نظرسنجی در ارتباط با اعتبار های کاربران در انجمن

نظر شما در رابطه با اعتبار های انجمن چیست؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,245
  • نظرسنجی بسته شده است .

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
با سلام خدمت دوستان گرامی

با توجه به صحبت های اخیر یکسری از دوستان در بخش انتقادات سایت در ارتباط با اعتبار های کاربران در انجمن و همچنین سو استفاده یکسری از افراد به صورت کاملاً محسوس از این سیستم و جماوری اعتبار های کاملاً بی ارزش و رفاقتی تصمیم بر این شده است که یک نظرسنجی عمومی در ارتباط با این موضوع ایجاد شود.

به دوستانی که این موضوع برای آنها اهمیت دارد توصیه می کنیم که حتما در این نظرسنجی شرکت کنند. مدت این نظرسنجی 10 روز خواهد بود و بعد از آن بر مبنای بیشترین رای نتیجه گیری و عمل خواهد شد.

چنتا نکته:
1) این تاپیک فقط برای تصمیم گیری در ارتباط با اعتبار فعلی و محدود به گزینه های نظرسنجی هست.
2) اینجا تاپیک بحث در مورد ارائه روش جدیدی برای درجه بندی نیست و حذف شدن اعتبار ها هم بعد از اتمام نظرسنجی به این معنی نیست که ما روش جدیدی رو جایگزین می کنیم.
3) اگر نظر یا پیشنهاد خاصی دارید می تونید در این تاپیک بعد از انتخاب گزینه مطرح کنید.
4) نتیجه گیری نهایی دقیقا براساس اعداد بالا نیست و به منظور افزایش دقت نظرسنجی یکسری محاسبات برروی آن انجام خواهد گرفت.

موفق باشیم

آپدیت:
خوب این نظرسنجی هم تمام شد، البته نمی دونم چرا با یکم درگیری بین یسری از اعضا، اونم اعضایی که خیلی وقت از فعالیتشون می گذره. در هر صورت آمار رو در زیر می گذارم برای علاقه مندان چون یسریش ممکنه براتون جالب باشه.

این نظرسنجی چجوری حساب می شه و آمار نهایی چیست؟
تصمیم ما برای آمارگیری این نظرسنجی به این شکل بود که این نظرسنجی در واقع 2 نظرسنجی جداگونه در قالب 3 گزینه هست که به صورت کلی می تونه دوتا سوال رو برای ما روشن کنه:

وضعیت سیستم اعتبار:حذف شود => گزینه 1
حذف نشود => گزینه 2+3
وضعیت کاربر فعال:توسط مدیر => 1+2
توسط اعتبار => 3

چون این نظرسنجی بیشتر در ارتباط با کاربران فعال هست قرار بر این بود که رای هر کاربر فعال 2 امتیاز حساب شود!

بعد از شروع نظرسنجی و چند صفحه بحث اعضا دیدیم درست این هست امتیاز کاربران تازه وارد از نظرسنجی حذف شود چون کسی که به فرض فقط 1 ماه در اینجا فعالیت کرده اصلاً شناخت درستی نه از اعضا، نه از سایت و نه از سیستم اعتبار داره که بخواد تصمیم بگیره در این مورد. بنابراین قرار بر این شد که رای تمام کاربرانی که تاریخ عضویتشون بعد از October 2011 هست از نظرسنجی خارج شوند. اینطوری یسری سو استفاده های کوچکی هم که یسری با id دوم انجام دادن گرفته می شه.

در زیر من آمار دو تا از گروه ها رو می گذارم که برای یسری می تونه خیلی جالب باشه چون کاملاً مغایر هست با دلایل یسری از کامنت هایی که اینجا گذاشته شده بود مبنی بر اینکه این نظرسنجی درست نیست.

آمار کاربران فعال:
در مجموع 90 کاربر فعال در این نظرسنجی شرکت کرده اند که نتیجه به صورت زیر هست:
گزینهتعداد کاربران فعال
144
229
317

این آمار یعنی:
44 نفر خواهان حذف اعتبار و 46 نفر خواهان باقی موندن اون هستند.
73 نفر خواهان انتخاب کاربر فعال توسط مدیران و تنها 17 نفر خواهان باقی ماندن روال کنونی هستند.

آمار کاربرانی که رای آنها حساب نمی شود: (کاربرانی که تاریخ عضویت آنها بعد از October 2011 است)
گزینهتعداد کاربر جدید
185
239
336
همانطور که می بینید گزینه 1 با گزینه 2+3 تقریباً در یک سطح قرار دارن پس می بینید که اینطوری هم نیست که هرکی اعتبار نداره میاد به گزینه 1 رای می ده ولی هر کی اعتبار داره می ره به گزینه 2 یا 3 رای می ده!

آمار نهایی:

حذف سیستم به طور کامل و معیار انتخاب کاربر فعال، میزان فعالیت مفید شخص و تایید مدیران باشد683+44-85 = 642
سیستم اعتبار حذف نشود ولی کاربر فعال فقط براساس میزان فعالیت مفید و تایید مدیران باشد322+29-39 = 312
سیستم اعتبار در حال حاضر مشکلی ندارد و همینطور باقی بماند240+17-36 = 221

سوال 1: سیستم اعتبار حذف شود؟بله => 642
خیر => 533
سول 2: کاربر فعال توسط مدیر انتخاب شود؟بله => 954
خیر => 221

خوب با این حساب نتیجه کاملاً معلوم هست!
کاربر فعال از این به بعد مثل قدیم توسط مدیران سایت انتخاب خواهد شد و حدالامکان نوشته خواهد شد در زیر نام کاربر که شخص در چه انجمنی فعالیت مفید دارد!

وضعیت کاربران فعال فعلی چه می شود؟
کلیه کاربران فعال سایت در حال حاضر به مدت 1 ماه (یه مقدار بیشتر یا کمتر) وقت دارند به مدیرا نشون بدن که فعال بودنشون در چه بخش هایی بوده! کسانی که خودشون می دونن فعالیت مفید دارند که اصلا نمی خواد کاری انجام بدن، کسانی که فکر می کنن ممکنه این تگ ازشون گرفته بشه این فرصت رو دارن تا بیشتر خودشونو نشون بدن به مدیرا توی این مدت تعیین شده. بعد از 1 ماه مدیرا با توجه به شواهد و پست ها تصمیم می گیرن و در صورت لزوم درجه فعال از شخص گرفته می شه.
البته کاربر فعال در سیستم جدید محدودیت نداره. اگر این سایت 100 تا عضو داشته باشه و هر 100 نفر فعالیت مفید داشته باشند همه می شن فعال. یسری فکر می کنن مثلاً درجه کاربر فعال چیزی هست که مدیرا می خوان بین رفیقاشون تقسیم کنن و تموم می شه.
انتخاب کاربر فعال هیچ ربطی به تاریخ عضویت، تعداد پست، تعداد رفیق نداره. فقط از روی فعالیت و پست های شخص تعیین می شه و دائمی هم نیست یعنی شما تا زمانی کاربر فعال هستید که فعالیت داشته باشید.
احتمال داره یسری مزایا به کاربران فعال اضافه بشه!

توجه: انجمن های بی ارتباط با اهداف سایت هیچ کاربر فعالی ندارند، مثل شخصی که اعتبارش رو از بازارچه به دست آورده و کاربر فعال شده این شخص دیگه فعال نیست! کاربر فعال فقط شامل فعالیت در بخش ها و انجمن های اصلی سایت می شه نه فعالیت در مباحث گوناگون، کلوب ها، بلاگ ها و موارد مشابه.

وضعیت اعتبار چه می شود؟
از روی آمار که یعنی اعتبار باید به کلی حذف شود، ولی از اونجایی که آمار اعتبار مثل کاربر فعال خیلی دارای اختلاف زیاد نیست! در حال حاضر ستاره های اعتبار از زیر آواتار ها به کلی حذف می شوند ولی کماکان در پروفایل شخص قابل نمایش هستند. دوستان می توانند به یکدیگر اعتبار بدهند ولی اعتبار از الان هیچ تاثیری در هیچ قسمتی در سایت ندارد.


در مورد ارائه یک سیستم جدید با توجه به نظرات داده شده به زودی در یک تاپیک جدید بحث خواهد شد. اما احتمالاً سیستم جدید سیستم Like خواهد بود ولی به چه صورت؟ بحث خواهد شد در تاپیکش.


موفق باشیم
 
آخرین ویرایش:

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
به نظرم کلا فعال و اعتبار باهم مشکل دارن ! نمیشه که طرف لول 50 باشه، بعد فعال نباشه ! خب این چه حرکت مفیدی انجام داده که انقدر لول گرفته ولی فعال نیست ؟!
برای همین به نظرم سیستم اعتبار کلا حذف بشه بهتره !
 
آخرین ویرایش:

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
با سلام خدمت دوستان گرامی

با توجه به صحبت های اخیر یکسری از دوستان در بخش انتقادات سایت در ارتباط با اعتبار های کاربران در انجمن و همچنین سو استفاده یکسری از افراد به صورت کاملاً محسوس از این سیستم و جماوری اعتبار های کاملاً بی ارزش و رفاقتی تصمیم بر این شده است که یک نظرسنجی عمومی در ارتباط با این موضوع ایجاد شود.

به دوستانی که این موضوع برای آنها اهمیت دارد توصیه می کنیم که حتما در این نظرسنجی شرکت کنند. مدت این نظرسنجی 15 روز خواهد بود و بعد از آن بر مبنای بیشترین رای نتیجه گیری و عمل خواهد شد.

چنتا نکته:
1) این تاپیک فقط برای تصمیم گیری در ارتباط با اعتبار فعلی و محدود به گزینه های نظرسنجی هست.
2) اینجا تاپیک بحث در مورد ارائه روش جدیدی برای درجه بندی نیست و حذف شدن اعتبار ها هم بعد از اتمام نظرسنجی به این معنی نیست که ما روش جدیدی رو جایگزین می کنیم.
3) اگر نظر یا پیشنهاد خاصی دارید می تونید در این تاپیک بعد از انتخاب گزینه مطرح کنید.


موفق باشیم

ضمن عرض سلام و خدا قوت ،
چیزی که برای من مبهم شد این است که مگر کاربر فعال یک ویژگی که تمایز خاصی دارد محسوب می شود !؟ چون قاعدتا ً اختیاراتی اضافه نمی شود و طبیعیست که کاربری که به سایت ملحق می شود بعد از مدتی بر اساس چهار آیتم ارتقاء یابد : 1- مدت زمان سپری شده از ثبت نام 2- تعداد ارسال ها 3- تداوم 4 کیفیت ؛ پس با توجه به اینکه همین سیستم فعلی موجود، هر 4 مورد را در خود داراست به نظرم صرفا ً به جهت تشخیص کاربران فعال سیستم خوبیست .
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
ممنون اشکان بابت پیگری و ارزشی که برای اشخاصی که واقعا فعالیت مفید میکنن . به نظرم همین که مدیران تصمیم بگیرن خیلی بهتره چون ادمین ها دیگه با کسی شوخی ندارن و تو این موارد خدا شکر جدی برخورد میکنن پس کسی بیمورد تگ نمیگیره و کسانی که لایق هستن میشن . و شخص به فکر این میوفته که دیگه مثل قبل نیست بره برای خودش و سال به سال بیاد و اصلا بیاد هیچ کاری نکنه بشه فعال . باز هم تشکر میکنم اشکان جان .


چیزی که برای من مبهم شد این است که مگر کاربر فعال یک ویژگی که تمایز خاصی دارد محسوب می شود !؟ چون قاعدتا ً اختیاراتی اضافه نمی شود و طبیعیست که کاربری که به سایت ملحق می شود بعد از مدتی بر اساس چهار آیتم ارتقاء یابد : 1- مدت زمان سپری شده از ثبت نام 2- تعداد ارسال ها 3- تداوم 4 کیفیت ؛ پس با توجه به اینکه همین سیستم فعلی موجود، هر 4 مورد را در خود داراست به نظرم صرفا ً به جهت تشخیص کاربران فعال سیستم خوبیست

مسئله اختیاراتی نیست که به کاربر فعال میدن مسئله اینه که شخصی که هیچ فعالیت مفید و همینطور که از اسم تگ معلومه " فعال یـتی " رو درسایت نداره چرا باید بشه کاربر فعال ؟ رو چه حسابی؟ که یک نفر بیشتر پستهاش مفید هست و به دور از حاشیه به گزاشتن مطالب مفید میپردازه با این چنین اشخاصی دارای یک تگ باشه ؟!! پس تفاوت در چیه ؟ مثلا تفاوت یک تحریریه با یک کاربر معمولی در چیه ؟ دراینه که این کاربر زحمت میکشه ساعتها وقت میزاره یک بازی رو نقد میکنه میشه تحریریه سایت ، پس اگه اینور که شما میگی باشه که بیاییم همه رو بکنیم تحریریه . پس تفاوت بیت یک کاربیر مفید و با یکی کاربر غیر مفید ( در حیطه کاری انجام میدن) از همین تگ معلوم میشه .
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
کلا حذف بشه بهتره ! اولا سیستم اعتبار دهی به یه چیز لوس و بیخود تو سایت تبدیل شده و طوری شده طرف تو سایت هیچ کارست و جزء فنبازی چیزی دیگه بلد نیست ولی ماشالا اعتبار هارا درو کرده ! و اینکه هی میره تو پروفایل دیگران و یا امضاش میگه تو را خدا به من اعتبار بدید و..........! البته منظورم همه نیست بلکه بعضی ها با پستهاشون ارزش اعتبار گرفتن دارن ولی الان شرایطی پیش اومده که یه کاربر وجودش مفید تره تو سایت ولی اعتبارش کمتره ! به همین خاطر به نظر من کلا باید این سیستم برداشته بشه .
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,454
نام
Nimo
قبلا اینجوری انتخاب نمیکردین بهتر بود کسی که tag کاربر فعال داشت واقعا ادم فعالی بود و سطح بالایی داشت از نظر اطلاعاتی و یادمه اون موقع فقط نمیزدین کاربر فعال مثلا میزدن کاربر فعال بخش .... به نظر من اونجوری بهتر بود الان میزنین کاربر فعال طرف هیچ فعالیتی هم نداره.
 

Johnny_23

کاربر سایت
Jul 23, 2007
615
نام
JÄVID
درود بر شما و با سپاس از سرپرست تارنما
از دیدگاه من نیک است اگر این سیستم اعتبار نباشد, چرا که این سیستم اعتبار برای کارهای بچه گانه و سطح پایین است
ما نباید با استفاده از سیستم اعتبار خودمان را بسنجیم و ستاره های خود را به رخ دیگران بکشیم
و شوربختانه من افرادی را دیده ام که در جایگاه پنجاه ستاره و کاربر آخر فعال نشسته و بادی بر غبغب می اندازد و به به چه چه میکند و تازه طلبکار هم هستند
به دیدگاه من این سیستم یک جور تبعیض است و فاصله بین افراد سایت می اندازد؛ رای من بر حذف سیستم اعتبار است

سپاس از مهر ورزی شما یاران
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
مطلب دیگه اینکه در نظر سنجی یک گزینه برای حذف سیستم در نظر گرفته شده در حالی که برای حذف نشدن آن دو گزینه وجود دارد که این سبب می شود آرای کسانی که تمایل به حذف نشدن این سیستم دارند بشکند !
به نظر بنده بهتر بود در فاز اول خود سیستم مورد رای گیری قرار گیرد و در فاز بعدی کیفیت آن ...
البته شما خود استادید .
 

Hamidreza

ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,603
نام
حمیدرضا
ممنون اشکان جان از این نظر سنجی. من فکر میکنم که گزینه ی اول ( یعنی حذف کامل و انتخاب توسط مدیران ) میتونه بهترین گزینه باشه. این کار باید خیلی زودتر از اینا صورت میگرفت . روزی 7/8 نفر تو پیغام خصوصی از من و خیلیا طلب اعتبار میکنن . بنظر من برای بهبود این وضعیت جز گزینه 1 گزینه های دیگر نمیتونن کمکی به این جریان بکنن . چون گزینه ی دادن اعتبار هنوز پابرجاست و میتونه باعث شیطنت هایی از سوی کاربران بشه .
 

Fu11 GAME

کاربر سایت
Nov 13, 2007
2,195
نام
مهدی
یادمه اون موقع فقط نمیزدین کاربر فعال مثلا میزدن کاربر فعال بخش .... به نظر من اونجوری بهتر بود الان میزنین کاربر فعال طرف هیچ فعالیتی هم نداره.
این دوستمون راست میگه.سادمه سال 2007 و 2008 کاربرای فعال سایت واقعا فعال بودم و هر کدوم تو یه قیمت فعالیت میکردن ولی الان:(
 

Leon.Fox

کاربر سایت
Oct 31, 2011
2,044
نام
Leon
من نظر شخصیم اینه که کاربر فعال از طریق مدیران سایت انتخاب بشه و ربطی به سیستم اعتباردهی نداشته باشه... اما سیستم اعتبار دادن به قوت خودش باقی بمونه. اینطوری دوستان می تونند از صحبت ها یا پست هایی که خوششون اومده یا اصلا از حرف کاربر دیگه ای که صحبتش به نوعی به دلش نشسته یا حرف دل خودش بوده... به نوعی قدردانی کنند.
 

b3da

کاربر سایت
May 20, 2009
703
نام
عـلیـــــرضــا
نظر بنده هم اینه که سیستم اعتبار دهی ربطی به فعال بودن و یا نبودن شخص نداشته باشه
و فعال شدن کاربر فقط زیر نظر مدیران انجام شه
دوستانی هستند که بسیار بسیار فعالند ولی اعتباری دریافت نمی کنند
و از طرفی هم یه سری افراد که همه می شناسیم
بدون اینکه کار مفیدی انجام بدن و یا فعالیت خاصی در راستای سیاست های سایت داشته باشن اعتبار می گیرن و میشن کاربر فعال
البته بنده مشکلی ندارم
اما دوست دارم طوری باشه که حق کسی ضایع نشه .

ببخشید
نظر شخصی بنده بود

:x
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر