Cevat Yerli رییس شرکت Crytekدر مصاحبه ای, امکان ورود شرکتش به نسل جدید سخت افزار ها را در آینده ای نزدیک, تصور نمی کند:
"شما بارها شنیده اید که کنسولها جای PC را خواهند گرفت ولی در مقابل من احتمال می دهم که نسل بعدی کنسولها, آخرین نسلشان باشد. بازار Gaming در حال تغییر است, تغییراتی مانند دسترسی آسانتر به بازی ها, تجربه ی کوتاهتر از آنها و همچنین احتمال فشار بسیار زیاد تبلت ها, اسمارت فون ها و بازیهای وابسته به مرورگر, به نسل بعد کنسولها."
"البته بدون شک گیمرهای hardcore نیز هستند که حاضرند یک ساعت برای نصب بازی و 8 ساعت برای بازی کردن, وقت صرف کنند ولی آنها در حال تبدیل شدن به اقلیت هستند. گیمرهای امروزی یک بازی را با قیمت 99 سنت خریده, دانلود کرده و بمدت 15 تا 20 دقیقه در طول شبانه روز و در طی مدت دو ماه, آن را بازی می کنند و سپس دنبال کار خود می روند."
اصولا Crytek در مورد تمامی کنسول ها محتاطانه عمل می کند و Vita و Wii U نیز از این قاعده مستثنا نیستند:
"در مورد Wii U, بازیهایی خواهند بود که با CryEngine بر روی آن اجرا می شوند منتها با گرفتن License آن. و در مورد Vita, در واقع یک پلتفرم غیر قابل اطمینان است. از نظر فنی, Vita خیلی جذاب است و من با آن حال می کنم ولی از نظر بعد تجاری, مقداری دیر شده."
و اما در مورد سرویسهای streaming games, یرلی آنها را برای PC گیمرهای hardcore آماده نمی بیند اگرچه آن شرکتها را تحسین می کند ولی هنوز زمینه برای موفقیتشان را با توجه به تکنولوژی اینترنت موجود, مهیا نمی بیند:
"گیمرهای Hardcore, بازیهای Stream شده را نمی خواهند بلکه سخت افزارهایی مانند PC و کنسولها را ترجیح می دهند. آنها مواردی مانند فشرده سازی مصنوعی و تاخیر latency را نمی خواهند. اگر مثلا Crysis قرار بود به این روش منتشر شود, زیاد جالب بنظر نمی آمد. مانند این است که Avatar را با رزولوشن پایین در Yo-u-T-ube مشاهده کنید."
Crytek در حال حاضر بازیهای بسیاری مانند Crysis 3 , Warfare, Homefront 2 و Ryse را برای سالهای پیش رو, در حال ساخت دارد.
سرچشمه
آخرین ویرایش: