معنی بازی رایانه ای چیست به چه منظور تولید میشود؟

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
چند وقت پیش توی سایت n4g خوندم که تعدادی افراد افراطی از کمبود س*ک*س در بازی های رایانه ای بحث کرده بودند.
البته من به خود متنش رجوع نکردم ولی گویا بعضی از عقاید و افراد خواستار افزایش این امر در بازی های رایانه ای هستند به طوری که ازچیزی که الان در بازیهای رایانه ای شاهد هستیم هم فراتر خواهد رفت.
در این که بازی های رایانه ای روز به روز در بین جوانان محبوب تر میشود هیچ شکی نیست ولی باید برای جلوگیری از اثرات مخربی که باعث انحراف افراد شود چاره ای اندیشید.
این مساله با مساله تاثیر خشونت در بازی ها بر روح و روان انسان فرق دارد چرا که اثراتی که این نوع از بازی دارد خیلی مخرب خواهد بود در حالی که انجام یک بازی بدون س*ک*س ولی با خشونت، به مراتب اثری برابر با این موضوع در پی نخواهد داشت.
با گفتن این موضوع اولین نکته ای که امکان دارد به ذهن شما خواننده عزیز خطور کند این است این بحث نیز از جمله بحث هایی است که نشأت گرفته از طرز تفکر اشتباه بعضی افکار و عقاید در مورد بازی درکشور ما میباشد ولی نه تنها من و شما به عنوان یک فرد مسلمان و ایرانی بلکه همه افراد جهان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

متاسفانه یکی از باورهای اشتباه در مورد بازی های کامپیوتری ( حداقل درکشور ما ) این است که این بازی ها تاثیر مخربی بر روح، روان و شخصیت افراد دارند. هر از گاهی اخباری از مناطق مختلف جهان به گوش می رسد که فلان نوجوان به دلیل اینکه مثلا 15 ساعت بدون وقفه مشغول بازی با کامپیوتر بود، دچار حمله های عصبی شد و کارش به بیمارستان کشید!
آیا چنین مواردی می تواند دلیلی بر نفی عملکرد مثبت بازی های کامپیوتری باشد؟ 15 ساعت رانندگی مداوم نیز می تواند هر انسانی را از پای درآورد. آیا به این دلیل میتوان گفت رانندگی، سرتاسر ضرر و تاثیر منفی است؟ 15 ساعت گوش کردن به ملایم ترین موسیقی ها نیز می تواند اعصاب را دچار اختلال کند. آیا این دلیلی بر نادیده گرفتن ارزش های هنری موسیقی است؟
اگر کمی واقع بینانه تر نسبت به این قضیه برخورد کنیم، مطمئنا قضاوت ما توام با اشتباه کمتری خواهد بود. امروزه جامعه شناسان به تاثیرات مثبت بازی های کامپیوتری بر رفتارهای فردی و اجتماعی پی برده اند. بازی Sims یکی از صدها نمونه ای بشمار می رود که به همین منظور و با همین دید تهیه شده است.
ولی آیا س*ک*س و مسائل مربوط به **nudity** در بازی ها را هم می توان جز این مسائل به حساب آورد؟
به هیچ وجه نمی توان این مسائله را از باورهای اشتباه در جامعه دانست. مسلماً در این زمنیه نیازی به انجام بازی به مدت زمان 10 یا 15 ساعت یا بیشتر نخواهد بود چرا که س*ک*س در زمان بسیار کوتاهی تاثیر خود را در انسان نشان خواهد داد.س*ک*س در بازی ها با مساله خشونت بسیار فرق دارد. خشونت نوعی رفتار است که در انسانها به اندازه های مختلف وجود دارد و نمیتوان گفت که با نشستن و بازی کردن یک بازی این رفتار به صورت 100% روی فرد تأثیر خواهد داشت به این دلیل که هر انسانی با فهم و شعور به انجام بازی ها می پردازد و دیگر اینکه هر انسانی با دید خود و نوع صلیقه خود بازی خود را انتخاب می کند و اگر کسی با خشونت در بازی های رایانه ای میانه ای نداشته باشد به بازی های خشن روی نخواهد آورد.و البته این در حالی است که بازی هایی با بدترین حالت خشونت تنها 20% از کل بازی های ساخته شده را تشکیل میدهند چرا که همه بازی ها نیاز به داشتن صحنه های خشن نخواهند داشت.
متاسفانه این موضوع مصداق مساله س*ک*س نخواهد بود. چرا که س*ک*س یک نوع رفتار نیست که بتوان به راحتیه مساله خشونت جلوی عوارض ناشی از آن را گرفت. هوس نشأت گرفته از س*ک*س نوعی احساس است که مطمئناً در مواجهه با صحنه های زشت و مبتذل بر روی فکر و روان و البته احساسات فرد تأثیرزیادی خواهد گذاشت.
س*ک*س به نوع خاصی از بازی نیاز نخواهد داشت، مطمئناً اگر کسی و یا بهتربگوییم سازنده ای تصمیم به نمایش دادن س*ک*س در بازی داشته باشد بدون هیچ بهانه ای این کار را انجام خواهد داد به عنوان مثال در بازی GTA vice city ( این فقط یک مثال برای بحث نمایش س*ک*س در بازی می باشد ) اکثر شهر نشینان از کمبود لباس و پارچه رنج می بردند. و یا در بازی hitman نیز این موضوع به صورت کاملاً مفتضحانه تر قابل رویت بود. در حالی که در بازی hitman هیچ نیازی با این امر احساس نمیشد.
متاسفانه به عقاید و افکار بعضی از افرادی که هنوز درک درستی از بازی و کلمه بازی نداشته اند **nudity** ( برهنگی ) باید در بازی های رایانه ای رواج بیشتری داشته باشد. آیا نیازی به این امر خواهد بود؟ آیا افرادی که این حرف را می زنند از کمبود س*ک*س در زندگی خود رنج میبرند ؟! آیا نیازی است که س*ک*س به بازی های رایانه ای هم راه پیدا کند ؟
متاسفانه تنها چیزی که امروزه به وفور در بین جوانان دیده میشود، فیلم های مبتذل و مستهجن است که با توجه به این مساله اصلاً نیازی به رواج س*ک*س در بازی های کامپیوتری نیست.
شاید با این طرز فکر که هر بازی دارای محدوده سنی مشخصی خواهد بود دست به چنین اقداماتی میزنند ولی کمتر بازی که برای کودکان زیر 12 سال ساخته می شود دارای **nudity** خواهد بود، و مطمئناً ظهوراین مساله در رده سنی بالای 16 سال خواهد بود که شامل گروه سنی نوجوان و جوان نیز خواهد بود و بی شک تنها قشری که به سرعت تحت تاثیر مساله س*ک*س قرار میگیرد جوان و نوجوان است.

و اما به راستی کلمه بازی و خود بازی یعنی چه ؟
مگر غیر این است که بازی نوعی رفتارو عمل برای خروج فرد از دغدغه ها، دفع انرژی فرد به صورت مسالمت آمیز ودفع مشکلات ذهنی اوست.عملی که باعث تغییر تفکر فرد از مشکلات او برای مدتی شده و ایجاد نوعی هیجان دائم و یکنواخت در طول مدت بازی برای رفع عوامل بیرونی میکند. بدور از هر گونه هیجان افراطی ( س*ک*س ).
امید به این که این مسائل به درستی حل شود.

در صورت تمایل شما نیز

* تعریف خود را از بازی بنویسید
* ملاک های خود را از یک بازی رایانه ای بیان کنید
* نظر خود را در مورد هدف ساخت چنین بازی های بنویسید ( س*ک*س )

با تشکر از همه
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
اصولا هر صنعتی بعد از مدت زمانی پیشرفت میکنه و نمیشه جلوی پیشرفتش رو هم گرفت نمونه بارزش صنعت هالیوود هستش که نسبت به 20 سال پیش زمین تا آسمان فرق کرده و تمایز هم در فیلم های باز سازی شده با سیستم های دیجیتالی میشه کاملا دید، این مثال رو زدم تا به این مورد اشاره کنم بازی هایی که 20 سال پیش ساخته میشدند با الان قابل مقایسه نیستند در آن زمان بازی برای یک قشر کودک و زیر 10 ساخته میشدند که با این تعریف شما کاملا همخوانی داره :arrowd:
و اما به راستی کلمه بازی و خود بازی یعنی چه ؟
مگر غیر این است که بازی نوعی رفتارو عمل برای خروج فرد از دغدغه ها، دفع انرژی فرد به صورت مسالمت آمیز ودفع مشکلات ذهنی اوست.عملی که باعث تغییر تفکر فرد از مشکلات او برای مدتی شده و ایجاد نوعی هیجان دائم و یکنواخت در طول مدت بازی برای رفع عوامل بیرونی میکند. بدور از هر گونه هیجان افراطی
اما الا در سال 2008 هستیم و این صنعت کلی پیشرفت کرده و تنها صنعتی هستش که با صنعت هالیوود تونسته رقابت کنه و الان هم به نوعی با هالیوود ترکیب شده (نمونه بارزش فیلمهایی چون RE - SF - SH که همگی از عنوان بازی ساخته شده اند) پس به طبع با رشد این صنعت هواخواهان و طرفداران آن نیز بیشتر خواهد شد و همینطور سبک های مختلف نیز رو به رشد خواهد بود پس این تعریف گیم که شما فرمودید برای 20 سال پیش که این یک صنعت جدید بود و برای اون قشر سنی در نظر گرفته شده بود مصداق می کنه نه الان که سنین بالا 20 سال هم به آن روی آوردند در ضمن این رو هم رد نظر بگیرید که همون بچه های 5 ساله الان 20 ساله شدند و نیاز هاشون هم متمایز با آن زمان پس طبیعی هستش که بازی های با سبک های مختلف و بعضا س*ک*س هم در این برهه زمانی پیدا بشه در ضمن بازی هایی که شما فرمودید مانند Hitman که نیازی به صحنه های nudity ندارند شاید در یک صحنه هایی کمی زیاده روی شده باشه اما چون داستان بازی به نوعی پیش میره که چهره زشت اون دشمن رو نشون بده برای همین این میاد پرده ها و یا در خود بازی به وفور دیده میشدند پس جای تعجبی نداره همچنین بازی هایی که در آن صحنه های خشونت همراه با خون زیاد یا همراه با مشروبات الکی با س*ک*س دیده میشه این سری از بازی های همگی دارای درجه بندی از ESR است و طبق قانونی که گذاشته شده و محتوای بازی رنک گذاری میشه وگرنه بازی های 20 سال پیش کجا رنک بندی داشت که الان بخواهیم از این موضوع گله کنیم .
 

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
پس به طبع با رشد این صنعت هواخواهان و طرفداران آن نیز بیشتر خواهد شد و همینطور سبک های مختلف نیز رو به رشد خواهد بود پس این تعریف گیم که شما فرمودید برای 20 سال پیش که این یک صنعت جدید بود و برای اون قشر سنی در نظر گرفته شده بود مصداق می کنه نه الان که سنین بالا 20 سال هم به آن روی آوردند در ضمن این رو هم رد نظر بگیرید که همون بچه های 5 ساله الان 20 ساله شدند و نیاز هاشون هم متمایز با آن زمان پس طبیعی هستش که بازی های با سبک های مختلف و بعضا س*ک*س هم در این برهه زمانی پیدا بشه در ضمن بازی هایی که شما فرمودید مانند Hitman که نیازی به صحنه های nudity ندارند شاید در یک صحنه هایی کمی زیاده روی شده باشه اما چون داستان بازی به نوعی پیش میره که چهره زشت اون دشمن رو نشون بده برای همین این میاد پرده ها و یا در خود بازی به وفور دیده میشدند پس جای تعجبی نداره همچنین بازی هایی که در آن صحنه های خشونت همراه با خون زیاد یا همراه با مشروبات الکی با س*ک*س دیده میشه این سری از بازی های همگی دارای درجه بندی از ESR است و طبق قانونی که گذاشته شده و محتوای بازی رنک گذاری میشه وگرنه بازی های 20 سال پیش کجا رنک بندی داشت که الان بخواهیم از این موضوع گله کنیم .
دوست گرامی جناب کاوه خان !! شما خودتون هم می فهمید که چی دارید میگید؟
شما میگی که بازی های قدیمی و بازی های جدید
آخه تو بازی های قدیمی که مال 20 سال پیش باشه چطور می تونستن صحنه های زشت نشون بدن ؟ با اون کیفیتی که بازی داشت ؟؟؟؟ هر چی هست مربوط میشه به بازی های الان
و دیگه این که به نظر شما فقط جوان های 20 ساله پیش دارای احساس و هوس بودند و دیگه اگه الان راجع به این موضوع ها بحث بشه قدیمی به حساب می یاد؟
تو بازی hitman هم به نظر شما لازم بود واسه این که بازی پیش بره از اون صحنه هایی که اصلاً به بازی ربطی هم نداشت استفاده بشه ؟ یا اینکه شما خوشت اومده بوده و الان داری تایید میکنی؟
بازی که درجه داشته باشه خیلی بشه adult میشه.
دیگه اینکه رنک تو بازی ها زیاد تاثیر گذار هست ؟
تو ایران که نیست و البته تو خیلی کشور های دیگه ( نگین اینجا ایرانه و قانون مانون نداره حالا هر چی که داره هر چی که نداره جوان رو که مخاطب اصلی این بازی ها هست رو داره ) ... خوب تو کشورهای غربی هم مطمئناً همه گیمر ها که مثلاً به GTA علاقه داشته باشن این بازی رو هر طور شده بازی میکنن حالا چه بچه باشن چه مسن.
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
دوست گرامی شما خودتون هم می فهمید که چی دارید میگید؟
شما میگی که بازی های قدیمی و بازی های جدید
آخه تو بازی های قدیمی که مال 20 سال پیش باشه چطور می تونستن صحنه های زشت نشون بدن ؟ با اون کیفیتی که بازی داشت ؟؟؟؟ هر چی هست مربوط میشه به بازی های الان
و دیگه این که به نظر شما فقط جوان های 20 ساله پیش دارای احساس و هوس بودند و دیگه اگه الان راجع به این موضوع ها بحث بشه قدیمی به حساب می یاد؟
تو بازی hitman هم به نظر شما لازم بود واسه این که بازی پیش بره از اون صحنه هایی که اصلاً به بازی ربطی هم نداشت استفاده بشه ؟ یا اینکه شما خوشت اومده بوده و الان داری تایید میکنی؟
بازی که درجه داشته باشه خیلی بشه adult میشه.
دیگه اینکه رنک تو بازی ها زیاد تاثیر گذار هست ؟
تو ایران که نیست و البته تو خیلی کشور های دیگه ( نگین اینجا ایرانه و قانون مانون نداره حالا هر چی که داره هر چی که نداره جوان رو که مخاطب اصلی این بازی ها هست رو داره ) ... خوب تو کشورهای غربی هم مطمئناً همه گیمر ها که مثلاً به GTA علاقه داشته باشن این بازی رو هر طور شده بازی میکنن حالا چه بچه باشن چه مسن.

بنده عرض کردم 20 سال پیش صنعت گیم به اندازه الان پیشرفت نداشت که مخاطب های مختلف داشته باشه مطمئن باشید 20 سال پیش هم اگر مخاطبین به اندازه الان بودند برای هر مخاطبی هر بازیی میساختند چه بازی adult چه teen پس این به امر مخاطبین هم ربط داره اگر این بازی های مخاطبی خودشون (18+) رو نداشتند و ازشون استقبال نمی کردند مطمئنا ساخته نمیبشدند یا بازیی مثل همین Hitman که میگید 4 نسخه ازش درست نمیکردند در ضمن این رو هم مد نظر بگیرید که بازی Hitman ژانر بازیش Adventure هستش و این اگر توش صحنه هایی س*ک*س هم دیدید به روند داستان بازی و مراحل بازی بر میگرده وگرنه به جز یک یا 2 مرحله از بازی بقیه بازی صحنه های nudity آنچنانی شاهد نیستیم این ربطی به این نداره که من چون خوشم امده این حرف ها رو زدم.
جوانهای قدیمی با جوانها حاضر هم از خیلی جهات فرق میکنند (از نظر آگاهی و سطح اطلاعات منظورم هستش) پس نمیشه همون بازی هایی که اون موقع ساخته میشد الان هم بخوان برای بچه های امروزی ساخته بشه .
بازی های که درجه Adult میگرند یعنی بازی با 18+ و بعضا 20+ که بستگی به صحنه های بازی این بالاتر هم ممکنه بره پس نمی تونیم بگیم چون این درجه بندی ها هستند و کسی رعایت نمیکنه پس سازنده ها نباید همچنین بازی های بسازند ( فیلم های p*o*r*n هم برای 18+ هستند اما چون مثلا ممکنه زیر 18+ هم اینگونه فیلم ها رو ببیند پس باید بگیم که این همه کمپانی ها که دارند اینگونه فیلم ها رو میسازند به این موضوع فکر نکرده بودند!!)
 

Dr.XJ

کاربر سایت
Sep 28, 2005
1,868
حالا نمیشد در مورد سوکس حرف نمیزدین که میتونستیم نظرمون رو بدیم؟ :biggrin1:

شما میگی که بازی های قدیمی و بازی های جدید
آخه تو بازی های قدیمی که مال 20 سال پیش باشه چطور می تونستن صحنه های زشت نشون بدن ؟ با اون کیفیتی که بازی داشت ؟؟؟؟ هر چی هست مربوط میشه به بازی های الان
و دیگه این که به نظر شما فقط جوان های 20 ساله پیش دارای احساس و هوس بودند و دیگه
شما تو گوگل ایمیج این نوشته رو سرچ کن:
Custer's Revenge



:biggrin1::biggrin1::biggrin1:
 

erfan666

کاربر سایت
Nov 1, 2006
142
نام
نامعلوم
سلام
ببخشید که میپرم وسط مشاجره شما ولی به نظر من بازیها هم مثل فیلم ها دست خوش تغییراتی شدن که بعضی از اونها خوب بوده ولی بعضی بد و مخرب! که به نظر من عامل اصلی همه ی اینها حریص بودن برای پول بیشتر هست!
من در مورد بازی زیاد به این عوامل(س*ک*س,صحنه های nudityو...)توجهی ندارم ولی مورد فیلم اگه شما دقت کرده باشین چه لزومی هست که برای بیان عشق کار به رختخواب کشیده بشه یعنی نمیشه با چهارتا کلمه و حالا یک بوسه(از نوع فرانسوی:biggrin1:)به بیان عشق بپردازن :-"
منظور من اینه که برای بدست آوردن پول بیشتر(فروش بیشتر) این صحنه ها رو در بازیها و فیلم ها قرار میدن !
وگرنه بازی های 20 سال پیش کجا رنک بندی داشت
دوست عزیز بازیهای سگاهی که من دارم اغلب rating داره حتی برای بازی پلنگ صورتی !
و حتی atari و میکرو !
 

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
خب چند نکته وجود داره !
اگه در یه بازی تا حد معقول Romance و رابطه حتی N u d i t y چمدنم Mature Content و S E X وجود داشته باشه ، باعث جذاب شدن بازی میشه ! حالا S E X رو میشه فاکتور گرفت ، ولی من Oblivion رو یه Romance Mode براش ریختم ، 120 ساعت با معشوقه مجازیم زندگی کردم :D واقعا مد عالی بود و بسیار جذاب !
ولی اینکه وجود Eye Candy ـها و شکلات خورها و N U |) I T Y بشه یکی از المانهای بیسیک بازی ، خب معلومه وضعیت اون بازی چیه ، بازی رو اگه مثل یه زندگی در نظر بگیریم ، یه بخشیش باید مربوط به این مسائل هم بشه ، ولی وقتی زندگی یه آدم دائما پیرامون اینجور چیزا باشه ، خب شخص بیماره :D بازی هم بیمار میشه
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
دوست عزیز بازیهای سگاهی که من دارم اغلب rating داره حتی برای بازی پلنگ صورتی !
و حتی atari و میکرو !

منظورم رنک بندی به مانند امروزی هستش وگرنه کی اون زمان بازی های adult با رنکهای امروزی ساخته میشد!
 

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
خب چند نکته وجود داره !
اگه در یه بازی تا حد معقول Romance و رابطه حتی N u d i t y چمدنم Mature Content و S E X وجود داشته باشه ، باعث جذاب شدن بازی میشه ! حالا S E X رو میشه فاکتور گرفت ، ولی من Oblivion رو یه Romance Mode براش ریختم ، 120 ساعت با معشوقه مجازیم زندگی کردم :D واقعا مد عالی بود و بسیار جذاب !
ولی اینکه وجود Eye Candy ـها و شکلات خورها و N U |) I T Y بشه یکی از المانهای بیسیک بازی ، خب معلومه وضعیت اون بازی چیه ، بازی رو اگه مثل یه زندگی در نظر بگیریم ، یه بخشیش باید مربوط به این مسائل هم بشه ، ولی وقتی زندگی یه آدم دائما پیرامون اینجور چیزا باشه ، خب شخص بیماره :D بازی هم بیمار میشه
خوب این کارشما با اختیار خود شما بوده، سازنده ها اگه بخوان دست بازی کننده رو باز بزارن خوب میشه ولی وقتی به اجبار به دیدن صحنه های زشت بپردازی باز هم به همون اندازه لذت میبری ؟ اصلاً اون موقع این احساس رو که مثلاً داری یه بازی رو انجام می دی یا ... ؟
بازی های که درجه Adult میگرند یعنی بازی با 18+ و بعضا 20+ که بستگی به صحنه های بازی این بالاتر هم ممکنه بره پس نمی تونیم بگیم چون این درجه بندی ها هستند و کسی رعایت نمیکنه پس سازنده ها نباید همچنین بازی های بسازند ( فیلم های p*o*r*n هم برای 18+ هستند اما چون مثلا ممکنه زیر 18+ هم اینگونه فیلم ها رو ببیند پس باید بگیم که این همه کمپانی ها که دارند اینگونه فیلم ها رو میسازند به این موضوع فکر نکرده بودند!!)
شما فکر کن مثلاً مثلاً بازی RE یا متالگیر پر شه از این جور صحنه ها . بازی به گند کشیده میشه. درجه بازی هم +18 هست بخوای نخوای پس سازنده می تونه بگه این درجه سنی +18 ست من هم هر کاری دلم بخواد میکنم به کسی هم ربطی نداره..... این حرف شماست دیگه ؟
من در مورد بازی زیاد به این عوامل(س*ک*س,صحنه های nudityو...)توجهی ندارم ولی مورد فیلم اگه شما دقت کرده باشین چه لزومی هست که برای بیان عشق کار به رختخواب کشیده بشه یعنی نمیشه با چهارتا کلمه و حالا یک بوسه(از نوع فرانسوی:biggrin1:)به بیان عشق بپردازن :-"
منظور من اینه که برای بدست آوردن پول بیشتر(فروش بیشتر) این صحنه ها رو در بازیها و فیلم ها قرار میدن !
خب این موضوع که خیلی وقته تو فیلما هست و داره انگار به بازی هم کشیده میشه متاسفانه و دلیلش هم همون چیزی هست که شما گفتید من کاملاً موافقم این سازنده ها نه به فکر من هستند نه به فکر شما نه به فکر هیچ کس دیگه . کودک ، نوجوان ، جوان ، پیر ، کهنسال حالیشون نیست . مطمئناً اگه این رنکینگ هم نبود سازنده ها خداشون رو بیشتر شکر میکردند.
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
ببنید یک سری بازی ها مانند single یا Lady یا PlayBoy کاملا با نیت س*ک*س ساخته میشند که اصلا بحث این بازی ها جدا هستش ولی اینکه بیاییم کلا این موضوع رو بعنوان یک ف ی ل ت ر در نظر بگیریم و بسط بدیم به بازیه هایی مانند The sims یا Hitman و بگیم کلا در بازها نباشند این میشه یک جبر و همین جبر ها هستش که به مرور زمان باعث به وجود آمدن بسیاری مشکلات در جامعه میشه که بعد ها خودشون رو نشان میدهند، به نظر من وجود این برای بازی ها یک fun هستش و البته در بعضی بازی های مانند بازی مافیا رابطه نزدیک بین 2 کاراکتر رو میتونه به گیمر نشون بده .
شما فکر کن مثلاً مثلاً بازی RE یا متالگیر پر شه از این جور صحنه ها . بازی به گند کشیده میشه. درجه بازی هم +18 هست بخوای نخوای پس سازنده می تونه بگه این درجه سنی +18 ست من هم هر کاری دلم بخواد میکنم به کسی هم ربطی نداره..... این حرف شماست دیگه ؟
بازی هایی مانند RE نیازی به این مورد نداشتند اگر میکامی احساس میکرد باید در جایی از بازی این نکته رو نشون بده حتما میکرد حتما لزومی ندیده .
 
آخرین ویرایش:

erfan666

کاربر سایت
Nov 1, 2006
142
نام
نامعلوم
larry, نه lady
خوب نگاه کنید این بازی ها توسط شرکتهای معروفی مانند sierra,eidosو... ساخته میشه که اینها حرف من رو میرسونه:
پول بیشتر:laughing:
 

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
خوب این کارشما با اختیار خود شما بوده، سازنده ها اگه بخوان دست بازی کننده رو باز بزارن خوب میشه ولی وقتی به اجبار به دیدن صحنه های زشت بپردازی باز هم به همون اندازه لذت میبری ؟ اصلاً اون موقع این احساس رو که مثلاً داری یه بازی رو انجام می دی یا ... ؟
البته شما کلا یک اسوه گیمینگ محسوب میشی :D کلا عقاید گیمرهای دختر با گیمرهای پسر فرق داره ، ولی در کل ،در بعضی بازیها که پتانسیلش رو دارند ، مثلا یه MMO ، میشه اینجور چیزا رو در حد خودش گنجوند ، ملت هم گیر الکی میدن :D الان همین Age of Conan که الان فروش ترکونده تو کل دنیا ، خب بازی کلی صحنه های زشت :D داره ، ولی ملت همه بازی میکنن حالشو میبرن از همون صحنه های زشت هم حالشو میبرن :D زندگیه مجازیه دیگه ، یه دنیای مجازی ، تو این دنیا هم حد متعادل برای برطرف کردن نیازهای جنسی لازمه ، تو دنیای مجازی هم همینطوریه.

این عقاید مسخرتون رو هم کنار بزارید ، وقتی رابطه باشه ، اتفاقا رابطه سالم ، رابطه جنسی هم بوجود میاد ... هیچکدوم از طرفین هم مشکلی با قضیه ندارن ... شما اول برای بنده توضیح بدید که از نظر یک ایرانی میخواید به این مساله نگاه کنید ، یا یک غربی متمدن !
 

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
البته شما کلا یک اسوه گیمینگ محسوب میشی :D کلا عقاید گیمرهای دختر با گیمرهای پسر فرق داره ، ولی در کل ،در بعضی بازیها که پتانسیلش رو دارند ، مثلا یه MMO ، میشه اینجور چیزا رو در حد خودش گنجوند ، ملت هم گیر الکی میدن :D الان همین Age of Conan که الان فروش ترکونده تو کل دنیا ، خب بازی کلی صحنه های زشت :D داره ، ولی ملت همه بازی میکنن حالشو میبرن از همون صحنه های زشت هم حالشو میبرن :D زندگیه مجازیه دیگه ، یه دنیای مجازی ، تو این دنیا هم حد متعادل برای برطرف کردن نیازهای جنسی لازمه ، تو دنیای مجازی هم همینطوریه.

این عقاید مسخرتون رو هم کنار بزارید ، وقتی رابطه باشه ، اتفاقا رابطه سالم ، رابطه جنسی هم بوجود میاد ... هیچکدوم از طرفین هم مشکلی با قضیه ندارن ... شما اول برای بنده توضیح بدید که از نظر یک ایرانی میخواید به این مساله نگاه کنید ، یا یک غربی متمدن !
اها من از نظر یک انسان به این قضیه نگاه کردم ایرانی غیر ایرانی نداره.
با تشکر از erfan666 که جواب شما رو دادن
 

erfan666

کاربر سایت
Nov 1, 2006
142
نام
نامعلوم
وقتی رابطه باشه ، اتفاقا رابطه سالم ، رابطه جنسی هم بوجود میاد
تو ایران میشه بگید رایطه ی سالم کجاست ؟ اصلا وجود داره ؟

هیچکدوم از طرفین هم مشکلی با قضیه ندارن
اتفاقا تو یک دانشنامه خوندم رابطه ی طرفین(**** جنسی)نیاز به ازدواج نداره بلکه طرفین باید راضی باشند:eek:

شما اول برای بنده توضیح بدید که از نظر یک ایرانی میخواید به این مساله نگاه کنید ، یا یک غربی متمدن !
شما فکر کن ما مثل غربیها فکر میکنیم ولی والدین رو چیکار کنیم(البته خدا رو شکر والدین من این عقاید رو ندارند در غیر این صورت ...:-")
همین الان سر بازی کردن داریم طعنه میشنویم!!!:mad:
 
آخرین ویرایش:

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
larry, نه lady
معلومه شما آمار این بازی ها رو از همه بهتر دارید ... شما فکر کردید شرکتهای مثل eidos یا Sierra واقعا اینقدر به پول نیاز داشتند که بخوان همچین بازیی بسازند!؟ (فقط ناشر آن بودند نه سازنده) مطمئنا او شرکتی که این رو ساخته بالاخره برای معرفی آن از یک ناشر بزرگ باید کمک میگرفته که شرکتی مثل Eidos هم ناشر شده .
الان توی کشور های توسعه یافته مسئله s*e*x یک مسئله کاملا جا افتاده هستش که در بسیاری از فیلمها میتونیم ببینیم اما ما (ایرانی ها) در همه زمینه ها عادت داریم که این مورد رو کمی بزرگ جلوه بدیم که برای همین هم میشه یه گندی مثل صدا سیما ایران که مادر نمیتونه دست روی سر و صورت پسرش بکشه (چون جنبه س*ک*س*ی داره به قول اون حضرات) کسی هم اعتراض کنه انگ تهاجم فرهنگی رو به وی میزنند در حالی که این ما خودمان هستیم که با حساسیت ها بی مورد در خانواده ها بر روی بعضی از بازی ها و بزرگ جلوه دادن آنها عملا شرایط انحراف رو محیا میکنیم بهتره بجای مبارزه با سازنده های اینگونه بازیها، با یک تدبیر معقولانه و با یک فرهنگ سازی خوب با این گونه مسائل کنار بیاییم تا امری عادی بشه نه اینکه جبهه گیری کنیم! من بارها گفتم الان هم میگم این فرهنگ سازی از خود خانواده ها باید شروع بشه انتظار ندارید که با 10 جلسه فرهنگی یک فردی که 20 سال با عقاید خشک زندگی کرده با 10 جلسه از این رو به آن رو بشه پس دوستان بیایید با همدلی خودمان این معضل رو از بین ببریم نه اینکه جلوی اون رو بگیریم دقیقا گرفتن جلوی این امر مثل گرفتن جلوی یک روخانه خروشان با چند خار رو خاشاک میماند که در نهایت طغیان کرده و همه چیز رو از بین میبره پس چه بهتر به جای اون روز خودمان محیط خودمان رو با شرایط روز دنیا وفق بدیم، در ضمن امیدوارم از این حرف بنده اشتباه برداشت نکنید مثل بعضی از دوستان که برای خودشان برداشت ها آنچنانی داشتند .
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر