نظر سازندگان Mass Effect در مورد عنوان جدید سری.

Grey Warden

Dragon Age Scholar
ناظم انجمن
Sep 13, 2006
6,142
نام
مجتبی

به نظر می رسد نظر سازندگان سری Mass Effect در مورد عنوان بعدی از این نام بسیار مثبت بوده به طوری که تهیه کننده اجرایی بازی Casey Hudson در توییتر اعلام کرد: "بازی بعدی از این سری بسیار بزرگ,سرگرم کننده,جاه طلبانه و مس افکتی است."دستیار طراح بازی Aidan Scanlan نیز این گونه احساسات خود را ابراز کرد: "به تازگی نمایش اولیه بازی را دیدم,خوب شد شما آنجا نبودید زیرا مطمئنا ذوق مرگ می شدید!"
Jessica Merizan نیز گفت: "نمایش کاملا خیره کننده ای از تیم سازنده مس افکت دیدم,واقعا گروه با استعداد و پر ذوقی هستند و به شخصه برای نمایشهای بیشتر نمیتوانم صبر کنم!"
در ماه جولای نیز Ken Thain از تیم سازنده پیشرفت بازی را بسیار خوب و امیدوارنه توصیف کرده و گفته بود فنهای بازی در مورد داستان بازی بسیار هیجان زده خواهند شد.
با همه اینها تا نمایش عمومی بازی زمان زیادی مانده است و Yanick Roy از سوی BioWare Montreal اعلام کرده که "متاسفانه تا زمان عمومی شدن همه چیز هنوز مانده است."
Bioware در ماه سپتامبر سال گذشته عنوان جدیدی از سری Mass Effect را معرفی نمود و گفته شد که داستان پیرامون شخصیت اصلی سه گانه Commander Shepard نخواهد بود زیرا داستان وی در سه گانه اصلی بسته شده است.همچنین این بازی همانند عنوان دیگر Bioware یعنی Dragon Age Inquisition از انجین Frostbite 3 استفاده می کند.

منبع
 

Naruto

کاربر سایت
Dec 5, 2009
3,383
نام
داود
از چه لحاظ سطحی بود؟؟؟؟:-/

سطحی از نظر اینکه المان های نقش آفرینی ـش کمرنگ تر از دو نسخه قبلی بود! شاید هم بهتر باشه بگیم که انقدر نسخه دوم عالی طراحی شده بود که نسخه سوم نتونست به اون حد برسه.

- - -ویرایش - - -


پ.ن: DLC به نظر من چیز زیادی رو درست نکرد! فقط محض بسته شدن دهن منتقدا دادنش بیرون.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
ناظم انجمن
Sep 13, 2006
6,142
نام
مجتبی
سطحی از نظر اینکه المان های نقش آفرینی ـش کمرنگ تر از دو نسخه قبلی بود! شاید هم بهتر باشه بگیم که انقدر نسخه دوم عالی طراحی شده بود که نسخه سوم نتونست به اون حد برسه.
پ.ن: DLC به نظر من چیز زیادی رو درست نکرد! فقط محض بسته شدن دهن منتقدا دادنش بیرون.

نقش آفرینیش از نسخه اول کمتر قبول ولی فرق زیادی با نسخه دوم نداشت,حتی از بعضی لحاظ بهتر شده بود نه این که سطحی تر شده باشه!!!
در مورد تاثیر نداشتن انتخابها هم درست ولی توضیحات پایانی DLC خیلی چیزها رو روشنتر می کرد و تا حدودی پایان بندی قابل قبول شده بود!!!!
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
629
نام
Babak
هرچی به نسخه دوم نزدیکترش کنن بهتر میشه و اگه راه نسخه سوم رو ادامه بدن هیچی دیگه ازش نمیمونه جز داستانش
 

Sanbox

کاربر سایت
Oct 28, 2009
132
نام
ساسان
فیدبک‌های منفی نسبت به نسخه سوم رو درک نمی‌کنم. به نظرم که بهترین نسخه سری بود.
بعضی‌ها انگار انتظار دارن شپرد به سبک رامبو اسلحه به دست بگیره و ریپرها رو به خاک سیاه بشونه. معلومه که نمیتونست.
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,904
نام
اشکان
من از طرفداری جدی سری mass effect هستم و تنها سه گانه ای هم هست که در این نسل همه نسخه هاشو بازی کردم و همه اچیومنت هاشونم گرفتم چون خیلی بهش علاقه داشتم.
نسخه سوم رو من یه مقدار دیر بازی کردم یعنی وقتی بازی کردم که Extended Cut عرضه شده بود و پایان اونو دیدم ولی هنوز نفهمیدم این همه جو منفی نسبت به پایان این بازی به خاطر چی هست؟ به نظر من پایان این بازی یه پایان معقول و منطقی بود و دوستمون هم در پست بالا اشاره کرده بهش. این بازی یه داستان تاریک رو روایت می کرد که پایان خوش توش یه جورایی بی معنی بود. Reaper ها کهکشان رو داشتن نابود می کردن و اگر قرار بود یا یه سفینه و 20 تا خدمه بشه اینا رو نابود کرد و بعدش توی خیابان های لندن جشن قهرمانی گرفت که می شد فیلم هندی به نظرم. از نظر من پایان بازی منطقی داستان شپرد رو تموم کرد. اینطوری نسخه های بعدی هم که ساخته شه سوال پیش نمیاد که پس شپرد چی شد و کجاست.
نسخه سوم یه مقدار از ماموریت های جانبی بازی کم کرده بودن و بیشتر جریان خطی داشت ولی تصمیمات emotional جالبی توی بازی قرار داده بودن یعنی از نظر کیفیت داستانی به نظر من مشکلی نداشت. در مورد سبک بازی هم باید در نظر بگیرید که این عنوان Action RPG هست یعنی خیلی انتظارات role-playing نباید ازش داشته باشین.
البته از نظر کیفیت من خودم نسخه دوم رو بهترین توی سری می دونم.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,333
نام
Ali
فیدبک‌های منفی نسبت به نسخه سوم رو درک نمی‌کنم. به نظرم که بهترین نسخه سری بود.
بعضی‌ها انگار انتظار دارن شپرد به سبک رامبو اسلحه به دست بگیره و ریپرها رو به خاک سیاه بشونه. معلومه که نمیتونست.

خب خدا رو شکر فکر کردم فقط منم که با پایان بازی مشکلی نداشتم :d من حتی اون Extended Cut رو ندیدم :d

من از طرفداری جدی سری mass effect هستم و تنها سه گانه ای هم هست که در این نسل همه نسخه هاشو بازی کردم و همه اچیومنت هاشونم گرفتم چون خیلی بهش علاقه داشتم.
نسخه سوم رو من یه مقدار دیر بازی کردم یعنی وقتی بازی کردم که Extended Cut عرضه شده بود و پایان اونو دیدم ولی هنوز نفهمیدم این همه جو منفی نسبت به پایان این بازی به خاطر چی هست؟ به نظر من پایان این بازی یه پایان معقول و منطقی بود و دوستمون هم در پست بالا اشاره کرده بهش. این بازی یه داستان تاریک رو روایت می کرد که پایان خوش توش یه جورایی بی معنی بود. Reaper ها کهکشان رو داشتن نابود می کردن و اگر قرار بود یا یه سفینه و 20 تا خدمه بشه اینا رو نابود کرد و بعدش توی خیابان های لندن جشن قهرمانی گرفت که می شد فیلم هندی به نظرم. از نظر من پایان بازی منطقی داستان شپرد رو تموم کرد. اینطوری نسخه های بعدی هم که ساخته شه سوال پیش نمیاد که پس شپرد چی شد و کجاست.
نسخه سوم یه مقدار از ماموریت های جانبی بازی کم کرده بودن و بیشتر جریان خطی داشت ولی تصمیمات emotional جالبی توی بازی قرار داده بودن یعنی از نظر کیفیت داستانی به نظر من مشکلی نداشت. در مورد سبک بازی هم باید در نظر بگیرید که این عنوان Action RPG هست یعنی خیلی انتظارات role-playing نباید ازش داشته باشین.
البته از نظر کیفیت من خودم نسخه دوم رو بهترین توی سری می دونم.

کسانی که ME3 رو تموم نکردن به هیچ عنوان اسپویلر رو باز نکنند (علی منظورم با توئه :D ) :

بخش اعظمی از این اعتراض ها و جو منفی برمیگرده به دروغ های Bioware و Casey Hudson قبل از عرضه ME3. عینا حرفهای Casey Hudson :

Hudson says the goal of the trilogy will be taking the things the player has done in the first two games and then just letting it go. “Let it diverge into wildly different conclusions.”
At this point we’re taking into account so many decisions that you’ve made as a player and reflecting a lot of that stuff. It’s not even in any way like the traditional game endings, where you can say how many endings there are or whether you got ending A, B, or C.
دقیقا همون چیزایی که قول داده بودن اتفاق نمیوفته، اتفاق افتاد.

حالا دروغ های بایوور به کنار، مشکل اصلی پایان بازی این بود که بازیکن رو محدود میکرد. انتخاب های بازیکن برخلاف اون چیزی که بایوور قول داده بود کوچیکترین تاثیری توی پایان بازی نداشتن و همه افرادی که بازی رو انجام دادن (چه اونایی که تا قبل از اون هیچ نسخه ایی از مس افکت رو بازی نکرده بودن و چه اونایی که در کل Trilogy همراه سری بودن) بدون کوچکترین تغییری همین پایان رو دیدن.

از اون بدتر اینکه پایان هیچ چیزی رو توضیح نمیداد (خصوصا پایان اصلی) و صرفا یک پایان بود با 3 رنگ مختلف! آبی، قرمز، سبز، کدوم رنگ رو دوست دارید؟!

نه سرنوشت نورماندی مشخص شد، نه خبری از اون گروه هایی که در طول بازی 20-30 ساعت زحمت کشیدیم تا کنار همدیگه بیاریمشون و علیه ریپرها متحدشون کنیم شد، تمام تصمیمات که در طول سری Mass Effect گرفتیم تبدیل شدن به چندتا عدد مسخره در EMS که اگه خیلی خوش شانس میبودیم باعث میشدن برای یک ثانیه نفس کشیدن شپرد رو ببینیم.

مطمئنا هیچکس توقع پایان شاد رو نداشت (هرچند داشتن Happy Ending به عنوان یه گزینه چیز بد و غیر معقولی نبود) ولی حداقل توقع داشتیم این تصمیماتی که توی سری ME گرفتیم در آخر یه معنایی داشته باشن. چه فرقی میکرد اگه ما ملکه Rachni ها رو توی نسخه یک نمیکشتیم؟! چه فرقی میکرد اگه ما تمام افرادمون رو توی نسخه 2 زنده نگه میداشتیم؟! اینکه Geth یا Quarian ها هر دو زنده بمونند یا یکیشون از بین بره چه تفاوتی توی پایان بازی ایجاد میکرد؟! درمان Genophage چطور؟! همه این تصمیمات فقط قرار بود چندتا عدد به EMS ـمون اضافه کنند تا نهایتا همون پایان همیشگی رو ببینیم به علاوه یک ثانیه نفس کشیدن شپرد ؟!

تازه از اون بدتر اینه که دقیقا برخلاف حرف بایوور بخش داستانی بازی تحت تاثیر مولتی پلیر قرار گرفت! تا قبل از اومدن Extended Cut شما هر کاری هم که توی نسخه 3 انجام میدادی، اگه تمام ماموریت ها رو هم میرفتی، سیوت رو از نسخه 1 و 2 به نسخه 3 منتقل میکردی و اونجا هم تصمیمات درست رو گرفته بودی (مثل زنده نگه داشتن ملکه Rachni ها) بازم EMS ـت به حد نصاب نمیرسید و نمیتونستی پایان "خوب" بازی رو ببینی (همون چند ثانیه شپرد) مگر اینکه مولتی پلیر رو بازی میکردی و از اونجا EMS بدست میاوردی.

حالا بماند که سرنوشت شخصیت هایی که سه نسخه براشون وقت گذاشتیم و باهاشون ارتباط برقرار کردیم مشخص نشد و پایان بازی کوچیکترین Closure ـی برای هوادارا به همراه نداشت.

شاید EC یه سری مسائل مثل اون Plot Hole هایی که از انفجار Mass Effect ها بوجود میاد یا تلپورت شدن اعضای گروه به نورماندی رو توضیح بده، اما هنوزم با اون پایان قابل قبولی که بایوور قولش رو داده بود و هوادارا انتظارش رو داشتن کلی فاصله داره.
 

PAUSE

کاربر سایت
Jun 9, 2008
3,631
نام
سعید
امیدوارم نسل بعد Mass Effect ـی ببینم مثل شماره 2 بازی اما به تاریکی شماره 1 .. :D
واقعا این بازی این نسل گل کاشت .. چه شخصیت پردازی فوق‌العاده ای ! .. کسایی مثل Thane و Garrus و Liara عالی بودن ...
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
15,895
نام
آریا
در مورد پایان ME3 ، خیلی تا حالا صحبت کردم ولی بد نیست دوباره به یه سری مسائل اشاره کنم ! :D
اگه بازی رو تموم نکردین ، باز نکنین :
همون طور که علی گفت ، افرادی که با پایان بازی مشکل داشتن کوچیکترین مشکلی از نظر میزان شاد بودن یا غمناک بودن اون نداشتن. یعنی کمتر کسی انتظار داشت که آخرش با Happy Ending تموم بشه و جشن بگیرن و اینا ! :D
مشکلات توی چیزهای دیگه بود. علی به "تصمیمات" به خوبی اشاره کرد. ME سری ای بود که یکی از مهم ترین عناصرش تصمیم گیری در طول بازی و دیدن نتیجه اون تصمیم ها بود. به هر حال وقتی آدم حدود 90 ساعت (اگه فقط یک بار هر نسخه رو بازی کرده باشه ، وگرنه که خیلی بیشتر میشه) صرف بازی میکنه ، دوست داره آخرش یه چیزی متناسب با تصمیماتی که گرفته ببینه. ولی پایان بازی کلاً به 3 بخش تقسیم میشد و واقعاً شاید 80،90% تصاویر این 3 بخش هم copy paste بود و فقط رنگ ها فرق میکرد ! اون 3 بخش هم ارتباطی به نسخه های قبلی نداشتن و کلاً جوری نبود که مثلاً اگه آقای X فلان طور بازی کرده باشه ، بخش 1 رو ببینه و آقای Y بخش 2 رو ببینه و ... خیلی راحت 3 بخش رو میذاشت جلوی بازیکن و میگفت خودت انتخاب کن !! خب این یعنی یه تو دهنی به انتخابات و تصمیمات قبلی. این مسخره کردن تصمیمات در حدی بود که اگه مثلاً توی نسخه اول ملکه Rachni ها رو میکشتی هم باز توی نسخه سوم باهاش روبرو میشدی و متوجه میشدی که Reaper ها اومدن یه ملکه Rachni جدید درست کردن !!! lol



حالا من یه ذره تونستم با این قضایا کنار بیام ، ولی چیزی که بدجوری اعصابم رو خورد کرد به محتوای ویدئوهای پایان بازی مربوط میشد. باید حتماً بازی رو بدون Extended Cut تجربه کنین تا قضیه رو ببینین ! :D بعد از ساعت ها (که در طول داستان بازی تبدیل میشه به روزها و سال ها) که Shepard با هم تیمی هاش بوده ، یه دفعه وارد یکی از اون انتخاب های پایانی میشد و میترکید و بعدش هم یه سری تصاویر نمایش داده میشد. این وسط آدم منتظر بود عکس العمل هم تیمی هایی که این همه مدت با Shepard همراه بودن رو ببینه ، ولی دریغ از یه تصویر مناسب. فقط آخرش نشون میداد که Normandy توی ناکجاآباد فرود اومده و 2،3 تا از هم تیمی ها (معلوم نیست به سر بقیه چی اومد !) از سفینه پیاده میشن و با خوشحالی به محیط نگاه میکنن و انگار توی دلشون میگن گور بابای Shepard ، این محیط سرسبز رو عشق است !!! یعنی حتی یه فحش هم به Shepard نمیدن ، چه برسه به اینکه مثلاً احساساتشون رو نشون بدن. (این قضیه توی Extended Cut برطرف شد ، ولی منظور ما قبل از اون هست)
قشنگ ترین توصیف این قضیه رو میشه توی این عکس دید :


یا مثلاً اونجایی که اواخر بازی داریم به سمت Harbinger میریم و دو تا از هم تیمی ها هم باهامون هستن ، یه دفعه Harbinger اشعه میزنه و Shepard میترکه ، ولی هم تیمی ها یه تُف هم توی صورتش نمیکنن و میذارن میرن ! :D معلوم هم نیست چطوری Shepard که دقیقاً کنار هم تیمی ها بوده میترکه ، ولی Reaper ها کاری به هم تیمی هاش ندارن و میذارن که خوش و خرم سوار Normandy بشن و برن ! یا همون Harbinger با اون همه خفن بودنش نمیتونه ببینه که Anderson وارد Citadel میشه یا نمیفهمه که Shepard زنده هست و وقتی Shepard داره از زمین بلند میشه ، Harbinger هم بلند میشه میره ! Reaper ها ملت معمولی و بچه ها رو هم قتل عام میکردن ، ولی توی استراتژیک ترین جای کهکشان که Anderson و Sheprad از طریقش وارد Citadel شدن ، هیچ نیروی پشتیبانی نداشتن و فقط یه Harbinger بود که اونم انگار اومده تفریح ! :D انقدر این قضیه جالب بود که ملت رفتن سراغ نظریه Indoctrination که البته اون هم در نهایت باطل شد.

گذشته از اون ، توضیحات بازی در مورد Reaper ها هم احمقانه بود. یعنی یه سری روبات (البته نیمچه روبات !) ساخته شدن که هدفشون این هست که بیان نژادها رو قتل عام کنن ، تا اون نژادها توسط بقیه روبات ها قتل عام نشن !!! خب این خیلی خنده دار و مسخره هست ! :D Geth های بدبخت که داشتن زندگی خودشون رو میکردن و کاری به کسی نداشتن ، خود Reaper ها رفتن سراغشون و باعث شدن که به بقیه سیارات حمله کنن. بعد بهانه Reaper ها این بود که ما می خوایم همه نژادهای پیشرفته رو منقرض کنیم تا روبات ها (Geth هایی که تا قبل از اومدن Reaper ها کاری به کسی نداشتن) اون ها رو منقرض نکنن تا بعداً دوباره نژادهای ابتدایی بتونن تکامل پیدا کنن و دوباره 50 هزار سال دیگه بیایم اونا رو منقرض کنیم تا نژادهای ابتدایی 50 هزار سال بعد هم بتونن تکامل پیدا کنن تا 100 هزار سال دیگه بریم سراغ اونا و ... ! یعنی رسماً جوک میشه ! :D بندگان خدا تا به پیشرفت میرسن ، باید منهدم بشن ! خب چه کاریه ؟! یه جا کل حیات کهکشان رو منهدم کنین و تمام ! :D



اینا موارد داستانی هست ، ولی خب یه سری چیزهای دیگه هم توی بازی (نه لزوماً پایانش) بود که بعضی از طرفدارهای بازی رو یه کم عصبانی کرده بود. مثلاً قیافه Tali که توی بازی دیده میشه ، از روی یه عکس واقعی توی اینترنت دزدیده شده بود و سازنده های بازی حس و حالش رو نداشتن که خودشون طراحیش کنن ! :D یا صحنه پایانی بازی ، از روی یه عکس دیگه الگوبرداری شده بود.


چیزهای دیگه هم بود که فعلاً یادم نیست ! :D
در مجموع به عنوان کسی که نسخه های اول و دوم رو هرکدوم 3 بار یا بیشتر بازی کردم ، اصلاً از پایان بازی راضی نبودم. ولی DLC ها خیلی خوب بودن و اون Extended Cut یه کم قضیه رو بهتر کرد. Leviathan هم توضیحات خیلی خوبی توش خودش داشت و Citadel هم فوق العاده بود. یعنی همون DLC Citadel اگه توی بازی قرار میگرفت ، خیلی بهش کمک میکرد. این همه مدت با هم تیمی ها هستی و یه دفعه جدا بشی و بعدش هم همه ـشون شاد و شنگول باشن ، خیلی توی ذوق میزنه. ولی توی DLC Citadel مدت زیادی با هم تیمی ها هستی و لحظات خیلی جالبی پیش میاد و بعدش به سمت مأموریت آخر میری.
گذشته از این حرف ها ، همین پایان بازی باعث شد یکی از دوران های جالب صنعت گیم توی این نسل رو شاهد باشیم و روزهای جالبی رو تجربه کنیم ! :D چقدر ملت عکس و ویدئو در مورد بازی ساختن ! حیف که ویدئوها رو دیگه پاک کردم ، ولی عکس ها هنوز هست و جاش محفوظه ! :D
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
ناظم انجمن
Sep 13, 2006
6,142
نام
مجتبی
Dinosaur
البته این تیکه که ریپرها میان تا همه رو قتل عام کنن دلیل اصلیش این نبود که توسط باقی روباتها قتل عام نشن,میان تا مانع اون جنگ بزرگ بین ارگانیک و Synthetic بشن,جنگی که مانع پیشرفت باقی نژادهای ابتدایی میشد,میومدن تا با نابودی نژادهای پیشرفته موقعیت رو واسه توسعه نژادهای نوپا باز کنن!
یه جورایی میان که همه چیز رو ریست کنن!اگه ریپرها نمیومدن هیچ وقت نژادهایی مثل انسان به این حد نمی رسیدن,چون فرصتش رو پیدا نمی کردن!
پس یه جورایی وجودشون ضروری بود!
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,463
به نظرم پایان بازی خوب بود ولی از این نظر مشکل داشت که انتخابهایی که تو بازی داشتیم، تاثیری آنچنان تو پایان نداشتن...
نهایت تفاوت توی عوض شدن رنگها بود!:D
وگرنه اگه بخوام به عنوان یه پایان، جدا از انتخابهایی که تو بازی داشتیم نگاه کنیم، به نظرم خیلی هم عالی بود...
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
15,895
نام
آریا
Dinosaur
البته این تیکه که ریپرها میان تا همه رو قتل عام کنن دلیل اصلیش این نبود که توسط باقی روباتها قتل عام نشن,میان تا مانع اون جنگ بزرگ بین ارگانیک و Synthetic بشن,جنگی که مانع پیشرفت باقی نژادهای ابتدایی میشد,میومدن تا با نابودی نژادهای پیشرفته موقعیت رو واسه توسعه نژادهای نوپا باز کنن!
یه جورایی میان که همه چیز رو ریست کنن!اگه ریپرها نمیومدن هیچ وقت نژادهایی مثل انسان به این حد نمی رسیدن,چون فرصتش رو پیدا نمی کردن!
پس یه جورایی وجودشون ضروری بود!
آره منم منظورم همون بود ! :D یه کم بد گفتم !
به نظرم دلیل خنده داری هست ! :D یه نژاد ابتدایی 50 هزار سال طول میکشه تا میرسه به حالت پیشرفته. بعد تا میرسه به اوج کارش ، توسط Reaper ها نابود میشه تا نژاد ابتدایی بعدی بتونه رشد کنه. مثل این می مونه که بذاریم یه نوزاد بزرگ بشه ، بعد تا رسید به 50 سالگی بیایم بکشیمش تا نوزاد بعدی بتونه دوباره برسه به 50 سالگی و این دفعه اون رو بکشیم. خب هدف از این کار چیه ؟! وقتی طرف رو موقع رسیدن به تکامل و پیشرفت میکشن ، چرا اصلاً باید از اول بذارن رشد کنه ؟ مثلاً انسان ها چه نیازی دارن که به اون حد برسن ، در حالی که وقتی به اون حد میرسن محکوم به مرگ هستن ؟! :D
قضیه وقتی عجیب تر میشه که اگه درست یادم باشه توی همین ME ، اون Synthetic ها یعنی Geth ها کلاً کار زیادی با بقیه نداشتن. توی ME1 به ملت حمله میکنن و بعد مشخص میشه که دلیل این حمله این بوده که Reaper ها (Sovereign) اومدن سراغشون ! یعنی اگه Reaper ها نمی اومدن ، Geth ها هم آروم بودن مثل Legion و اصلاً این نبردهای عظیم شکل نمیگرفت ! :D
یه مورد دیگه هم این هست که چرا Reaper ها باید بیان نژادهای پیشرفته رو نابود کنن ، در حالی که میتونن Synthetic ها رو نابود کنن ؟ مگه Reaper ها برای جلوگیری از نابودی نژادهای ابتدایی نیومدن ؟! خب خیلی راحت Synthetic ها رو نابود کنن تا مشکلی برای نژادهای ابتدایی هم پیش نیاد.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
ناظم انجمن
Sep 13, 2006
6,142
نام
مجتبی
آره منم منظورم همون بود ! :D یه کم بد گفتم !
به نظرم دلیل خنده داری هست ! :D یه نژاد ابتدایی 50 هزار سال طول میکشه تا میرسه به حالت پیشرفته. بعد تا میرسه به اوج کارش ، توسط Reaper ها نابود میشه تا نژاد ابتدایی بعدی بتونه رشد کنه. مثل این می مونه که بذاریم یه نوزاد بزرگ بشه ، بعد تا رسید به 50 سالگی بیایم بکشیمش تا نوزاد بعدی بتونه دوباره برسه به 50 سالگی و این دفعه اون رو بکشیم. خب هدف از این کار چیه ؟! وقتی طرف رو موقع رسیدن به تکامل و پیشرفت میکشن ، چرا اصلاً باید از اول بذارن رشد کنه ؟ مثلاً انسان ها چه نیازی دارن که به اون حد برسن ، در حالی که وقتی به اون حد میرسن محکوم به مرگ هستن ؟! :D
قضیه وقتی عجیب تر میشه که اگه درست یادم باشه توی همین ME ، اون Synthetic ها یعنی Geth ها کلاً کار زیادی با بقیه نداشتن. توی ME1 به ملت حمله میکنن و بعد مشخص میشه که دلیل این حمله این بوده که Reaper ها (Sovereign) اومدن سراغشون ! یعنی اگه Reaper ها نمی اومدن ، Geth ها هم آروم بودن مثل Legion و اصلاً این نبردهای عظیم شکل نمیگرفت ! :D
یه مورد دیگه هم این هست که چرا Reaper ها باید بیان نژادهای پیشرفته رو نابود کنن ، در حالی که میتونن Synthetic ها رو نابود کنن ؟ مگه Reaper ها برای جلوگیری از نابودی نژادهای ابتدایی نیومدن ؟! خب خیلی راحت Synthetic ها رو نابود کنن تا مشکلی برای نژادهای ابتدایی هم پیش نیاد.

خب اینجا سه تا مسئله هست:d
یکی واسه اینکه چرا باید همه رو نابود کنن؟چون راه دیگه ای به ذهن کسی نمیرسه,این تنها راهکار ممکن هست که فرصت واسه پیشرفت باقی نژادها باشه!
درسته بهترین و کاملترین راه نیست اما تنها گزینه موجود هست,که البته همونجور که آخر کار مشخص میشه دیگه هم جوابگو نیست,واسه همین انتخاب راه جدید رو به شپرد واگذار می کنن!!
مسئله دوم هم اینکه هنوز زمان اون جنگ بزرگ نرسیده بوده,درگیرهای جزیی Gethها و Quarianها نشونه های اولیش بود ولی هنوز به اون مرحله مدنظر که ریپرها میگفتن نرسیده بود,شاید الان Gethها مشکلی ایجاد نمیکردن ولی در آینده مسلما درگیرها خیلی بزرگتر میشد,همون تو مس افکت 3 هم داشتیم میدیدیم که Quarianها قصد حمله به Gethها را داشتن,مسلما با شکست هر جبهه نه تنها جنگ تموم نمی شد بلکه بزرگتر هم می شد,در آینده هم ممکن بود Syntheticهای جدیدتری بوجود بیان که اوضاع رو وخیم تر کنن!
در مورد نابودی Syntheticها هم فکر می کنم واسه ریپرها Syntheticها هم به همون اندازه ارگانیکها مهم بودن,ضمن این که با باقی گذاشتن ارگانیکها باز هم Syntheticهای جدیدتری ساخته می شدن و باز هم درگیری بوجود می اومد,مگر اینکه هر 50000 سال ریپرها بیان و فقط Syntheticها رو نابود کنن که اونوقت هم ارگانیکها به قدری پیشرفته می شدن که حتی ریپرها هم زورشون به Syntheticهای مخلوقشون نمی رسید!:d
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
15,895
نام
آریا
خب اینجا سه تا مسئله هست:d
یکی واسه اینکه چرا باید همه رو نابود کنن؟چون راه دیگه ای به ذهن کسی نمیرسه,این تنها راهکار ممکن هست که فرصت واسه پیشرفت باقی نژادها باشه!
درسته بهترین و کاملترین راه نیست اما تنها گزینه موجود هست,که البته همونجور که آخر کار مشخص میشه دیگه هم جوابگو نیست,واسه همین انتخاب راه جدید رو به شپرد واگذار می کنن!!
مسئله دوم هم اینکه هنوز زمان اون جنگ بزرگ نرسیده بوده,درگیرهای جزیی Gethها و Quarianها نشونه های اولیش بود ولی هنوز به اون مرحله مدنظر که ریپرها میگفتن نرسیده بود,شاید الان Gethها مشکلی ایجاد نمیکردن ولی در آینده مسلما درگیرها خیلی بزرگتر میشد,همون تو مس افکت 3 هم داشتیم میدیدیم که Quarianها قصد حمله به Gethها را داشتن,مسلما با شکست هر جبهه نه تنها جنگ تموم نمی شد بلکه بزرگتر هم می شد,در آینده هم ممکن بود Syntheticهای جدیدتری بوجود بیان که اوضاع رو وخیم تر کنن!
در مورد نابودی Syntheticها هم فکر می کنم واسه ریپرها Syntheticها هم به همون اندازه ارگانیکها مهم بودن,ضمن این که با باقی گذاشتن ارگانیکها باز هم Syntheticهای جدیدتری ساخته می شدن و باز هم درگیری بوجود می اومد,مگر اینکه هر 50000 سال ریپرها بیان و فقط Syntheticها رو نابود کنن که اونوقت هم ارگانیکها به قدری پیشرفته می شدن که حتی ریپرها هم زورشون به Syntheticهای مخلوقشون نمی رسید!:d

البته من یه مسأله ای رو در مورد Reaper ها یادم رفته بود ! هرچند توی پایان بازی توضیح داده نمیشه و میشه اون رو یکی از ایرادات پایان محسوب کرد ، ولی توی DLC Leviathan توضیحات خوبی داده میشه :
اونجا Leviathan ها میگن Catalyst خودش تصمیم گرفته که از این روش اقدام کنه ! :biggrin1: یعنی Leviathan ها قصد این کار (اعزام Reaper ها برای کشتن نژادهای پیشرفته) رو نداشتن و Catalyst رو طراحی کردن که فکری به حال این معضل بکنه. اون هم به این نتیجه میرسه که Reaper ها رو درست کنه و اولین Reaper یعنی Harbinger هم خودش از Leviathan ها درست میشه. این طوری به نظرم مشکلی نیست و میشه به طرز فکر یه هوش مصنوعی ارتباطش داد ! :biggrin1: یعنی Catalyst پیش خودش فکر کرده این بهترین راه هست ، در حالی که لزوماً بهترین راه نبوده و شاید راه خیلی اشتباهی هم بوده !
پستی که در مورد DLC Leviathan زدم و خوندنش به همه پیشنهاد میشه. در مجموع اگه این DLC داخل خود بازی بود ، خیلی بهتر بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر