وضعیت کاری سخت و اضافه کاری های اجباری در ناتی داگ

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.

NDshi.t.jpg
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.

فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدم‌هایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار می‌کنند.

فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:

" واقعیت این است که انها به شما نمی‌گوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج می‌شوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."

باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.

یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."

کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.

بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.




Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
 
آخرین ویرایش:

Milad_HW

کاربر سایت
Feb 3, 2012
600
نام
میلاد
به برده ها هم حق انتخاب میدادن که کار کنن یا نه؟ حقوق های بالای 100هزار دلاری میدادن؟

جالبه خوده شمایی که مدافع حقوق کارمندای ناتی داگ شدید یه شبه، وقتی از یه دست فروش میخواید خرید کنید نیم ساعت چونه میزنید که تو سر مال بزنیدچون ادم ضعیفیه، حالا از کسی که خودش راضیه از شرایط کارش دارید دفاع میکنید! آها شاید چون ناتی داگه این نظرو پیدا کردید :/
اولا که من فن مایکروسافت نیستم که بخوام ضد ناتی داگ پست بدم و تمایلاتم هم بیشتر به سمت سونی میل میکنه و اصلا کاری به ناتی داگ ندارم تو این بحث و بحثم کلی هستش.
بعدش شما از کجا فهمیدی من از اونام که تو سر مال میزنم موقع خرید از دست فروش چون ضعیفه!منو میشناسی یا موقع خرید از دست فروش منو دیدی؟
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
رسانه ها در چند وقت اخیر سعی کردند این موضوع رو عمومی کنند و به کمپانی ها فشار بیارن تا حداقل کمتر بشه و یا دیگه مثل کامنت های شما توجیح پذیر نباشه.

رسانه ها هم ... نع...! یعنی اونقدرا دلشون به حال ملت نسوخته و صرفا دنبال تیتر خبری و کارهای بحث برانگیزن برای سود خودشون!
اگر واقعا میخوان جلوی این کارها بایستن، کارهای این سازنده ها رو پوشش ندن و بایکوت کنند، منظور نقد و پیشنمایش و ...ست! +در کنار این خبرهای کرانچ!
ولی مشکل اینه خودشونم میدونند در افتادن با ناشرها و بازی سازهای بزرگ در اصل به ضرر خودشونه چون بازدید از سایتشون کم میشه اگر کاری مثل RDR و U4 و TLOU و امثالهم رو پوشش ندی...

خلاصه ش اینکه همه یه سر و صدایی میکنیم، اما هیچکدوم برای رسیدن به هدف حاضر نیستیم هیچ از خود گذشتگیی بکنیم! هیچ اتحادی وجود نداره!
فقط امیدوار باشیم شاید کم کم و کم کم یه معجزه ای بشه...تفی به توقی بخوره...خود ناشر و سازنده ها به راه راست هدایت بشن و همه چی ختم به خیر بشه:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
112619

سانتامونیکا امروز مسابقه آشپزی داشت بین کارمنداش! حسابیم ازشون بیگاری کشیدن!

فقط همین که تاپیک کوجیما پروداکشن به اعتراف خودشون کرانچ اجباری داشتن ، هیچ کس دچار سمپاتی و فعال حقوق بشر نمیشه ، ولی کرانچ داوطلبانه ناتی داگ شهید میده ،خودتون متوجه بشید سطح .....
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
485
نام
Sera
سلام
اول بگم که از میتینگی که راه انداختین لذت بردم...راستیاتش این صحبت‌ها برا من حکم مسیری بی سرانجام داره، که بوی خوش تازگی رو دیگه از دست داده، ، هر چند در جستجوی سادگی های بی تکرار من همیشه از جادوی سنگینی کلمات لذت بردم،هر چند این نیز اولویتیست ظاهراً! که باطن را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

حالا لپ کلام فداییان عشق و محبت، من اینکاره نیستم شما اینکاره نیستید،حرفای من و شما به بی اهمیتی یک اهمیت بی اهمیته،باور کنید من و شما از حرف پر شدیم از فرافکنی از تأسفات از مغلطه و عشق های پوچ،از شعرهای ناتمام از داستان های زیبا از خامی عقل از روحیات مجروح از چشم انداز های زخم خورده ما خودمون رو آبستن نسلی از صمیمیت های از دسته رفته می دونیم ما هم از دست رفتیم سالها پیش در گورستان احساسات مرده دفن شدیم حتی حرفایی که الان می زنیم تنها یه بازتابه که هنگام نسیم از لابه‌لای شاخ و برگهای درختان رد میشه مثل نوساناتی ابدی...
منو ببخشید که نمی تونم باورتون کنم نمی تونم اون روحیاتون انسان دوستانه تون رو تحسین کنم.

دنیا داره به نازل ترین سطح خودش از تبعیض رسیده،سطوح انسانی داره لایه لایه برداشته میشه،و احساسات به بدترین شکل دارن تخریب میشن، رستگاری یه عده این حقیقت تحت شعاع قرار نمیده، البته بهشون تبریک میگم اونا در چشم اندازی زیبا که بهشون عطا شده غرق شدن،همین الان که دارین این متن می خونین یه عده دارن اولین وعده غذایی شون رو در طول روز یک می خورند،و یه عده گرسنه می خوابند و یه عده جونشون رو به علت گرسنگی از دست میدن البته من نگران اونا نیستم چون قلبی برای این کار ندارم، نگرانی من هم به احساسی قلب های شماست من فقط یه تلاش بیهوده ی دیگم من فقط یه ندامت از دست رفته ام.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
رسانه ها هم ... نع...! یعنی اونقدرا دلشون به حال ملت نسوخته و صرفا دنبال تیتر خبری و کارهای بحث برانگیزن برای سود خودشون!
اگر واقعا میخوان جلوی این کارها بایستن، کارهای این سازنده ها رو پوشش ندن و بایکوت کنند، منظور نقد و پیشنمایش و ...ست! +در کنار این خبرهای کرانچ!
ولی مشکل اینه خودشونم میدونند در افتادن با ناشرها و بازی سازهای بزرگ در اصل به ضرر خودشونه چون بازدید از سایتشون کم میشه اگر کاری مثل RDR و U4 و TLOU و امثالهم رو پوشش ندی...

خلاصه ش اینکه همه یه سر و صدایی میکنیم، اما هیچکدوم برای رسیدن به هدف حاضر نیستیم هیچ از خود گذشتگیی بکنیم! هیچ اتحادی وجود نداره!
فقط امیدوار باشیم شاید کم کم و کم کم یه معجزه ای بشه...تفی به توقی بخوره...خود ناشر و سازنده ها به راه راست هدایت بشن و همه چی ختم به خیر بشه:D

البته رسالت اصلی رسانه اینکه بازتاب دهنده واقعیات باشه و خب این مسائل کرانچ هم بخشی از واقعیات ویدیو گیمینگ هستند.

درباره اتحاد هم یکی از دوستان چند صفحه قبل تر بهتر توضیح داد که اره یکی از مشکلات دقیقا همین نبود اتحادیه برای بازیسازان هست و ...

ولی خب از من گیمر کار بیشتری ساخته نیست جزه اینکه حداقل واقعیت رو بدونم
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
همون رسانه ای که میگی اگه مقاله هاش پنج دقیقه دیرتر آماده شه خودت میدونی چه اتفاقاتی میتونه بیوفته...

ناشری که سرمایه گزاری میکنه طی قراردادی که زمانبندی توش مشخصه هزینه میکنه، دلیلی نداره سرمایه گزار از منافعش بگذره، داریم از بیزینس صحبت میکنیم نه مرکز خیریه :|
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
همون رسانه ای که میگی اگه مقاله هاش پنج دقیقه دیرتر آماده شه خودت میدونی چه اتفاقاتی میتونه بیوفته...

ناشری که سرمایه گزاری میکنه طی قراردادی که زمانبندی توش مشخصه هزینه میکنه، دلیلی نداره سرمایه گزار از منافعش بگذره، داریم از بیزینس صحبت میکنیم نه مرکز خیریه :|
اینو ول کن همین گیمرا ، یه سر بزنید تاپیک بازی ، دودمان سونی و ناتی داگ رو به باد دادن چرا بازی هنوز منتشر نشده! برای بازی که تا امروز تاریخ انتشار نداشته (تا فشار پشت سازنده نباشه) ، بعد میان اینجا کرانچ رو هم محکوم میکنن !
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
حداقل جواب های زیر توییتش هم بزارید
View attachment 112636

بعد این دیدگاه که کرانچ به صورت جادویی باعث بهتر شدن بازی میشه رو فقط تو همین بازیسنتر بگید جای دیگه ای بگید خودتون مسخره کردید.
یه تیم ادم متخصص داخل اتاق فکر نشستن هزاران بالا پاین کردن تا یه تاریخ انتشار مناسب واسه بازی اماده کنن که هم تو اون بازه زمانی بیشترین تاثیر و فروش رو داشته باشه و هم اینکه با بازی های بعدی شرکت تداخلی ایجاد نکنه.

اون وقت یه عکس گذاشتی که 2 نفر گفتن اصلا عجله نکنین یه چند ماه اینور اونور شد مگه چی میشه؟!!! معلومه اصلا اطلاعی ندارن از مهم بودن تاریخ انتشار یه بازی که همینطور نشستن دارن تز میدن .
نمیدونن که چه بازی هایی بودن که قربانی تاریخ انتشار بد شدن(titanfall 2)
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
خسته نباشی واقعا از اول این تاپیک بحث سر این بوده که اگر تیمی مجبور به کرانچ میشه یا مشکل مدیریتی داشته یا سهامدارای بازی که حاضر نبودن بخاطر درامد بیشتر بازی رو تاخییر بزنن

اگر تیمی مجبور شده کرانچ بزنه تا بازی رو به زمان عرضه برسونه یعنی مدیریت اون استدیو قبل از عرضه بازی تخمین اشتباه زده یا پروژه ای رو قبول کرده که تو اون بازه زمانی تیمشون نمیتونسته تکمیل کنه که میشه مشکل مدیریتی یا اینکه فشار از سمت سهامداران بازی بوده که مدت ساخت بازی کم باشه با اینکه میدونستن تیم سازنده باید چند ماه اخر کرانچ بره تا بازی رو تکمیل کنه که میشه مشکل سهامداران کمپانی که برای کسب پول بیشتر سلامت کارکنان کمپانی رو در خطر گذاشتن.

تاریخ انتشار بازی برای چی مهمه؟؟ که سهامدار کمپانی بتونه پول بیشتر دراره. یعنی سهامدار کمپانی باعث کرانچ رفتن تیم بازیساز. اینقدر تحلیل این قضیه براتون سخته و اینکه دارید از یه مشت پولدار که از سختکوشی بقیه سو استفاده میکنن دفاع میکنید نشون دهنده سطح فکری پایینتونه.
اگه این پول نره تو جیبشون دیگه تمایلی برای سرمایه گزاری تو صنعت گیم پیدا نمیکنن، شمایی که درک بسیار بالایی داری بگو اگه بازی هایی که بیشتر از فیلمهای بزرگ هالیوودی هزینه دارن توجیح اقتصادی پیدا نکنن و سرمایه گزار سودی توش نبینه، حاضرید بجای عناوین بزرگ بشینید فقط ایندی بازی کنید؟
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خسته نباشی واقعا از اول این تاپیک بحث سر این بوده که اگر تیمی مجبور به کرانچ میشه یا مشکل مدیریتی داشته یا سهامدارای بازی که حاضر نبودن بخاطر درامد بیشتر بازی رو تاخییر بزنن

اگر تیمی مجبور شده کرانچ بزنه تا بازی رو به زمان عرضه برسونه یعنی مدیریت اون استدیو قبل از عرضه بازی تخمین اشتباه زده یا پروژه ای رو قبول کرده که تو اون بازه زمانی تیمشون نمیتونسته تکمیل کنه که میشه مشکل مدیریتی یا اینکه فشار از سمت سهامداران بازی بوده که مدت ساخت بازی کم باشه با اینکه میدونستن تیم سازنده باید چند ماه اخر کرانچ بره تا بازی رو تکمیل کنه که میشه مشکل سهامداران کمپانی که برای کسب پول بیشتر سلامت کارکنان کمپانی رو در خطر گذاشتن.

تاریخ انتشار بازی برای چی مهمه؟؟ که سهامدار کمپانی بتونه پول بیشتر دراره. یعنی سهامدار کمپانی باعث کرانچ رفتن تیم بازیساز. اینقدر تحلیل این قضیه براتون سخته و اینکه دارید از یه مشت پولدار که از سختکوشی بقیه سو استفاده میکنن دفاع میکنید نشون دهنده سطح فکری پایینتونه.
سلامت باشی.
شما داری این مساله رو یا سیاه میبینی یا سفید در صورتی که اینطور نیست.

الان کوجیما گفت ما داخل کرانچیم.

خب بیا از اول این قضیه رو بررسی کن ببینیم کی بده کی خوب.

کوجیما از کونامی میاد بیرون و جایی واسه کار کردن پیدا نکرده( کار ندارم همه واسش سرو کله میشکنن) سونی به عنوان یه کمپانی معتبر میاد باهاش صحبت میکنه و میگه من از صفر تا صد کاره تورو تامین میکنم.
میاد با مارک سرنی میبرش کله استدیوها سونی رو میگردونش و میگه هر موتوری دلت میخواد دست بزار ما اکی میکنیم برات.
کوجیما دسیما رو انتخاب میکنه.

بعد از اون میگه هر چقدر بودجه میخوای بهت میدیم تا هر بازیگری رو که دوست داری بیاری تو بازی و اصلا فکر هزینش نباش، کوجیما میاد هر کسی رو که باهاش حال میکنه میاره.

از اونطرف سونی میگه خیلی خب تبلیغات گسترده بازیت هم با من.

و سونی در آخر میاد با مشورت کوجیما میگه به نظرت کی میتونی بازی رو تحویل بدی؟ کوجیما هم میگه مثلا میگه نوامبر

حالا اینجا بحث کمه کم 200 میلیون دلار سرمایه هست که سونی اومده گذاشته وسط. معلومه کمترین حقی که داره اینه که روی این پولی که گذاشته وسط بتونه واسه سودش برنامه ریزی کنه.

حالا شما این وسط میخوای بگی سونی بده؟!!
-----------------------—----------
حالا به این نکته توجه داشته باش که اگه سونی نبود هیچ کدوم از این اتفاقا نمی‌افتاد و یحتمل کوجیما الان داشت بازی ایندی میساخت بدون هیچ سختی و فشاری و کرانچی و هیچکس هم منتظر بازیش مثل الان نبود
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
سلامت باشی.
شما داری این مساله رو یا سیاه میبینی یا سفید در صورتی که اینطور نیست.

الان کوجیما گفت ما داخل کرانچیم.

خب بیا از اول این قضیه رو بررسی کن ببینیم کی بده کی خوب.

کوجیما از کونامی میاد بیرون و جایی واسه کار کردن پیدا نکرده( کار ندارم همه واسش سرو کله میشکنن) سونی به عنوان یه کمپانی معتبر میاد باهاش صحبت میکنه و میگه من از صفر تا صد کاره تورو تامین میکنم.
میاد با مارک سرنی میبرش کله استدیوها سونی رو میگردونش و میگه هر موتوری دلت میخواد دست بزار ما اکی میکنیم برات.
کوجیما دسیما رو انتخاب میکنه.

بعد از اون میگه هر چقدر بودجه میخوای بهت میدیم تا هر بازیگری رو که دوست داری بیاری تو بازی و اصلا فکر هزینش نباش، کوجیما میاد هر کسی رو که باهاش حال میکنه میاره.

از اونطرف سونی میگه خیلی خب تبلیغات گسترده بازیت هم با من.

و سونی در آخر میاد با مشورت کوجیما میگه به نظرت کی میتونی بازی رو تحویل بدی؟ کوجیما هم میگه مثلا میگه نوامبر

حالا اینجا بحث کمه کم 200 میلیون دلار سرمایه هست که سونی اومده گذاشته وسط. معلومه کمترین حقی که داره اینه که روی این پولی که گذاشته وسط بتونه واسه سودش برنامه ریزی کنه.

حالا شما این وسط میخوای بگی سونی بده؟!!
-----------------------—----------
حالا به این نکته توجه داشته باش که اگه سونی نبود هیچ کدوم از این اتفاقا نمی‌افتاد و یحتمل کوجیما الان داشت بازی ایندی میساخت بدون هیچ سختی و فشاری و کرانچی و هیچکس هم منتظر بازیش مثل الان نبود
مگه نمیدونی مایکروسافت تمام درآمدش رو بین کارمنداش به صورت مساوی تقسیم می‌کنه و اصلا چیزی به عمو بیلی و سایر سهام دارا و مدیران نمی‌رسه بیچاره ها ! چقدر pure
 

The Mera Abides

Entierra tu primer juguete
کاربر سایت
Dec 26, 2012
442
نام
میلاد
کسی مجبورشون نکرده تو اون استودیو کار کنن، میتونستن برن یوبی سافت تا بازی های mediocre و در عین حال پول زا بسازن و تحویل بدن.
وقتی تو یه استودیوی درجه یک مثل ناتی داگ یا راکستار کار میکنن باید محصول از زندگیشونم مهم تر باشه!
البته این مسائل تو هر صنعت در حال پیشرفت همیشه خودشو نشون میده و زیاد نباید از چنین خبرایی تعجب کرد.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
کسی مجبورشون نکرده تو اون استودیو کار کنن، میتونستن برن یوبی سافت تا بازی های mediocre و در عین حال پول زا بسازن و تحویل بدن.
وقتی تو یه استودیوی درجه یک مثل ناتی داگ یا راکستار کار میکنن باید محصول از زندگیشونم مهم تر باشه!
البته این مسائل تو هر صنعت در حال پیشرفت همیشه خودشو نشون میده و زیاد نباید از چنین خبرایی تعجب کرد.
مسیله دقیقا اینجاست ، این چیزی که اینجا هیهات من الذله دوستان رو در آورده ، یه کرانچ داوطلبانه توسط کارمندایی که عاشق کارشونن و منتظرن بهترین نتیجه رو ببینن به وجود اومده و اون نخاله های هم که نتونستن این فضا رو تحمل کنن تصفیه شدن !

شک ندارم همونایی که نالیدن ، هر جا برن بخش اصلی رزومه ای که ارائه میدن همون کار تو ناتی داگه! lol
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
حقیقتا تاپیک غیر قابل باوری هست. فکر نمیکردم یه روزی از کرانچ و کار نیمه اجباری دفاع شه. آدم هر روز چیزای جدیدی میبینه. :D یه نوعی از استکهلم سندروم هست به نظرم که یه عده راضی باشن که یه عده دیگه که عموما از طبقه خودشون هستن مشکل جسمانی و روحی بگیرن که یه چند نفر میلیاردر چند میلیون دلار به دارایی هاشون اضافه بشه. در آخر هم سهم ما تجربه یه بازی ماکزیمم صد ساعته باشه که بود و نبودش واقعا تغییری ایجاد نمیکنه.

به نظر من کرانچ در هر حال محکوم هست، چه توسط ناتی داگ و سی دی پراجکت و بتزدا و بایوور قدیمی باشه که بازی های بسیار خوبی ساختن و چه سر آنتم و بازی های ناشناسی باشه که قراره شکست بخورن. سر یه محصول هیچکس نباید شکنجه بشه. اما نکته اینه که روش حل این مشکل به همین سادگیا نیست. سر قضیه Red Dead Redemption 2 خود سازندگانی که منتقد کرانچ بودن از مردم خواهش کردن که بازی رو بایکوت نکنن، چون چنین بازی هایی در هر حال اونقدر فروش دارن که شرکت حقوقی رو راضی کنن. بایکوت شدن توسط عده ای خاص بیشتر از هرکسی به خود سازنده ها میتونه ضربه بزنه و باعث بشه اون پول تشویقی که قرار بود بگیرن رو نگیرن.

به نظرم علاوه بر مشکل مدیریت از بالا که تو ساخت بازی وجود داره و دوستان اشاره کردن، مشکل سیستماتیک مدیریت پروژه هم وجود داره که تا به امروز و با وجود این همه پیشرفت، حل نشده که هیچ، حتی بغرنج تر هم شده. @Metal Gear بالا اشاره کردن ساخت بازی تو این سطح یه پروسه ثابت از A به B نیست. کاملا هم درست میگن و پروسه ساخت بازی کاملا درهم و یه چیز غیر قابل پیشبینی هست. اما نباید اینطوری باشه. :D تو فیلد های کامپیوتری ما متد های پیچیده مهندسی داریم که اصلا هدف از تهیه این ها اینه که وارد چنین بحران هایی نشیم، یهو وسط پروژه اهداف عوض نشه، روش پیاده سازی عوض نشه و در کل همه چی تحت کنترل باشه. اما در عمل میبینیم که چنین اتفاقی نمیفته. به نظرم دلیلش اینه که چنین روش هایی برای پروژه ها و ساختار خیلی آروم تری تهیه شدن. صنعت بازیسازی در حال حاضر بزرگترین صنعت سرگرمی دنیا هست و همین خیلی ناپایدار میکنتش و باید جدا از بقیه صنعت کامپیوتر قرارش داد. شما وقتی به میلیون ها نفر سرویس میدی که میلیون ها سلیقه مختلف دارن و هدف محصول تولیدی نه "مشتری" و بلکه "بازار" هست، نمیشه چنین سیستمی رو با روش های کلاسیک مدیریت کرد و باید برا خودش یه متد مدیریتی جدید ایجاد کرد، چیزی که در حال حاضر متاسفانه وجود نداره. وضیعت الان الان صنعت بازی یه چیزی مثل سریال The Boys هست، با این فرق که استودیو های بازیسازی وسط این جریانات هستن. :D
به نظرم علاوه بر ایجاد اتحادیه و مبارزه با خواست(درواقع شکم پرستی) یه عده سرمایه گذار میلیونر مثل همین ترامپ، شرکت ها باید در کنار پیشرفت های سخت مثل گرافیک و هوش مصنوعی، به دنبال پیشرفت های نرم مثل مدیریت پروژه و کار تیمی باشن و روش های جدیدتری ایجاد کنن. تقریبا مطمئنم اگه پروسه ساخت بازی ساختار یافته تر بشه و از این حال آشوب زده اش خارج بشه، هم مشکل کرانچ میتونه حل بشه، و هم سرعت پیشرفت و کیفیت کلی بازی ها افزایش پیدا کنه.
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
حقیقتا تاپیک غیر قابل باوری هست. فکر نمیکردم یه روزی از کرانچ و کار نیمه اجباری دفاع شه. آدم هر روز چیزای جدیدی میبینه. :D یه نوعی از استکهلم سندروم هست به نظرم که یه عده راضی باشن که یه عده دیگه که عموما از طبقه خودشون هستن مشکل جسمانی و روحی بگیرن که یه چند نفر میلیاردر چند میلیون دلار به دارایی هاشون اضافه بشه. در آخر هم سهم ما تجربه یه بازی ماکزیمم صد ساعته باشه که بود و نبودش واقعا تغییری ایجاد نمیکنه.

به نظر من کرانچ در هر حال محکوم هست، چه توسط ناتی داگ و سی دی پراجکت و بتزدا و بایوور قدیمی باشه که بازی های بسیار خوبی ساختن و چه سر آنتم و بازی های ناشناسی باشه که قراره شکست بخورن. سر یه محصول هیچکس نباید شکنجه بشه. اما نکته اینه که روش حل این مشکل به همین سادگیا نیست. سر قضیه Red Dead Redemption 2 خود سازندگانی که منتقد کرانچ بودن از مردم خواهش کردن که بازی رو بایکوت نکنن، چون چنین بازی هایی در هر حال اونقدر فروش دارن که شرکت حقوقی رو راضی کنن. بایکوت شدن توسط عده ای خاص بیشتر از هرکسی به خود سازنده ها میتونه ضربه بزنه و باعث بشه اون پول تشویقی که قرار بود بگیرن رو نگیرن.

به نظرم علاوه بر مشکل مدیریت از بالا که تو ساخت بازی وجود داره و دوستان اشاره کردن، مشکل سیستماتیک مدیریت پروژه هم وجود داره که تا به امروز و با وجود این همه پیشرفت، حل نشده که هیچ، حتی بغرنج تر هم شده. @Metal Gear بالا اشاره کردن ساخت بازی تو این سطح یه پروسه ثابت از A به B نیست. کاملا هم درست میگن و پروسه ساخت بازی کاملا درهم و یه چیز غیر قابل پیشبینی هست. اما نباید اینطوری باشه. :D تو فیلد های کامپیوتری ما متد های پیچیده مهندسی داریم که اصلا هدف از تهیه این ها اینه که وارد چنین بحران هایی نشیم، یهو وسط پروژه اهداف عوض نشه، روش پیاده سازی عوض نشه و در کل همه چی تحت کنترل باشه. اما در عمل میبینیم که چنین اتفاقی نمیفته. به نظرم دلیلش اینه که چنین روش هایی برای پروژه ها و ساختار خیلی آروم تری تهیه شدن. صنعت بازیسازی در حال حاضر بزرگترین صنعت سرگرمی دنیا هست و همین خیلی ناپایدار میکنتش و باید جدا از بقیه صنعت کامپیوتر قرارش داد. شما وقتی به میلیون ها نفر سرویس میدی که میلیون ها سلیقه مختلف دارن و هدف محصول تولیدی نه "مشتری" و بلکه "بازار" هست، نمیشه چنین سیستمی رو با روش های کلاسیک مدیریت کرد و باید برا خودش یه متد مدیریتی جدید ایجاد کرد، چیزی که در حال حاضر متاسفانه وجود نداره. وضیعت الان الان صنعت بازی یه چیزی مثل سریال The Boys هست، با این فرق که استودیو های بازیسازی وسط این جریانات هستن. :D
به نظرم علاوه بر ایجاد اتحادیه و مبارزه با خواست(درواقع شکم پرستی) یه عده سرمایه گذار میلیونر مثل همین ترامپ، شرکت ها باید در کنار پیشرفت های سخت مثل گرافیک و هوش مصنوعی، به دنبال پیشرفت های نرم مثل مدیریت پروژه و کار تیمی باشن و روش های جدیدتری ایجاد کنن. تقریبا مطمئنم اگه پروسه ساخت بازی ساختار یافته تر بشه و از این حال آشوب زده اش خارج بشه، هم مشکل کرانچ میتونه حل بشه، و هم سرعت پیشرفت و کیفیت کلی بازی ها افزایش پیدا کنه.
در مورد کرانچ و دلایل راضی نگه داشتن سرمایه گزارها تا برنامه ریزی و زمان بندیو غیره زیاد حرف زدیم، ولی در مورد قسمتی که قرمز کردم باید یچیزایی رو روشن کرد.

اون بازی ماکزیمم 100 ساعته که بود و نبودش اهمیتی نداره، دلیل اشتغال چند صد نفر آدم توی استودیوعه، همینطور صدها نفر تو بخش بازاریابی و غیره، دلیل میلیون ها کنسولیه که فروخته میشه هستش. دلیل بوجود اومدن صنعت گیم و ما علاقه مندا بهشه... چطور اسمتو گیمر میزاری و توی فروم گیم میگی وجود داشتن یا نداشتن بازی تاثیری نداره!

صبح تا شب همه میگن برای موفقیت باید سخت تلاش کرد و فلان بیسار... بعد موقع عمل میشه شما که نه سر پیازی نه ته پیاز میشی حامی کسی که خودش اعتراضی نداره؟ خود عوامل استودیو تو مصاحبه ها میگن اونقدر تیم با انگیزس که دوست داریم شبانه روزی تلاش کنیم بهترین نتیجه رو بگیریم و در قبالش حقوق ها و پاداش های خوب میگیرن...

دلیل نمیشه چون دو سه نفر تحمل شرایط کاری این استودیوهارو ندارن به این صورت بکومیشون... شرایط کاری قبل از استخدام مشخصه، پس خودت انتخاب کردی که با این شرایط کار کنی... منی که تو ایران نشستم میدونم امثال ناتی داگ کارشون سنگینه بعد کسی که اونجاست اینو نمیدونه؟
 
  • Smile
Reactions: vaan 2

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر