 سال ديگه بتونن توان كشش بازي هاي 2012 به بعد را داشته باشند !
حالا چه بخواد قيمت هاي شكسته بشه و چه بخواد نشه .
الان crytek منظورش سخت افزارهاي 2012 و كنسول هاي نسل بعد ( ps4 و x720 )هست كه طبق روال هم از قدرت بسيار زيادي برخوردار خواهند بود و بازي كه براي اونها ساخته بشه سخت افزار بسيار قدرتمندي ميخواد .
و سخت افزارهاي اون زمان هم كه بخواد اين بازي ها را به نحو احسن اجرا كنن مثل الان قيمت بالايي خواهند داشت چيزي كه در طول گذشت اين همه مدت همه شاهدش بودند .

ولي به نظر من كسي كه در سال 2012 به بعد بخواد سخت افزار روز دنيا را بخره و يا ps4 و xbox720 حداقل خيالش تا 6 يا 8 سال راحت ميشه چون به قدر كافي و كافي ! گرافيك بازي زياد خواهد بود تا همه را تا خرخره راضي نگه داره :biggrin1:
سلام
نه این طور نیست و من رو هوا این حرف نزدم یک سری مجرا داره اتفاق میفته که داستانش داراز و نمیشه اینجا بحث کرد ولی در کل بگم که این اتفاق می افته و از این به بد مطمئن باشید که قیمت ها کاهش پیدا میکنه !
در کل اگر شاید بشه گفت تغییر در پلتفورم PC که هدف اصلی همون کاهش قیمت .....
 

zers

کاربر سایت
Aug 28, 2008
311
نام
Z.E.R.S
یکی دو سال دیگه Unreal Engine 4 میاد که توش بیشتر فیزیک پیشرفت داشته تا گرافیک.(حالتهای واکنش آب و حالت Flesh یا گوشت)
2 سال بعدش هم id Software میاد DOOM V رو میده بیرون و صحبتای آقای Cevet Yerli رو تعبیر میکنه. و صد البته id مثل همیشه پیشرو و خط شکنه.
2 سال بعدش هم حتمآً موتور Cry Engine 3 و قص علی هذا.
 

armin_xbox360

کاربر سایت
Oct 22, 2007
251
نام
امير
اما Yerli معتقده که جهش بزرگ بعدی در زمینه ی گرافیک بازی ها ؛ بعد از عرضه کنسول های نسل بعد و در حدود سال 2012 اتفاق میفته و بازی کننده ها نباید منتظر دگرگون شدن گرافیک در بازی ها در چند سال آینده باشن...
خوب اينو كه خودمون هم ميدونيم با عرضه ي كنسول هاي جديد گرافيك بازي ها تغيير ميكنه اگه غير اين بود پس چيش ميخواست تغيير كنه.
ايشون بسيار زحمت كشيدن اين حرفو زدن...
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
خوب اينو كه خودمون هم ميدونيم با عرضه ي كنسول هاي جديد گرافيك بازي ها تغيير ميكنه اگه غير اين بود پس چيش ميخواست تغيير كنه.
ايشون بسيار زحمت كشيدن اين حرفو زدن...
درسته که اینو همه میدونن(تغییر گرافیک بازی ها با اومدن کنسولهای جدید)ولی منظور ایشون این بود که تا اون موقع(اومدن کنسولهای نسل بعد)دیگه شاهد پیشرفت چشمگیر گرافیک نخواهیم بود.
به عبارت دیگه اخر گرافیک این نسل بازی هاییه مثل :crysis و rage و...;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر