و سرانجم فیبر دریایی شرکت پیشگامان افتتاح شد!

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
درود.

پیشگفتار:
همانطور که سال گذشته در تاپیک isp های ایرانی بحث کردیم، به هیچ وجه نمیتوانیم از شرکت ارتباطات زیر ساخت که به صورت انحصاری واردات پهنای باند بین الملل رو در دست داره انتظار کاهش قیمت اینترنت رو داشته باشیم، حتی بعضی مواقع از طرف رئیس این شرکت شاهد اظهار نظر های جالبی مانند "پهنای باند در ایران ارزانتر از کشورهای همسایه است" یا "قیمت پهنای باند در ایران مناسب است" هستیم!.
همونطور که اون موقع عرض کردم شرکت پیشگامان طرحی رو برای راه اندازی یک فیبر نوری دریایی با مالکیت کامل این شرکت (خصوصی) داره که از طریق خلیج فارس خودش رو به کشوری عربی متصل میکنه. که در اون زمان واکنش بعضی از دوستان نفی کردن امکان انجام این پروژه بود.
به نظر هم میرسید که حق هم داشته باشند چون دولت حق انحصار واردات پهنای باند رو به محمود خسروی داده بود.
شرکت پیشگامان کویر یزد هم سال گذشته با انجام این پروژه وعده ایجاد انقلابی در عرضه اینترنت ایران رو داد! به نظر درست هم میرسید چون این شرکت میتوانست با این فیبر خصوصی پهنای باند با قیمت بسیار ارزانتر رو در اختیار داشته باشه....
و سرانجام.....


برگزاری مراسم افتتاح نخستین فیبرنوری زیردریایی با مالکیت ایرانی توسط گروه پیشگامان


به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد طاهر شمس" در مراسم افتتاح اولين فيبر نوري درياي آزاد ايراني با مالکيت گروه پيشگامان کوير يزد، با اشاره به توسعه پهناي باند مورد نياز کشور، تصريح کرد: پهناي باند کشور در ابتداي سال گذشته 26.8 گيگابايت بوده که با 2.5 برابر افزايش هم اکنون به 63 گيگابايت رسيده است که تا پايان برنامه پنجم در سال 94 با 200 برابر رشد بايد به 500 گيگابايت برسد.
وي در ادامه با اشاره به جوان بودن کشور و همچنين اجراي طرح‌هاي دولت الکترونيک و ديجيتالي شدن ادارات دولتي و خصوصي، اذعان کرد: شرکت ارتباطات زيرساخت بر اين باور است که پهناي باند 500 گيگابايت نيز براي کشور کم است و برنامه هايي را براي افزايش اين پهناي باند در دستور کار دارد.
شمس در بخش ديگري از سخنانش مهمترين برنامه شرکت ارتباطات زيرساخت در راستاي افزايش پهناي باند کشور را بحث ترانزيت اطلاعات بيان کرد و افزود: ايران چندين پروژه را براي توسعه ترانزيت آغاز کرده است که يکي از اين پروژه‌ها از فرانکفورت آغاز و پس از عبور از روسيه به کشور آذربايجان وارد مي‌شود و با عبور از سراسر کشورمان از جنوب به کشور عمان رفته و 3.2 ترابايت ترافيک را منتقل مي کند.
وي با بيان اين که هم اکنون ايران نقش اندکي در زمينه انتقال ترافيک برعهده دارد، تاکيد کرد: اگر ايران بتواند تنها 20 درصد از ترافيک را کاهش و منتقل کند، ساليانه 1.2 ميليارد دلار عايد کشور خواهد شد و فيبر شرکت پيشگامان مي‌تواند در اين زمينه موثر واقع شود.
عضو هيات مديره شرکت ارتباطات زيرساخت اجراي طرح شرکت پيشگامان کوير را غيرقابل تصور خواند و گفت: پيشگامان تنها شرکت خصوصي است که توانسته اين طرح را در زمان مقرر و با تکنولوژي بالا انجام دهد.
وي اظهار کرد: اکنون ايران با داشتن فيبر دريايي شرکت پيشگامان داراي کابلي متعلق به خود است و اين کابل قطعاً امنيت را براي کشور به ارمغان خواهد آورد.
او همچنين با بيان اين که اگر امنيت ايران با ديگر کشورها گره بخورد، آسيب‌پذيري کشور کمتر خواهد شد، تصريح کرد: با توجه به تحولات مصر و قطعي‌هاي چندين باره که مشکلاتي را براي کشورهايي نظير هند ايجاد کرده است، مراجعه به ايران براي ايفاي نقش در اين زمينه افزايش يافته است.
شمس با اشاره به آماده شدن 20 نقطه به عنوان درگاه خروجي بين الملل در ايران، خاطرنشان کرد: امروز با قطعي يک فيبر ديگر مشکلي براي کشور پيش نخواهد آمد.
عضو هيات مديره شرکت ارتباطات زيرساخت در بخش پاياني سخنانش برخي شاخص‌هاي برنامه پنجم توسعه را يادآور شد و گفت: در ابتداي سال جاري ظرفيت ترانزيت کشور 26 STM (هر يک STM1 معادل 155.56 مگابيت در ثانيه) درحدود چهار گيگابايت بوده است که اکنون به پنج هزار افزايش يافته و در برنامه پنجم بايد به 40 هزار STM ، يعني 1500 برابر شود.

محمدرضا فلاح زاده - استاندار يزد - نيز در اين مراسم اعلام کرد: پروژه فيبر دريايي شرکت پيشگامان به عنوان اولين پروژه ملي با 50 ميليون دلار سرمايه گذاري داخلي در درياهاي آزاد، به صورت تعاوني اجرا شده است.
محمدرضا رضائي نژاد - مدير عامل گروه پيشگامان کوير - نيز در اين نشست به ارائه گزارشي از روند اجراي اولين پروژه فيبر نوري دريايي با مالکيت ايراني در آب هاي آزاد پرداخت.

1



اولين فيبر نوري درياي آزاد با مالکيت ايراني به طول 400 کيلومتر در بين کشورهاي ايران و عمان با 50 ميليون دلار سرمايه گذاري اجرا شده که در مرحله اول 30 گيگابايت ظرفيت انتقال اطلاعات را داراست ولي تا 4.2 ترابايت قابليت افزايش دارد.

...


به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان، سید امیرحسین حاتمی نسب، مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان با اعلام این خبر گفت: اجرای این پروژه یکی از مهمترین پروژه های حوزه زیرساختی گروه بوده است که خوشبختانه طبق برنامه زمانبندی به اتمام رسید و هم اکنون تمامی تست ها با موفقیت صورت گرفته است و فیبر آماده بهره برداری است.
وی افزود: این فیبر نخستین فیبرنوری دریایی ایران است که توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب های بین الملل صورت می گیرد و توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

image.php



مدیر روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان خاطر نشان کرد: تاکنون نزدیک به 40 میلیون دلار توسط گروه در این زمینه سرمیاه گذاری مستقیم شده است و امیدواریم با حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت بازگشت سرمایه به این گروه تعاونی در مدت زمان مشخص صورت گیرد.
حاتمی نسب ابراز امیدواری کرد با عنایت به آمادگی کامل برای افتتاح و بهره برداری از فیبر این مهم در تیرماه سال جاری با حضور مسئولات ارشد کشور انجام شود.
همچنین یوسف جوکار، مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر آسیا - به عنوان شرکت مجری این پروژه در گروه تعاونی پیشگامان - با اشاره به بهره‌برداری از اولین پروژه فیبر دریایی متصل به کابل‌های بین‌الملل اظهار کرد: پس از انجام مذاکراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت موفق به دریافت مجوز مربوط به انجام این پروژه شدیم تا بر اساس آن، قادر به تبادل ترافیک بین‌المللی بین کشور و درگاه‌های بین‌المللی به میزان 200گیگابیت بر ثانیه شویم.

وی افزود: این پروژه از نظر فنی پتانسیل برقراری ارتباط بین‌الملل با نرخ 4.2 ترابیت ( 42000 گیگابیت) را دارا خواهد بود که در فاز اول این اتصال از طریق درگاه چابهار و توسط 6 لینک 10 گیگابیتی برقرار می‌شود.

مدیرعامل پیشگامان کویر آسیا در ادامه گفت: این لینک‌ها دارای فناوری DWDMبا ظرفیت 40 گیگابیت هستند که در صورت نیاز می‌توان ظرفیت تبادل ترافیک را تا 4 برابر افزایش داد.

این گروه در تلاش است مراسم افتتاحیه این پروژه ملی را در دومین سمینار تخصصی «انتقال پهنای باند بین الملل (ITS 2012)» در روز سه‌شنبه 20 تیرماه سال جاری برگزار نماید.


....

و اما درخواست ما!

ما کاربران ایرانی اینترنت پرسرعت که به حق تاکنون همچین اینترنتی حداقل مشابه کشورهای همسایه خود و نه کشورهای غربی ندیده ایم از شرکت پیشگامان تقاضا داریم خلف وعده نکرده و همانطور که گفته
بودند زمینه ورود پهنای باند با قیمت منصفانه بین المللی را به کشور فراهم کرده تا ما از ظلم شرکت زیر ساخت رهایی یابیم.
 

Seser.pesar

کاربر سایت
Feb 22, 2012
941
نام
...:: محمد ::...
من adsl از پیشگامان دارم سرعت 512
دانلودم همیشه رو 150 تو روز
تو شب که از یک تا هشت نامحدوده 80 تا 100 ...
بروبچ بسوزید از ته ...


تا حالا بعد 2 سال قعطی نداشتم و هیچ مشکلی هم نداشتم
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دوست عزیز شما هنوز که از این اینترنت جدیدشون استفاده نکردین.
ما در این تاپیک منتظر ایجاد تغییر به معنای واقعی هستیم!
 

Seser.pesar

کاربر سایت
Feb 22, 2012
941
نام
...:: محمد ::...
دوست عزیز شما هنوز که از این اینترنت جدیدشون استفاده نکردین.
ما در این تاپیک منتظر ایجاد تغییر به معنای واقعی هستیم!

در کل من 3 تا شرکت شاتل و پارس انلاین و صبا رو تجربه کردم
ولی هیچ کدوم پیشگامان نمیشه ....
کلا خدمات هیچ شرکتی به پای این شرکت هم نمیرسه
نمیدونم چرا این Isp رو درنمییابید ؟؟!!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
در زمینه اینترنت که واقعا فعال ترین شرکت ایرانی هست.
50 میلیون دلار رو هم قطعا خرج نکرده که اینترنتی با قیمت زیر ساخت تحویل بد!
 

Fallen Soul

کاربر سایت
May 15, 2009
1,656
نام
ali
تنها چیزی که میتونه اینترنت ایران رو خوب کنه همین رقابته . اگه رقبا زیاد شن و ایرانسل و بقیه هم خودشون بیارن مجبورن ارزون بدن !!
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
من این چیزا رو نمی‌دونم، من فقط می‌دونم که واسه‌م فقط پینگ مهمه! فقط پینگ!
اگه این قضیه قراره پینگ ما رو با اروپا بهتر کنه، پس: طرح خوبیه.
اگه این طرح تأثیر مثبتی روی پینگ نداره، پس: به من چه! هر کاری می‌خوان بکنن 8-|
 

Jupiter Gamer

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,024
نام
Hamed
تنها چیزی که میتونه اینترنت ایران رو خوب کنه همین رقابته . اگه رقبا زیاد شن و ایرانسل و بقیه هم خودشون بیارن مجبورن ارزون بدن !!
نمیزارن ! وگرنه اینا از خداشون هم هست !
وقتی حکومت اینترنت رو یه سگ هار میدونه چه انتظاری داری آحه ؟
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
با یکی از مسئولین شرکت پیشگامان که حرف زدم فتن بله ازین به بعد پهنای باند شرکت خودمون و هر شرکتی که بخواد با قیمت مناسبی تامین میکنیم اما ما اینترنت رو د جنوب تحویل میگیریم و بعد اونو به زیر ساخت لینک میدیم تا اونها اونو از دستگاه های پالایش خودشون عبور بدن و بعد دوباره به ما بدن! 8-|
دلیلشم مشخصه اما باز باشه! قبول میکنیم! یعنی مجبوریم قبول کنیم. اما با این خساب شرکت زیر ساخت باید پهنای باندی مثل 1 مگابیت اختصاصی رو بجای 400 هزار تومان 40 هزار تومان بده! اما آیا زیر ساخت و حکومت بهش این اجازه رو میده؟ مسئله اینه!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اگه قراره دیتا از این شرکت بره اون یکی و دوباره برگرده این ور و...
در این صورت پینگ هم تعطیل!

در مورد پینگ یه چیزی بهت میگم خیالت رو راحت کنم.
پینگ رو در درجه اول میگن به فاصله بستگی داره! خب چرا اینجوری میگن؟ چون توی اروپا و آمریکا ترافیک اطلاعاتی نداریم! اما در واقع در درجه اول به ترافیک ارتباطی ربط داره که مثال بارزش ایران است! پینگ رو از اول اروپا بگیری که ترکیه و آذربایجان باشه تا آخرش که انگلیس و ایرلند هست کلهم 50ms روش نمیاد! اما از تبریز تا تهران رو بگیری 60 70 تا میاد روش! مشکل پینگ ایران فاصله نیست و مشکل تجهیزات فرسوده و بستر ضعیف مخابراتی و پهنای باند بشدت کم و شلوغ است! میشه به راحتی توجیه هم کرد! مثلا میبینیم که پینگ وایرلس (که از بستر مخابرات رد نمیشه) در اغلب موارد بسیار بهتر از adsl است (که از بستر مخابرات رد میشه) به همین دلیل اکثر گیمر ها رفتن سراغ وایرلس!
پیشگامان هم اگه اینترنتش رو با لینک خصوصی و مخصوص خودش بره زیر ساخت و بعد تحویل بگیریه شاید تا 5 یا 6 میلی ثانیه بیاد روی پینگ اولیه که داشته! همین! دیگه کار به 20 میلی هم نمیکشه!
 

...Sahand...

کاربر سایت
Sep 5, 2010
1,282
خیلی تغییرات به وجود بیاد شرکت ها قیمت تعرفه ها رو کم می کنن ... بعید می دونم تغییری در کیفیت ببینیم ...
مشکلات اینترنت ما تا الان به خاطر این نبوده که شرکتی نتونسته یه پهنای باند خوب داشته باشه .... و با این پهنای باند هم حل نخواهد شد ...
اگه قرار بود کیفیت بهبود پیدا کنه ... خیلی کار ها دیگه میشه کرد .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر