پاسخ EA به اعتراض زلاتان ابراهیمویچ در خصوص استفاده از چهره و اسم او در بازی FIFA 21

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
ابر ستاره دنیای فوتبال، زلاتان ابراهیمویچ مدتی پیش مدعی شده بود که بدون اجازه از چهره و نام او در بازی FIFA 21 استفاده شده و حال، EA به این ادعا پاسخ داده است. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

زلاتان ابراهیمویچ در بازی FIFA 21


در چند توئیت عجیب، گلزن 39 ساله آ.ث میلان ایتالیا با اعتراض شدید به FIFPro عنوان کرد: “افرادی در طی این سال‌ها بدون توافق با من از چهره و اسمم سود می‌برند. وقت تحقیق رسیده.” ابراهیمویچ اشاره می‌کند که از هیچگونه همکاری با FIFPro و قرار گرفتن بین اعضای آن خبر ندارد و در واقع نمی‌داند چه کسی اجازه استفاده کردن از اسم و چهره‌اش در بازی FIFA 21 را از او گرفته است او همچنین عنوان کرد که به هیچ عنوان نمی‌گذارد فیفا از طریق استفاده کردن از او، درآمدزایی کند.

سالانه PES و FIFA از طریق FIFPro لایسنس حق استفاده از چهره هزاران بازیکن را دریافت می‌کنند. البته مذاکره تیم‌ها و لیگ‌ها به‌صورت جداگانه انجام می‌پذیرد. FIFPro، نمایده سراسری بازیکنان حرفه‌ای فوتبال است.

شرکت EA در پاسخی که در خصوص این موضوع به یوروگیمرز منتشر کرده، به قراداد خود با FIFPro اشاره کرده است: ” EA Sports FIFA برجسته‌ترین بازی ویدئویی فوتبال است. ما برای خلق تجربه‌ای صحیح و درست طی سال‌های پیاپی، با لیگ‌ها، تیم‌ها و استعدادهای فردی بسیاری همکاری می‌کنیم تا حقوق استفاده از چهره بازیکنان برای گنجاندن در بازی خود را کسب کنیم.”

“یکی از این همکاری‌ها، مشارکت درازمدت با FIFPro، نمایده سراسری بازیکنان حرفه‌ای فوتبال است. FIFPro با همکاری با تعدادی از لایسنسرها، قراردادهایی را تنظیم می‌کند که به بازیکنان و اتحادیه‌های آن‌ها سود می‌رساند.”

علاوه بر این، گرت بیل، وینگر تیم تاتنهام نیز با اعتراض به این موضوع هشتگ “وقت تحقیق رسیده” را در صفحه توئیتر خود پست کرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که EA چندین ماه پیش و در جولای امسال به‌صورت رسمی از امضای قرارداد و همکاری با باشگاه آ.ث میلان خبر داده بود. این قرارداد حق استفاده از استادیوم، کیت لباس، و البته بازیکنان این تیم را شامل می‌شد. ممکن است زلاتان این خبر را از یاد برده باشد؟

در هر صورت، به‌نظر می‌رسد استفاده از چهره بازیکنان بزرگ می‌تواند برای آن‌ها سود عظیمی داشته باشد. مدتی پیش EA از اضافه شدن کارت ستاره سابق تیم ملی انگلیس، دیوید بکهام به آلتیمیت تیم FIFA 21 خبر داد. باکس آرت دیجیتالی بازی نیز مجددا با چهره او طراحی شده است. طبق گفته The Mirror، دیوید بکهام با امضای این قرارداد سه ساله، 40 میلیون یورو دریافت کرده که رقم قابل توجهی به‌شمار می‌رود.

Continue reading...
 

Shayan Gamer

کاربر سایت
Oct 14, 2020
19
EA Sports تو زمینه لایسنس ید طولایی داره و خیلی حرفه ای هم انجام میده این کارو. بحث یکی دو سال که نیست چندین دهه است. این بابا هم هوس پول مُفت و قرارداد چندین میلیون دلاری زده به سرش داره اما هیچ کاری نمیتونه پیش ببره...
 
  • Smile
Reactions: ramin1988

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر