زیبارویان پدرخوانده: نگاهی به شخصیت های زن خلق شده توسط شینجی میکامی

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
The_Evil_Within_%E4%B8%89%E4%B8%8A%E7%9C%9F%E5%8F%B8Mikami_2.jpg

از شخصیت های ضعیف و ترسو خوشش نمی اید.از شخصیت های زنی که هیچ نقشی در داستان ندارند و صرفا برای پرکردن صفحه نمایش و نشان دادن برجستگی های بدنشان خلق میشود بیزار است.از پرنسس های ضعیف و بی دفاع متنفر است.این جملات تفکر شینجی میکامی در قبال شخصیت های زن است.از شخصیت های زنی خوشش می اید که قوی و با اراده هستند و در داستان نقش موثری ایفا می کنند.

میکامی یکی از معدود بازیسازانی است که به اندازه ی شخصیت های مرد ، شخصیت زن قوی خلق کرده و برای ان ها پرداخت قوی و نقش موثر در داستان در نظر گرفته است.در این مقاله قصد دارم تا تعدادی از بهترین شخصیت های زن خلق شده توسط پدر ژانر ترس را بررسی کنم و هنر میکامی را در پرداخت شخصیت های زن ببینیم.



jill_valentine_resident_evil_hd_remaster_by_marie_jill_maeuschen_d9pdizz.jpg


Jill Valentine

فرنچایز Resident Evil

بی شک یکی از بهترین شخصیت های زن تاریخ هنر هشتم جیل ولنتاین است.شخصیتی که به همراه کریس ردفیلد داستان قدرتمند و زیبای سری رزیدنت اویل با ان ها اغاز شد.او یکی از اعضای مهم گروه استارز بود که به همراه کریس ردفیلد و بری برتون وظیفه ی بررسی اتفاقات وحشتناک شهر راکون و نجات افرادی که قبل از ان ها به محل حادثه رفته بودند را داشتند.

جیل ولنتاین با ظاهری زیبا و هوش و ذکاوت بالا سایر اعضای گروه را در این مسیر همراهی کرد و پا به پای ان ها برای متوقف کردن شرکت امبرلا و نابودی ان گام برداشت.اخرین حضور جیل ولنتاین به عنوان کرکتر اصلی در عنوان رزیدنت اویل :رولیشنز بود که در ان باز هم کرکتر اصلی داستان در کنار کریس ردفیلد بود و بخش بزرگی از بازی را با او همراه بودیم.قطعا طرفداران سری رزیدنت اویل راهنمایی او به کریس ردفیلد برای کشتن البرت وسکر در قسمت پنجم سری را فراموش نخواهند کرد.




resident_evil_4_ada_wong_by_konradm96_d9y5ub5.png


Ada wong

فرنچایز Resident Evil

ایدا ونگ یک ضدقهرمان بی نظیر است.یک شخصیت مرموز و قوی که همواره در داستان سری بازی رزیدنت اویل نقش موثر داشته است.ایدا ونگ در قسمت دوم رزیدنت اویل برای بدست اوردن اطلاعات مهم از شرکت امبرلا راهی راکون سیتی شد تا با خبرنگاری به اسم بن برتولوچی دیدار کند.اما پس از اینکه شرکت امبرلا با پخش ویروس ، شهر راکون سیتی را به هم ریخت او در اثر یک سری اتفاقات با لیون اس کندی همراه شد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ، او در قسمت چهارم سری بازگشت و یک بار دیگر شاهد نقش موثر وی در داستان زیبا و به یاد ماندنی ان عنوان بودیم.اخرین حضور ایدا ونگ قسمت ششم سری بود و علاقه مندان به سری رزیدنت اویل حتما بخش ادا ونگ را که چه از نظر گیم پلی و طراحی مراحل و چه از نظر داستان به شدت از سایر بخش ها قوی تر بود را به یاد دارند.



regina_dino_crisis_1_wallpaper_small.jpg


Regina

فرنچایز Dino Crisis

شاید رجینا به اندازه جیل ولنتاین و ایدا ونگ محبوب نباشد اما بی شک به اندازه ی این دو شخصیت ، پرداخت شخصیت داشته است و همانند ان ها از کرکترهای مهم داستان به حساب می اید.باز هم میکامی برای روایت داستان پیچیده و جذاب بازیش از یک شخصیت زن استفاده کرده است و هیچ ترسی هم از این موضوع نداشته است.

رجینا در این بازی یک وظیفه ی سخت و خطیر دارد و ان دست گیری دکتر کرک است.کسی که ایده ی انرژی سوم (نسل سوم انرژی پس از انرژی سوخت فسیلی و اتمی) را به اجرا میگذارد و باعث اتفاقات و حوادث سری داینوکرایسیس است.هر چند مدت زمان زیادی است که رجینا را ملاقات نکرده ایم اما هیچ وقت او و ماجراجویی های بی نظیرش را در داستان زیبا و به یادماندنی داینوکرایسیس را از یاد نخواهیم برد.




wallpaperflare.com_wallpaper(4).jpg


Juli Kidman

فرنچایز The Evil Within

جولی کیدمن را میتوان بهترین شخصیت مجموعه ی اویل ویتین دانست.شخصیتی که به سوالات ما پیرامون داستان قدرتمند اویل ویتین در دو نسخه The Assignment و The Consequence پاسخ داد و در قسمت دوم بازی همراه سباستین در داستان رستگاری این شخصیت خواهد بود.میکامی قبل از انتشارعنوان اویل ویتین قول داده بود که شخصیت زن داستان ( جولی کیدمن) یک شخصیت کلیدی در داستان بازی است و ما شاهد یک شخصیت زن قوی و مهم در داستان اویل ویتین خواهیم بود.

جولی کیدمن شخصیت اصلی دو بسته الحاقی The Assignment و The Consequence نشان داد که میکامی یک بار دیگربر اهمیت و پافشاری برای خلق یک شخصیت زن مهم ، قوی و بازی کردن در نقش ان و پاسخ دادن به سوالات داستان ، بر تفکر زیبایش در قبال شخصیت های زن پایبند است.





*تفکر میکامی در قبال شخصیت های زن ستودنی است.امیدواریم بازیسازان جوان برای خلق شخصیت های زن از تفکر میکامی الهام بگیرند و راه وی را در پیش بگیرند.*

 
آخرین ویرایش:

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
از شخصیت های ضعیف و ترسو خوشش نمی اید.از شخصیت های زنی که هیچ نقشی در داستان ندارند و صرفا برای پرکردن صفحه نمایش و نشان دادن برجستگی های بدنیشان خلق میشود بیزار است.از پرنسس های ضعیف و بی دفاع متنفر است.این جملات تفکر شینجی میکامی در قبال شخصیت های زن است.از شخصیت های زنی خوشش می اید که قوی و با اراده هستند و در داستان نقش موثری ایفا می کنند.
ایول به استاد میکامی
طراحی چهره شخصیتهای مونث هم گویای همین نکته هستن همچنین در کنار طراحی زیبای فیزیک اونها یک Pack کامل رو فراهم کرده
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
مگه اشلی تو RE4پرنسس ضعیف و بی دفاع نبود؟ :Thinking:
خب بحرحال نیاز بود که اشلی ضعیف باشه.البته بگم اشلی ترسو نبود من یادمه چندتا از مراحلو باید با اشلی میرفتیم.اگه اشلی سوپرهیرو بود مثل جیل خب اینجوری توسط شخصیت اصلی بازی حمایت نمیشد و اینکه بازی خیلی آسون میشد.نصف سختیه بازی سره حمایت از اشلی بود.
بهزاد جان بازم ممنون از مقاله زیبات.خیلی وقت بود مقاله ننوشته بودی
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
ممنون بابت مقاله
جیل و ایدا از بهترین شخصیت های زن برا من هستند :x عاشق جفتشونم اوج کار جیل RE3 به یادموندنی هست با موهای کوتاه و تیپ معروفش و بهترین حضور ایدا هم به نظر من RE4 هست با اون لباس خفنش :D
 

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
530
نام
مسعود
جای clear redfield خالیه اینجا .واسه من که کد ورونیکا و رزیدنت 2 رو خیلی دوست داشتم کلیر یک شخصیت به یاد موندنی هست.
اصلا معصومیتش منو کشته.
ممنون بهزاد از مقاله مثل همیشه عالی بود و ممنون از وقتی که واسه این مقاله گذاشتی.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
توی این مقاله از همه بیشتر Regina رو دوست دارم...به دلایلی :D
این Capcom باید Dino Crisis رو برگردونه :(( ریبوت هم نخواستیم، همون دو نسخه‌ی اول رو مثل این REهای کلاسیک ریمیک یا ریمستر کنه <:-P
در کل امیدوارم همه‌ی شخصیت‌ها رو دوباره در آینده ببینیم...البته با Juli Kidman که حتما توی TEW2 بیشتر آشنا میشیم و امیدوارم توی نسخه دوم یکمی بیشتر به شخصیتش پرداخته بشه...
مرسی بهزاد :-bd
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
مرسي از مقاله خوبت فقط اين جولي كيدمن رو بيخودي هايپ كردي ! يعني از نظر من مذخرفترين شخصيت پردازي ممكن واسه بازي ايول ويتين و به خصوص اين يارو جولي كيدمن بود ! اول بازي گم و گور ميشه و بعد ٥ ساعت سباستين رو ميبينه يه ديالوگ رد و بدل نمي كنن كجا بودي چرا رفتي من كي بودم تو كي بودي چي شد ؟ يادش ميفتم حالت تهوع ميگيرم :دي
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
ممنون بهزاد عزیز.
به نظر من بهترینش همین
Ada wong بوده.
واقعا شخصیت پردازی فوق العاده ای داره و حتی جز بهترین شخصیت های زنی هست که در بازی های ویدئویی ساخته شده.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
ممنون بهزاد جان مقالت مثل همیشه عالیه

شخصیتهای سری بازی های اویل فوق العاده هستن البته منم از ایدا وانگ بیشتر از بقیه خوشم میاد سوای ظاهر جذابش کاراکتر به شدت مرموزی هست.کلا یه بالانسی بین شخصیتهای اویل (هم زن هم مرد) برقرار هست و این نشون دهنده توانمندی تیم اویل و البته کارگردان بزرگی مثل میکامیه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر