پیشنمایش | Castlevania: Lords of Shadow

Turok-71

کاربر سایت
Nov 28, 2009
508
پیشنمایش:

Castlevania: Lords of Shadow

xrbspmlvg1yl9mc6buj.jpg


گابریل در جهنم

سازنده: MercurySteam
ناشر: Konami
طراح: David Cox
آهنگساز: Óscar Araujo
پلتفرم: PlayStation 3, Xbox 360
تاریخ عرضه: Q3 2010
سبک: Action-adventure
حالت: Single-player
رسانه: Blu-ray Disc, DVD

zcutqpxsz6yrn4mby2n.jpg

طراحی مراحل زیباست

این عنوان آینده از سری کسلوانیا است که یک بازی ماجراجویی فانتزی می باشد.این بازی می تواند چشم اندازی هیجان انگیز باشد زیرا همکاری بین کونامی و کوجیما را پشت سر خود دارد.زمان و محل رخ دادن داستان به ترتیب در قرون وسطی و جنوب اروپا می باشد.سازنده متال گیر سالید ، هیدئو کوجیما نیز در این بازی همکاری دارد اما در نقش های کوچک و یک همکاری گسترده نیست.بازی در ابتدا با نام ارباب سایه (Lords of Shadow) معرفی شد که بعدا کونامی برای تضمین فروش این بازی آن را به سری کسلوانیا وصل کرد.

ارباب سایه از ترکیب عناصری مبارزه ، platforming و حل معما تشکیل شده است.بخشی از مبارزات شما با یک شلاق زنجیری به نام pyrokinetic می باشد.حملات این شلاق به دو بخش کوتاه و دوربرد تقسیم می شوند که در تعامل با دیگر سلاح های شما مانند: چاقو ، stakes ، آب مقدس و سایر سلاح های زیست محیطی مثل یک چکش چوبی شکننده می باشد.شلاق قابل ارتقا است ، این سلاح فقط در مبارزه کاربرد ندارد بلکه برای مقاصد اکتشافی مانند ضربه زدن به دیوارهای پوسیده و ایجاد یک شکاف در کل دیوار یا قادر به پیدا کردن آیتم هایی که می توانند توانایی و سلامت شما را افزایش دهند.سازندگان تلاش کرده اند تا مخاطبان جدید با عناصر قدیمی سری کسلوانیا برخورد نکنند اما بعضی از عناصر برای طرفداران قدیمی این سری دست نخورده نگه داشته شده اند.برای مثال هنوز هم خون آشام ها و werewolve ها دشمنان شما هستند.اما دیگر دشمنان موجود در بازی: trolls و عنکبوت های غول پیکر و دیو مانند.با کشتن دشمنان می توانید امتیاز تجربه کسب کنید که در خرید چندضرب ها یا تقویت توانایی های بازیکن نقش موثری خواهد داشت.ارباب سایه در مقیاس وسیعی است که شامل غولآخرهای بسیار بزرگی می باشد که یادآور مبارزات کریتوس در نسخه سوم می باشد.شما با کشتن غولآخرها جادوهایی به دست می آورید که در دفاع یا حمله می توانید مورد استفاده قرار دهید.مثلا با یک جادو می توانید نیرویی به دست آورید که بعد از هر بار ضربه خودن خط سلامتی شما خود به خود ترمیم و پر شود یا می توانید جادوها را با سلاح های خود ترکیب کنید مثلا با ترکیب یک جادو با آب مقدس می توانید یک سپر به صورت موقت برای خود به وجود بیاورید.

rfdxhrwahss6gb4l4d9u.jpg

مبارزه با یک تایتان

ارباب سایه در زمان پایان روزهاست که زمین و آسمان توسط نیروهای بدخواه ارباب سایه تهدید می شوند.طلسم تیره روح مردگان را زنده کرده و به دنیا بازگشته اند.موجودات خبیث ساکن زمین به مردم حمله می کنند و باعث کشت و کشتار می شوند.شخصیت اصلی گابریل بلمونت است که عضو گروهی به نام برادران نور می باشد که این گروه بخشی از شوالیه های مقدس است که وظیفه حفظ و دفاع از مردم بی گناه را در مقابل موجودات فراطبیعی دارند.ماری همسر گابریل است که توسط همین موجودات وحشیانه به قتل رسید و روحش نمی تواند ترکش کند و در برزخ به دام افتاده است.از آنجا که ماری نه زنده است و نه مرده می تواند خطرات را بفهمد و به گابریل راهنمایی برساند تا جهان به دست گابریل از دستان تاریکی رهایی یابد.گابریل قصد دارد با شکست سه جناح ارباب سایه تکه های ماسک خدا را جمع آوری کند تا بتواند همسر خود را به دنیا بازگرداند.حضور کوجیما در پروژه بازی هر چند اندک است اما تاثیرات زیادی بر این بازی گذاشته است.به عنوان مثال مشاوره دادن به تیم توسعه برای ایجاد شخصیت قهرمانانه تری از گابریل.چون که طراحی شخصیت قبلی گابریل به چهره های غربی کلاسیک بیشتر شباهت داشت و کوجیما گفته بود که ما به یک قهرمان گذاف شده و عضله ای نیازی نداریم ، ما به ی شخصیت واقعی و انسانی تر احتیاج داریم.دیوید کاکس گفته که شما می توانید مقدار کمی شباهت بین چهره ی گابریل و Carlye (گوینده گابریل) را متوجه شوید و این کار هم به دلیل هماهنگی صدا و چهره گابریل صورت گرفته است.کاکس در مورد گابریل می گوید: او یک قهرمان عادی و گذاف نیست.بلکه او مانند یک فرد واقعی است ، شما او را واقعا احساس می کنید و متوجه خواهید شد که او از دیگر شخصیت ها متمایز است.وقتی که بازی 60% کامل شده است بازی در 30 فریم اجرا میشده که اکنون سازندگان قصد دارند این رقم را به 60 فریم در ثانیه ارتقا بدهند.

موسیقی بازی بخش بزرگی ار بازی را تشکیل می دهد که توسط ارکستر Araujo نواخته شده که از 120 قطعه استفاده شده است.بعضی از موسیقی ها در نسخه های قبلی هم وجود داشته اند.کاکس می گوید ما در مورد یک مرد که به دنبال بازگرداندن همسر خود است بازی ساخته ایم پس شاهد یک موسیقی غمگین و تاریک خواهید بود.البته این بدین معنی نیست که بازی سراسر یک تراژدی غمناک است بلکه در بازی صحنه های کمدی را نیز خواهید دید اما تاثیرات غم انگیز بازی بر روی شما بیشتر خواهد بود.برخی از مراحل به صورت خطی هستند مثل رفتن از نقطه الف به ب.اما بسیاری از مراحل کاملا باز هستند که مقداری زیادی اشیای پنهان برای جمع آوری در آن ها گنجانده شده است.همچنین می توانید برای تکمیل آیتم های خود به مراحل قبل نیز برگردید.بسیاری از گیمر ها با دیدن این بازی و غولآخرهای عظیم به یاد خدای جنگ 3 می افتند که دیوید کاکس این مسئله را رد می کند و می گوید: ما می خواستیم که دشمنان بزرگی را طراحی کنیم که حتی قابل مقایسه با خدای جنگ 3 باشند و با آنها رقابت کنند نه یک اثر تقلیدی محض! خواهید دید که ارباب سایه آهسته تر است و دارای آزادی بیشتری برای نگاه کردن به اطراف خود دارد.کاکس همچنین ادامه میدهد: بله برخی از تاثیرات وجود دارند مثلا من خود به بازی Street Fighter علاقه دارم و فن آن هستم پس قطعا در سیستم مبارزه ها از این بازی الگو گرفته ایم.وقتی که شما در مقابل دشمنان قرار می گیرید آنها بسیار هوشمند هستند و شما برای مقابله با آنها باید فکر کنید.شما برای مبارزه با دشمنان باید بهترین ترکیب از سحر و جادو و سلاح های خود را مورد استفاده قرار دهید که این ترکیب برای هر گونه از دشمنان متفاوت می باشد.تا 40 نوع ترکیب وجود دارد.

li6spr5w39mkd4sdcg6.jpg

نتیجه یک چند ضرب

مثلا برای شکست دادن Titan ها باید از هوش ، مهارت و صبر و شکیبایی خود بهره ببرید تا بتوانید از با استفاده از مهارت های عالی platforming از بدن Titan ها بالا بروید و به نقاط ضعفشان دسترسی پیدا کنید.کاکس می گوید: من شخصا با QTE (سیستم دکمه زنی) مخالف هستم و دوست دارم گیمر احساس کند که شخصیت اصلی در کنترل خودش است.شما فقط در مبارزه با Titan ها از مهارت های platforming خود استفاده نخواهید کرد بلکه مثلا در مرحله برج چرخ های ساعت از این مهارت خود استفاده کنید.خوشبختانه گابریل به شدت آکروباتیک است و قادر است به راحتی با طناب تاب بخورد ، روی ستون بایستد ، تعادل روی میله ها داشته باشد و پرش های بلندی انجام دهد.البته باید سازندگان بین عناصر platforming ، دویدن ، مبارزه ، و تفکر توازن لازم را به عمل در بیاورند.با توجه به این که کوجیما در پروژه حضور دارد ممکن است شاهد مراحل مخفی کاری نیز باشیم و برای رسیدن به هدف در خفا عمل کنیم.بازی شامل 15 ساعت گیم پلی و بیش از 50 مرحله است که مراحل به گونه ای طراحی شده اند که گیمر تا پایان بازی هیجان را حس کند و درگیر بازی باشد.شما با دشمنان متعدد و متنوعی روبرو خواهید شد اما شما متحدانی هم خواهید داشت که شامل انسان ها و حیوانات می شوند.مثلا برای پیمودن مسافت در برخی از مراحل از عقاب یا اسب استفاده خواهید کرد.دوربین بازی ثابت است.کاکس در این مورد می گود: ما می خواستیم که دوربین در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد به خصوص در لحظات انجام platforming.کاکس می گوید که ما قصد داریم بازی بسازیم که گیمرها با دیدن آن در قفسه ی فروشگاه بی تردید آن را خریداری کنند.این می تواند برای طرفداران این سری بسیار جذاب باشید که کسلوانیا را که تاکنون دو بعدی بوده به صورت سه بعدی تجربه کنند.ارباب سایه در اواخر امسال برای دو پلتفرم Ps3 و X360 عرضه خواهد شد.
 
  • Like
Reactions: Trunks

Bayonetta

کاربر سایت
Jul 6, 2010
2,377
هر بار که اسم این بازی رو میشنوم به کونامی همینجوری فحش میدم با این تبلیغات مزخرفش واسه این بازی....)xواسه یه همچین شاهکاری به اندازه ی یه شماره از PES هاش هم تبلیغات نکرد و مایه نذاشته.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر