وجود Trophies و XMB در آپدیت2.4 برای PS3 تایید شد

BlackCat

کاربر سایت
Nov 2, 2005
2,896
نام
احمدرضا
حتما به خاطر دارید که اواخر ماه گذشته میلادی تصاویری از آپدیت جدید کنسول PS3 منتشر شد که نشان دهنده ی اضافه شدن 2 بخش جدید به این کنسول بود.
اولین مورد PS3 trophies بود ، سیستمی شبیه به سیستم Achievement کنسول Xbox360 اما اینبار برای دارندگان PS3 ، سیستمی که اولین بار در Game Developers Conference 2007 به نمایش در آمد.
و دیگری in-game XrossMediaBar(XMB( ، سیستمی که به کاربران اجازه می دهد به لیست دوستان ، پیغام ها و دعوت نامه برای بازی های خود دسترسی پیدا کنند. سیستمی شبیه به سیستمی که هم اکنون در کنسول Xbox360 موجود است. البته دارندگان این کنسول برای استفاده از XMB می بایست از بازی خود خارج شوند.
در ماه آوریل آقای Peter Dille ، نائب رئیس بخش بازاریابی و PSN شرکت‌SECA اعلام کرد که به زودی و در سال جاری سیستمس In-game XMB(استفاده از XMB در حین انجام بازی) آماده خواهد شد. تصاویر منتشر شده از ورژن 2.4 firmware کنسول PS3 نیز حامی از وجود این سیستم و سیستم PS3 Trophies بود. و با توجه به انتشار ورژن 2.2 ، 2.3 و 2.35 firmware کنسول PS3 به ترتیب در اواسط ماه مارس ، آوریل و May پیش بینی شده بود firmware v2.4 در اواسط ماه June منتشر شود.
امروز Sony رسما اعلام کرد آپدیت بعدی firmware کنسول PS3 تنها ورژن 2.36 خواهد بود که کارایی سیستم در حین اجرای بازی های Playstation را افزایش خواهد داد. این مطلب رسما توسط آقای Eric Lempel مدیر اجرایی PSN در PlayStation Blog اعلام شده است.
خوشبختانه آقای Lampel در ادامه وجود دو سیستمی که پیشتر به آن اشاره شد در آپدیت 2.4 firmware کنسول PS3 را رسما تایید کرده و خاطر نشان کرده به زودی اطلاعات جدیدی از این سیستم ها منتشر خواهد شد.
اما قسمت بد این خبر این است که Sony هیچ صحبتی در مورد زمان انتشار آپدیت 2.4 firmware کنسول PS3 نکرده است و همچنین هیچ خبری از سوی Sony در مورد قادر بودن XMB برای اجرای موسیقی از طریق MP3 Player و در دسترس بودن مروگر اینترنت PS3 در حین انجام بازی منتشر نشده است. لازم به ذکر است مروگر اینترنت کنسول PS3 به کاربران این اجازه را می دهد تا به راهنماهای بازی ها بر روی اینترنت دسترسی پیدا کنند.
همچنین هنوز مشخص نشده آیا سیستم PS3 Trophies دارای ارزش رقمی( مانند‌GamerScore کنسول X360) خواهد داشت یا خیر.
لازم به ذکر است که Sony اعلام کرده پاداش هایی که کاربران از طریق PS3 Trophies به دست می آورند به صورت سه بعدی در PS Home به نمایش در خواهد آمد.
منبع
* لینک خبرهای قدیمی تر در مورد XMB و PS3 Trophies نیز از سایت GameSpot می باشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر