هزینه ساخت و تبلیغات «Shadow of the Tomb Raider» حدود 130 میلیون دلار است

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
هزینه ساخت بازی‌ها به سرعت در حال افزایش است و این می‌تواند دلیلی بر این باشد که برخی ناشرها سعی دارند با روش‌های مختلف بازی خود را در واقع با قیمتی بیشتر از 60 دلار بفروشند.

ae2rgzjurhz64cam9suu.jpg


مدیر استودیو «Eidos Montreal» اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هزینه ساخت «Shadow of the Tomb Raider» چیزی بین 75 تا 100 میلیون دلار است و ساخت سایر عناوین AAA تک نفره نیز هزینه‌ای در همین حدود دارد. البته این فقط مربوط به ساخت بازی بوده و بازاریابی و تبلیغات نیز حدود 35 میلیون دلار هزینه در پی دارد. بنا به گفته سایت «Kotaku» گرچه مبلغ 135 میلیون دلار جهت ساخت یک بازی در نگاه اول بسیار بالا به نظر می‌آید ولی طبق محاسباتی که انجام گرفته، برخی بازی‌های بزرگ، حتی به مبلغ بیشتری جهت ساخته شدن نیاز دارد. با احتساب اینکه یک تیم 450 نفره شروع به طراحی یک بازی نمایند و حقوق 10 هزار دلاری هر کارمند در ماه و مدت زمان متوسط 4 ساله جهت ساخت، هزینه‌ها به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رسید. گرچه مبلغ 10 هزار دلار برای بسیاری از پست‌ها حداقل حقوق بوده و در برخی موارد این مبلغ بسیار بیشتر خواهد بود. قابل ذکر است که هر ناشر از فروش بازی‌های جدید و 60 دلاری، چیزی حدود 30 دلار سود می‌برد که این مورد در مورد فروش دیجیتالی به 42 دلار می‌رسد. البته در مورد Tomb Raider با توجه به اینکه بازی این‌بار به جای سان فرانسیسکو در مونترال کانادا ساخته می‌شود، سازنده از نظر پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. Shadow of the Tomb Raider برای عرضه در سپتامبر امسال بر روی پلتفرمهای PC، Xbox One و PlayStation 4 در نظر گرفته شده است.

Read the whole post here.
 

Jack.bauer

کاربر سایت
Jun 17, 2012
416
نام
Arash
چنین سرمایه گذاری نشون میده یه بازی مثل آنچارتد اصلا رقیبی برای ip ریشه دار و بزرگ توم ریدر محسوب نمیشه.

حاج آقا ترول.. بیشتر بفرمیو که از فرمایشات شما استفاده کنیم.. حیفه خدایی:D
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
به Deus EX کاری ندارم خوشم هم نمیاد همون نسخه اولش یکم رفتم اصلا گیج شدم چی به چیه چند چندیم ! D
ولی نگاه کنی میبینی اتفاقا سری تامب رایدر بعد ریبوت فروشش خیلی خوب بوده برای SQ هر چند خودشون توثعشون از این سری هم زیاده پس براش خرج میکنن متاشم بر خلاف اون جو منفی که اینجا هست هر دو نسخه متای 86 87 متای متوسط و خوبی نیست رو به عالی هست
The last two Tomb Raider games have combined for 18 million sales
ریبوت اولش فقط ۱۱ میلیون نسخه فروخته که عالی حساب میشه
ببین نسخه‌ی ریبوت شده‌ی تومب ریدر خیلی خوب فروخت، و بودجه‌ای که براش در نظر گرفتن با توجه به این که از نظر تکنیکال از صفر بازی رو ساخته بودن منطقی بود. ولی اسکوئر برای دنباله‌های بازی‌ها هم زیاد خرج کرده و طبق اخباری که هست خیلی از خرجا به خاطر طولانی شدن الکی زمان ساخت بازیاش (توی DX:MD) و تصمیمای اشتباهی بوده که بعداً برگشتن خطشون زدن. به صورت کلی اسکوئر واقعاً شرکت بی صاحبیه و امیدوارم آی‌پی‌های Eidos خدابیامرز از زیر چنگالش یه روز بیان بیرون.:D Thief, DX به خصوص.
 
  • Like
Reactions: KingAmir

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری چند ساله که واسه یه بازی AAA کاملا عادیه. حتی Tomb Raider 2013 نسل هفتمی هم حدود ۱۰۰ میلیون بودجه براش در نظر گرفته شده بود. نمی‌دونم چرا الکی بودجه‌ این ‌نسخه‌ رو بولد کردن اگه بخاد حداقل در حد نسخه‌های قبلیش هم ظاهر شه باید بودجه‌ای برابر با اونا داشته باشه.
100 میلیون واسه نسخه اولی که باید موتور و سیستم های گیم پلی و انیمیشن و ... درست می کردن شاید عادی بود، ولی واسه نسخه های بعدی که همه زیر ساخت ها رو دارن عادی نیست به نظرم. مخصوصا اینکه خیلی کیفیت خفنی هم ارائه نمی دن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر