معرفی و بررسی HDTV ـهای 2011 سونی

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
sony-ces-2011.jpg

سونی در نمایشگاه CES2011 بیست و هشت مدل تلویزیون BRAVIA جدید معرفی کرده که همگی اونها LCD هستن (با بک لایت LED و CCFL) عمده توجه سونی امسال بر روی محصولاتی با قابلیت 3 بعدی و توانایی در جستجوی اینترنت متمرکز شده در مدلهای امسال برخی از مدلهای متوسط و تمامی مدلهای رده بالای سونی از طراحی زیبا و چشم نواز Monolithic design سونی بهره مند شدن که به وسیله لایه شیشه ای که به اون Gorilla Glass میگن و به دوام و نازکی شهرت داره از پنل محافظت میکنه.
در پی استقبال و رشد تقاضای مردم از IPTV ـها (internet-protocol televisions یا تلویزیونهای اینترنتی) سونی با تمرکز بر این بازار مفهوم "تعریفی جدید از تلویزیون" رو شعار خوش قرار داده و قصد داره تولید و فروش این TV ـها رو گسترش بده.
در نمایشگاه امسال سونی یک مدل اولیه از وسیله ای به نام 3D HMD مخفف (head-mounted display) رو هم به نمایش در آورده که به نظر میرسه در آینده برنامه هایی برای اون داره اساس کار این وسیله نمایشگری هست که بر روی سر کاربر قرار میگیره.

3d-hmd.jpg

همچنین سونی اعلام کرده که با تقویت رسپانس تایم LCD ـهای جدید قصد داره crosstalk (اثری که باعث میشه تصاویر سه بعدی حتی پس از استفاده از عینک سایه دار و دوتایی دیده بشن) رو از بین ببره و طراحی جدید و سبک عینکهای سه بعدی اونها هم در سال 2011 راحتی و آرامش بیشتری رو در خلال تماشای فیلمهای سه بعدی برای بیننده ها به ارمغان میاره.

مدلهای 2011 سونی در سه گروه دسته بندی میشن که هر گروه مشخصات ویژه خودش رو داره:

گروه اول:
Cinematic range
از ویژگیهای این گروه تمرکز بر کیفیت تصویر عالی و مشخصات تصویری خاصی مثل سرعت نوسازی 800 هرتز و بک لایت LED با قابلیت نوردهی منطقه ای (برای بالا بردن عمق رنگ مشکی) و قابلیت پخص تصاویر سه بعدی هست.
اگر در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل پول زیاد برای شما اهمیت نداشته باشه و شما به دنبال خرید بهترین محصوله امسال سونی در HDTV ـها باشید باید به دنبال انتخاب محصول در بین مدلهای سینمایی باشید.

sony2011specs-1.jpg

گروه دوم:
Presence range
اگر شما به دنبال محصولی میگردید که از مجاورت با آن احساس لذت بیشتری بکنید این سری برای شما مناسب هست تمرکز تنها محصول این گروه یعنی سری NX7 بر پایه ظاهری زیبا و ظریف و قابلیت های اینترنتی و شبکه بنا نهاده شده.

sony2011specs-2.jpg

گروه سوم:
Essential range LED
در این گروه عمده تمرکز محصول بر روی قابلیتهای ضروری پایه گذاری شده به این معنی که کیفیت تصویر خوب و قابلیتهایی مثل استفاده از شبکه و اینترنت و عملکردهای رسانه ای همه و همه با هم در یکجا جمع شده اما در این گروه تنها سری EX7 قابلیت سه بعدی داره که ارزونترین HDTV سه بعدی سونی هم هست.

sony2011specs-3.jpg

Essential range CCFL
در این گروه که زیر مجموعه ای از گروه سوم هست تمرکز بر پائین آوردن هزینه و هدف قرار دادن مشتریهایی هست که به دنبال محصولات با رنج قیمت کمتر هستن در قدم اول در این گروه از بک لایت CCFL به جای بک لایت LED استفاده شده که تکنولوژی قدیمی تر و ارزونتری نسبت به سایر LCD ـهاست و در قدم بعدی سونی سعی کرده که از امکانات تا حدودی غیر ضروری مثل wi fi و تعداد پورتهای HDMI بر روی این سری کم کنه تا قیمت محصول کاملا رقابتی بشه.

sony2011specs-4.jpg

مشخصات و مدلهای معرفی شده برای محصولات اروپایی هست.

برای مشاهده دقیقتر جزئیات به منبع مراجعه کنید:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1295523238

نگاهی کوتاه به مدل high-end سونی در سال 2011

BRAVIA_XBR-HX920_610x458.jpg

بهترین LCD سونی برای سال 2011 مدل XBR-HX929 هست که به بک لایت LED با قابلیت نوردهی منطقه ای مجهز شده (local-dimming LED backlight) همچنین موتور پردازش تصویر سونی یعنی X-Reality PRO مشتمل بر دو چیپ هست که وظیفه اون پخش با کیفیت تر تصاویر HD و بزرگنمایی 14 بیتی تصاویر بی کیفیت هست تا به "بهترین " و "پر جزئیات ترین " حالت ممکن برسن.
مشخصات:
Full-array LED backlight with local dimming
3D compatible
X-Reality PRO video processing
MotionFlow XR 960 dejudder processing
Monolithic design
OptiContrast panel with Gorilla Glass
Bravia Internet video
Built-in Wi-Fi connection​
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
سلام منتظر یه لاین آپ رسمی از محصولات بقیه برندها هستم به محض اینکه منتشر بشه براشون تاپیک ایجاد میکنم دوست عزیز.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر