معرفی کارگاه های تخصصی در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای IRGF + کارگاه های من.

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
سلام

در جشنواره بازی سازی امسال از روز سه شنبه تا شنبه تعدادی کارگاه برگزار میشه که به این صورت هستن:

TGF-Workshops%20Overall.jpg


پیشنهاد میکنم ثبت نام کنید و اون هایی که علاقه مند هستید رو شرکت کنید. ضمنا ثبت نام رایگان هستش و از این لینک میتونید انجامش بدید.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

مطلب دیگه این هستش که دوتا کارگاه/workshop هم به عهده من گذاشته شده که یکیش: Indie vs casual هستش و دیگری هم "کالبد شکافی یک بازی indie ایرانی + معرفی flixel".

کارگاه اول معرفی فرهنگ Indie هستش و اینکه فرقش با Casual چیه و دومی هم post mortem بازی Rot Gut یا همون "اکسیر سیاه" هستش به همراه معرفی flixel. البته در مورد "حسن کچل و راز سیب سرخ" هم مطالب جزئی اشاره خواهد شد.

دلیلی که این رو اینجا عنوان کردم این هستش از بچه هایی که احتمالا تشریف میارن بپرسم که چه مطالبی رو بیشتر دوست دارن بشنون که در حد سوادم و ارتباط با کارگاه ها، در موضوعات بگنجونم که مفید واقع بشه.

در مورد بقیه کارگاه ها، من بعضی از دوستانی که کارگاه برگزار میکنند رو آشنایی دارم، در مورد اونها هم اگه درخواستی یا نظری باشه شاید بتونم منتقل کنم.
 

Vitallity

کاربر سایت
Jun 3, 2010
27
WAOW!
من تمام تلاشم رو برای پیچوندن سایرین به کار می‌بندم تا بتونم کارگاه‌های شما رو و یکی دو تا دیگه از دوستان بیام!
اینا ذهنیت‌های من هست. البته سوال زیاد هست

Indie vs Casual:
- مدل‌های تجاری هر کدوم برای من جالبه؛ برخورد ناشرین باهاشون چطوره؟
- خودتون چه تجربه‌ای کسب کردید تو مارکتینگ محصولتون؟
- که هر کدوم چه قدر هزینه بر هستند(از لحاظ زمان و پول و نیروی انسانی)؟
- خیلی برام جالبه درباره فیدبک گرفتن‌هاتون بدونم چه طور اینا رو دسته بندی کردید و نتیجه گرفتید؟
- یه بار یادمه گفتید از کسایی که برای تست بازی انتخاب میکردید فیلم تهیه میکردید... این داده ها رو چه طور آنالیز میکردید؟ چه نتیجه‎‌ای میگرفتید؟

برای کارگاه flixel:
- توی کار چه مشکلاتی متداول بود؟
- با منابع و کتابخونه‌های دیگه فلش چه قدر سازگار میشه؟
- تا چه حد دست طراح بازی رو محدود میکنه یا باز میزاره؟
- مدیریت پروژه تون چه طور بود؟ مراحل طراحی تا پیاده سازی چه روندی رو داشت؟
- فکر کنم خوب باشه درباره انجین‌هایی که میشه کار 2 بعدی کرد هم بحث کنید و این که چرا فلش کار کردید؟
- یا مثلاً چرا از یونیتی استفاده نکردید؟(چون الآن یونیتی منابع زیادی برای 2d داره) تجربه با Xna چطور بود؟
- کسایی هم که تازه کارن هم یه کم نصیحت کنید!(مرسی)؛ به عنوان آینده شغلی به صنعت گیم نگاه کنند؟

پیشنهاد: برای کارگاه Indie vs Casual شاید بد نباشه یه اشاره‌ای به فیلم "Indie game: the movie" کنید، توسعه بازی چه تاثیری روی زندگی خودتون داشته؟ شبیه زندگی یکی از کارکترهای همین فیلمه؟ (یا تو ایران فرق میکنه؟):D
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
دوست عزیز سوالاتت خیلی خوبه!

از سوالاتت استفاده میکنم و مطالبم رو تغییر میدم. بازم مطلبی بود حتما بنویس.
 

Vitallity

کاربر سایت
Jun 3, 2010
27
یه جریان دیگه هم هست که تا حالا درباره‌اش به نتیجه واضحی نرسیدم.
با یکی از دوستان که درباره توسعه بازی صحبت می‌کردم می‌گفت؛ اگر می‌خواهی MMO بسازی بروی شروع کن MMO بساز، لازم نیست قبلش بری یه بازی استراتژی بسازی چون مشکلات و دانش فنی و زمینه کاری هر کدوم متفاوت هست(البته MMO رو مثال میگفت‌ها جدی نگیرید). مثالی هم که می‌زد میگفت اگر می‌خواهی گیتار الکتریک بزنی لازم نیست قبلش تو گیتار کلاسیک استاد شی! اما شما یه جایی تو وبلاگ‌تون میگفتید " که همه بزرگ‌ها هم (به عنوان مثال جان کارمک) هم از کارهای 2d و Platformer شروع کردن. اما واقعاً کدوم یکی از این دو نظریه صحیح هست؟
شاید مشخص کردن این نقطه راه رو برای خیلی از تازه برنامه‌نویس‌ها، یا کسانی که تازه دارن توسعه بازی‌های کامپیوتری رو شروع میکنن یه نقطه حیاتی بین شکست و رهایی در ابتدای راه باشه یا مسیر صحیح و موفقیت ...

راستی از این کارگاه‌ها فیلم یا هر منبعی تهیه میشه که اگر نرسیدیم بیاییم بتونیم تهیه کنیم؟
 

test84

کاربر سایت
Aug 22, 2006
4,743
یه جریان دیگه هم هست که تا حالا درباره‌اش به نتیجه واضحی نرسیدم.
با یکی از دوستان که درباره توسعه بازی صحبت می‌کردم می‌گفت؛ اگر می‌خواهی MMO بسازی بروی شروع کن MMO بساز، لازم نیست قبلش بری یه بازی استراتژی بسازی چون مشکلات و دانش فنی و زمینه کاری هر کدوم متفاوت هست(البته MMO رو مثال میگفت‌ها جدی نگیرید). مثالی هم که می‌زد میگفت اگر می‌خواهی گیتار الکتریک بزنی لازم نیست قبلش تو گیتار کلاسیک استاد شی! اما شما یه جایی تو وبلاگ‌تون میگفتید " که همه بزرگ‌ها هم (به عنوان مثال جان کارمک) هم از کارهای 2d و Platformer شروع کردن. اما واقعاً کدوم یکی از این دو نظریه صحیح هست؟
شاید مشخص کردن این نقطه راه رو برای خیلی از تازه برنامه‌نویس‌ها، یا کسانی که تازه دارن توسعه بازی‌های کامپیوتری رو شروع میکنن یه نقطه حیاتی بین شکست و رهایی در ابتدای راه باشه یا مسیر صحیح و موفقیت ...

راستی از این کارگاه‌ها فیلم یا هر منبعی تهیه میشه که اگر نرسیدیم بیاییم بتونیم تهیه کنیم؟

دوست عزیز والله من صاحب نظر نیستم و فقط نظر خودم رو در این مورد میتونم بدم که اون هم بر اساس تجربه و مطالعه دیگران بوده. برای همین در مورد همچین موضوعاتی که اینقدر مهمه حرف زدن سخته. البته خیالم راحته که امثال شما اینقدر فهیم هستند که هر حرفی رو میشنوند/میخونن در موردش فکر میکنند.

در مورد اون داستان هم که گفتین، چشم، سعی میکنم توی اون ورکشاپ و بیشتر تو ورکشاپ اکسیر سیاه در موردش صحبت کنیم چون به دومی مرتبط تره ولی چون هر کارگاه یک ساعت بیشتر نیست و احتمالا بیست دقیقه اش هدر میره (تا نفر قبلی بره، نفر جدید deploy بشه، ملت یه کیک و آب میوه ای بزنن و قص الی هذا) احتمالا به خیلی از حرفا حتی نمیرسیم که اشاره کنیم ولی با این حال باز هرکدوم از حرفا که نتیجه نداشت از طریق همین فروم یا طرق دیگه میشه ادامه داد.

در مورد فیلم برداری هم هرسال و تو هر کارگاه من میبینیم 50 تا دوربین هست و ملت فیلمبرداری میکنن ولی بعدش هیچ جایی چیزی ارائه نمیکنه، حالا فلسفه این فیلمبرداریا چیه من نفهمیدم هنوز. احتمالا برای آرشیو خودشون باشه.
 

Behnam_1

کاربر سایت
Jun 22, 2012
38
آیا برای شرکت در این نمایشگاه باید فرد خاصی باشیم مثلا سازنده بازی کامپیوتری...

چون من صرفا علاقه مند در سرمایه گذاری تو این بخش هستم که فعلا می خواهم بیشتر راجبش اطلاعات کسب کنم و قضیه هنوز به آن شکل جدی نشده.
کمی می خوام راجب روال کار اطلاعات کسب کنم.. مثلا چه تعداد افراد نیاز هست, چه مکانی مناسب هست , آیا مجوزی برای تاسیس شرکت بازی سازی باید گرفته شه... چه مشکلات و محدودیت هایی وجود داره , هزینه های اولیه چه مقدار هست, هزینه نیروی متخصص چقدر می شه و از این قبیل مسایل
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
آیا برای شرکت در این نمایشگاه باید فرد خاصی باشیم مثلا سازنده بازی کامپیوتری...

چون من صرفا علاقه مند در سرمایه گذاری تو این بخش هستم که فعلا می خواهم بیشتر راجبش اطلاعات کسب کنم و قضیه هنوز به آن شکل جدی نشده.
کمی می خوام راجب روال کار اطلاعات کسب کنم.. مثلا چه تعداد افراد نیاز هست, چه مکانی مناسب هست , آیا مجوزی برای تاسیس شرکت بازی سازی باید گرفته شه... چه مشکلات و محدودیت هایی وجود داره , هزینه های اولیه چه مقدار هست, هزینه نیروی متخصص چقدر می شه و از این قبیل مسایل
فکر کنم به این سوالات شما من بتونم جواب های بهتری بدم
افراد مورد نیاز بستگی به بازی که قرار هست ساخته بشه داره
مکانش هم خب هر چی بزرگتر بهتر ولی حداقل یک واحد با 3 اتاق + اینترنت خوب
مجوزی هم برای این کار لازم نیست ، مجوز فقط برای انتشار بازی لازم هست که گرفتنش به عهده ناشر هست
مشکلات و محدودیت ها همش مالی و مدیریتی هست ، بودجه که تامین بشه به اندازه کافی نیروی فنی توی ایران داریم
هزینه اولیه هزینه سیستم ها و استخدام نیرو هست بقیش بستگی به نوع بازی داره
هزینه استخدام نیرو های متخصص هم با هم فرق داره ، مثلا برنامه نویس میتونه ماهیانه دستمزد بگیره ( تقریبا 2.5 ملیون ) و مدلساز به ازای هر مدل دستمزد بگیره ( مدل های مخصوص بازی 50 تومن ) یا مثلا آهنگساز به ازاری ساخت کل موزیک های بازی یک هزینه ای به صورت توافقی میگیره

شما ایدی من را add کنید تا با هم در ارتباط باشیم :
mrgamez2003
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر