نقد بازی Prince of Persia 3 the Two Thrones

amigames

کاربر سایت
Sep 27, 2005
8
نام بازی:Prince of Persia 3 The Two Thrones
سبک:Action/Adventure
تاریخ پخش:2005
شرکت سازنده:UBISOFT
نویسنده:amigames

amigames%20pop3%20bar.bmp


نسخه جدید از سری نسخه های زیبای بازی شاهزاده ایرانی که می توان را مخلوطی از دو داستان نسخه های قبلی یعنی Warrior within و Sands of Time دانست(سه نسخه مربوط به داستان قدرت زمان هستند) که در این نسخه تقریبا تمام شخصیت های مهم دو نسخه قبل را مشاهده می کنید.

معرفی شخصیت ها:

amigames%20prince%20of%20persia%203%20characters.bmp


شاهزاده(Prince):
شاهزاده ایران که در جریان تصرف ساعت و چاقوی زمان به همراه پدرش سرنوشتش تغییر کرد.او توسط وزیر بخاطر جاقوی زمان تحت تعقیب بود اما به کمک فرح وزیر را نابود کرد.اما وی با آزاد نمودن قدرت زمان به حیله وزیر باعث شده بود که داهاکا غول زمان(نگهابان فنا ناپذیر زمان) به دنبال او بیفتد و برای او نابودی او اقدام کند.سرانجام شاهزاده داهاکا را نیر به کمک کایلینا ملکه زمان نابود می کند و به شهر خود بابل باز می گردد.
شخصیت شاهزاده:فردی که مورد آزمایش سرنوشت قرار گرفت و در طی این آزمایش شخصیت خود را تکمیل نمود و چیز هایی مثل قربانی کردن افتخار و و فداکاری را آموخت
هدف شاهزاده:نجات خود و شهر و مردمش از دست شیاطین.

نفس شیطانی شاهزاده(DarkPrince):
نقس تاریک زمان که به وسیله قدرت ماسه های زمان رشد یافت و خود را در درون روح شاهزاده جای داد و هر لحظه قوی تر می شد اما سر انجام شاهزاده با آن به مبارزه پرداخت ...
شخصیت نفس تاریک شاهزاده:زیرک و مرموز
هدف نفس تاریک شاهزاده:گرفتن قدرت شاهزاده و شهر بابل.

کایلینا(Kaileena):
ملکه زمان که در جزره زمان سکونت داشت و به همراه شاهزاده به شهر بابل آمد تا سرنوشت خود را مانند شاهزاده تغییر دهد.او سر انجام تسوط وزیر کشته شد اما در انتها متوجه شد که قدرت زمان در روح او گنجایش دارد و در قالب جسم نمی توانسته از همه قدرت زمان استفاده کند و حال قدرتش کامل شده است.او در طول داستان به عنوان شرح دهنده داستان نیز می باشد.

فرح(Farah):
فرح که خود نیز یک شاهزاده بود توسط شاهزاده در نسخه اول نجات داده شد اما به علت برگردانده شدن زمان توسط شاهزاده خود فرح هیچ چیزی از این موضوع به یاد ندارد و تنها ملاقات خود را در انتهای نسخه اول با شاهزاده به یاد دارد.
حال 7 سال از آن ماجرا می گذرد و فرح به ایران آمده تا به شاهزاده کمک کند و در او را در مبارزه با شیاطین یاری کند.
شخصیت فرح:قدرت مند و سریع.شخصیت او نسبت به نسخه اول بسیار تغییر کرده است.
هدف فرح:او قصد انتقام گرفتن از شیاطین را دارد که او را به این جا کشانده اند اما نفس او فرح را وادار می کند تا ابتدا به کمک مردم و شاهزاده برود.

پیرمرد پیش گو(The old man):
فردی که از شاهزاده را از کودکی می شناخت و او را همانند فرزندش دوست داشت و تمام مدت نگران شاهزاده بود و در ابتدای نسخه دوم هم به او از سرنوشتش هشدار داد ولی در نسخه سوم به کمک وی آمد تا سرنوشت شاهزاده را عوض کند.(شاید سرنوشت شاهزاده تا حدودی در نسخه دوم عوض شده بود اما هنوز نتوانسته بود به سرنوشتی که در ذهنش بود برسد)

سربازان دشمن شاهزاده در این نسخه:
Sand Guard

Sand Archer

Sand Hound

Reptus

Chameleon

Enchantress

Illusion

Klompa

و ...

داستان بازی:
شاهزاده به همراه کایلینا ملکه زمان به شهر بابل وطن خود باز می گردد.شاهزاده سرنوشت خود را تغییر داد و موفق شد تا داهاکا را نابود کند.عده ای بر این باور بودند که شاهزاده مدال زمان را از دست داده و تنها و بدون ملکه زمان به شهر خود بازگشته است.اما این چنین نبود.شاهزاده با استفاده از نقاب خشم(Mask of wrath) به کمک کایلینا رفت و با شکست دادن داهاکا به وسیله شمشیر آبی به شهر خود بازگشت.
او در داخل مدال حرف هایی را که از پیرمرد غیب گو شنیده است را به یاد می آورد و تصویر آن را می بیند و روز های پر از رنج و خاطره را به یاد می آورد و برای رهایی از آن ها مدال را به اعماق اقیانوس پرتاب می کند.
آن ها به شهر می رسند و شهر را در آتش و خون می بینند.ناگهان کشتی توسط آتش ویران می شود و شاهزاده و کایلینا به درون آب پرتاب می شوند.آن دو خود را به چزیره می رسانند.اما کایلینا اسیر دست شیاطینی که شهر را تصرف کرده بودند می شود.شاهزاده برای نجات کایلینا دست به کار می شود.اما زمانی می رسد که شیاطین قصد کشتن کایلینا را دارند.اما سر دسته آن ها فردی بود که همه این مشکلات را برای شاهزاده فراهم کرده بود.یعنی وزیر(در نسخه اول بازی).شاهزاده توسط محافطان وزیر توسط یک زنجیر متوقف می شود.وزیر چاقوی زمان را در می آورد و کایلینا را می کشد.با آزاد شدن روح کایلینا قدرت زمان ناگهان شروع به کار می کند و همه موجودات افراد را نابود می کند و وزیر به وسیله جادو به هدف اصلی خود یعنی قدرت زیاد می رسد.شاهزاده هم چاقو زمان را بر می دارد و از آن جا خارج می شود.حال برای شاهزاده دیگر هیچ چیز نمانده است.شهر در آتش است و کایلینا هم کشته شده و شاهزاده خود را تنها در میان شیاطینی که خود او با اشتاه خودش به وجود آورده است می بیند و ناراحت و پشیمان از آنکه چرا در آن روز به حرف وزیر گوش کرد و قدرت زمان را آزاد نمود به دنبال انتقام می رود و تصمیم می گیرد که وزیر را نابود کند و شهر و مردم خود را نجات بدهد.اما در این راه او اسیر نفس شیطانی خودش می شود.تمام اوقات نفس شیطانی او شاهزاده را وسوسه به ترک سرزمین و هم پیمان شدن با دشمن می کند.اما شاهزاده گوش فرا نمی دهد و تسلیم نمی شود و به کمک فرح مردم شهر را نجات می دهد.سر انجام نیز او به کمک مردم و پیرمرد پیش گو که او را از کودکی می شناخت وزیر را نابود می کند و قدرت کایلینا را به او بر می گرداند و کایلینا هم او را از طلسمی که نفس شیطانی او برای تصرف وجود شاهزاده به کار برده بود نجات می دهد و در انتها هم شاهزاده با انجام نبرد با نفس شیطانی خویش سرنوشت خود را عوض می کند و خودش و شهر بابل را برای همیشه از دست شیاطین زمان نجات می دهد.

گرافیک بازی:
موتور گرافیکی بازی تا حدودی بر گرفته از نسخه دوم است که از قدرت های گرافیک نسخه یک نیز در آن استفاده شده است.مناظر طبیعی بسیار زیبا طراحی شده اند و مناسب با داستان کلی بازی می باشند.همچنین بر روی سایه های اجسام و ... نیز در بازی بسیار توجه شده است که این توجه را در CPU های 64 bit به خوبی مشاهده می کنید.
فیلم های کوتاه و Demo های بازی هم تا حدودی شبیه به نسخه ودم می باشد و بسیار زیبا و طبیعی هستند که این قدرت گرافیکی در demo آخر بازی به خوبی نشان داده شده است.

صدا گذاری:
موسیقی بازی با محیط و زمان بازی هم خوانی بی نظری دارد و بازیکن را به خود جلب می کند.موسیقی به هنگام نبرد ها و موسیقی Demo ها و ...
صدای شخصیت ها هم بیشتر همان صدا های قبلی می باشد و از صداهایی که در هر دو نسخه قبلی بود نیز استفاده شده است.صدا ها هم برای شخصیت ها مناسب است.به طور مثال صدای Kaileena در این نسخه که همان صدای Athena در بازی God of War می باشد.

امکانات بازی:
امکانات شاهزاده نسبت به قبل زیاد تر شده است.
او در یک دست خود چاقوی زمان و در دست دیگر شمشیر در دست دارد.
لباس او نیز با نسخه های قبل تفاوت کرده است که در ابتدای بازی مشاهده می کنید.
شاهزاده قدرت های قبلی خود مانند کنترل زمان و ... را دارد.
هم اکنون شاهزاده امکان بالا رفتن و پایین آمدن از دیوارهای به هم چسبیده و به با فاصله کم را با کمک دست ها و پاهایش دارد.(در نسخه های قبل به کمک پریدن این کار ممکن بود)
قدرت دیگر شاهزاده که از آن خیلی استفاده می شود Speed kill می باشد که دشمن را با سرعت نابود می کند که در بازی بسیار استفاده می شود(همانند عولی که شاهزاده باید با آن مبارزه کند)
شاهزاده برای بالا رفتن از دیوار و ... امکان استفاده از وسایلی مانند شمشیر را نیز دارد و می تواند به وسیله شمشیر به مکان هایی سخت بر روی دیوار برود.
همچنین تکنیک های او نیز اضافه شده است.به طور مثال یار شما می تواند در یک لحظه هنگامی که از روی دیوار می پرد بر روی حریف فن اجرا کند و او را نابود کند.
همچنین قدرت Dark Prince هم در این نسخه قابل توجه است که با استفاده از زنجیر می تواند بر روی دیوار ها راه برود و ...(همان زنجیری که شاهزاده به وسیله آن در هنگام نجات دادن کایلینا متوقف شد و با طلسمی شیطانی همانند عضوی از بدن او شد تا آن که روح کایلینا آن زنجیر را از بدن شاهزاده جدا نمود)
یکی دیگر از امکانات جدید بازی استفاده از درشکه می باشد که شاهزاده در طول بازی از آن استفاده می کند.شما می توانید با وسیله درشکه مسافت های طولانی پر از دشمن را طی کنید و درشکه های دشمن را نابود کنید و ...


امکانات داخل بازی هم نظیر دیدن فیلم های کوتاه بازی و ... با پایان بازی آزاد می شود.
همچنین در طی بازی می توانید برای آزاد شدن جوایز به دنبال Sand Credit و Life Upgrade بروید.

در کل این نسخه یکی از بهترین نسخه های بازی شاهزاده ایرانی محصول شرکت UbiSoft می باشد که انجام آن و تجربه کردن آن را به همه بازی دوستان پیشنهاد می کنم.
 

B H Z

کاربر سایت
Sep 27, 2005
3,980
نام
Behzad
سلام :
ایول خوشم عزیز عالی بید جیگررررر
واقعا در مورد این بازی نمیشه حرف زد بازی بسیار عالی وتوپیست که حرف نداشته بید
 

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
من فکر میکنم نقدت بی طرفانه نیست....نمیدونم اما فقط و فقط در این نقد از بازی تعریف و تمجید شده و اصلا نکات منفی و ضعف های بازی گفته نشده....به نظر من در یک نقد باید علاوه بر گفتن نکات مثبت و ویژگی های خوب بازی به نکات منفی و ضعف های بازی هم اشاره کرد......فقط خواهش نگید که این بازی اصلا نقطه ی ضعفی نداره....
 

Comman

کاربر سایت
Nov 19, 2005
245
نام
علی پاشایی
یک نظر کلی در مورد بازی میشه داد.!

برای طرفداران پرنس اوج تحقق انتظارات و برای بازیکنان دیگه یک اکشن ادونچرکاملا معمولی!

من به شخصه به عنوان یک سینه چاک پرنس از بازی کردن این نسخه کاملا لذت بردم!
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,008
نام
خلیل
سلام

من این نقد شما یه اشکال خیلی خیلی بزرگ داره که حال منو اساسی گرفت

شما نباید داستان بازی رو تا آخر تعریف میکرید حتی سکانس آخر بازی رو تعریف کردید

من فقط توی عمرا یه نقد خودم که امده بود داستان بازی رو کلا از اول تا آخر تعریف کرده و همیچ چیزی از بازی تعریف نکرده بود و سکانس به سکانس بازی رو تعریف کرده بود
دلم از بازی زد اصلا به نظر من نباید از داستان بازی چیز زیادی نشت که تابلو نشه

بعد اینکه از نقد خیلی ممنون ولی بازم خیلی خیلی کار داره تایه نقد خوب از آب در بیاد
 

amigames

کاربر سایت
Sep 27, 2005
8
دوست عزیز farzadlion:

1.نگفتن نقات ضعف بازی دلیل برای نداشتن نقات ضعف نیست.
2.گفتن نقات ضعف بازی باعث هدر رفتن و به زیر سوال رفتن زحمات شرکت سازنده می شود
3.بیشتر بازیکن ها به راحتی نقات ضعف بازی را تشخیص می دهند و :
آن چه عیان است........... چه حاجت به بیان است !

متشکرم از نظرات شما ;)
 

amigames

کاربر سایت
Sep 27, 2005
8
نوشته شده توسط Police _ 110:
سلام

من این نقد شما یه اشکال خیلی خیلی بزرگ داره که حال منو اساسی گرفت

شما نباید داستان بازی رو تا آخر تعریف میکرید حتی سکانس آخر بازی رو تعریف کردید

من فقط توی عمرا یه نقد خودم که امده بود داستان بازی رو کلا از اول تا آخر تعریف کرده و همیچ چیزی از بازی تعریف نکرده بود و سکانس به سکانس بازی رو تعریف کرده بود
دلم از بازی زد اصلا به نظر من نباید از داستان بازی چیز زیادی نشت که تابلو نشه

بعد اینکه از نقد خیلی ممنون ولی بازم خیلی خیلی کار داره تایه نقد خوب از آب در بیاد

متشکرم از نظرت و راهنمایی که کردی.
من داستان بازی را به در خواست چند نفر از دوستانم نوشتم...
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
دوست عزیز،راجه به اون چنتا چیزی که اون بالا نوشتین:2.خوب اون موقع نمیشه اسمشو گذاشت نقد.باید بگیم تعریف از بازیه فلان....نقد یعنی همه چیزشو تحلیل کردن نه اینکه دلمون واسه شرکت سازنده بسوزه.3.خوب یه دفه اصلا چه نیازی به نقد هستش؟نقاط قوتم همه میبینن دیگه.پس همه برن بازیو بگیرن بازی کنن صعف و قوتشم ببینن دیگه چرا نقد؟
در ضمن شاید اینجا جاش نباشه ولی میخواستم بگم که بچه ها چرا تو صفحه اول همکاری نمیکنن؟چه خبر چه نقد چه پیشنما و این حرفا؟
 

amigames

کاربر سایت
Sep 27, 2005
8
از لحاظ نقاط ضعف اگه بخواهیم بگیم این بازی نقاظ ضعف کمی نداره ...
به عنوان مثال چهره بازیکنان نسبت به چهره نسخه 2 خیلی عوض شده اما از لحاظ زمانی در داستان 1 ساعت نمیشه که میگذره :D

ولی در کل گفتم این بازی تازه اومده و از الان اگه بخواهیم نقاط ضعف بازی رو بگیم بازیکن از بازی زده میشه :cheesygri

در ضمن باز هم متشکر از نظرات و استقبال گرم شما:D

و اینکه اگه شما بخواهید چیزی را معرفی کنید ابتدا به نقاط منفی آن اشاره می کنید؟!
 
آخرین ویرایش:

amigames

کاربر سایت
Sep 27, 2005
8
ولی در کل بهتره بحث نکنیم چون دوست ندارم تو اولین پست هام بحث باشه و من زیاد از بحث کردن خوشم نمیاد و دوست ندارم تاپیک های سایت و یا حداقل تاپیک های خودم با بحث بیش از حد پر بشه...
:) :)
 

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
سلام
نقد زياد خوبي نبود(تعجب نکنيد من هنوز پرنس باز هستم و رو پرنس حساسيت دارم )
اولا همش خوبي هاش بود
ثانيا بهتر بود همه ي داستان رو نمي گفتي هيچ جاي جهان اين جوري نقد نمي کنند!!!
و در ضمن اگه آخرش مي نوشتي که اين بازي براي طرفداران بازي يک شاهکار و براي بقيه ي بازي کنندگان خوب هست بهتر بود!!!(منظورم رو که گرفتيد);)
 

linkin_park

کاربر سایت
Nov 5, 2005
69
بابا شما چقد مو رو از ماست میکشید ؟
این نقد های داش امی ما تو بیشتر سایتا ازش کپ میزنن به اسم خودشون میزارن ...
در ضمن ایشون سرور ما هستن ...هیچ فروم ایرانیی نیست که ایشون توش عضو نباشن
biggrin.gif
 

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
بابا شما چقد مو رو از ماست میکشید ؟
این نقد های داش امی ما تو بیشتر سایتا ازش کپ میزنن به اسم خودشون میزارن ...
در ضمن ایشون سرور ما هستن ...هیچ فروم ایرانیی نیست که ایشون توش عضو نباشن
دليل نمي شه علي جون
آدم بايد انتقاد پذير باشه
وگرنه منم همه جا عضوم اما ____ بيش نيستم;)
 

Kain

کاربر سایت
Sep 25, 2005
1,113
نام
مصطفی
سلام .
من نظرم رو قبلا تو یه تاپیک دیگه گفتم اما مثل اینکه اشتباه بوده جاش . به همین خاطر اینجا هم مینویسم .
منم بالاخره این شماره از بازی پرنس رو تموم کردم و حالا میخوام نظرم رو بگم .
این شماره جدید از خیلی از جهات مثل شماره های قبل بود و چیز جدیدی نداشت .
بعضی نکات اضافه شده به بازی به نظر من خیلی مزخرف بودن و بعضی ها هم نسبتا خوب بودن .
ایده بازی کردن با پرنس تاریکی و قسمتهایی که باید با این شخصیت میرفتیم یک فاجعه بود !!
فقط مثل این لات های چاله میدون باید زنجیر فر بدی و هی جک و جونور بکشی !
قسمتهای ارابه رانی هم فوق العاده بی ربط و مسخره و اعصاب خورد کن بود . یه چیز اضافی و بی ربط .
این ایده هم که برای کشتن غولهای بازی باید صبر کنی تا یه لحظه خاص بهت علامت بده و یه بار کلیک کنی یکی از بدترین چیزایی بود که من تاحالا تو تاریخ بازی های کامپیوتری باهاش برخورد داشتم .
( البته کنسول بازا با این سبک بی خود که تو یه زمان خاص دکمه بزن زیاد آشنایی دارن ! )
فقط به نظر من تنها نکته مثبت بازی همون کل کل و تیکه انداختن های پرنس و فرح و همچنین پرنس با اون یارو وجدان شیر فرهاد بود !!!!
همین .
من از همون اول از بازی زیاد خوشم نیومد . تنها دلیلی هم که تمومش کردم این بود که با یکی از بچه ها که خیلی تو بازی پرنس ادعاش میشد پوز زنون داشتیم که در نهایت پوزه اون مالیده شد به در دیفال !!
من بازی رو یک روزه تموم کردم ولی اون هنوز بعد از 5 روز موفق نشده بازی رو تموم بکنه !
خوب اینم نظر من بود راجع به این بازی .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر