مصاحبه با سازندگان Contrast : رقص و آواز - تکنولوژی - منابع الهام و ...

A.R.A.$.H

کاربر سایت
contrast-cover-image.jpg


بازی Contrast از آن دسته بازی های پلتفرمی مستقل می باشد و معلوم بود چه چیزی خواهد شد اما کارش را دارد بسیار به خوبی انجام می دهد.در این بازی نیر مانند Portal شما پازل ها را حل می کنید و یکی یکی اتاق ها را پشت سر می گذارید و برای این کار شما با تبدیل شدن به یک سایه برخی جاها را به صورت دو بعدی دنبال می کنید. کاربر وبسایت Gamingbolt یعنی Ravi Sinhaمصاحبه ای با آقای Sam Abbott از استدیو بازی سازی Compulsion Games داشته اند که ترجمه آن بدین شرح است.
Ravi Sinha: ایده بازی Contrast بی نظیر است.ایده بردای و الگوی شما چه چیزی بود و چطور آن را توسعه دادید؟
Sam Abbott: ممنون! بازی Contrast از عناوین مختلفی ایده گرفته است اما مهمترین آن Portal می باشد.نظر رئیس استدیو ما ( Guillaume ) پیرامون اینکه Portal چگونه باعث تغییر در جابجایی بین فضاها شده است جلب شده.
یک روز که در کافی شاپ بود فکر کرد که چگونه فیزیکی برای سایه ها نیز در نظر بگیریم و این طور بود که Contrast خلق شد.یکی از فاکتورهای مهم در توسعه Contrast رقابت بود.دو بازی Lost in Shadow و Shadow Physics نیز از سایه ها برای گیم پلی خود بهره می برند.Contrast بایستی بیشتر از یک بازی بر مبنا سایه باشد.

Ravi Sinha: از چه تکنولوژی در ساخت Contrast و سایه های دو بعدی بهره می برید؟
Sam Abbott:بازی ما از نسخه اطلاح شده Unreal Engine 3 بهره می برد.ما یک نوع موتور جدید برای پردازش و سایه ها خلق کردیم که بتوان در آن بین حالت دو بعدی و سه بعدی جابجا کرد.(UE3 این تکنولوژی را در خود به صورت پیش فرض ندارد)
خلق این تکنولوژی مشکل نبود و چالش اصلی طراحی مراحل است.سایه های دو بعدی تشکیل شده از نور و اجسام سه بعدی اطراف است.اگر یک شی را در حالت سه بعدی تکان دهید سایه اش در حالت دو بعدی تاثیر گذار خواهد بود.

Ravi Sinha:پازل های بازی شما به نظر می رسد از مکانیک هایی نظیر Portal بهره میبرد مثلا اتاقی را تنظیم می کند تا با پرش از نقاط مختلف از آن عبور کنید.آیا می توانید برخی صحنه ها نظیر پرش بین سایه ها را مثال بزنید؟
Sam Abbott: میتوانیم اما می خواهیم گیمرها خود آن را کشف کنند.خلق تجربه های متفاوت در Contrast هدف ماست.ما نمیخواهیم بازیباز یک کار تکراری را تا آخر بازی انجام دهد.


contrast-compulsion-games.jpg


Ravi Sinha: چه شد که خواستید از محیطی با موضوع Vaudeville (درام همراه به رقص و آواز) استفاده کنید؟چقدر این موضوع در داستان بازی مهم است؟Sam Abbott: استفاده ازvaudevillian در Contrast برای ما بسیار جالب است.ما جنبه های مختلف vaudeville را دوست می داریم نظیر سیرک، شعبده بازان، دلقک ها و ...Vaudeville پتانسیل بزرگی برای ما در خلق دنیای این بازی ایجاد کرد.داستان اصلی بازی نیز دقیقا بر همین عنصر می باشد و بدون آن بی معنی است.

Ravi Sinha: بازیContrast چقدر طول خواهد کشید؟آیا محتویات اضافه نظیر پازل ها و اتاق ها مانند Portal خواهد داشت؟
Sam Abbott: این بازی حدود 4 الی 5 ساعت می باشد.در Contrast شما می توانید کمی بیشتر نسبت به Portal به گشت و گذار بپردازید و ما شاید محتویات اضافه ای از طریق Steam Workshop در نظر گرفتیم.اگر هوادارن ما بخواهند یک DLC نیز در نظر خواهیم گرفت.

Sam Abbott: بازی شما برای PS4, PS3, Xbox 360 و PC خواهد آمد اما خبری از نسخه XBOX ONE نمی باشد.علت خاصی دارد؟
Sam Abbott: مایکروسافت فعلا اجازهself-publish را نمی دهد.امیدوارم سیاست خود را تغییر دهند.دسترسی به Dev Kit ها نیز سخت تر شده است.امیدوارم این مشکلات حل شود (البته هم اکنون مایکروسافت اجازه self-publish را می دهد و بایستی دید آیا این بازی برای XBOX ONE معرفی می شود یا خیر)


contrast-09-1.jpg



Ravi Sinha: آیا تفاوتی بین نسخه PC و PS4 خواهیم دید؟
Sam Abbott: کنسول PS4 بی شک بسیار قوی است.ما یک سری موارد گرافیکی مخصوص برای آن در نظر داریم اما به صورت کلی تفاوت کمی بین یک PS4 و یک PC قوی خواهیم دید.

Ravi Sinha: نظر شما پیرامون وضعیت فعلی بازی های مستقل در صنعت بازی سازی چیست؟
Sam Abbott: جامعه بازی های مستقل در حال رشد است و خوشبختانه از طرف مردم حمایت می شود.با توجه به رقابت های ایجاد شده، ما هم اکنون انفجار ایده ها و بازخورد ها را شاهد هستیم که خیلی خوب است.
Ravi Sinha: کیContrast خواهد آمد؟
Sam Abbott: درQ4 2013 .ما سفت و سخت در حال کار بر روی بازی هستیم تا در تاریخ اعلام شده عرضه شود.کی می داند! شاید یک تریلر جدید دیگر پخش خواهیم کرد.

----------
نظر شما پیرامون Contrast چیست؟
دو تریلر از این بازی زیبا را حتما مشاهده کنید :

تیزر :
HD Quicktime29.5MB Download
Hi-Res H.264 MP435.6MB Download
Lo-Res IPOD / PSP8.4MB Download

گیم پلی نسخه بتا :
HD H.264 MP4274.9MB Download
Hi-Res H.264 MP425.2MB Download
Lo-Res IPOD / PSP6.5MB Download


با تشکر از Gamingbolt
 
واقعا افتضاح بود گیم پلی که الان دیدم
گیم پلی کاملا جدیده و معماهای بسیار خلاقانه و جالبی خواهد داشت.این بازی قرار نیست مشت و لگد بزنید به دشمنا و غیره
یک تبادل زیبا و هنری بین سایه دو بعدی و کاراکتر شما در حالت سه بعدی هستش.این بازی گفتم پازل هستش و شما باید انتظارات خود رو حتی قبل از دانلود بدونید که چنین نگید
نه اکشنه، نه مثل Rayman پرسرعت و زد و خورده.این یک بازی معمایی هنری هستش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or