مصاحبه ی جالب گیم اسپات با آقای Yoshiaki Hirabayashi سازنده رزیدنت اویل 6

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
61332045323043904622.jpg



درود

مصاحبه ی جالب گیم اسپات با آقای Yoshiaki Hirabayashi سازنده رزیدنت اویل 6

GS- سبک جدید دراماتیک هارور را که در بازی رزیدنت اویل 6 وجود دارد چگونه توصیف میکنید؟

Yoshiaki Hirabayashi- این سبک علاوه بر اینکه از همان سبک بازمانده وبقا Survival Horror بهره میبرد یک خط داستانی درام را نیز به آن اضافه کرده است قسمت هایی از داستان که به شما یک تجربه جنگی خوشایند را ارائه میدهند.


GS- زامبی ها در رزیدنت اویل 6 قادر به استفاده از سلاح هستند میتوانند با جهش به شخصیت های حمله کنند در کل بسیار متمایز نسبت که رفتاری که ما از زامبی های قدیمی قبلا دیده ایم را دارند. دشمنان در رزیدنت اویل رولیشنز بیشتر شبیه به زامبی های کلاسیک بودند و فن های به آنها عادت کرده بودند دلیل اینکه شما دشمنانی با همان استایل و ویژگی های رزیدنت اویل رولیشنز را در رزیدنت اویل 6 را قرار نداده اید چیست؟

Yoshiaki Hirabayashi- یکی از دلایلی آن اینست که زامبی ها نسبت به زامبی هایی که در بازی های پیشین شاهد آن بودید اندکی متفاوت ترند آنها توسط ویروس جدید C-Virus بوجود آمده اند به جای اینکه بوسیله ی T-Virus یا G-Virus ساخته شده باشند. همچنین استفاده آنها تنها از اسلحه وابسته به هویتی است که آنها از قبل داشته باشند به عنوان مثال از یک زامبی که قبل از زامبی شدن یک افسر پلیس بوده است میتوان انتظار استفاده از اسلحه را داشت بنابراین قسمتی ازحافظه ی آن زامبی خواهد دانست که چطور از آن اسلحه استفاده کند یا به عنوان مثال فردی که قبل از اینکه توسط زامبی دیگری گاز گرفته شود و آلوده شود با لوله های فولادی با زامبی ها میجنگیده تاثیر آن در جنگیدن وقتی در فرم یک زامبی هم هست دیده خواهد شد.

GS- از چه زمانی شما تصمیم گرفتید که شری بیرکین را وارد داستان کنید از رزیدنت اویل 5 ؟ طرفداران بر این باور بودند که در رزیدنت اویل 5 دختر بلوندی که در کپسول قرار داشت و سرانجام مشخص شد جیل است شری بوده است آیا این موضوع به هر صورت در تصمیم شما برای باز گرداندن شری به رزیدنت اویل 6 تاثیر داشته است؟

Yoshiaki Hirabayashi - شری در بازی است زیرا ما فکر میکردیم که حضور او بای را جالب تر و مفرح تر میکند و ما خیلی زودتر از اینها تصمیم داشتیم شری را به داستان برگرداینم .هیچ رابطه ای بین بازگشت شری در رزیدنت اویل 6 و آن دختر بلوند جیل در رزیدنت اویل 5 وجود ندارد.

GS- اهمیت هلنا هارپر در خط داستانی رزیدنت اویل 6 تا چه اندازه است ؟ فن ها از این موضوع نگرانند که شاید هلنا هارپر جزو آندسته از شخصیت هایی باشد که تنها یک بار در داستان رزیدنت اویل دیده خواهد شد مانند شوا آلمار در رزیدنت اویل 5 ! آیا امیدی به دیدن هلنا در آینده نیز هست ؟

Yoshiaki Hirabayashi- هلنا شخصیت بیسار مهمی در رزیدنت اویل 6 میباشد به هر صورت او دوباره در آینده ظاهر خواهد شد. در مقطع کنونی تصمیمی دراین مورد گرفته نشده است.

جیک مولر فرزند آلبرت وسکر است آیا فن های به جواب سوالاتشان در مورد هویت اصلی جیک خواهند رسید ؟
آیا ما در مورد گذشته اش رابطه اش با پدرش "وسکر" و مادرش اطلاعاتی را بدست خواهیم آورد؟

Yoshiaki Hirabayashi- من نمیخواهیم که بازی را اسپویل کنم بنابراین لطفا بازی کنید و خودتان ببینید.

GS- کرس ردفیلد در بازی خسته به نظر میرید و گفته شده که پیرس نیوانز فرمانده تحت آموزش اون میباشد
آیا این احتمال وجو دارد که رزیدنت اویل 6 آخرین عنوان از سری بازی های رزیدنت اویل باشد که شخصیت کرس ردفیلد را در خود میبیند؟
آیا پیرس نیوانز میتواند کرس ردفیلد جدید از نسل جدید شخصیت ها شود؟
Yoshiaki Hirabayashi
- من واقعا نمیتوانم نظری بدهم همانطوری که هنوز ما در مورد آینده تصمیمی نگرفته ایم

GS- فن ها انتظار دیدن چه عناصر کلاسیکی از فرانچایز رزیدنت اویل را در رزیدنت اویل 6 میتوانند داشته باشند ؟
آیا ما میتواینم شاهد موارد بیشتر مانند مراحل جدید و مود های بازی بواسطه ی DLC ها باشیم؟

Yoshiaki Hirabayashi - قطعا فن ها شاهد المانهای رزیدنت اویل های کلاسیک در بازی خواهند بود و در مورد DLC اخیرا ما مود های جدید Survivors, Predator و Siege را معرفی کردیم که قرار است عرضه شوند

GS- پس از اینکه خط داستانی رزیدنت اویل ساخته شد آیا شما در حال حاضر طرحی برای شماره هفتم فرانچایز نیز در نظر دارید؟ چه انتظارتی میتوان بعد از رزیدنت اویل 6 در خصوص شماره هفتم داشته باشیم؟

Yoshiaki Hirabayashi- هنوز هیچ تصمیمی در مورد رزیدنت اویل 7 گرفته نشده است اما بهر صورت آن ساخته خواهد شد.

GS- زمانی که شینجی میکامی هنوز یکی از اعضای تیم سازنده رزیدنت اویل بود برای خط داستانی بعد از رزیدنت اویل 4 چه برنامه ای وجود داشت؟ از رمانی که شینجی میکامی کپکام را ترک کرده است تا چه اندازه سری دچار تغییر و تحول شده است؟

Yoshiaki Hirabayashi- در آن زمان هیچ برنامه ای برای خط داستانی بازی در آینده وجود نداشت اما هنوز اعضایی از همان تیمی که با شینجی میکامی کار میکردند در حال کار بر روی سری بازی های رزیدنت اویل هستند و من فکر میکنم که آنها روح کار های شینجی میکامی را در بازی حفظ کرده اند.

☣Halvlid


 
آخرین ویرایش:

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
Dead Space مثال بارز و بدون شک و شبهه ایه که ثابت می کنه هنوز هم میشه بازی ترسناک ساخت و مخاطب رو ترسوند. چرا RE6 نمی تونه بترسونه؟! چون ملت دیگه نمی ترسن؟ نه. چون کارگردانی ضعیفه، چون طراحی مرحله و محیط ضعیفه، چون اصلا هدف از اول شوتر بوده نه Survival Horror.
بله درسته این حرف که Dead Space میترسوند اما تو شماره ی دوم اون ترس به شدت کم شد ! توی دموی شماره ی سوم دیگه کلا من ترس و اظطرابی ندیدم ! کلا اکشن به نظرم اومد ! حالا مشکل از Dead Space بود که شماره ی دوم ترسناک نبود به اندازه ی اولی و شماره ی سوم به نظر من اکشن اومد ؟! نه ! مشکل اینه که بعد 2 یا 3 شماره دیگه اون له شدن لای در و موجودای عجیب و غریب و فضاهای بسته و تاریک و موجودی که هر کاری میکنه نمیمیره و ... اون اثرشونو از دست میدن و دیگه نمیترسونن ! باید چیز جدیدی رو کنی تا اون ترس و اون اظطراب دوباره به اوجش برسه ! مشکل RE6 نیست که نمیترسونه , مشکل اینه که RE دیگه هرچی داشته رو کرده و نمیشه دیگه با زاویه ی دوربین و کنترل سخت و 4 تا زامبی کچل حس ترس و اظطراب ایجاد کرد ! همین مشکل باعث میشه هیچ بازی ترسناکی همیشه موفق نباشه ! Silent Hill و RE نمونه های بارزش ! دیگه کسی با RE 3 ها و Silent Hill 2 ها و ... احساس اظطراب و ترس نمیکنه ! به چیز جدیدی نیاز هست , کاری که توی Dead Space انجام شد ! RE همینه که تو کمپین لیان میبینید و این یه RE کاملا واقعی و خوش ساخته اما کسی دیگه بعد 10 سال زامبی دیدن و گیر کردن تو فضاهای کوچیک و تاریک و ... نمیترسه , بازم میگم این مشکل RE6 نیست , این مشکل کل بازیای ترسناکه که بعد 3,4 شماره دیگه نمیتونن مثل شماره های قبل استرس ایجاد کنن . ضمنا همه شماره ی 4 رو بت کردن اینجا اما من حتی 1 لحظه توی RE4 احساس ترس و استرس نکردم ! اما بازی عالی بود ! مشکل دید ما نسبت به بازیه . RE دیگه چیزی برای رو کردن نداره فقط میتونه چند تا زامبی جدید و چند تا حرکت و انیمیشن جدید و چند تا شخصیت اضافه کنه که RE این کا رو کرده ...
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
Muse@
برادر این DS و RE و اینکه بالای 18 سال نمیترسیم رو بریز بیرون.
Amnesia بازی کردی؟ اگر نه که سریعا بازی کن تا بفهمی:
حس آشنای خیس شدن شلوار چقدر لذت بخشه
 

SoRoS

کاربر سایت
Apr 10, 2012
151
Muse@
برادر این DS و RE و اینکه بالای 18 سال نمیترسیم رو بریز بیرون.
Amnesia بازی کردی؟ اگر نه که سریعا بازی کن تا بفهمی:
حس آشنای خیس شدن شلوار چقدر لذت بخشه
تو هم نماينده ي رسميه amnesia شديو!!:d
نياين بزنيمو ولي به نظرم RE هم بايد ريبوت شه،داستان RE به ذات ديگه ترسناك نيست,زامبيها ديگه هيج مدله باعث ترس نميشن
RE با زامبي معروف شد و به خاطر كمرنگ شدن جذابيت اين موجودات داره از هدف اصليش خارج ميشه
تو روند ساخت RE 4 اول قرار بود دشمناي ليون يه سري اشباح باشن،شديدا اون فضا توصيه ميشه:x

ولي يه چيزي مسلمه و اون اينكه RE 6 كلا بازي خوبي نيست!! ربطي هم به ترس و زامبيو اين چيزها نداره،بازي پخته نيست،انگار مرحله ي تست رو نگذرونده
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
بله درسته این حرف که Dead Space میترسوند اما تو شماره ی دوم اون ترس به شدت کم شد ! توی دموی شماره ی سوم دیگه کلا من ترس و اظطرابی ندیدم ! کلا اکشن به نظرم اومد ! حالا مشکل از Dead Space بود که شماره ی دوم ترسناک نبود به اندازه ی اولی و شماره ی سوم به نظر من اکشن اومد ؟! نه ! مشکل اینه که بعد 2 یا 3 شماره دیگه اون له شدن لای در و موجودای عجیب و غریب و فضاهای بسته و تاریک و موجودی که هر کاری میکنه نمیمیره و ... اون اثرشونو از دست میدن و دیگه نمیترسونن ! باید چیز جدیدی رو کنی تا اون ترس و اون اظطراب دوباره به اوجش برسه ! مشکل RE6 نیست که نمیترسونه , مشکل اینه که RE دیگه هرچی داشته رو کرده و نمیشه دیگه با زاویه ی دوربین و کنترل سخت و 4 تا زامبی کچل حس ترس و اظطراب ایجاد کرد ! همین مشکل باعث میشه هیچ بازی ترسناکی همیشه موفق نباشه ! Silent Hill و RE نمونه های بارزش ! دیگه کسی با RE 3 ها و Silent Hill 2 ها و ... احساس اظطراب و ترس نمیکنه ! به چیز جدیدی نیاز هست , کاری که توی Dead Space انجام شد ! RE همینه که تو کمپین لیان میبینید و این یه RE کاملا واقعی و خوش ساخته اما کسی دیگه بعد 10 سال زامبی دیدن و گیر کردن تو فضاهای کوچیک و تاریک و ... نمیترسه , بازم میگم این مشکل RE6 نیست , این مشکل کل بازیای ترسناکه که بعد 3,4 شماره دیگه نمیتونن مثل شماره های قبل استرس ایجاد کنن . ضمنا همه شماره ی 4 رو بت کردن اینجا اما من حتی 1 لحظه توی RE4 احساس ترس و استرس نکردم ! اما بازی عالی بود ! مشکل دید ما نسبت به بازیه . RE دیگه چیزی برای رو کردن نداره فقط میتونه چند تا زامبی جدید و چند تا حرکت و انیمیشن جدید و چند تا شخصیت اضافه کنه که RE این کا رو کرده ...

منظورم از Dead Space مطمئنا شماره ی اول و دوم بود و نه سوم (که هنوز منشر نشده). خودم ( و بسیاری از دوستانی که DS 2 رو بازی کردن) به اندازه ی DS1 و حتی بیشتر ترسیدن. مشکل RE6 همونطور که گفتم به خیلی چیز های دیگه مثل کارگردانی و طراحی مرحله بر می گرده. DS با همون کنترل خشک و زاویه ی دوربین RE4 همه رو ترسوند، اما کارگردانی داشت. چیزی که RE6 نداره. در بیشتر اوقات RE6 (اینجا منظورم کمپین لیان ـه که "بهترین" کمپین بازیه) مثل یه بازی اکشن بی سر و ته هست که توش یه عده با تفنگ و مهماتی که مثل نفل و نبات ریخته رو زمین دارن زامبی های پایان ناپذیر رو می کشن. وقتی میگم کارگردانی و طراحی مرحله، منظورم اینه:
توی Dead Space :
شما وارد ایشیمورا میشین، همه چی به شکل ترسناکی ساکته، خلا رو احساس می کنین. روی زمین کلی جعبه و آت و آشغال ریخته، یه خورده تو بازی پیش میرین، می بینین روی یه دیوار با خون نوشته : Cut Their Limbs و یه جنازه ی خونین زیر این نوشته لت و پار شده. شما اینطوری می فهمینکه باید دست و پای نکرومورف ها رو قطع کنین تا بکشینشون. به این میگن فضا سازی. یه خورده جلوتر میرین و اولین اسلحه ی بازی رو بدست میارن، برای اولین بار با یه نکرومورف مواجه میشین، فرار می کنین. جلوتر نحوه ی استفاده از قابلیت کند کردن زمان رو توسط یه در که داره یه سری جنازه رو نصف می کنه متوجه میشین. ترس های ناگهانی، گیر کردن تو آسانسور، معلق شدن، حمله های پیش بینی نشده ی دشمن ها حتی وقتی شما در حال سیو کردن بازی هستین، مراحل پرواز توی خلا و .... به این میگن طراحی مرحله. به این میگن ترسوندن.

اما توی RE6 :

شما می دویین، زامبی می کشین، می دویین زامبی می کشین، می دویین، لگد می زنین و شیش تا زامبی منفجر میشن، می دویین، یه کامیون می ترکه و همین تا آخر.... در این بین اگه به یه در قفل هم بر خوردین بازی بهتون نشون میده کلید کجاست. اگه قرار بازی شوتر باشه، پس این آیتم بازی ها و Herb ها و در های قفل شده چی هستن؟ اگه قرار بازی ترسناک باشه پس چرا مراحل بازی مثل یک بازی ترسناک طراحی نشدن. به این میگن طراحی مرحله ی بد. به این میگن بلاتکلیفی کپکام تو اینکه دقیقا چی می خواد بسازه.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
آقا حالا این حرف ها به کنار احتمال زیاد رزیدنت اویل بعدی رزیدنت اویل 2 ریمیک هست و اون دیگه %100 کاملا ترسناک هست چون یک بازسازی از رزیدنت اویل 2 هست و باید ترسناک و پر از معما باشه! رزیدنت اویل 6 تموم شد رفت البته برای شما ها که بازی کردین از خرد کردن و کوبیدن بازی چیزی عایدتون نمیشه کپکام گفته دیگه خودش "ما همیشه به نظرات و صحبت های طرفداران گوش میدهیم و سعی میکنیم در هنگام ساختن بازی از آن صحبت ها استفاده کنیم.اما این وظیفه و کار ماست که یک تجربه جدید گیمینگ را خلق کنیم و چیزی تازه و چالش برانگیز را ارائه کنیم." پس تموم کنید این حرفارو شما هر چقدر هم که بازی رو بکوبید هر چقدر هم که اعتراض کنید تو فرم کپکام باز هم این دلیل نمیشه که کپکام کلا راهشو عوض کنه و به همون جاده ی سابق برگرده مگه اینکه حاضر باشن یکبار هم ریسک کنن من نمیدونم اینا از رزیدنت اویل رولیشنز که به اون خوبی فروش داشت و ریویو های مثبت و نمرات درخشانی داشت چرا درس نمیگیرند که رزیدنت اویل = ترس و تنش شدید در بازی مهمات محدود به همراه معماهای سخت! البته بازم میگم من رزیدنت اویل 6 رو هنوز بازی نکردم چون کنسول ندارم. ولی این فکر نمیکنم این اون رزیدنت اویلی بود که منتظرش بودم. حالا بعدا معلوم میشه! شایدم بعد از بازی نظرم عوض بشه ولی بازم دلیل نمیشه که بازی ور بکوبم و بد بیراه به بازی و کپکام بگم. مطمعن باشید کپکام بازی بعدی رو ترسناک میسازه حتی اگه رزیدنت اویل 2 ریمیک نباشه!
 

T-078 TYRANT

کاربر سایت
May 16, 2012
395
نام
mohammad
آقا حالا این حرف ها به کنار احتمال زیاد رزیدنت اویل بعدی رزیدنت اویل 2 ریمیک هست و اون دیگه %100 کاملا ترسناک هست چون یک بازسازی از رزیدنت اویل 2 هست و باید ترسناک و پر از معما باشه! رزیدنت اویل 6 تموم شد رفت البته برای شما ها که بازی کردین از خرد کردن و کوبیدن بازی چیزی عایدتون نمیشه کپکام گفته دیگه خودش "ما همیشه به نظرات و صحبت های طرفداران گوش میدهیم و سعی میکنیم در هنگام ساختن بازی از آن صحبت ها استفاده کنیم.اما این وظیفه و کار ماست که یک تجربه جدید گیمینگ را خلق کنیم و چیزی تازه و چالش برانگیز را ارائه کنیم." پس تموم کنید این حرفارو شما هر چقدر هم که بازی رو بکوبید هر چقدر هم که اعتراض کنید تو فرم کپکام باز هم این دلیل نمیشه که کپکام کلا راهشو عوض کنه و به همون جاده ی سابق برگرده مگه اینکه حاضر باشن یکبار هم ریسک کنن من نمیدونم اینا از رزیدنت اویل رولیشنز که به اون خوبی فروش داشت و ریویو های مثبت و نمرات درخشانی داشت چرا درس نمیگیرند که رزیدنت اویل = ترس و تنش شدید در بازی مهمات محدود به همراه معماهای سخت! البته بازم میگم من رزیدنت اویل 6 رو هنوز بازی نکردم چون کنسول ندارم. ولی این فکر نمیکنم این اون رزیدنت اویلی بود که منتظرش بودم. حالا بعدا معلوم میشه! شایدم بعد از بازی نظرم عوض بشه ولی بازم دلیل نمیشه که بازی ور بکوبم و بد بیراه به بازی و کپکام بگم. مطمعن باشید کپکام بازی بعدی رو ترسناک میسازه حتی اگه رزیدنت اویل 2 ریمیک نباشه!
تجربه تازه بخوره تو سرشون من که چشمم اب نمیخوره امیدوارم capcom با سر بخوره زمین.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
این چندوقته نظرات زیادی راجب RE6 خوندم ، نمرات سایت ها رو هم دیدم و برای اولین برا بعد از تجربه کردن بازی میخوام نظرم رو بگم ( البته حوصله زیاد نوشتن ندارم پس خیلی خلاصه میگم )

1. من قبل از انتشار بازی از اونایی بودم که دید مثبتی بهش داشتم
2. تا الان سناریو لیان رو تموم کردم و اواسط سناریو کریس ـم

سناریو لیان :

تقریبا همون چیزی بود که انتظارش رو داشتم ، یه RE توی محیط های تاریک با اتمسفر نسبتا سنگین و زامبی های احمق ! باور کنید اگه RE6 تنها همین یه سناریو رو داشت نمراتش خیلی بهتر از اینی میشد که الان میبینیم. به نظرم اونایی که با RE4 حال کردن و میخواستن یه RE مدرن با محیط و اتمسفر RE های کلاسیک ببینند باید از این سناریو خوششون بیاد

البته ایراداتی هم داره : 1. دوربین بازی افتضاحه ، اصلا بعضی اوقات فقط لیان رو نشون میده و هیچ چیز دیگه ایی نمیبینیم 2.Set Piece های فراوان که لذت بازی رو کم میکنه 3. کنترل ضعیف

در کل سناریو لیان بخش Survival رو خوب به اجرا در آورده بود ولی Horror داخلش نبود

سناریو کریس :

COD + GOEW + NFS + RE5 = Chris Campaign

--------------------------------------------------------------------------
در کل سناریو لیان لیاقتش خیلی بیشتر از میانگین 67 ـه
--------------------------------------------------------------------------
پ.ن : داشت یادم میرفت ، فکر کنم پر باگ ترین بازی سال 2012 باشه!
 

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,868
- یکی از دلایلی آن اینست که زامبی ها نسبت به زامبی هایی که در بازی های پیشین شاهد آن بودید اندکی متفاوت ترند آنها توسط ویروس جدید C-Virus بوجود آمده اند به جای اینکه بوسیله ی T-Virus یا G-Virus ساخته شده باشند. همچنین استفاده آنها تنها از اسلحه وابسته به هویتی است که آنها از قبل داشته باشند به عنوان مثال از یک زامبی که قبل از زامبی شدن یک افسر پلیس بوده است میتوان انتظار استفاده از اسلحه را داشت بنابراین قسمتی ازحافظه ی آن زامبی خواهد دانست که چطور از آن اسلحه استفاده کند یا به عنوان مثال فردی که قبل از اینکه توسط زامبی دیگری گاز گرفته شود و آلوده شود با لوله های فولادی با زامبی ها میجنگیده تاثیر آن در جنگیدن وقتی در فرم یک زامبی هم هست دیده خواهد شد.

وات دا فاک ؟ l-) حافظه زامبی پلیسه بر میگرده و اینا این یارو چیزی زده قبل مصاحبه ؟

یکی نیست بگه اخه یابو ای حیوان کدوم بازی زامبی محور تو تاریخ بشر بوده زامبی حافظش مونده باشه و این شر و ور ها با اون توجیه که مرده شوره Cویروستون رو هم ببرن!

بابا ما بازی ترسناک نمی خواستیم لااقل همون اکشن 5 رو می تونستید پیاده می کردید تو 5 با گرافیک به روز اصلا هم RE کلاسیک و ترسناک نمی خواستیم!

بعد خوشم اومد میگه روح میکامی تو بقیه مونده LOL کپ کام اگه عرضه داشت میکامی رو می تونست نگه داره
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,396
نام
مهدی یوسفی اصیل
راستی یه نکته ی دیگه هم هست . انصافا چند نفر از ماها موقع RE1 یا 2 یا حتی 3 بالای 18 سال سن داشتیم ؟! خب وقتی تو سن و سال پایین بازی کنی اون حس ترس و استرس بیشتره اما وقتی نشستی 10 سال بازی کردیو بدترین صحنه ها رو توی Suffernig یا Saw یا Dead Space دیدی دیگه سخت بشه ترسوندت ! باور کنید حداقل سناریوی لیان رو میکامی هم بود بهتر از این نمیشد ساخت ...

آقا این حرفا چیه:|
من هنوزم اویل 3 رو بازی میکنم استرس میگیرم و میترسم
چرا اصلا اونو بگم
الان اویل 3DS رو بازی میکنم کلی ترس و استرس داره ؟ به نظرت چرا اینجوره ؟
اویل 6 هم یک بازی مسخره و برای پول پرستی کپکام هست و بس:|
خواهشا کسانی که اویل رو با اویل 4 شناختند یک سر برن اویل 3 رو بازی کنند ببیند بازی یعنی چی

COD + GOEW + NFS + RE5 = Chris Campaign

yes very like this !=))
 

T-078 TYRANT

کاربر سایت
May 16, 2012
395
نام
mohammad
آقا این حرفا چیه:|
من هنوزم اویل 3 رو بازی میکنم استرس میگیرم و میترسم
چرا اصلا اونو بگم
الان اویل 3DS رو بازی میکنم کلی ترس و استرس داره ؟ به نظرت چرا اینجوره ؟
اویل 6 هم یک بازی مسخره و برای پول پرستی کپکام هست و بس:|
خواهشا کسانی که اویل رو با اویل 4 شناختند یک سر برن اویل 3 رو بازی کنند ببیند بازی یعنی چی



yes very like this !=))
کاملا دوستم موافقم. این روزها حرف حساب کم شده.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
بنظرم كپكام بشكه زهر رو بنوشه و هرجور هست ميكامي رو برگردونه بهترين كاري كه ميتونه بكنه همينه وگرنه كلا در نسل بعد فاتحش خوندس
البته اگه در نسل بعد ديديد ايول 7 fps شده و در روز كالاف ريليز شد تعجب نكنيد اين كپكام از هركار واسه بدست آوردن پول دريغ نميكنه:|
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
آقا حالا این حرف ها به کنار احتمال زیاد رزیدنت اویل بعدی رزیدنت اویل 2 ریمیک هست و اون دیگه %100 کاملا ترسناک هست چون یک بازسازی از رزیدنت اویل 2 هست و باید ترسناک و پر از معما باشه! رزیدنت اویل 6 تموم شد رفت البته برای شما ها که بازی کردین از خرد کردن و کوبیدن بازی چیزی عایدتون نمیشه کپکام گفته دیگه خودش "ما همیشه به نظرات و صحبت های طرفداران گوش میدهیم و سعی میکنیم در هنگام ساختن بازی از آن صحبت ها استفاده کنیم.اما این وظیفه و کار ماست که یک تجربه جدید گیمینگ را خلق کنیم و چیزی تازه و چالش برانگیز را ارائه کنیم." پس تموم کنید این حرفارو شما هر چقدر هم که بازی رو بکوبید هر چقدر هم که اعتراض کنید تو فرم کپکام باز هم این دلیل نمیشه که کپکام کلا راهشو عوض کنه و به همون جاده ی سابق برگرده مگه اینکه حاضر باشن یکبار هم ریسک کنن من نمیدونم اینا از رزیدنت اویل رولیشنز که به اون خوبی فروش داشت و ریویو های مثبت و نمرات درخشانی داشت چرا درس نمیگیرند که رزیدنت اویل = ترس و تنش شدید در بازی مهمات محدود به همراه معماهای سخت! البته بازم میگم من رزیدنت اویل 6 رو هنوز بازی نکردم چون کنسول ندارم. ولی این فکر نمیکنم این اون رزیدنت اویلی بود که منتظرش بودم. حالا بعدا معلوم میشه! شایدم بعد از بازی نظرم عوض بشه ولی بازم دلیل نمیشه که بازی ور بکوبم و بد بیراه به بازی و کپکام بگم. مطمعن باشید کپکام بازی بعدی رو ترسناک میسازه حتی اگه رزیدنت اویل 2 ریمیک نباشه!
والا به همونم هیچ امیدی ندارم :|
اگه کپکامه که ورمیداره تمام مزخرفات RE6 رو وارد ریمیک 2 هم میکنه، سناریوی لیون و کلر رو هم در یک اقدام انتحاری به صورت Co-op در میاره تا خاطره خوب RE های قبلی رو هم نابود کنه دیگه چیزی باقی نمونه.

کپکام که دیگه راهشو تغییر نمیده. حداقل خودمون دیگه با این سری خداحافظی میکنیم خیالمون راحت شه. رزیدنت اویل برای من تو نسخه ی 5 تموم شد.
حالا حمید جان ایشالا خودت هم بازی میکنی میای همینجا فحششون میدی :D
===
من از دیشب یه مقدار بازی کردم حدودا 2 تا چپتر از جیک رفتم و کریس و لیون هم هر کدوم یه چپتر.
سناریوی جیک که Epic Fail هست. در نقش Eminem بازی میکنیم که هر کات بروسلی و کشتی کج اجرا میکنه. رو زامبیه سالتو زدم =))
اون دوستمون که میگفت بازی رو با مشت و لگد میشه تموم کرد کاملا درست گفته. تیر تو بازی آنچنان زیاد نیست ولی اصلا نیازی هم بهش نیست.
جاوو ها رسما همون تروریست های برزیلی هستن که تو Cod دیدیم. با این تفاوت که هوش مصنوعی ندارن و کلا بی آزارن. از کنارشون رد شو هیچ کاری باهات ندارن.

سناریوی کریس گیم پلیش روون تره ولی به جای یه پارتنر یه جوخه ی تا دندون مسلح همراهیت میکنن. ولی باز از سناریوی Eminem بهتره.

سناریوی لیون اتمسفرش خوبه زامبی هاش هم احمقن ولی وقتی میدونی که تیرت هم تموم شه خیلی راحت تر حتی میتونی پیشروی کنی دیگه از چی باید ترسید؟ پارتنر هم که دیگه جای خود...
تا اینجای بازی هم سرسخت ترین دشمنم دوربین و کنترل مزخرف و اعصاب خورد کن بازی بوده.
ترس و استرس رو هم که کلا بیخیال. احتمالش هست کسی از زامبی مود Cod یا مراحل شب گیرز 1 بترسه ولی از RE6 به هیچ وجه نمی ترسید.
در کل اگر بازی این همه ایراد تکنیکی نداشت و فقط سناریوی لیون بود شاید میانگینش بالا تر میشد. (نه خیلی، مثلا 75 اینا)
نکته ی دیگه ای که علی اشاره کرد Set Piece های بازی هست. به صورت خیلی زیاد و ناشیانه تو بازی قرار داده شده. اینا یه چیزی شنیده بودن که Cod ست پیس داره و بازی رو سینمایی کرده ولی به هیچ وجه تنونستن درست پیادش کنن.
داستان هم تا اینجا معمولی بوده. چیز خاصی نداشته که بخوایم نکته ی مثبت حساب کنیم.
باگ های بازی و هوش مصنوعی داغون دشمن ها و پارتنر و انیمیشن های نسل قبلی هم که بماند.
خلاصه اگر این بازی رو انجام ندید نه تنها چیزی رو از دست نمیدید، بلکه علاوه بر پولتون، وقتتون رو هم Save کردید.

فقط یه سوال دارم از کارگردان بازی و تیم سازنده:
انصافا تو 3 سال با 600 نفر آدم چیکار کردید که گرافیک بازی نسبت به نسخه ی قبل هم افت کرده؟ نه خداییش؟
اون 600 نفر اگه واقعا دوزار حالیشون بود الان به جای یه بازی چیپ با میانگین 67، 2 تا بازی کامل که کاندید GOTY بشن تحویل ملت میدادن.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
- یکی از دلایلی آن اینست که زامبی ها نسبت به زامبی هایی که در بازی های پیشین شاهد آن بودید اندکی متفاوت ترند آنها توسط ویروس جدید C-Virus بوجود آمده اند به جای اینکه بوسیله ی T-Virus یا G-Virus ساخته شده باشند. همچنین استفاده آنها تنها از اسلحه وابسته به هویتی است که آنها از قبل داشته باشند به عنوان مثال از یک زامبی که قبل از زامبی شدن یک افسر پلیس بوده است میتوان انتظار استفاده از اسلحه را داشت بنابراین قسمتی ازحافظه ی آن زامبی خواهد دانست که چطور از آن اسلحه استفاده کند یا به عنوان مثال فردی که قبل از اینکه توسط زامبی دیگری گاز گرفته شود و آلوده شود با لوله های فولادی با زامبی ها میجنگیده تاثیر آن در جنگیدن وقتی در فرم یک زامبی هم هست دیده خواهد شد.

وات دا فاک ؟ l-) حافظه زامبی پلیسه بر میگرده و اینا این یارو چیزی زده قبل مصاحبه ؟

یکی نیست بگه اخه یابو ای حیوان کدوم بازی زامبی محور تو تاریخ بشر بوده زامبی حافظش مونده باشه و این شر و ور ها با اون توجیه که مرده شوره Cویروستون رو هم ببرن!

بابا ما بازی ترسناک نمی خواستیم لااقل همون اکشن 5 رو می تونستید پیاده می کردید تو 5 با گرافیک به روز اصلا هم RE کلاسیک و ترسناک نمی خواستیم!

بعد خوشم اومد میگه روح میکامی تو بقیه مونده LOL کپ کام اگه عرضه داشت میکامی رو می تونست نگه داره


دوست عزیز طرز حرف زدن شما نشون دهنده شخصیت شماست. شما میتونی به من بگی چاپلوس یا ت ورو سنننه یا تو چیکاره یا چکاره کپکامی یا هر چیز دیگه اما من قسم میخورم هیچ موقع به کپکام توهین نکردم شاید ناراضی بودم از کارش ولی توهین نکردم اینا 3 سال زحمت کشیدن واسه ساخت بازی شما فکرشو بکن که چه هزینه ی کردن حالا تبلیغات و این حرفاشون که سرسام آور بود بنماند بعد شما داری فحشم بهشون میدی شما خب بازی رو نمیخوای بازی نمیکنی دیگه! این حرفا یعنی چی آخه !!! واقعا یکم بشینید به حرفاتون فکر کنید!

بهنام جان Behnam_Yakuza من دوستام میگن گرافیک عالیه که نور پردازی فوق العادس که! شما چطور میگی از RE5 بد تره! در ضمن من اگه از بازی خوشم هم نیاد دیکه بدتر از ORC که نمیشه خب من فحش نمیدم بهشون ولی از کارشونم تعریف و تمجید هم نمیکنم.
 
آخرین ویرایش:

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,868
دوست عزیز طرز حرف زدن شما نشون دهنده شخصیت شماست. شما میتونی به من بگی چاپلوس یا ت ورو سنننه یا تو چیکاره یا چکاره کپکامی یا هر چیز دیگه اما من قسم میخورم هیچ موقع به کپکام توهین نکردم شاید ناراضی بودم از کارش ولی توهین نکردم اینا 3 سال زحمت کشیدن واسه ساخت بازی شما فکرشو بکن که چه هزینه ی کردن حالا تبلیغات و این حرفاشون که سرسام آور بود بنماند بعد شما داری فحشم بهشون میدی شما خب بازی رو نمیخوای بازی نمیکنی دیگه! این حرفا یعنی چی آخه !!! واقعا یکم بشینید به حرفاتون فکر کنید!

چی ؟ عزیزه من مصاحبه رو بخون! اقا کپ کام داره میگه خر شو من باید خر شم ؟ چرا بازی نکنم بازی میکنم .
ببین کپ کام 3 سال هیچ زحمتی نکشیده . تمام زحمتاش رو باید بریزه تو جوب. الان ببین ؟ رفته فقط شخصیت و چپتر اضافه کرده کیفیت رو فدای کمیت کرده .

بعد در اومده خرافات ذهنی تحویل ملت میده تو مصاحبه که اره اقا زامبی ای که اسلحه داره قبلا پلیس بوده الان این بنده خدا زامبی شده به علت ویروس c حافظش مونده تیر میزنه! جدا یه لحظه به این جمله فکر کن؟

اره طرز حرف زدن کاملا موافقم. ولی وقتی می بینم حالا که بازی ریلیز شده گندش در اومده می یاد ماست مالی میکنه رسما اعصابم خورد میشه . لااقل نمیاد بگه نتیجه اون چیزی نشد که میخواستیم واسه شماره بعدی جبران می کنیم میاد توجیه میکنه بدتر. نه من هم هیچ وقت به شما چنین توهینی نمی کنم چون حرف من با خوده کپ کام بود ;) نه تنها کیفیت بازی 5 رو هم نداره بلکه رسما بازی ای ساختن که پول بکشن ازش بیرون این یعنی توهین به شعور من و شما.

-----------------------------------------------
بیاد وضعیت کپ کام تو این نسل رو ببینید هنوز از dmc زیاد نگذشته ببینید با شخصیت به اون مجبوبی چیکار کرد. حالا re
یه استریت فایتر بود که خدا بخواد اونم شیر دوشی شد این نسل نسخه اصلی نیومده 2 ماه بعد شخصیت اضافه میکرد نسخه فیزیکی چپ و راست داد بیرون.

کپ کام این نسل جز معدود اثار ( گوست تریک Ds فوق العاده بود و یه سری از این قبیل عنوان ها که به چشم نیومدن زیاد ) کلا خراب کرد و سعی کرد با ipهای معروفش فقط سود به جیب بزنه
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
بهنام جان Behnam_Yakuza من دوستام میگن گرافیک عالیه که نور پردازی فوق العادس که! شما چطور میگی از RE5 بد تره! در ضمن من اگه از بازی خوشم هم نیاد دیکه بدتر از ORC که نمیشه خب من فحش نمیدم بهشون ولی از کارشونم تعریف و تمجید نمیکنم.
حمید جان اگر بگیم RE6 گرافیکش عالیه و نورپردازیش فوق العادست هم در حق کلمه ی عالی و فوق العاده ظلم کردیم، هم در حق بازی هایی که گرافیک واقعا خوبی دارن.
تکسچر ها واقعا ضعیفه و تو ذوق میزنه. انیمیشن ها به شدت خشکه. خصوصا دویدن. یه سری از انیمیشن ها مثل تعویض اسلحه کلا از بازی حذف شده.
هیچ تکنیک گرافیکی خاصی تو بازی نیست. افکت های مختلف مثل انفجار اصلا جالب در نیومدن.
نورپردازی واقعا معمولیه. منبع نور تو بازی هست ولی اصلا قابل مقایسه نیست با نورپردازی بازی های جدید.
در بهترین حالت میشه گفت گرافیک و نورپردازی معمولیه من واقعا تعجب میکنم که دوستانتون گفتن گرافیک و نورپردازی عالیه.

من ORC رو والا اصلا بازی نکردم ولی اینم یه چیزی تو همون مایه هاست، شاید کمی بهتر. که البته اون یه نسخه ی فرعی بود ولی این نسخه ی اصلی و شماره دار هست و این ایراد ها براش اصلا قابل توجیح نیست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر