نقد و بررسی Sands of Destruction

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
4657a.jpg
[/FONT]​
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
اگر از طرفداران قدیمی و Hardcore سبک JRPG باشید حتماً نام عناوینی همچون Xenogears و Grandia را شنیده اید . جالب است بدانید کسانی که بر روی این دو عنوان در گذشته کار کرده اند همان اشخاصی هستند که در ساخت عنوان جدید imageepoch یعنی Sands of Destuction نقش داشته اند، پس باید منتظر یک عنوان خوب در سبک JRPG بر روی DS باشیم. داستان بازی در باره پسری به نام کایری (Kyrie) است که قدرت تخریب کردن دنیا را در اختیار دارد اما نمی داند که چگونه باید از آن استفاده کند. در این میان بازیباز در نقش کایری میان نبردی بین نیروهای غیرانسانی و شکارچی و انسان های فوق پیشرفته که تحت عنوان World Annihilation Front در بازی حضور دارند گرفتار می شود. این دو جناح عقیده دارند که با به دست آوردن قدرت کایری و ایجاد آخرالزمان می توانند آینده ای بهتر را برای دنیا و خودشان رقم بزنند.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]داستان بازی از شروع مناسبی برخوردار است و سعی شده کمتر از موارد کلیشه ای در آن استفاده شود اما مشکل اساسی بازی مربوط به پیاده سازی داستانی وگیم پلی بازی می شودکه روند بسیار کندی را دنبال می کند. داستان بازی در ابتدا خوب شروع می شود اما بعد از این شروع خوب تا اواسط بازی روندی خسته کننده را دنبال می کند. همین مشکل در مورد گیم پلی بازی نیز صدق می کند.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]درست از ابتدای بازی تا اواسط آن و زمانی که بازیباز تازه به قدرت های اساسی و تاثیرگذار خود دست پیدا می کند نحوه پردازش بازی بسیار کند پی گرفته می شود. در کنار این مسئله نبود بخش آموزشی مناسب برای بازی باعث می شود که CP های بدست آمده بعد از هر نبرد به درستی توسط بازیباز استفاده نشود و تا اواسط بازی بازیباز تمامی CP های خود را برای یادگیری سیستم و مکانیزم ارتقا دادن شخصیت خود هدر دهد. مکانیزم نبردهای SoD از اصول کلاسیک این سبک پیروی می کند اما علاوه بر آن از یک سری نکات جالب دیگر نیز استفاده کرده. در هر نوبت که به بازیباز می رسد یک نوار به نام Battle Point برای شخصیت ها مشخص می شود. زمانی که بازیباز از میان ضربات مختلفی که در چند دسته تقسیم بندی شده اند یکی را اجرا می کند بسته به نوع ضربه از این BPکه کاسته می شود و ضربه اجرا می شود یکی از این انواع که صدمه زیادی به حریف وارد می کند حمله مرگ باز است که در اصل جزو ضربات مخصوص به حساب می آید. زمانی که این حمله را اجرا می کنید یک سری کلید در بالای صحفه نمایان می شوند که بازیباز باید آن ها را فشار دهد تا بتواند به صورت کامل حمله خود را بر روی دشمنش پیاده کند.
[/FONT]

4657b.jpg
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
در زمینه گرافیکی SoD به دو بخش کلی تقسیم می شود. محیط ها که به صورت 3D پردازش می شوند و شخصیت ها که به صورت 2D در بازی دیده می شوند. در زمینه محیط ها بازی آن چنانکه باید و شاید خوب عمل نکرده و شاهد این هستیم که کیفیت بافت ها بسیار پایین است همچنین برای بعضی اجسام اصلاً حجمی تعریف نشده و تنها از بافت برای شکل دهی به آن استفاده شده که در زمانی که دوربین می چرخد ظاهری بسیار بد به خود می گیرند. در کنار این مسئله طراحی شخصیت ها و دشمن ها که به صورت دو بعدی صورت گرفته زیبا وخوب انجام شده و انیمیشن های عالی ای نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در این بین نمی توان از موسیقی زیبای بازی نیز چشم پوشی کرد که توسط شخصی همچون یوسونوری میتسود (آهنگ ساز Chrono Trigger و Xenogears) ساخته شده اند. البته لازم به ذکر است که SoD یکی از معدود عناوین DS است که از صداگذاری برای دیالوگ ها بهره می برد. در هر صورت SoD را می توان یک عنوان خوب در سبک JRPG به حساب آورد که با سیستم مبارزه خوب و کلاسیک خود و داستانی جذاب وگیرا توانسته تا نظر مخاطبان این سبک را به خود جلب کند.[/FONT]
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر