نسخه بعدی Assetto Corsa به اسم Competizione معرفی شد.

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,269
نام
مــاکــان
نسخه بعدی Assetto Corsa به نام Competizione معرفی شد.

assetto_corsa_Low.jpg

این نسخه کاملا تحت لیسانس مسابقات GT3 (Blancpain) ساخته خواهد شد، پس دوست داران ماشینهای GT3 شبیه سازی بهتر از این نسخه از A.Corsa پیدا نخواهند کرد.
AC Competizione کاملا آنلاین خواهد بود،شامل رتبه بندی راننده ها برا اساس طرز رانندگی داخل پیست و امتیازاتی که بدست میارن.

بار گرافیکی بازی برای اولین بار در یک بازی ریسینگ شبیه ساز بر دوش Unreal Engine 4 خواهد بود.
مطمئنا موتور فیزیک داخلی استودیو به همراه UE4 نتیجه فوق العاده ای رقم میزنه.
مهمتر از همه بواسط استفاده از UE4 ، درخواست چند ساله طرفداران این بازی برآورده میشه و اون اضافه شدن چرخه شب و روز و تغییرات آب و هوا هست.

features_simulazione_02.jpg

این لیسانس شامل تمام ماشینهای این کلاس اعم از فراری،لامبورگینی،مرسدس،مکلارن،آئودی،بنتلی و... خواهد شد.
همینطور پیستهای این نسخه بر اساس تقویم رسمی مسابقات انتخاب شده که در زیر لیست شده.

  • Zolder
  • Monza
  • Brands Hatch
  • Silverstone
  • Circuit Paul Ricard
  • Misano
  • Spa-Francorchamps
  • Hungaroring
  • Nurburgring
  • Circuit de Barcelona-Catalunya
اینبار نه تنها شاهد شبیه سازی پیشرفته رفتار ماشینها در پیست خواهیم بود، بلکه Kunos با استفاده از موشن کپچر از رانندگان واقعی تیمهای رسمی مسابقات به همراه مکانیک ها، مهندسین و درکل(Pit Crew) تصویر برداری کرده و قرار هست در بازی نهائی گنجونده بشه.
مطمئنا بازی خودش رو محدود به فقط سری BlancPain نمیکنه و در ادامه میتونه لایسنس های بیشتری از سری مسایقات FIA و کلاس GT رو در اختیار بگیره که به عنوان DLC ریلیز بشه.

این نسخه فعلا برای PC برنامه ریزی شده و قرار هست در همین تابستان پیش رو نسخه بتا/Early Access برای کاربران استیم ریلیز بشه.
3.jpg

2.jpg

1.jpg

منبع: اینجانب:D
======================
آپدیت 1 (مصاحبه مارکو مازراتو با Motorsport Republick)
مارکو مازراتو (یکی از 2 مدیر استودیو) یک مصاحبه با وبسایت ایتالیائی داشته که به علت ایتالیائی بودن زبان مصاحبه و مشکل ترجمه، خلاصه محتوای خبر رو در زیر میتونیم باهم مرور کنیم، جائی اگه نیاز به توضیح باشه چند خطی هم من اضافه میکنم:
  • تعیوض راننده در این نسخه امکان پذیر هست
همونطور که میدونین در مسابقات استقامتی که تا 24 ساعت میتونه ادامه داشته باشه،هر تیم به ازاء هر ماشینی که در مسابقه داره، 2،3 و یا بیشتر راننده میتونه داشته باشه که حین مسابقه با هم تعویض میشن.
  • سیستم رنکینگ (رده بندی) براساس امتیازات و بدون تخلف تموم کردن مسابقه در بازی پیاده سازی شده
بدین منظور استودیو Kunos برنامه نویس یکی از مدسازان بازی A.Corsa رو به خدمت گرفت در طی سال قبل.
ایشون برنامه نویس سایت Minority.org هستن و برنامه ای نوشته بودن که امکان پیاده سازی سیستم رنکینگ و رده بندی پلیرها (در حد مختصر و نه حرفه ای) رو در نسخه قبل میسر میکرد.
  • طی ریسک بزرگی که استودیو قبول میکنه،تیم تحقیق و توسعه استودیو 8 ماه متوالی از سال 2017 مشغول تست و بررسی Unreal Engine بودن که آیا میتونن از این انجین در نسخه بعدی بازی استفاده کنن یا نه.چرا که در غیر اینصورت از زمانبندی عقب میوفتادن و احتمالا دوباره مجبور به استفاده از انجین داخلی خودشون میشدن.
البته در حال حاضر که استودیو ACC معرفی کرده، دیگر رقبای استودیو که سازندگان Automobilista / Raceroom /Rfactor 2 هستن، درحال انجام مقدمات خودشون هستن که عناوین جدید و یا فعلی خودشون رو با این موتور بازیسازی بروز کنن.
پس برای استودیو تعویض موتور گرافیکی داخلی خودشون به آنریل انجین یک باید حساب میشد، چرا که در غیر اینصورت از رقابت جا میموندن.
برای مثال همین امسال ما به احتمال زیاد شاهد رونمائی از عنوان GTR3 هم خواهیم بود که قبلا معرفی شده، این عنوان هم با UE4 در حال توسعه هست.
  • بهای بازی طی دوره Early Access کمتر از بازی نهائی خواهد بود.
  • در حال حاضر بسیاری از تیم های حاضر در مسابقات Blancpain از A.Corsa بمنظور تعلیم و آموزش به رانندگان خودشون استفاده میکنن/خواهند کرد.
  • بواسطه اینکه استودیو لایسنس این سری بدست آورده، همکاریهائی از این دست بمراتب بیشتر خواهد شد.

  • تیم توسه استودیو در اکثر مسابقات حضور پیدا میکنن و اطلاعات ثبت شده از ماشین ها طی مسابقه (Telemetry) میپردازن.

  • مازراتو توضیح میده که انتظار اونها از فروش عنوان قبل 100 هزار کپی بوده، که تا این لحظه تعداد 1.4 میلیون نفر بازی خریداری کردن.

  • با این نسخه به هیچ عنوان قرار نیست که در امر شبیه سازی ذره ای کوتاهی بشه و قربانی مباحث گرافیکی و تصویری بشه، به همین منظور ما امسال زمان بیشتری به توسعه تایر مدل/ مباحث آیرودینامیکی/ سیستم تعلیق میکنیم، در همین راستا طی سال قبل 4 برنامه نویس استخدام کردیم که یکی از آنها مهندس مکانیک/مسابقات هست.

  • کونس داره بستری فراهم میکنه که ارتباط بین رانندگان بصورت مجازی (ACC) و رانندگان واقعی این مسابقات کمتر بشه، بدین منظور برترین/سریعترین راننده ها در ACC به مسابقات آینده در دنیای واقعی دعوت خواهند شد، چیزی مثل GT Academy عنوان گرن توریسمو.
منبع: Motorsport Republic
====================
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,246
نام
امیر حسین
واقعا با وجود شبیه سازهای قدرتمندی مثل این، آثاری مثل Drive Club اصلا چطوری جرئت بوجود اومدن پیدا میکنن جای سوال داره! :D:))
هار هار هار!
درایو کلاب اصلا شبیه ساز نیست که بخواد مقایسه بشه!
همه هم کشته مرده شبیه ساز نیستن که AC بزنند!
و هر سبکی نیاز به بازی های متنوع تو زیرشاخه ی خورش داره!

کاش جای چرت و پرت گفتن، یکم میفهمیدی این چیزا رو!
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
واقعا با وجود شبیه سازهای قدرتمندی مثل این، آثاری مثل Drive Club اصلا چطوری جرئت بوجود اومدن پیدا میکنن جای سوال داره! :D:))
شزط میبندم هیچ کدوم رو بازی نکردی فقط خواستی یه چیزی بگی8-}:D
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,967
نام
احمد
واقعا با وجود شبیه سازهای قدرتمندی مثل این، آثاری مثل Drive Club اصلا چطوری جرئت بوجود اومدن پیدا میکنن جای سوال داره! :D:))
حساب DriveClub با هر ریسینگی که تو تاریخ گیمینگ ساخته شده فرق داره، بعدم درایو کلاب شبیه ساز نیست، نمیدونم چطور این حرف رو زدی:-w
__________________________
تایید شده کل بازی انلاینه؟ البته بازم مشکلی نیست، حساب این بازی هم با کل شبیه ساز ها فرق داره:D:D:D بخواد انلاین باشه، قرار باشه واسه هر ثانیه اش لذت و هیجان رو بده مشکلی نیست:D
من نمیدونم دیگه چیکار میخوان با گرافیک بازی کنن، omgf Unreal Engine 4:|
فکر کنم این اولین شبیه سازی هست که داره با این انجین ساخته میشه؟ یا اشتباه میکنم؟
Unreal Engine 4 هم خاصیت این رو داره از بازی یک گرافیک بد ترکیب با یک کیفیت فنی پایین، هم یک گرافیک هیولایی و یک کیفیت فنی هیولایی تر ، بسازه !که با توجه به سازنده بازی بعید میدونم کوچکترین جایی واسه نگرانی باشه<:-P
 

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
حساب DriveClub با هر ریسینگی که تو تاریخ گیمینگ ساخته شده فرق داره، بعدم درایو کلاب شبیه ساز نیست، نمیدونم چطور این حرف رو زدی:-w
شبیه ساز نیست چون نتونستن درش بیارن! با توجه به ناامیدی سونی و گیمرها از Polyphony این ماموریت به Evolution داده شد تا جلوی Forza آبروداری کنه. بهرحال تیری در تاریکی بود واسشون. از جمله اقداماتشون هم یکی از بهترین شبیه سازی های آب و هوا در بازیهای ریسینگ بود. (اونم بزور بدختی و بعد از آپدیت های بسیار) چیزی که البته هرگز کافی نبود! با شکست Drive Club سونی در Evolution رو تخته کرد و پرونده استودیو و ip برای همیشه بسته شد. =))

من خودم به شخصه با Forza Motorsport 3 پا به دنیای شبیه سازها گذاشتم و بعدا با Assetto Corsa نهایت این سبک رو تجربه کردم.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,269
نام
مــاکــان
در مورد شبیه ساز بودن یا نبودن درایوکلاب نظری ندارم.
------------
اما در مورد آنلاین بودن بازی، تو تاپیکش اینو نوشتم فکر کنم خبرو تکمیل کنه:
نه من فکر کنم نتونستم خوب تو پست اول منظورمو برسونم،بس که خبرهای جذاب از بازی اومده بود ومنم حول بودم، پست اول کامل تغییر میدم، این فقط دست گرمی بود.
بازی کاملا کریر آفلاین داره براش طراحی میشه.

بازی بخش آموزشی داره که اصول رانندگی تو پیست رو آموزش میده، چیزی مثل GTR2 یا شاید حرفه ای تر(این شاید بهترین خبر برای کسائی باشه که بخوان به این سبک رو بیارن و نخوان چندین ساعت اول فقط تو حاشیه پیست و درودیوار باشن:D)
حتی بازی فقط مختص به همین سری GT3 نخواهد بود، طبق شایعات موثق، احتمال زیاد کلاس های دیگه و سریهای دیگه احتمال اضافه شدن به بازی خیلی زیاده، طبق توییتی که مارکو مازراتو(یکی از 2 مدیر استودیو) کرده، اینی که الان معرفی کردیم فقط قله یک کوه یخی که از آب بیرون اومده.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,269
نام
مــاکــان
مارکو مازراتو (یکی از 2 مدیر استودیو) یک مصاحبه با وبسایت ایتالیائی داشته که به علت ایتالیائی بودن زبان مصاحبه و مشکل ترجمه، خلاصه محتوای خبر رو در زیر میتونیم باهم مرور کنیم، جائی اگه نیاز به توضیح باشه چند خطی هم من اضافه میکنم:
  • تعیوض راننده در این نسخه امکان پذیر هست
همونطور که میدونین در مسابقات استقامتی که تا 24 ساعت میتونه ادامه داشته باشه،هر تیم به ازاء هر ماشینی که در مسابقه داره، 2،3 و یا بیشتر راننده میتونه داشته باشه که حین مسابقه با هم تعویض میشن.
  • سیستم رنکینگ (رده بندی) براساس امتیازات و بدون تخلف تموم کردن مسابقه در بازی پیاده سازی شده
بدین منظور استودیو Kunos برنامه نویس یکی از مدسازان بازی A.Corsa رو به خدمت گرفت در طی سال قبل.
ایشون برنامه نویس سایت Minority.org هستن و برنامه ای نوشته بودن که امکان پیاده سازی سیستم رنکینگ و رده بندی پلیرها (در حد مختصر و نه حرفه ای) رو در نسخه قبل میسر میکرد.
  • طی ریسک بزرگی که استودیو قبول میکنه،تیم تحقیق و توسعه استودیو 8 ماه متوالی از سال 2017 مشغول تست و بررسی Unreal Engine بودن که آیا میتونن از این انجین در نسخه بعدی بازی استفاده کنن یا نه.چرا که در غیر اینصورت از زمانبندی عقب میوفتادن و احتمالا دوباره مجبور به استفاده از انجین داخلی خودشون میشدن.
البته در حال حاضر که استودیو ACC معرفی کرده، دیگر رقبای استودیو که سازندگان Automobilista / Raceroom /Rfactor 2 هستن، درحال انجام مقدمات خودشون هستن که عناوین جدید و یا فعلی خودشون رو با این موتور بازیسازی بروز کنن.
پس برای استودیو تعویض موتور گرافیکی داخلی خودشون به آنریل انجین یک باید حساب میشد، چرا که در غیر اینصورت از رقابت جا میموندن.
برای مثال همین امسال ما به احتمال زیاد شاهد رونمائی از عنوان GTR3 هم خواهیم بود که قبلا معرفی شده، این عنوان هم با UE4 در حال توسعه هست.
  • بهای بازی طی دوره Early Access کمتر از بازی نهائی خواهد بود.
  • در حال حاضر بسیاری از تیم های حاضر در مسابقات Blancpain از A.Corsa بمنظور تعلیم و آموزش به رانندگان خودشون استفاده میکنن/خواهند کرد.
  • بواسطه اینکه استودیو لایسنس این سری بدست آورده، همکاریهائی از این دست بمراتب بیشتر خواهد شد.
  • تیم توسه استودیو در اکثر مسابقات حضور پیدا میکنن و اطلاعات ثبت شده از ماشین ها طی مسابقه (Telemetry) میپردازن.
  • مازراتو توضیح میده که انتظار اونها از فروش عنوان قبل 100 هزار کپی بوده، که تا این لحظه تعداد 1.4 میلیون نفر بازی خریداری کردن.
  • با این نسخه به هیچ عنوان قرار نیست که در امر شبیه سازی ذره ای کوتاهی بشه و قربانی مباحث گرافیکی و تصویری بشه، به همین منظور ما امسال زمان بیشتری به توسعه تایر مدل/ مباحث آیرودینامیکی/ سیستم تعلیق میکنیم، در همین راستا طی سال قبل 4 برنامه نویس استخدام کردیم که یکی از آنها مهندس مکانیک/مسابقات هست.
  • کونس داره بستری فراهم میکنه که ارتباط بین رانندگان بصورت مجازی (ACC) و رانندگان واقعی این مسابقات کمتر بشه، بدین منظور برترین/سریعترین راننده ها در ACC به مسابقات آینده در دنیای واقعی دعوت خواهند شد، چیزی مثل GT Academy عنوان گرن توریسمو.
منبع: Motorsport Republic
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,269
نام
مــاکــان
مصاحبه مارکو مازراتو با وبسایت eurogamer.it
55.jpg

مارکو مازراتو در تصویر

یوروگیمر: ازاین جهت که لایسنسی که شما خریداری کردید تمام پیستها و ماشینهای سری مسابقات Blancpain GT پوشش میده، به این معنی هست که ماشینهای بنتلی، استون مارتین و جگوار در بازی حضور خواهند داشت؟
همینطور ما میتونیم انتظار داشته باشیم که پیستهای Zolder , Paul Recard , Misano و Budapest بطور لیزراسکن شده در بازی باشند؟

مارکو مازراتو : AC Competizione بازی رسمی سری مسابقات Blancpain GT هست، پس شامل تمام ماشینها،تیمها،رانندگان،برچسب های ماشینها و همینطور تمام پیستهای فصلهائی که ما لایسنس مسابقات را خریداری کردیم خواهد بود، که این شامل تمام مدلهای ماشین و پیستهائی که شما اشاره کردید می شود.
البته مسئله لیزراسکن برای پیستها یک باید است.
همینطور براساس راننده ای که شما انتخاب میکنید میتوانید در مسابقات قهرمانی متفاوتی مثل سرعت و استقامتی شرکت کنید.

3.jpg


یوروگیمر: دوره Early Access تابستان پیش رو در استیم شروع خواهد شده:
آیا این دسترسی برای همگان خواهد بود ویا تعداد اندکی ازاین امکان بهره مند خواهند شد؟
محتویاتی که همراه بازی در این دوره در دسترس خواهد بود شامل چه چیزهائی میشود؟

مارکو مازراتو : EA برای هم در دسترس خواهد بود، ما ایده های متفاوتی برای اینکه بازی در این دوره شامل چی چیزهائی باشه و ما باید چگونه تغییراتی اعمال کنیم تا بازی به ورژن 1.0 (نهائی) برسه داریم، اما کمی بعدتر از اونها رونمائی میکنیم.
مسئله مهم این هست که ما یک نقشه راه با زمانبندی درست و کامل در اختیار بازیکنها قرار میدیم که در اون کاملا مشخص شده که با هر آپدیت آنها میتونن انتظار چه محتویاتی (پیست،ماشین و...) و درچه زمانی داشته باشن.

یوروگیمر: چه ویژگیهائی گرافیکی شما در بازی قرار خواید داد؟
آیا Unreal Engine محدودیتهائی در قبال واقعیت مجازی (VR) و یا استفاده از 3مانیتور دارد؟

مارکو مازراتو : خوشبختانه سیستم ذرات UE4 شامل رنج وسیعی از افکت ها هست - از شکل گیری مایعات گرفته تا ریزش باران،ایجاد جرقه و... .
درخت ها، چمن کاملا 3D و و تماشاگران اطراف پیست دارای انیمیت خواهند بود، همینطور خود پیست ها شامل عناصر مختلفی میشوند که در زنده بودن محیط و فضاسازی هرچه بهتر کمک شایانی میکنند.
این موتور بازیسازی یکی از عواملی بود که باعث شد ما در مراحل توسعه بازی نسبت به گذشته تغییراتی بدیم،ایجاد تعادل بین اونچه که پلیرها فکر میکنن ما در پیستها میتونیم قرار بدیم و چیزی که در تلویزیون و پخش زنده مسابقات فرمول 1 و موتوجیپی میبینند. همینطور VR و استفاده از 3 مانیتور، همگی به بهترین نحو در UE4 ساپورت میشوند، البته فراموش نکنیم که در مورد تعدادی از ویژگیهای این موتور هنوز در مرجله یادگیری هستیم.
فراموش نمیکنیم که UE بطور مستمر در حال پیشرفت و ایجاد تغییرات هست،چرا که در خود استودیو Epic Games انگیزه زیادی برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین نرم افزار/سخت افزار در UE وجود داره.

7.jpg


یوروگیمر: میدونیم که حس و گمان ها در فضای اینترنت همین حالا شروع شده:
یکسری به این اشاره میکنن که AC Competizione یک عنوان فرعی از سری Assetto Corsa با ساپورت رسمی مسابقات BP GT هست.
در مورد محتوای سینگل پلیر و بخش تک نفره ما باید انتظار چه چیزی داشته باشیم که ACC از عنوان قبلی متمایز میکنه؟

مارکو مازراتو : اگر منظور از عنوان فرعی این باشه که خب ما A.Corsa داریم، به اون ماشینها و پیستهای رسمی مسابقات BP اضافه میکنیم، یا ایجاد کمی تغییرات و سرهم کردن اونها بشه چیزی که ما قصد ساختش رو داریم، پس باید بگم این حدس و گمان ها کاملا از واقعیت دور هستند.
مادر مراحل توسعه بازی عناصر مشترکی که AC Competizione با عنوان قبلی خودش داره را فقط آپدیت نکردیم؛ بلکه همه را از اول ایجاد کردیم، برای مثال پیستهائی که در این دو عنوان مشترک هستند کاملا دوباره طراحی و بروز شدند تا بتونن مثل نمونه کاملا واقعی از چیزی که در واقعیت وجود داره باشند.
UI Interface (رابط کاربری) بازی نه تنها با چیزی که در نسخه PC بازی قبلی دیده میشه فرق داره، بلکه با UI این عنوان در کنسولها هم کاملا متفاوت خواهد بود، و به نحوی طراحی شده که بازیکنها بتونن بهترین عملکرد را از قابلیتهای موجود در بازی داشته باشند.
UI جدید دیگر فقط یک مروگر محتوا (مثل چیزی که الان در نسخه فعلی بازی رو استیم) داریم نخواهد بود.
بلکه به شکلی طراحی شده که بایکنها خودشان را در فضای مسابقات BP GT تصور کنند، به عنوان یک راننده مجازی پروفایل خودشون را مدیریت کنند، همینطور UI به مبتدیها این اجاز رو میده که بتونن به بهترین نحو مسیر پیشرفتِ موثر و جذابی برای حرفه ای شدن در این بازی داشته باشن.
تمام این تغییرات چه در محتوای آفلاین و مولتی پلیر کاملا لحاظ شده.

6.jpg


یوروگیمر: پیاده سازی "باران" در بازی نیاز به تغییرات گسترده در عملکرد کلی فیزیک بازی داره.
چقدر اضافه شدن این ویژگی (باران) در بازی شما را به چالش کشید و دیدگاه فنی شما در این مورد چگونه است؟

مارکو مازراتو : این جزو عوامی هست که ما هنوز داریم روش کار میکنیم، چرا که نمیخوایم باران فقط در بازی بنحوی حضور داشته باشه و برای از سر باز کردن ، از این مسئله به شکل بی اهمیتی رد بشیم.
همینطور هدف ما این هست که مسابقات در شرایط بارانی دربازی از چیزی که در واقعیت وجود داره سخت تر نباشه! (اینجا تیکه انداخته یه یکسری استودیوهای رقیب:D)
ازاونجائی که تایرهای مخصوص شرایط بارانی در مقایسه با انواع مخصوص جاده ای، چسبندگی بیشتری دارن، براساس نتایجی که تابحال به اونها رسیدیم، من میتونم تایید کنم که رانندگی در شرایط بارانی که ما درحال توسعه اون هستیم خیلی جذاب و همینطور کمتر از اون چیزی که من فکر میکردم خسته کننده خواهد بود!
نیاز نیست که من یادآوری کنم که همین عامل باران در بازی چه شرایط پیش بینی نشده به مسابقات اضافه میکنه و بازیکنها باید خودشون با اونها وفق بدن.
یکی دیگر از عواملی که داریم روش کار میکنیم و با چیزی که الان در عنوان فعلی Assetto Corsa وجود نداره، این هست که چسبندگی پیست ها در طول مسابقه میتونه بیشتر بشه، در این مورد در زمان درست اطلاع رسانی بهتری خواهیم کرد.

منبع:Eurogamer.it
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر