هفت مکان در سری Dark Souls که از مکان‌های واقعی الهام گرفته‌اند.

AlphaVerg

Gold User
1000045098.jpg

مجموعه بازی‌های دارک سولز به دلایل متعددی شناخته شده است، از مبارزات نفس‌گیر با باس‌ها گرفته تا پیشگامی در یک زیرژانر جدید از نقش‌آفرینی اکشن. یکی از عوامل جذابیت و محبوبیت این بازی‌ها، توجه به جزئیاتی است که در هر بخش از جهان و محیط‌های بازی به کار رفته و بازیکنان در طول تجربه خود از آن‌ها لذت می‌برند.

دارک سولز تحت تأثیر منابع متعددی از فرهنگ عامه و دنیای واقعی قرار دارد. در مورد ساختارها و مکان‌های موجود در بازی، شباهت‌ها با واقعیت چیزی فراتر از یک اتفاق تصادفی است. برخی الهامات بسیار ظریف‌اند، در حالی که برخی دیگر ترجمه‌های مستقیمی هستند که سازندگان با چشم خود دیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند آن‌ها را با سبک FromSoftware بازآفرینی کنند.

۷
Cathedral Of The Deep
کلیسای سن پیتر، شهر واتیکان
1000045099.jpg


Cathedral Of The Deep (کلیسای جامع اعماق) یکی از مناطق جذاب در دارک سولز ۳ است، زیرا مسیر ورود به این سازه به همان اندازه مهم و گسترده است که فضای داخلی آن. این ساختمان وسیع مملو از غول‌ها و عبادت‌کنندگان مختلف است و یکی از ویژگی‌های شاخص آن، علاوه بر ابعاد عظیمش، تعداد زیاد مجسمه‌هایی است که دیوارها را پوشانده‌اند و حس تحت نظارت بودن را برای بازیکن ایجاد می‌کنند.

شباهت‌های آن با مکان‌های واقعی بسیار قابل توجه است، زیرا طراحی داخلی و برخی از بخش‌های خارجی آن به وضوح از کلیسای سن پیتر و عظمت بی‌نظیر آن الهام گرفته شده است. این شباهت‌ها فراتر می‌روند، زیرا در اعماق دیوارها و در اتاق دیکان‌ها، در مرکز، یک ساختار مستطیل بزرگ وجود دارد که به کعبه در مکه شباهت زیادی دارد. این ارتباط منطقی است، زیرا هر دو نماد قلب یک مرکز مذهبی هستند، جایی که بسیاری برای عبادت به سوی معبود خود می‌روند، چه در بازی و چه در دنیای واقعی.


۶
Archdragon Peak
مسجد آبی، استانبول

1000045100.jpg


Dark Souls 3​

در سرزمینی دورافتاده، Archdragon Peak دو نبرد کاملا متضاد را در خود جای داده است: یکی مبارزه‌ای که ژانر را تعریف می‌کند و حتی کهنه‌کاران سری را به چالش می‌کشد، و دیگری یک نبرد نمایشی که بیشتر یک شوخی است تا یک مبارزه واقعی.

فارغ از باس‌ها، محیط به‌شکلی خیره‌کننده طراحی شده و تحت تأثیر معماری‌های مختلفی قرار دارد.
ویژگی برجسته این سازه‌ها به معماری بیزانسی برمی‌گردد که در مکان‌هایی مانند مسجد آبی استانبول دیده می‌شود، جایی که گنبدهای بزرگ و بناهای تزئینی ترکیب شده‌اند تا نمایی نفس‌گیر خلق کنند که از مسافت‌های دور قابل مشاهده است. همین ویژگی‌ها در بازی نیز دیده می‌شود، با سقف‌های گرد و تصاویری درون بنا که صحنه‌های مذهبی را به‌گونه‌ای مشابه مساجد واقعی به نمایش می‌گذارند.




۵
Anor Londo
کلیسای جامع میلان


1000045101.jpg

از میان تمام مکان‌های سه‌گانه دارک سولز، معدود مناطقی به اندازه Anor Londo نمادین هستند. کاخ عظیمی که در سراسر چشم‌انداز گسترده شده، نقطه عطفی در بازی محسوب می‌شود و برای بسیاری، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در این سری است که حتی پس از سال‌ها همچنان شگفتی‌برانگیز باقی مانده است.

میازاکی شخصا درباره بازدید از کلیسای میلان صحبت کرده است، سازه‌ای که شباهت آشکاری به موقعیت درون بازی دارد، با پشت‌بندهای پرنده و ستون‌های بلند که تا پله‌های مارپیچ داخلی امتداد می‌یابند. بازدید مجدد از این مکان در سومین نسخه بازی به وضوح نشان می‌دهد که بازدید از مکان واقعی چه تأثیر عمیقی بر سازندگان و هنرمندان بازی داشته است.



۴
Lost Izalith
انگکور وات، کامبوج


1000045102.jpg

Lost Izalith مکانی وهم‌آور و تاریک که بسیاری آن را یکی از بدترین مناطق در کل سری می‌دانند کف‌ها پوشیده از گدازه‌هایی است که به بازیکن آسیب می‌زنند و سرعت او را کاهش می‌دهند دشمنان ترسناک در هر گوشه کمین کرده‌اند و باس نهایی در طول سال‌ها موجب دردسرهای زیادی شده است.

در قلب کامبوج انگکور وات بالاتر از درختان سر برمی‌آورد و مهارت و هنر تمدنی کهن را به نمایش می‌گذارد همان برج‌ها در Lost Izalith دیده می‌شوند همراه با شاخه‌ها و پیچک‌هایی که زمین را پوشانده‌اند مسیرهایی را برای عبور بازیکن ایجاد کرده و فضایی وهم‌آورتر رقم زده‌اند.




۳
The Duke’s Archives

کتابخانه جرج پیبادی، بالتیمور

1000045103.jpg
کتابخانه‌ها به یکی از عناصر ثابت در بیشتر بازی‌های فرام‌سافتور تبدیل شده‌اند آنها به عنوان سازه‌ای پرپیچ‌وخم با پایانی نامعلوم و مکانی وهم‌آور عمل می‌کنند که بارها مورد بازآفرینی قرار گرفته‌اند از جمله در الدن رینگ آرشیو دوک یکی از اولین نمونه‌هاست که عمودی بودن چشمگیر تالارها و قفسه‌ها را نشان می‌دهد و اندازه بازیکن را به شکل قابل توجهی در مقایسه با محیط قرار می‌دهد.

کتابخانه جورج پیبادی در بالتیمور ایالات متحده قرار دارد و هزاران متن و کتاب از ژانرها و دوران‌های مختلف را در یک مکان وسیع در خود جای داده است شباهت‌ها میان این کتابخانه و آرشیو بسیار قابل توجه‌اند دیوارهای بلند و مناطق مرکزی به شکلی عالی با یکدیگر منطبق می‌شوند و میزان توجه تیم توسعه‌دهنده به جزئیات و واقع‌گرایی را به نمایش می‌گذارند.



۲
Crystal Cave
غار بلور، مکزیک


1000045104.jpg

Crystal Cave مکانی کوچک و جذاب که دارای دشمنانی عجیب و جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای است که بسیاری از بازیکنان آن را یکی از برجسته‌ترین مناطق در دارک سولز اول می‌دانند ستون‌های بلند آن که تا چندین متر امتداد دارند و گذرگاه‌های نامرئی که تنها با ذرات گرد و غبار کم‌نور مشخص می‌شوند فضایی دلهره‌آور و در عین حال زیبا برای کاوش ایجاد می‌کنند.

با این حال این مکان صرفا ساخته تخیل نیست زمین بارها نشان داده که در اعماق خود قادر به خلق چه شگفتی‌هایی است و در مکزیک غاری عظیم از کریستال‌ها به نام غار بلور پنهان شده که شباهت حیرت‌انگیزی به نمونه موجود در دارک سولز دارد طراحی ساده آن به شکلی عالی با مقیاس ساختارها ترکیب شده و زیبایی طبیعت بار دیگر جلوه واقعی خود را در شکوه کامل به نمایش می‌گذارد.


۱
Undead Parish

روستای نوئوو سان خوان پارانگاری‌کوتیرو، مکزیک

1000045105.jpg
برای بسیاری از بازیکنان Undead Parish یادآور خاطراتی از گذشته دور است با راهروهای طولانی پر از دشمنان و بافت‌های شاخص پوشیده از خزه این منطقه جایی است که بسیاری برای اولین بار با سبک سولزلایک آشنا شدند و اکنون به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته طراحی مراحل و خلق دنیایی بی‌نقص شناخته می‌شود.

با این حال هرچقدر توسعه‌دهندگان تلاش کنند تا فضایی فانتزی خلق کنند باز هم نمی‌توان ارتباط آن را با واقعیت نادیده گرفت در مکزیک روستای نوئوو سان خوان پارانگاری‌کوتیرو به وضوح منبع الهام بزرگی برای طراحی برج اصلی و همچنین زیبایی‌شناسی کلی این منطقه بوده.

دیدن اینکه این مکان‌های کمتر شناخته‌شده در دنیای واقعی فرصتی دوباره پیدا کرده‌اند تا در قالب یک منطقه محبوب در بازی ویدیویی جان تازه‌ای بگیرند بسیار جالب است.


 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or