نزدیک شدن به نسل بعد باعث کاهش فروش پلی استیشن 4 شده است

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
04tkwFf32eqYQmF3XMn8ggz-1.jpg
سونی جزئیات عملکرد مالی سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی منتهی به ۳۱ دسامبر را منتشر کرده، و شاهد افت قابل توجه فروش بخش گیم و سرویس‌های مربوط به برند پلی استیشن هستیم. به این ترتیب که پلی استیشن 4 حدودا ۶.۱ میلیون دستگاه فروخته که در قیاس با رقم ۸.۱ میلیون نسخه‌ای سال قبل، که در واقع ۲۴.۶ درصد کاهش به شمار می‌آید.


در مجموع تا آخرین روز سال قبل میلادی، ۱۰۸.۹ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 فروش رفته؛ سونی علت این اتفاق را نزدیک شدن به پایان چرخه کنسولی می‌داند، به خصوص با در نظر گرفتن اینکه دیگر فاصله زیادی تا عرضه دستگاه گیمینگ مورد انتظار پلی استیشن 5 نداریم و طبیعتا این موضوع روی فروش نسل فعلی تاثیرگذار است.


در آماری مشابه، فروش بازی‌های پلی استیشن 4 نیز با کاهش همراه بوده؛ بازی‌های ویدیویی از ۸۷.۲ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۸ به ۸۱.۱ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۹ رسیده. ولی در سوی مقابل آمار مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس در مقیاس سال به سال با رشد همراه بوده.


کم شدن فروش در این بازه زمانی اتفاق عجیبی نیست؛ دقیقا در آمار پایان سال ایکس باکس هم چنین وضعیتی دیده شده، که البته برای مایکروسافتی‌ها شدیدتر بوده. بدون شک آمار و ارقام فروش و عملکرد اقتصادی هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت طی ماه‌های آینده با کاهش بیشتر همراه خواهد بود، مگر آنکه پیشنهادات ویژه‌ای برای کاربران ارائه شود.


البته چند پتانسیل قابل توجه برای اوج گرفتن مجدد فروش کنسول پلی استیشن 4 در سال ۲۰۲۰ وجود دارد؛ بازی The Last of UUs Part 2 یکی از موردانتظارترین عناوینی است که خرداد ماه سال آینده از راه خواهد رسید، و بعد از آن نیز Ghost of Tsushima را خواهیم داشت. علاوه بر این سونی می‌تواند از بازی‌های غیرانحصاری شناخته شده‌ای مثل Cyberpunk 2077 نیز سود ببرد. استودیو اسکوئر انیکس هم بازسازی Final Fantasy VII را برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد کرد.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
سونی نیاز به یه کاهش قیمت خیلی خوب داره. در واقع الان تنها چیزی که میتونه فروش کنسول رو جا به جا کنه همینه. وگرنه این بازی ها هم آنچنان تکونی به فروش کنسول نمیدن چون به هر حال هاردکور گیمرهایی که اینهارو میپسندن در حال حاضر کنسول رو دارن. بیشترین تاثیر رو شاید فقط FFVII اونم تو ژاپن داشته باشه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
اگه میخوان رکورد PS2 رو بزنن باید قیمت رو شل کنن یادمه PS2 اخرا شده بود 100 دلار :|

یکی دیگه از دلایل موفقیت PS2 که باعث میشه رکوردش برای PS4 دست نیافتنی بشه عملکرد بد و ضعیف PS3 بود. PS2 تونست به لطف کاهش قیمت و استقبال کم مخاطبین از PS3 تو سال های اولیه 30 میلیون هم تو نسل بعد بفروشه. این برای PS4 دست نیافتنی به نظر میرسه و با امدن PS5 و خصوصا بکوارد ساپورتی که داره، سونی یحتمل فقط میتونه با یه کاهش قیمت جدی و حساب کردن رو بازار آسیا (هند و چین مثلا) فروش کنسول رو ببره بالا.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر