مصاحبه و اطلاعاتی از Motor Storm 2

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,997
نام
آریا
سلام

motorstorm222112221122211ww.JPG


مجله D-Pad یه مقاله ای راجع به دنباله یکی از بازیهای محبوب PS3 یعنی Motor Storm نوشته که در زیر میخونین :

+ Motor Storm اصلی تمامآ توی دره Monument که براساس محیطی واقعی طراحی شده بود , اتفاق می افتاد که در نقشه های ساختگی و غیرواقعی اون به رقابت میپرداختیم. این دفعه شما Motor Storm رو به جزیره ای استوایی منتقل کردین , آیا این جزیره بر پایه منطقه ای واقعی ساخته شده ؟
* به طور کامل نه , ولی ما یک گروه خوش شانس رو به هاوایی فرستادیم که برای ما حجم زیادی عکس و فیلم از این منطقه استوایی تهیه کنند. یعنی همون کاری که با دره Monument کردیم و اساس کار ما در هر دو بازی مثل هم بوده.
+ چه جور مناطقی رو در این جزیره خواهیم دید ؟ شرکت Evolution قصد داره چند تا مسیر در بازی نهایی قرار بده ؟
* ما در حال کار کردن روی 16 مسیر هستیم که میشه دو برابر تعداد مسیرهای بازی قبلی . هر مسیر امتیازات و ویژگی های خاص خودش رو داره و مدت زمان زیادی لازمه که بازیکن با خصوصیات همه مسیرها آشنا بشه.
+ فیزیک وسائل نقلیه و عکس العملهای اونها نسبت به شرایط زمین و پستی بلندی ها ما رو خیلی تحت تآثیر قرار داد. میتونیم منتظر ناهمواری ها و تغییرات بیشتری در زمینهای مسابقه باشیم ؟
* مطمئنآ , انتخاب یک جزیره به عنوان مسابقات , آزادی عمل فوق العاده زیادی برای ساختن محیطهای گوناگون به ما میده. هر وسیله ای نقاط ضعف و قدرت خودش رو داره و در محیطهای مختلف عکس العملهای متفاوتی از خودش نشون میده. همه اینها حس رقابت و لذت بازی رو بیشتر و بیشتر میکنه.
+ Track Deformation ( تغییر ظاهر مسیر بعد از هر دور مسابقه ) یکی از عناصر مهم در Motor Storm بود ولی برخلاف SEGA Rally روی فیزیک یا هندلینگ ماشینها تآثیری نداشت. توی دنباله بازی میتونیم منتظر این ویژگی باشیم ؟
* محیطهای بازی این دفعه خیلی پویا تر از قبل هستند و روی عناصر جدید بازی هم خیلی کار شده. چیزهایی مثل آب , درختان و گیاهان و لاوا ( مواد مذاب ) و ... . و هرکدام از این عناصر هم روی وسائل نقلیه بازی تآثیر متفاوتی میگذارن و تآثیرشون روی هر وسیله هم با بقیه فرق میکنه.
+ هفت نوع وسیله نقلیه مختلف در بازی اول وجود داشت. در بازی جدید فعلآ Monster Truck ها رو دیدیم ولی میتونیم منتظر ماشینهای دیگه ای هم باشیم ؟ چه ویژگی های جدیدی به خاطر ماشینهای جدید به بازی اضافه میشه ؟
* ما همه هفت نوع وسیله قبلی رو به بازی جدید منتقل کردیم ولی زمان خیلی زیادی طول کشید که بالانس و تعادل بین اونها رو بهتر از قبل کنیم. به طوری که حتی اگه از یکی از کلاسهای بازی قبلی خوشتون نمیومده , در بازی جدید باید بهش نگاهی بندازین و تفاوتهای اون رو با بازی قبلی ببینین و شاید حتی ازش خوشتون بیاد. همون طور که گفتین ما Monster Truck ها رو بازی جدید اضافه کرده و اونها رو به ستاره بازی جدید تبدیل کردیم. اگه کسی بتونه خیلی خوب روی این ماشینهای جدید متمرکز بشه و اونها رو بشناسه , میتونه خیلی راحت مسابقه ها رو به نفع خودش تموم بکنه. همچنین روی عکس العملها و کارهایی که میشه برای مقابله با ضربه دیدن از طرف رقیبان انجام دادیم , خیلی کار کردیم و اونها رو پیشرفت دادیم.

motormotormotorstorm2.JPG


+ راننده ها در بازی قبلی برای خودشون شخصیت مخصوص داشتن و اون رو با انیمیشنها و حرکات خاصی نشون میدادن. آیا این ویژگی در Motor Storm 2 گسترش پیدا کرده ؟
* بله , انیمیشنهای راننده ها یکی از خصوصیات جالب Motor Storm بود و مسلمآ اون رو برای این بازی هم نگه داشتیم. ما همه چیز رو در بازی جدید بهبود دادیم و این بازی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو بکنین پیشرفت داشته.
+ Motor Storm دارای بخش تک نفره ای بود که خیلی سرراست و خشک ادامه پیدا میکرد و تموم میشد و قسمت دیگه ای برای حالت تک نفره دیده نمیشد. این بخش در بازی جدید چه تفاوتهایی خواهد داشت ؟ میتونیم حالتها و مودهای جدیدی در بخش تک نفره بازی ببینیم ؟
* سیستم تک نفره بازی جدید متفاوت هست ولی هنوز هم شباهتهایی با بازی قبلی داره. این دفعه بیشتر از قبل روی بخش تک نفره بازی تمرکز کردیم. Motor Storm اصلی بازی ای بود که به هسته مرکزی خودش وابسته بود و کمی خشک بود. در بازی جدید سعی کردیم اون رو گسترش بدیم بدون اینکه به هسته بازی صدمه ای وارد بشه.
+ تریلر CGI برجی رو نشون میداد که سقوط کرده و راننده های زیر خودش رو له و لورده میکرد. محیطهای قابل تخریب در MS2 به چه صورت هستند ؟
* محیطهای زیادی در بازی با قابلیت تخریب وجود دارند که در بازی قبلی هم به چشم میخوردند ولی این دفعه به کمک تکنولوژی های جدید تونستیم اونها رو بهتر و کامل تر از قبل کنیم.
+ ممکنه ویژگی دیگه ای هم توی تریلر بوده باشه که کسی متوجهش نشده باشه ؟!
* یه بار دیگه به تریلر نگاه کنین و ببینین راننده های ATV ها و Bike ها چه کارهای جدیدی انجام میدن !
+ آیا بهبود خاص و عمده ی دیگه ای روی موتور بازی قبلی انجام دادین ؟
* موتور بازی کاملآ جدید شده. برای Motor Storm ما مجبور بودیم روی کنسولی کاملآ جدید با وسایل و ابزاری جدید کار کنیم. حالا اون ابزار به بلوغ و تکامل خودشون رسیدن و ما هم تجربه و شناخت بیشتری برای کار کشیدن از پتانسیل عظیم این کنسول رو داریم. برای همین به جای صرف کردن وقت روی بهبود موتور قبلی , موتوری جدید ساختیم که از تجربه های خوبمون در بازی گذشته به وجود اومده. مثل هر کنسول دیگه ای , در این کنسول هم بازیهای جدیدتر میتونن بهتر از قبل از سخت افزار کنسول استفاده کنند. ما هم در حال حاضر مشغول ساختن دومین پروژه PS3 خودمون هستیم و این موضوع چیزی هست که سازنده های کمی میتونن ادعای اون رو داشته باشند.
+ بازی قبلی دارای جلوه های گرافیکی خیره کننده ای بود , مخصوصآ با وجود اینکه جزو بازیهای ابتدایی PS3 هم بود. برای بهبود گرافیک بازی در نسخه دوم چه کارهایی انجام میدین ؟
* همون طور که گفتم , ما کلآ خطی مشی جدیدی رو پیش رو گرفتیم. بازی اول هنوز هم عالی به نظر میرسه ولی این یکی مطمئنآ از اون بهتر خواهد بود. همچنین انتقال از محیطی بیابانی به محیطی استوایی خود به خود باعث میشه مناطق بازی خیلی پر جزییات تر و پر آیتم تر از قبل بشه. خیلی سخته که بتونیم یک جنگل واقعآ پرتحرک و شاداب رو توی بازی پیاده سازی کنیم ولی ما موفق به انجام این کار شدیم.
+ در Motor Storm به بازیکنها اجازه استفاده از خصوصیات SIXAXIS داده میشد. در بازی جدید چیز جدیدی به این قابلیتها اضافه شده ؟
* هنوز هم بازیکنها میتونن گزینه استفاده از این قابلیت رو فعال کنند و به خاطر اینکه تعداد زیادی از بازیکنها از این قابلیت استفاده میکردند , در بازی جدید هم اون رو قرار دادیم ولی بیشتر از اون روی دسته جدید Dual Shock 3 کار کردیم که اتفاقی خوش آیند و بزرگ برای بازی ما هست و حرکت وسائل نقلیه رو خیلی جالب تر میکنه.
+ Motor Storm بخش آنلاین جالبی داشت ولی به خاطر نداشتن Party System , امکانات صوتی نامناسب و نداشتن بخش چند نفره روی یک کنسول , خشک و بدون روح بود. از اونجایی که PS3 در زمینه آنلاین داره پیشرفتهای زیادی میکنه , در Motor Storm 2 باید شاهد چه ویژگی هایی در این زمینه باشیم ؟
* در کنار پیشرفتهایی که کنسول PS3 در این مدت داشته , بخش آنلاین و برنامه سازی برای اون هم بهبودهای زیادی پیدا کرده و به نسبت موقعی که ما بازی اول رو میساختیم خیلی بهتر شده. ما در بازی دوم بخش آنلاین و چند نفره عظیم تری داریم و در هر دو زمینه کیفیت و کمیت پیشرفتهای زیادی داشتیم. این دفعه میتونین شاهد بخش آنلاین خیلی کامل تر و بهتری نسبت به قبل باشین.
+ آیا Motor Storm 2 از مزایا و ویژگی های HOME هم استفاده میکنه ؟
* HOME یک منطقه واقعآ جالب و تآثیرگذار برای سازنده های بازیها هست و وقتی که عرضه بشه تآثیر خیلی زیادی روی همگانی کردن بازیها میگذاره. من فکر میکنم همه باید از این محیط استفاده کنند و MS2 هم از پیشگامان اون خواهد بود.

motorstorm%20111111.JPG


+ نظرتون در مورد بازیهایی که این روزها بازیکنها رو مجبور به Install کردن بخشی از بازی روی PS3 میکنند چیه ؟ آیا شما هم برای بهتر اجرا شدن MS2 این کار رو انجام میدین ؟
* نصب کردن بازیهای روی Hard کنسول قطعآ مزایای زیادی داره ولی دیگه معجزه نمیکنه و البته برای هر نوع بازی ای هم مناسب نیست. بعضی بازیها هستند که از این کار سودهای زیادی میکنن و براشون خیلی خوبه و اگه روزی دیدیم که یکی از بازیهای ما هم با این ویژگی بهتر کار میکنه , حتمآ روی اون فکر میکنیم.
+ Evolution Studios زمان زیادی رو روی سری بازیهای World Rally Championship برای PS2 صرف کرد ولی بعد از اون دیگه هیچ چیزی از این سری بازیها نشنیدیم. آیا شرکت شما قصد ادامه دادن WRC رو داره یا Motor Storm آینده این سری بازی به حساب میاد ؟
* ما دوران خوبی رو با ساختن 5 بازی از سری WRC ( البته اگه Seb Loeb Rally رو هم حساب کنین 6 تا ) پشت سر گذاشتیم و همین بازیها بودند که باعث اعتماد Sony به ما شده و مقدمه ساخت Motor Storm رو فراهم کردند. چه دنباله این بازیها رو بسازیم چه نسازیم , خط مشی ما اینه که چیزی رو که دوست داریم , ادامه میدیم و در عین حال غیرقابل تحمل هم نمیکنیم.
+ از وقتی که به ما دادین ممنونیم.
* خواهش میکنم , از صحبت کردن باهاتون خوشحال شدم.

-------------------------
اطلاعاتی از Motor Storm 2 :
کنسول : PS3
تاریخ انتشار : فصل سوم سال 2008
تعداد بازیکن : 16 نفر آنلاین , 4 نفر Split Screen
منطقه بازی : جزیره ای نامشخص در اقیانوس آرام
مسیرها : 16 عدد
خطرها و حوادث : گل و لجن غلیظ , پوشش گیاهی و بوته های انبوه , رودهای جاری , ابرهای آتشفشانی و مواد مذاب ( لاوا )
وسائل نقلیه : ATVs , Rally Cars , Buggies , Motorbikes , Racing Trucks , Mudpluggers , Big Rigs , Monster Trucks

,pt,moptprstprorm2.JPG



موفق باشین
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر