ویتا با طعم نینجا | Ninja Gaiden Sigma Plus Review

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی

74958570763280321475.jpg




Ninja Gaiden Sigma Plus
سازنده : Team Ninja
ناشر : Tecmo
سبک بازی : Third –Person /Action
تاریخ عرضه : 22 فوریه 2012
درجه بندی سنی : 18+
پلتفرم ها : PSVita / PlayStation 3


نکات مثبت : مبارزات نفس گیر و پر هیجان , صداگذاری عالی , داستان سرایی خوب , طراحی هنری عالی شخصیت ها , نغییر مناسب و صحیح بازی و.....

نکات منفی : رنگبندی نامناسب بازی , گرافیک ضعیف, دوربین بد

10751868358970783668.jpg


نینجا ها بعد از مدت زمان بسیار طولانی که در ژاپن سنبل قهرمانی بوده اند و حماسه هایی آفریده اند کم کم و به مرور زمان از یاد ها فراموش می شوند. با این وجود همواره مسائل و مواردی هست که باعث می شود یاد اینگونه افراد که همواره شجاعت , جوان مردانگی, شرافت و از همه بیشتر از خود گذشتگی آنها نماینگر بوده در ذهم ها بمانند. ساخت بازی های مختلف از داستان نینجا ها یکی از راه های زنده نگه داشتن دوران باشکوه آنهاست. بازی (Ninja Gaiden) ساخته( Tecmo) از آن دسته بازی هایی است که به ریشه نینجا های ژاپنی پرداخته و سعی در موشکافی آنها دارد. در این مسیر مشکلات ریز و درشت گریبان گیر نینجا ها شده است به گونه ای که آنها را به مقابله در برابر هم دیگر وا داشته ، حالا و در این دوره زمانی( Ninja Gaiden) وارد می شود تا اینگونه اختلافات را از بین ببرد. سری بازی های( Ninja Gaiden) همواره بعد از اولین شماره به عنوان یکی از برگ برنده های شرکت (Tecmo) در محافل مختلف خود نمایی کرده است و می کند. بعد از عرضه بازی های مختلف از این سری شاید عرضه نسخه ای بر روی کنسول جدید شرکت سونی ( VITA) امری دو از ذهن نبوده باشد. روز 22 فوریه اولین نسخه از بازی( Ninja Gaiden) بر روی( Psvita ) با نام (Sigma Plus) منتشر شده است که با موفقیت خوبی همراه بوده. با وجود اینکه بازی بر روی کنسول تازه لانچ شده سونی عرضه شده است کسی انتظار ندارد که بازی از همان ابتدا شاهکار سال باشد . مشکلات ریزی که در کنسول وجود دارد باعث می شود که کنار آمدن با بازی های عرضه شده کمی مشکل باشد. حال باید دید در آینده چه عمل و عکس العمل هایی از سوی سازندگان و مخاطبین بروز می کند.


05507063241754939569.jpg


می توان گفت( Sigma Plus) همان( Sigma) چندین سال پیش است که با تغییرات اصولی و بخصوص گیم پلی و گرافیکی بر روی کنسول جدید سونی عرضه شده است. این نسخه در حقیقت ترکیبی از دو بازی( Sigma و Black) است که رویداد های این دو بازی را روایت می کند.داستان بازی بازهم حول محور( Ryu Hayabusa) می چرخد. او که در نسخه های پیشین در نقش یک نینجا واقعی ایفا نقش کرده است در این بازی هم همان اصول را در خود پرورانده با این تفاوت که دشمنانش بسیاری از ضعف های او را تشخیص داده اند و همواره( Ryu) را با مشکلات ریز و درشتی به مخمصه می اندازند. یکی از نکاتی که در مورد داستان بازی وجود دارد خیانت هایی است که به ریو می شود و همین عامل عصاره اصلی داستان را تشکیل می دهد و گیمر با این مسئله که چرا و چه چیزی باعث این اتفاق تلخ شده است داستان را به پیش می رود.

(Ninja Gaiden Sigma Plus) بر روی (Vita) خیلی خوب به نظر می آید و زیبایی این کنسول را به خوبی به نمایش می گذارد. Port صحیح بازی بر روی( VITA) آنهم به صورت( HD )باعث می شود که بازیکن هایی که این گیم را سال های پیشین انجام داده اند دوباره به فکر بازی کردن( SP) باشند. بازی خیلی نرم و با کیفیت خوب اجرا می شود و مشکل بزرگی ندارد ولی مشکلات زیادی در ریزه کاری ها وجود دارد که باعث می شود این عنوان نمرات کامل را که لایق آن است را به دست نیاورد. یکی از مشکلات بازی مصنوعی و بی حس بودن رنگ های بازی است که باعث نوعی حالت تهوع!! در گیمر می شود. افکت هایی که برای خون و مسائل این چنینی در نظر گرفته شده است از دور بسیار عالی جلوه می کند ولی با نزدیک تر و دقیق تر شدن به جزئیات ضعف های بازی آشکار می شود. میان پرده های بازی برای ایجاد هیجان بسیار کارآمد هستند و به خوبی در شرایطی که باید این حس را به وجود آورند دست به کار می شوند. تعداد این میان پرده ها در حد متعارف است که همین عامل باعث می شود بازی حس تازگی و طراوت خود را حفظ کند. گرافیک بازی همان طور که اشاره شد مشکلات زیادی ندارد و در چند نکته خلاصه می شود .بازی تنها هنگام ورود به مکان های جدید از نظر گرافیکی افت می کند.( از نظر بارگذاری و سنگین بودن صفحات برای بارگذاری،) همچنین بخش رنگبندی بازی هم نسبت به کل بازی ضعیف کار شده است . این ضعف ها با توجه به نکات مثبت بازی قابل گذشت است. بخش صداگذاری بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و آهنگ های راک و متنوعی که در طول بازی اجرا می شود حس واقعی نینجا بودن را به گیمر منتقل می کند. استفاده از آهنگ های متنوع عاملی است که باعث می شود( NGSP )همانند بسیاری از بازی ها از نظر آهنگ و موسیقی متن با یکنواختی رو به رو نشود.


20342356197192039292.jpg


تغییرات گیم پلی شاید برای طرفداران بازی خوشایند نباشد ولی این تغییرات برای بهتر و سازگارتر شدن بازی با (VITA) انجام شده است که بسیار بجا و عاقلانه بوده. همانند نسخه های پیشین حرکات و فنون پیچیده و زنجیره ای در گیم پلی نقش محوری دارد و اصول اصلی بازی هم بر پایه همین عوامل پی ریزی شده است. می توان گفت (NGSP) در بخش گیم پلی بسیار دشوار است. این دشوار از عوامل مختلف ناشی می شود، یکی از آنها لمسی بودن صفحه کنسول است که باعث می شود گیمر در ابتدا و طول بازی با مشکلات کوچکی رو به رو باشد ولی این مشکلات زمانی نگران کننده می شوند که زمان مبارزه با دشمنان قوی تر می رسد. دوربین بازی بد کار شده است و همانند نسخه های پیشین قابل کنترل نیست که باعث می شود گیمر حس هوش مصنوعی در بازی داشته باشد. بخش مبارزات بازی بسیار عالی انجام می شود و حرکات و فنون بازی به خوبی نمایانگر( NG ) بودن این بازی است. دویدن و حرکات سریع هم یکی از بهترین نکته بازی در گیم پلی است که حس هیجان و سرعت بازی را واقعا" به شدت افزایش می دهد. هوش مصنوعی دشمنان در بازی خوب و قابل احترام است به گونه ای که گاهی اوقات گیمر را با مشکلات زیادی رو به رو می کند.

در مجوعه( Ninja Gaiden Sigma Plus) از آن دسته بازی هاییست که می تواند تا مدت ها طرفداران خود را سرگرم نگه دارد. این بازی با پی روی از اصالت و پای بندی به اصول اصلی فرانچیز NG توانسته است امتیازات خوبی را از وب سایت های مختلف کسب کند. طراحی هنری خوب و تحسین برانگیز بازی همراه با گیم پلی نرم با کمترین عیب و نقص ممکن عواملی هستند که باعث می شود( NGSP) به یکی از بهترین های( PSVita )تبدیل شود. در کل توصیه ما به دارندگان( Psvita) این است که این بازی را از دست ندهند و به شکل ممکن آن را تهیه و بازی کنند.

داستان بازی : 10/8
گیم پلی بازی : 10/9
گرافیک بازی : 10/7.5
صداگذاری بازی : 10/8.5
ارزش تکرار : A
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,938
نام
آرتین
این بازی مال ایکس باکس 1 بوده
1 نفر نمیاد بگه که با این که بازی اینقدر قدیمی هست ولی چه گیم پلی داره که بعد از این همه وقت بازم نمره هاش به این خوبی هست
فقط میشینن عکسا رو نگاه میکنن میگن چه گرافیک بیخودی !!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر