هزینه ساخت و تبلیغات «Shadow of the Tomb Raider» حدود 130 میلیون دلار است

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
هزینه ساخت بازی‌ها به سرعت در حال افزایش است و این می‌تواند دلیلی بر این باشد که برخی ناشرها سعی دارند با روش‌های مختلف بازی خود را در واقع با قیمتی بیشتر از 60 دلار بفروشند.

ae2rgzjurhz64cam9suu.jpg


مدیر استودیو «Eidos Montreal» اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هزینه ساخت «Shadow of the Tomb Raider» چیزی بین 75 تا 100 میلیون دلار است و ساخت سایر عناوین AAA تک نفره نیز هزینه‌ای در همین حدود دارد. البته این فقط مربوط به ساخت بازی بوده و بازاریابی و تبلیغات نیز حدود 35 میلیون دلار هزینه در پی دارد. بنا به گفته سایت «Kotaku» گرچه مبلغ 135 میلیون دلار جهت ساخت یک بازی در نگاه اول بسیار بالا به نظر می‌آید ولی طبق محاسباتی که انجام گرفته، برخی بازی‌های بزرگ، حتی به مبلغ بیشتری جهت ساخته شدن نیاز دارد. با احتساب اینکه یک تیم 450 نفره شروع به طراحی یک بازی نمایند و حقوق 10 هزار دلاری هر کارمند در ماه و مدت زمان متوسط 4 ساله جهت ساخت، هزینه‌ها به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رسید. گرچه مبلغ 10 هزار دلار برای بسیاری از پست‌ها حداقل حقوق بوده و در برخی موارد این مبلغ بسیار بیشتر خواهد بود. قابل ذکر است که هر ناشر از فروش بازی‌های جدید و 60 دلاری، چیزی حدود 30 دلار سود می‌برد که این مورد در مورد فروش دیجیتالی به 42 دلار می‌رسد. البته در مورد Tomb Raider با توجه به اینکه بازی این‌بار به جای سان فرانسیسکو در مونترال کانادا ساخته می‌شود، سازنده از نظر پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. Shadow of the Tomb Raider برای عرضه در سپتامبر امسال بر روی پلتفرمهای PC، Xbox One و PlayStation 4 در نظر گرفته شده است.

Read the whole post here.
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,516
نام
میلاد
یذره بیشتر از ۲ میلیون نسخه بفروشه تو ماه اول به راحتی هزینش رو درآورده.یادم نمیاد نسخه قبل چقدر فروخت ولی یادمه فروشش خیلی فاجعه بود.دیگه تامب رایدر مولتی پلتفروم نتونه ۳-۴ میلیون نسخه رو بفروشه باید جمع کنن کلا آی پی رو :D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
یذره بیشتر از ۲ میلیون نسخه بفروشه تو ماه اول به راحتی هزینش رو درآورده.یادم نمیاد نسخه قبل چقدر فروخت ولی یادمه فروشش خیلی فاجعه بود.دیگه تامب رایدر مولتی پلتفروم نتونه ۳-۴ میلیون نسخه رو بفروشه باید جمع کنن کلا آی پی رو :D
از 60 دلار نزدیک 20-30 دلار می ره تو حساب ناشر. باید حداقل 4-5 میلیون بفروشه که کار سختیه واسه IPـی که نسخه قبلیش Flop کرده و یکی از احمق ترین ناشر های این صنعت پشتشه:D
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,360
از 60 دلار نزدیک 20-30 دلار می ره تو حساب ناشر. باید حداقل 4-5 میلیون بفروشه که کار سختیه واسه IPـی که نسخه قبلیش Flop کرده و یکی از احمق ترین ناشر های این صنعت پشتشه:D
نسخه 2013 فکر کنم حدود 10 میلیون فروخته
نسخه 2015 یا همون rise نمیدونم ولی فکر کنم یک میلیون رو توی یه هفته رد کرده بود(شایدم دارم با ی بازی دیگ اشتباه میگیرم)
درکل فروشش بنظرم ب مرور از 5 6 میلیون بیشتر میشه
 
  • Like
Reactions: ..:ab:..

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
آخرین آمار رسمی که دادن ۲ نسخه روی هم ۱۸ میلیون فروش داشته که نسخه اول حدود ۱۱ میلیون و نسخه دوم ۷ میلیون کی گفته فروش نسخه دوم پایین بوده ؟
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
به نظرم این بیشتر نشون میده چقد اسکوئر شرکت بی‌صاحبیه.:D جدی همچین خرجی برای بازی هیچ‌جای توجیهی نداره. من سر DX:MD هنوز اعصابم خط خطیه که اون همه پول بازی خرج کرده بودن ولی عملاً حس یه Expansion Pack داشت بعد ۵ سال.:D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
به نظرم این بیشتر نشون میده چقد اسکوئر شرکت بی‌صاحبیه.:D جدی همچین خرجی برای بازی هیچ‌جای توجیهی نداره. من سر DX:MD هنوز اعصابم خط خطیه که اون همه پول بازی خرج کرده بودن ولی عملاً حس یه Expansion Pack داشت بعد ۵ سال.:D
حالا تو فکر کن این خودش اکسپنشن یه اکسپنشن دیگه-س:))
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,093
نام
MohammadAli
به نظرم این بیشتر نشون میده چقد اسکوئر شرکت بی‌صاحبیه.:D جدی همچین خرجی برای بازی هیچ‌جای توجیهی نداره. من سر DX:MD هنوز اعصابم خط خطیه که اون همه پول بازی خرج کرده بودن ولی عملاً حس یه Expansion Pack داشت بعد ۵ سال.:D
بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری چند ساله که واسه یه بازی AAA کاملا عادیه. حتی Tomb Raider 2013 نسل هفتمی هم حدود ۱۰۰ میلیون بودجه براش در نظر گرفته شده بود. نمی‌دونم چرا الکی بودجه‌ این ‌نسخه‌ رو بولد کردن اگه بخاد حداقل در حد نسخه‌های قبلیش هم ظاهر شه باید بودجه‌ای برابر با اونا داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری چند ساله که واسه یه بازی AAA کاملا عادیه. حتی Tomb Raider 2013 نسل ششمی هم حدود ۱۰۰ میلیون بودجه براش در نظر گرفته شده بود. نمی‌دونم چرا الکی بودجه‌ این ‌نسخه‌ رو بولد کردن اگه بخاد حداقل در حد نسخه‌های قبلیش هم ظاهر شه باید بودجه‌ای برابر با اونا داشته باشه.
اتفاقا همچين هم عادي نيست. الان با مديريت خوب ميشه كلي بودجه رو كمتر كرد. خيلي ها هم گير دادن به بودجه ١٠٠ ميليوني بازي. بيشتر ضعف تو مديريت يه ناشر رو ميرسونه تا اينكه بهش گفت عاديه. آخرشم ٢٠٠ميليون نسخه كمتر بفروشه در سازنده بدبخت رو تخته ميكنن ميگن تقصير سازنده بود.بودجه هم ربطي به اينكه تو حد نسخه هاي قبل ظاهر بشه نداره اصلا
 

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
اتفاقا همچين هم عادي نيست. الان با مديريت خوب ميشه كلي بودجه رو كمتر كرد. خيلي ها هم گير دادن به بودجه ١٠٠ ميليوني بازي. بيشتر ضعف تو مديريت يه ناشر رو ميرسونه تا اينكه بهش گفت عاديه. آخرشم ٢٠٠ميليون نسخه كمتر بفروشه در سازنده بدبخت رو تخته ميكنن ميگن تقصير سازنده بود.بودجه هم ربطي به اينكه تو حد نسخه هاي قبل ظاهر بشه نداره اصلا
حالا جدا از این‌که ممکنه ضرر بده، توقعات هم خیلی بالا می‌ره ازشون. پول زیادی نباشه کم هم نیست واقعاً.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
به نظرم این بیشتر نشون میده چقد اسکوئر شرکت بی‌صاحبیه.:D جدی همچین خرجی برای بازی هیچ‌جای توجیهی نداره. من سر DX:MD هنوز اعصابم خط خطیه که اون همه پول بازی خرج کرده بودن ولی عملاً حس یه Expansion Pack داشت بعد ۵ سال.:D
استاد توجیح نداره یعنی شما بری احتمالا با خرج پایین درمیاد دیگه ؟ تو این مصاحبه گفته الان هر بازی AAA ساخته بشه بین 80 تا 100 میلیون دلار خرجشه شما اگه بازی AAA سراغ داری غیر از این باشه بگید کلی کارمند و طراحی انمیشن ها و بازسازیش و موشن کیچر ها و صداگذاری اینا همه تو بازی ها هزینه های بالایی داره
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
استاد توجیح نداره یعنی شما بری احتمالا با خرج پایین درمیاد دیگه ؟ تو این مصاحبه گفته الان هر بازی AAA ساخته بشه بین 80 تا 100 میلیون دلار خرجشه شما اگه بازی AAA سراغ داری غیر از این باشه بگید کلی کارمند و طراحی انمیشن ها و بازسازیش و موشن کیچر ها و صداگذاری اینا همه تو بازی ها هزینه های بالایی داره
آره توجیه نداره. بازیای اسکوئر رو‌ با ناشرهای دیگه مقایسه کنی میبینی که چقد بودجه‌ی بازیهاشون بالاست و خروجیشون در مقابل کم.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
آره توجیه نداره. بازیای اسکوئر رو‌ با ناشرهای دیگه مقایسه کنی میبینی که چقد بودجه‌ی بازیهاشون بالاست و خروجیشون در مقابل کم.
به Deus EX کاری ندارم خوشم هم نمیاد همون نسخه اولش یکم رفتم اصلا گیج شدم چی به چیه چند چندیم ! D
ولی نگاه کنی میبینی اتفاقا سری تامب رایدر بعد ریبوت فروشش خیلی خوب بوده برای SQ هر چند خودشون توثعشون از این سری هم زیاده پس براش خرج میکنن متاشم بر خلاف اون جو منفی که اینجا هست هر دو نسخه متای 86 87 متای متوسط و خوبی نیست رو به عالی هست
The last two Tomb Raider games have combined for 18 million sales
ریبوت اولش فقط ۱۱ میلیون نسخه فروخته که عالی حساب میشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hitman68

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر