وقتی میکامی بازی ماجراجویی می سازد: چرا بازی Goof Troop یکی از بهترین عناوین استاد بازیسازی است؟

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
1618204150763.png

شاید Goof Troop و Resident Evilها کاملا متضاد هم به نظر برسند، اما این دو عنوان بیش از آنچه که فکرش را کنید شبیه به هم هستند.وقتی بازیبازان نام Shinji Mikami را می‌شنوند، اول از همه چیز سری Resident Evil به ذهنشان می‌رسد. اما قبل از اینکه میکامی سلطان سبک ترسناک و بقا شود، او بازی هایی بانشاط از Disney برای "SNES" ساخت. باور کنید یا نکنید، میکامی در ساخت بازی پلتفرمر دهه ۹۰ یعنی Aladdin و عنوان اکشن ماجراجویی شناخته شده Goof Troop نیز دست داشت، عنوانی که در آینده به دست فراموشی سپرده شد.

Goof Troop یک عنوان ماجراجویی Co-Op بود در سال 1993 منتشر شد، و همانند بسیاری از عناوین آن‌ زمان، زاویه دیدی به شکل Top-Down داشت و بر اساس سریال تلویزیونی معروف ساخته شده بود. بازیکنان می‌توانند کنترل گوفی یا فرزندش مکس را برعهده بگیرند، در حالی که آن‌ها سعی می‌کنند تا همسایه‌هایشان را از دست دزد‌های دریایی خون‌خوار نجات دهند. گوفی و پسرش باید از Spoonerville Island بگذرند و با رئیس دزدان دریایی روبرو شوند، قبل از اینکه او با دوستان گوفی و مکس، فرار کند.




1618204229727.png


در این عنوان بازیکنان باید در پنج مرحله با دزدان دریایی بجنگند و معما حل کنند. هر مرحله با دیگری متفاوت است و استایل و مضمون منحصر به فرد خود را دارد. گوفی و مکس از یک دریا می‌گذرند تا به ساحل برسند، به یک غار زیرزمینی می‌روند و حتی در طول مسیر به یک قلعه تسخیر شده نیز می‌رسند. این تغییر مضمون در هر مرحله باعث می‌شود تا بازی برای بازیکنان جالب و تازه باشد. لول دیزاین Goof Troop نیز بسیار خوب است و شامل پازل‌ها و موانع مختلفی می‌شود که هر ازگاهی رو به روی بازیکن قرار می‌گیرد تا سرعت بازی را تحت تاثیر قرار دهد. جالب این است که بخش اکشن و همچنین حل معمای بازی بسیار شبیه به Resident Evil است. بازی با یک بخش اکشن آغاز می‌شود، به سراغ یک پازل می‌رود و دوباره به بخش اکشن بر می‌گردد. این چرخه آنقدر تکرار می‌شود که شما به باس‌فایت نهایی بازی برسید.

Goof Troop همچنین تمرکز خاصی روی گیم‌پلی Co-Op نیز دارد تا بازیکنان با کمک همدیگر از مراحل بازی عبور کنند. بعضی‌ بخش‌های بازی نیاز دارند تا یکی از بازیکنان حواس دشمنان را پرت کند و دیگری به طور مخفیانه شروع به حمله کند. مکس از گوفی سریع‌تر است و اصولا دزدان دریایی را به دنبال خود راه می‌اندازد، در همین حال گوفی آن‌ها را یک به یک از پا در می‌آورد. بازیکنان باید با هم کار کنند تا معما‌ها را حل کنند، که باعث ایجاد لحظات لذت بخشی می‌شود. بازیکنان می‌توانند به تنهایی این بازی را به اتمام برسانند اما بازی طوری طراحی شده که ایده‌آل‌ترین روش برای بازی آن به شکل Co-Op آفلاین و تجربه آن با دوستان است.

درست است که در زمینه استایل و مضمون Goof Troop و Resident Evil کاملا متضاد هم هستند، اما شباهت‌هایی هم دارند. Goof Troop، همانند Resident Evil شما را در حمل مهمات و ابزار‌ها محدود می‌کند. بازیکنان در حالت تک نفره دو سلاح و در حالت Co-Op تنها یک سلاح را می‌توانند حمل کنند. اصولا نیز بازیکنان باید یکسری از اقلام را رها کنند تا چیز‌های مهم‌تری مانند کلیدها و قلاب‌ها را حمل کنند.




1618204257866.png

طراحی محیط مراحل نیز در این عنوان، درست همانند Resident Evil است. هر مرحله از اتاق‌های متفاوتی تشکیل شده که که بازیکنان باید از آن گذر کنند، بنابراین طرفداران قدیمی Resident Evil به هنگام بازی کردن این عنوان، قطعا حس می‌کنند که به این بازی تعلق خاطر دارند! احتمال زیادی وجود دارد که شینجی میکامی عناصر مختلفی را از Goof Troop برداشته و آن‌ها را با تغییرات لازم، وارد دنیای سه بعدی Resident Evil کرده است. برای مثال می‌توان گفت که قلعه تسخیر شده در Goof Troop، درست همانند عمارتی است که قسمت اول سری رزیدنت اویل در آن روایت می‌شود و واقعا بعید است که این میزان از شباهت، صرفا یک تصادف باشد. درست است که گیم‌پلی دو عنوان بسیار متفاوت است، اما شباهت هایی وجود دارد که نادیده گرفتن آن‌ها واقعا سخت است.

باورش سخت است که سلطان سبک ترسناک و بقا در ابتدا بازی‌هایی مانند Goof Troop را برای دیزنی ساخته است. شاید این عنوان خاطره‌انگیزترین اثر میکامی نباشد، اما باز هم یکی از بهترین ماجراجویی‌های Co-Op موجود برای وقت گذراندن با دوستان و خانواده است. طرفداران Resident Evil نیز قطعا از میزان تاثیری که این بازی ساخته شده برای کنسول "SNES" روی میکامی داشت، شگفت‌زده خواهند شد. شایعاتی نیز وجود دارد که می‌گوید Resident Evil روی سورس‌کد Goof Troop‌ ساخته شده بود. در هر صورت Goof Troop یک الماس پنهان‌ است که قطعا ارزش این را دارد که طرفداران اینگونه بازی‌های ماجراجویی قدیمی، سراغ آن بروند.



 
آخرین ویرایش:

AMIRXBOX1

کاربر سایت
Jun 17, 2021
138
نام
AMIR GAMER
حیف واقعا ... متاسفانه نسل جدید همه درگیر گیم های آنلاین شدن و گیم های داستانی دارن فراموش میشن اما ما میتونیم جلوشو بگیریم
همین که بهزاد جان شما مقاله مینوسی ... من استوری مود بازی میکنم و ... بالخره گیم های سینگل پلی هم خوب دیده میشن ...
مثل همیشه عالی بود مرسی
 

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
حیف واقعا ... متاسفانه نسل جدید همه درگیر گیم های آنلاین شدن و گیم های داستانی دارن فراموش میشن اما ما میتونیم جلوشو بگیریم
همین که بهزاد جان شما مقاله مینوسی ... من استوری مود بازی میکنم و ... بالخره گیم های سینگل پلی هم خوب دیده میشن ...
مثل همیشه عالی بود مرسی

بخاطر همینه من کنسول ها قدیمی با بازیا قدیمی ترجیه میدم
الان که همه چی شده آنلاین و بتل
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

It’s One Of The First Games Designed By Shinji Mikami​



Goof Troop is still a Disney property with brand recognition, but the most memorable and exciting detail about the 1993 Super Nintendo tie-in is that it marks some of Shinji Mikami’s earliest work in the video game industry. Prior to Goof Troop, Mikami had only designed one other game, Who Framed Roger Rabbit.


In the same year that he designed Goof Troop, Mikami would work as the planner for Capcom’s Aladdin. By 1996, Mikami’s next credit would be directing the first Resident Evil, producing its sequel, and getting the Dino Crisis started. It’s an incredible trajectory in such a short span of time.

https://www.cbr.com/goof-troop-trivia-facts/

پ.ن: مقاله جالبی هست.ترجمه میشه :>
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر