پرسش و پاسخ گرداگرد Super Street Fighter IV Arcade Edition

The Hoss

کاربر سایت
Apr 7, 2010
1,148
نام
سِد حسین

fszp0pjw8gkbj7ss317p.png


آیا از اجرا شدن بسته‌ی الحاقی Arcade Edition به روی نسخه‌ی Street Fighter IV خود سردرگم هستید؟ آیا از بابت چگونگی انتقال امتیازات و رکوردهایتان نگرانید؟ یا از اینکه آپدیت 17 خرداد ماه دقیقاً چه چیزی دربردارد، سر می‌خارانید؟! قطعاً کپ‌کام جواب سوالات شما را پیش خود نگاه داشته است. در وبلاگ Capcom Unity طی سوال و جوابی جامع به این ابهامات پایان داده شده است و اینبار مقداری اطلاعات حقیقی در اختیار گذاشته شده است!
laphgi1sjsyq047pk21.jpg



متن پرسش‌های پاسخ داده شده به شرح زیر است:

  • بسیار خب، تفاوت بالانس شخصیّت‌ها در نسخه‌ی آرکید با نسخه‌ی اصلی در چیست؟
توازن و بالانس شخصیّت‌ها همسان خواهند بود. اگر بازی را در حالت Arcade تجربه کرده باشید، بهتر متوجّه می‌شوید.


  • پس در حقیقت چه تغییری در روز 7 ژوئن (17 خرداد ماه) رخ می‌دهد؟
در آن تاریخ تعدادی فایل برای دانلود تدارک دیده می‌شوند. اولین فایل، آپدیت یا بهینه‌سازی برای عنوان اصلی خواهد بود. این پَچ وقتی که به شبکه وصل باشید، خودبخود برای شما دانلود می‌شود و در واقع به عنوان چاشنی و زیر ساخت برای دو فایل بعدی تعبیه شده است که عملاً کارایی عینی ندارد.
دومین فایل دانلودی "بسته‌ی به‌ روز‌ رسانی" رایگان (Update Kit) است. اگر قصد خرید Arcade Edition را ندارید، بازهم برای هماهنگی‌ها و اجرای مسابقات می‌بایست این آپدیت را انجام دهید؛ با این حال شما نسخه‌ی اصلی را بازی خواهید کرد.

سومین فایل دانلودی محتوای الحاقی Arcade Edition است که به قیمت 1200 امتیاز ماکروسافت (15 دلار امریکا) عرضه می‌شود. طبیعتاً اگر محتوای الحاقی را می‌خواهید باید این آپدیت را دانلود کنید.


  • حالا اگر من فقط Update Kit را دریافت کنم، چه چیزی را از دست خواهم داد؟
بهتر است بدانید که چیزهای خوبی را از دست خواهید داد! این Update Kit شامل ویژگی‌هایی می‌باشد. اول، توانایی یارگیری از دارندگان نسخه‌ی AE می‌باشد. دوم، اجازه‌ی مشاهده‌ی مبارزات چهار شخصیّت جدید را پیدا می‌کنید ولی نمی‌توانید در نقش یا در برابر آنها بازی کنید.
مضاف بر این، مشخصّه‌های جدید Replay Channel در انحصار دارندگان نسخه‌ی Arcade می باشد که از جمله می‌توان به توانایی Replay Follower (برای آنهایی که می‌خواهند فایل ضبط شده‌ی کاراکتر یا بازیکنی خاص را دنبال کنند)، My Channel Advanced (مختص آنانی که قصد ارسال فیلم‌های خود را برای دوستانشان دارند)وElite Channel (که بهترین بهترین‌ها را از میان فیلم‌ها فراهم می‌آورد) اشاره نمود.


  • آیا امتیازات مبارزه (Battle Points/BP) و امتیازات بازیکن (Player Points/PP) من بازنشانده می‌شوند اگر Arcade Edition را دانلود کنم؟

هم بلی و هم نه. حداقل نه کاملاً. امتیازات BP و PP "اصلی" شما همچنان پایدار باقی می‌مانند ولی از BP و PP های AE‌ متمایز می‌شوند و امتیازات اصلی تنها هنگامی تاثیر می‌پذیرند که در مقابل بازیکنان نسخه‌ی اصلی مبارزه نمایید. با دانلود محتوای الحاقی AE‌ در ابتدا شما خالی از هرگونه امتیازی خواهید بود تا دوباره برای عروج تلاش کنید!

  • من شنیدم که می‌توان با هر دو نسخه لابی (Lobby) داشت و ارتباط برقرار کرد. این چگونه انجام می‌شود؟
بهتر است به سراغ مثالی روشنگرانه برویم! فرض کنیم سه بازیکن SSFIV داریم. دو نفر اول Asura و Barret هستند که هر دو نسخه‌ی AE را تهیه کرده‌اند. نفر سوّم هم Vector است که آپدیت رایگان را انجام داده است ولی محتوای الحاقی را خریداری نکرده است.
mgswpbul3x8e8ezicl62.jpg


اگر Vector بخواهد یک لابی آنلاین تدارک بیند تنها می‌تواند برای بازیکنان نسخه‌ی اصلی این کار را انجام دهد. تمام مسابقات و شخصیّت‌ها متعلّق به نسخه‌ی اصلی‌اند و امتیازات هم به عنوان BP و PP (اصلی) به حساب می‌آیند.

اما Asura و Barret چون هردو DLC را دریافت کرده‌اند قادرند تعیین کنند که لابی آنها چگونه باشد. ابتدا فرضاً Asura یک لابی "AE-Only" می‌سازد. در این لابی Barret می‌تواند شرکت کند امّْا Vector از این عمل عاجز است. تمام امتیازات AE BP/PP خواهند بود.

دومین راه این است که Asura یک لابی با خصوصیّت "Both" (هردو) تدارک ببیند، به طوریکه تمام شرکت کنندگان چه از SSFIV اصلی و چه از AE می‌توانند انتخاب شوند. هردو نفر Barret و Vector می‌توانند به این لابی بپیوندند. اگر Asura با Barret بازی کند آنها با کاراکترهای دوباره بالانس شده (Rebalanced) بازی می کنند و امتیازات AE BP/PP دریافت می‌کنند. در حالیکه اگر Asura در مقابل Vector مبارزه کند، بازی Asura خودبخود به حالت اصلی بازگشته و این بدین معنی است که کاراکترها بالانس اولیّه‌ دارند و برای بازیکنان BP/PP‌ اصلی در نظر گرفته می‌شود.


  • من با وکتور های زیادی دوست هستم و بازی می‌کنم؛ می‌خواهم مطمئن شوم که شخصیّت‌های من با کاراکترهای قدیمی به خوبی بالانس است، آیا راهی وجود دارد که بالانس قدیمی را بازگردانیم؟ (لازم به ذکر است که وکتور (Vector) از این به بعد نماد کسی است که فقط Update Kit را دانلود کرده است و از Arcade Edition استفاده نمی‌کند.)
بله، هست. در بخش Options می‌توان توانایی "Change Version" (تعویض نسخه) را یافت. همانطور که از نامش پیداست توانایی تعویض نسخه بین اصلی و آرکید وجود دارد. با انتخاب نسخه‌ی اصلی، شخصیت‌ها بالانس پیشین خود را خواهند داشت، بعلاوه امکان انتخاب چهار کاراکتر جدید وجود نخواهد داشت (به تصویر زیر نگاه بیاندازید). همانطور که در موارد فوق ذکر شد، در بازی موقعیّت‌هایی وجود دارد خودبخود نسخه‌ها جابجا می‌شوند.
56cikiorewwe2m99hvm0.jpg



  • چه بر سر تروفی‌ها و اچیومنت‌های من می‌آید (البته که من بر روی هردو کنسول SSFIV را دارم)؟
صحیح و سالم و آماده‌ی به رخ کشیدن!

  • من نسخه‌ی اصلی SSFIV را ندارم، آیا امکان دارد Arcade Edition DLC را به خودی‌خود دانلود کنم؟
امر دیگری ندارید؟! خیر. این یک بسته‌ی الحاقی است که به بازی اصلی اضافه می‌شود. امّا خوشبختانه یک بسته‌ی ویژه عرضه خواهد داشت که بطور پیش‌ فرض علاوه بر خود بازی، Arcade Edition را نیز همراه دارد.

  • از توزیع دیجیتالی متنفّرم! اجازه نخواهم داد که آن امواج ریز وارد خانه‌ی من بشوند!
  • من قصد خرید DLC را دارم، اما چیزی ملموس می‌خواهم.
خونسردی خود را حفظ کنید. هر دوی شما می‌توانید نسخه‌ی ویژه را تهیّه کنید، که در واقع این DLC از پیش بر روی آن نصب شده است.

  • زمانی که AE را می‌خریم، پوشش ثانویّه‌ی چهار کاراکتر جدید قابل دسترسی خواهند بود؟
خیر. آنها پس از اندک هفته‌هایی عرضه می‌شوند. هر یک از چهار شخصیت جدید دارای دو لباس مختلف خواهند بود که در قالب یک پک قابل خرید (هم قیمت پک لباس‌ها قبلی) منتشر می‌شوند.

  • لباس‌هایی که قبلاً خریداری کرده‌ام چه می‌شوند؟
جای نگرانی نیست، کِن کابوی و ماکوتو؛ دختری در مزرعه‌ی شما همچنان قادر به مبارزه خواهند بود.

  • پس تکلیف نسخه‌ی کامپیوتر‌های شخصی چیست؟
هنوز بلا تکلیف مانده است. اما می‌توان اطمینان داشت که در اوایل ماه جولای قابل خرید خواهد بود.

این سوالات اصلی بودند که مطرح شدند ولی در ادامه با سوالات کاربران مواجه می‌شویم که فوق‌العاده پیچیده و قابل توجه می‌باشند!



  • در چه ساعتی از روز 7 ژوئن (17 خرداد) این محتوا قابل دریافت خواهد بود؟!
هنگامی که فروشگاه مربوط به دستگاه شما، به سادگی به روز رسانی شود.

  • آیا نسخه‌ی ویژه [که شامل DLC است]، لباس‌های فرعی قبلی را نیز دارد؟
اگر قبلاً آنها را تهیه کرده‌اید، بله. وگرنه باید مانند حالت عادی آنها را بخرید.

  • اگر یک Vector درحال تماشای بازی کاراکتر‌های جدید باشد، لباس‌های ثانویّه‌ی آنها نمایش داده می‌شوند؟
آری.

  • اگر در حال انجام بازی با شخصی دیگر باشیم، چگونه می‌توان گفت که نسخه‌ی او معمولی است یا آرکید؟
همانگونه که در عکس طویل بالا دیدید، علائم طلایی یا خاکستری وجود دارند که حالت شما را متمایز می‌کنند. این علامت‌ها در جوار نام بازیکنان درون لابی‌ها نمایش داده می‌شوند. در هنگام شروع مبارزات نیز این علائم اختصاصی نمایان هستند.


  • آیا اچیومنت/تروفی‌های جدیدی در کار خواهند بود؟
بدون شک بله.

  • آیا Trialها همچنان قابل دسترسی خواهند بود؟
بله، منتها فقط در حالت اصلی ؛یعنی هنگامی که شما به سراغ آنها می‌روید بازی خود بخود به Original تبدیل می‌شود.

  • آیا فیلم‌های ضبط شده از نسخه‌ی اصلی SSFIV در کنار آرکید وجود خواهند داشت؟
بله، Vectorها همچنان می‌توانند ویدئو ضبط کنند.

هیچ اشکالی ندارد، اگر باز هم سوالی دارید پنهان نکنید (اشاره به مثل معروف پرسیدن خطا نیست، ندانستن خطاست).
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر