Broforce يكي از عناوين اين ماه PS Plus سوني براي نسل هشتم و كنسول دستي ويتا، يك عنوان 2D Side-Scrolling جذاب و Fun است كه دوستداران خاص خود را دارد.
اما اگر شما هم اين عنوان را امتحان كرده باشيد شاهد برخي افت فريمهاي ناگهاني و شديد آن شدهايد.
با ما در « بازي سنتر » همراه باشيد تا در مورد علت آن بيشتر بدانيم.
Broforce ساخته استوديوي Free Live Games كه در اكتبر 2015 پس از 3 سال توسعه بر روي PCعرضه شد، به عنوان يك بازي indie و مستقل، با گرافيك پيكسلي خود، تخريب پذيري بالا و كاراكترهاي جذاب توانسته متوسط نمره خوب 81 را كسب كند، اين ماه مهمان سرويس PS Plus بود.
Broforce به عنوان يك بازي نه چندان سطح بالا از لحاظ تكنيكي و Performance در برابر بازيهايي مانند « StarWars : Battlefront » و يا « The Last of Us » دچار افت فريمهاي وحشتناكي ميشود كه برخي از آنها حتي تا نرخ 15 فريم بر ثانيه هم افت ميكند. ولي جالبتر شايد آن باشد كه بدانيم بازي بر اساس 60 فريم بر ثانيه برنامه ريزي شده و چه بر روي PC و چه PS4 با اين نرخ اجرا ميشود اما اين افت فريمها فقط در نسخه PS4 وجود دارد و نسخه PC به صورت ثابت 60 فريم را اجرا ميكند.
اما منبع و دليل اين افت فريمها چيست؟ افت فريمهايي تا يك چهارم مقدار اصلي كه در حد ركورد افت فريمهاي بازيهايي مانند The Last Tinker است، حالا كه بحث بازي TLT شد شايد بايد به منبع مشكلات اين دو با هم نگاه كنيم!
موتور گرافيكي هر دوي اين بازيها Unity يكي از رو به رشد ترين موتورهاي گرافيكي اين چند وقت اخير است كه با سياستهاي باز خود و همچنين ابزارهايي كه در اختيار سازندگان قرار ميدهد توانسته بين بازيسازان خصوصاً اينداي محبوبيت پيدا كند، حتي بازيهاي ديگري هم كه همين چند وقت اخير با اين موتور بر روي PS4 عرضه شدهاند دچار مشكل افت فريم شدهاند كه در اين بين ميتوان به عنوان خوش ساخت Firewatch اشاره كرد كه تا قبل از انتشار به روزرساني اصلاحي حتي برخي اوقات به سان يك سري تصاوير متحرك نيز در ميآمد.
حال بايد ديد كه سازندگان موتور گرافيكي Unity چه فكري براي سازگارتر كردن ساخته خود با PS4 به عنوان پر فروشترين كنسول نسل هشتم خواهند كرد چرا كه مشكلات اين موتور با كنسول نسل هشتمي سوني ميتواند براي توسعه دهندگان بازيها مشكلزا باشد و آنها را مجبور به پرداخت بهاي بهروز رسانيها و يا شنيدن انتقادات بازيكنان كند.
منبع
اما اگر شما هم اين عنوان را امتحان كرده باشيد شاهد برخي افت فريمهاي ناگهاني و شديد آن شدهايد.
با ما در « بازي سنتر » همراه باشيد تا در مورد علت آن بيشتر بدانيم.
Broforce ساخته استوديوي Free Live Games كه در اكتبر 2015 پس از 3 سال توسعه بر روي PCعرضه شد، به عنوان يك بازي indie و مستقل، با گرافيك پيكسلي خود، تخريب پذيري بالا و كاراكترهاي جذاب توانسته متوسط نمره خوب 81 را كسب كند، اين ماه مهمان سرويس PS Plus بود.
Broforce به عنوان يك بازي نه چندان سطح بالا از لحاظ تكنيكي و Performance در برابر بازيهايي مانند « StarWars : Battlefront » و يا « The Last of Us » دچار افت فريمهاي وحشتناكي ميشود كه برخي از آنها حتي تا نرخ 15 فريم بر ثانيه هم افت ميكند. ولي جالبتر شايد آن باشد كه بدانيم بازي بر اساس 60 فريم بر ثانيه برنامه ريزي شده و چه بر روي PC و چه PS4 با اين نرخ اجرا ميشود اما اين افت فريمها فقط در نسخه PS4 وجود دارد و نسخه PC به صورت ثابت 60 فريم را اجرا ميكند.
اما منبع و دليل اين افت فريمها چيست؟ افت فريمهايي تا يك چهارم مقدار اصلي كه در حد ركورد افت فريمهاي بازيهايي مانند The Last Tinker است، حالا كه بحث بازي TLT شد شايد بايد به منبع مشكلات اين دو با هم نگاه كنيم!
موتور گرافيكي هر دوي اين بازيها Unity يكي از رو به رشد ترين موتورهاي گرافيكي اين چند وقت اخير است كه با سياستهاي باز خود و همچنين ابزارهايي كه در اختيار سازندگان قرار ميدهد توانسته بين بازيسازان خصوصاً اينداي محبوبيت پيدا كند، حتي بازيهاي ديگري هم كه همين چند وقت اخير با اين موتور بر روي PS4 عرضه شدهاند دچار مشكل افت فريم شدهاند كه در اين بين ميتوان به عنوان خوش ساخت Firewatch اشاره كرد كه تا قبل از انتشار به روزرساني اصلاحي حتي برخي اوقات به سان يك سري تصاوير متحرك نيز در ميآمد.
حال بايد ديد كه سازندگان موتور گرافيكي Unity چه فكري براي سازگارتر كردن ساخته خود با PS4 به عنوان پر فروشترين كنسول نسل هشتم خواهند كرد چرا كه مشكلات اين موتور با كنسول نسل هشتمي سوني ميتواند براي توسعه دهندگان بازيها مشكلزا باشد و آنها را مجبور به پرداخت بهاي بهروز رسانيها و يا شنيدن انتقادات بازيكنان كند.
منبع