موقعیتی از دست رفته برای ایکس باکس: ماکروسافت می توانست جلوی عرضه WII را بگیرد

doflamingo

کاربر سایت
Jun 21, 2012
221
نام
کامیار
"طرح کنترل حرکتی ابتدا به تیم ساخت ایکس باکس پیشنهاد شده بود"
این یکی از اظهارات اخیر تام کوین (tom quinn) در مصاحبه با تام کراسکلی یکی از نویسندگان سایت CVG است. تام، موسس gyration و صاحب امتیاز کنترل هایی است که بر این پایه ساخته شده اند. (کنترل هایی مثل کنترلر WII که از تکنولوژی حرکتی خاصی استفاده میکنند). او در اظهارات خود درباره کنترلر WII اظهار داشت: " اولین شرکتی که استفاده از کنترلر های جیوراتیک رو به آن پیشنهاد کردم نینتندو نبود، قبل از آن به واسطه آشنایانم، ملاقاتی با استیو بالمر (مدیر عامل فعلی ماکروسافت) داشتم."

screenshot_30892_thumb_wide940.jpg

"من این کنترلر را به وی نشان دادم، کنترلر او را کاملا مجذوب کرده بود. بعد از آن او ترتیب ملاقات من با تیم ایکس باکس در ردموند (واشنگتن) را داد، هنوز هم به خاطر دارم که چقدر هیجان زده بودم."

wii_controller.jpg

"اما جلسه افتضاح بود." کوین ادامه داد: "طرز برخوردی که من از آنان دیدم به گونه ای بود که اگر آنها میخواستند از کنترل حرکتی استفاده کنند، می توانستند خودشان نسخه بهتری از آن را آماده کنند. منظورم این است که رفتار آن ها واقعا زشت بود. در واقع، اوضاع جلسه به قدری بد بود که بعد از اتمام آن، یکی از آنان نزد من آمد تا از طرف خودش از رفتار زشت دیگرات عذرخواهی کند. یادم است او می گفت که ماکروسافت نباید با همکاران بالقوه اش اینطور تعامل کند"

با توجه به این اظهارات، به نظر میرسد ماکروسافت یکی از فرصت های خوب خود را از دست داده است، فرصتی که اگر آن را قبول کرده بود شاید باعث محدود شدن نینتندو به کنسول های دستی می شد.

لینک منبع
 
آخرین ویرایش:

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,987
نام
احمد
سره LBP هم همین اتفاق افتاده بوده فکر کنم

کلا یه زمانی مسئولای مایکروسافت ساندویچ مغز خر میخوردن همش ...
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
نینتندو نه تنها از این موقعیت استفاده نکرد بلکه سود هنگفتی به جیب زد و حالا همین کنترلر رو داره در نسل جدیدشم استفاده میکنه>:d
 

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,641
نام
وحيد
سره LBP هم همین اتفاق افتاده بوده فکر کنم

کلا یه زمانی مسئولای مایکروسافت ساندویچ مغز خر میخوردن همش ...

بله اعضای MM ابتدا میرن پیش مسئول های ماکروسافت ولی خب طبق معمول ماکروسافت همین بلا رو که سر این اقا اورد سر این افراد هم میاره و بعد دیگه رو میارن به SONY و SONY علاوه بر اینکه از بازی و ایدشون فوق العاده استقبال میکنه ، بودجه کلانی هم بهشون اختصاص میده .

در مورد این خبر هم خب خداییش این کنترلر ها اون زمان در سیاست کاری شرکتی مثل ماکروسافت نبوده پس قطعا حق داشتند با موضوع سخت برخورد کنند !
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,980
نام
sami
احتمالا از همون اول طرح ساخت کینکت تو ذهنشون بوده و دیگه این طرحا به دردشون نمیخورده
مگرنه مایکروسافت شرکتی نیست که ایده ها جدیدو رد کنه
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
احتمالا از همون اول طرح ساخت کینکت تو ذهنشون بوده و دیگه این طرحا به دردشون نمیخورده
مگرنه مایکروسافت شرکتی نیست که ایده ها جدیدو رد کنه
اتفاقا بر عکس،اول اومدن اینو رد کردن بعد دیدن که چقدر سود کردن اومدن با کینکت جبران کنند،هر چند کینکت با اون چیزی که اویل نشون دادن فرسخ ها فاصله داشت
 

ash@ash

کاربر سایت
Oct 15, 2012
955
اتفاقا مایکروسافت کار درستی کرد

مایکروسافت باید جای پاش رو توی این صنعت محکم می کرد، مایکروسافت باید دومین نسلش رو جوری طراحی می کرد که بتونه در بازار حرفی برای گفتن داشته باشه، استفاده از این سبک کنترلر برای مایکروسافت ریسک محسوب می شد.
 

SAEIDX360

کاربر سایت
Jun 17, 2008
392
نام
سعید
آخه دیدی که نینتندو نسبت به این صنعت داره ماکروسافت و سونی ندارن!نینتندو بفکر تجربه جدید وسلامت گیمر هست!و صد البته بفکر پول ولی کنار پول بفکر سلامت گیمرو بازیهای سالم هم هست و هنوز بازیهاش اون حالت فان رو حفظ کرد و ترجیح داد که وقتی خانواده دور هم جم میشن دور هم تنیس و بقیه بازیهای مفرح رو بازی کنن و لذت ببرن تا اینکه بخاد با god if war و gears of war. بخاد یه مشت جونورو قلع و قم کنه!و همین باعث جذابیت بیشترش تو خونواده های حتی بدون کنسول شد!ولی از پایه برنامه ریزی سونی و ماکروسافت حتی تو تک دمو هایی که خود بازی عم آماده نبودو برا تبلیغ کنسولشون بفکر anti aliasing و high resolation texture. بودن!خوب نتیجه این میشه که uncharted. و ninja gaidan تحویل مردم میدن که پیشرفتو با قط کردن دستو پای دشمنا و فواره خون نشون میدن خو این نشون میده که که سونی و ماکرو از پایه طرز فکرشون نسبت به گیم و گیمر خیلی فرق میکنه!وقتی کال آفی که فقط محظ کشتنو خونریزی همدیگس و بازیها هر روز خشن و خشن تر میشن !!!ولی نینتندو هنوز اصالتشونو حفظ کرده جای شکر داره که همچین شرکتی وجود داره....من خودم فن دو آتیشه ایکس باکسم اما خوشحالم که شرکتی بنام نینتندو با همچین تفکراتی وجود داره(البته همه اینا نظر شخصیه بندس...;-)
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
اتفاقا ماکروسافت به فکر صنعت گیم بود وگرنه ما الان داشتیم با این کنترل مسخره به جای Halo و Gears بازی های هم رده پویا و خپل و بُزبُز قندی بازی میکردیم..
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
نینتندو میخ طویله هم بزنه یه جوری میزنه 100 میلیون تا بفروشه همه هم با میخ طویله اش یه حالی میکنن 8->

حتماً ایده 3DS و غیره هم میتوانست مال یکی دیگه بشه:-j
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
تو یک دوره مایکروسافت فکر میکرد خیلی پُخی بعد فهمید نه همچین پُخی هم نیست. درباره ویندوز موبایل هم چنین حرکات جلفی رو یه مدت داشت میکرد :|.
 

SAEIDX360

کاربر سایت
Jun 17, 2008
392
نام
سعید
تو یک دوره مایکروسافت فکر میکرد خیلی پُخی بعد فهمید نه همچین پُخی هم نیست. درباره ویندوز موبایل هم چنین حرکات جلفی رو یه مدت داشت میکرد :|.
دوست عزیز شما لقطف کن با لحن صحبت کردنت طرز فکر ماکروسافتو داری!
زشته نحوه صحبت کردن شما نشاون از شخصیت و تربیت خانوادگیتون پس بیشتر دقت کنید بهتر نیست?
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر