مشخصات یک Lcd خوب

babak

کاربر سایت
Nov 12, 2005
93
نام
babak
سلام
از موضوعش که مشخصه درباره چی هست
مطمئنم خیلا مثل من نمیدونن یه Lcd خوب چه مشخصاتی باید داشته باشه
خوب هر کس اطلاعاتی داره بیاد اینجا بگه
میشه درباره مدلها و قیمتها هم اینجا صحبت کرد
مرسی
بای
 

babak

کاربر سایت
Nov 12, 2005
93
نام
babak
مشخصات مانیتورهای ال سی دی

مشخصات مانیتورهای ال سی دی
روشنایی
معمولا روشنایی مانیتورهای LCD بیشتر از حد انتظار شما است و اغلب نیاز به تنظیم در هنگام کالیبراسیون دارند. روشنایی بر حسب واحد کاندلاس بر متر مربع(cd/m2) اندازه گیری می‌شود. اغلب مانیتورهای LCD روشنایی حدود 170 تا 300 واحد cd/m2 دارند. بهتر است مانیتوری را انتخاب کنید که روشنایی آن بیش از 250 cd/m2 باشد.

رزولوشن
در مانیتورهای LCD تطابق داشتن رزولوشن با سایز مانیتور اهمیت زيادي دارد. به گونه‌ای که اين مانيتورها بهترین تصویر خود را فقط در رزولوشن مناسب، ارائه می‌دهند. اگر در مانیتور LCD
از رزولوشن کمتر از حد توصیه شده کارخانه استفاده کنید، تصویر مناسبی دریافت نخواهید کرد.
معمولا برای سایزهای تا 17 اینچ، رزولوشن 1024*768 و برای 17 تا 20 اینچ ، رزولوشن 1280*1024 و برای سایزهای بزرگتر از 20 اینچ، رزولوشن 1200*1600 مناسب است. اما بهرحال برای این منظور بهتر است به مستندات همراه دستگاه مراجعه نمایید. برخی مانیتورها ممکن است پیغامی مبنی بر نادرست بودن رزولوشن انتخابی شما نمایش دهند که البته عمومیت ندارد. بنابراین یکی از کارهایی که بایستی قبل از خرید مانیتور
LCD انجام دهید، بررسی دفترچه راهنمای دستگاه است تا مطمئن شوید که رزولوشن مناسب برای مانیتور، برای شما نیز مناسب است یا خیر.
نسبت کنتراست Contrast Ratio
نسبت کنتراست بیانگر محدوده تونال از سیاه خالص تا سفید خالص است. هر چقدر این معیار بیشتر باشد، مانیتور تونهای بیشتری را میتواند نشان دهد و طیفهای سیاه و سفید و رنگی آن، دقیقتر و نرمتر خواهد بود. اگر نسبت کنتراست پایین باشد، جزئیات مناطق سایه و تیره تصویر بخوبی دیده نخواهد شد و طیفها پله پله خواهند بود.
حداقل نسبت کنتراست مناسب 350:1 است. اکثر مانیتورهای خوب دارای نسبت 400:1 هستند. در حال حاضر حداکثر مقدار این نسبت حدود 500:1 است و مطمئنا با پیشرفت فناوری تولید
LCD ها، بازهم افزایش خواهد یافت. در حال حاضر موقع خرید مانیتور LCD جهت تصویربرداری دیجیتال، عاقلانه است که مانیتوری انتخاب نمایید که دارای بیشترین مقدار نسبت کنتراست باشد.
در مورد نسبت کنتراست یک نکته مهم وجود دارد: در حال حاضر روش استانداردی برای اندازه گیری نسبت کنتراست وجود ندارد و ممکن است به مانیتوری برخورد کنید که با وجود نسبت کنتراست کم، از لحاظ محدوده تونال و رنگ بهتر از مانیتور دیگری باشد که دارای نسبت کنتراست بیشتری است. پس علاوه بر توجه به این نسبت، بهتر است که قبل از خرید، حتما مانیتور مورد نظر را روشن کنید و نمایش طیفهای رنگی و سیاه وسفید و نیز جزئیات تصویر در مناطق تیره آنرا بررسی نمایید.

Pixel Pitch
بر خلاف مانیتورهای
CRT که شاخص Dot pitch بیانگر کیفیت کلی نمایش تصویر است، در اینجا معیار Pixel Pitch اهمیت دارد.
در مانیتورهای
LCD مهمترین عامل تعیین کننده کیفیت تصویر، رزولوشن مناسب برای سایز مانیتور است. (همانگونه که قبلا گفته شد). معیار Pixel Pitch در حقیقت همین موضوع را به صورت عدد بیان میکند. اما نکته مهم این است که نمی‌توان دو مانیتور را با این معیار مقایسه کرد. فقط باید توجه کرد که مانیتور مورد نظر شما بایستی دارای Pixel Pitch حدود 0.28 یا کمتر باشد.
Pixel Response Time
این معیار بیانگر سرعت نوسازی تصویر مانیتور است. این موضوع بخصوص برای تصاویر متحرک اهمیت دارد. هر چقدر این شاخص بالاتر باشد، تصویر اجسام متحرک در مانیتور واضحتر خواهد بود. پس اگر به دنبال مانیتوری برای ویرایشهای ویدیویی میگردید، حتما به این شاخص توجه کنید. اگر اصلا با تصاویر تحرک سروکار ندارید، بازهم این شاخص اهمیت دارد چرا که اگر این شاخص کم باشد، در هنگام حرکت ماوس، حرکت آن در مانیتور دقیق نخواهد بود(گاهی اوقات ناپدید میشود).
این شاخص در بسیاری از اوقات جزو مشخصات مانیتور ذکر نمی‌شود. اما می‌توان آنرا از مراجعه به سایتهای سازنده و یا سایتهای بررسی کننده سخت افزار، بدست آورد. بهتر است مانیتوری انتخاب نمایید که مقدار
Pixel Response Time آن کمتر از 30 میلی ثانیه باشد.
اندازه صفحه نمایش
در مانیتورهای CRT هر چقدر سایز صفحه بیشتر باشد، بهتر است. اما این قانون در اینجا صادق نیست. همانگونه که گفتیم هر مانیتور LCD یک رزولوشن مناسب دارد که بهترین تصویر خود را در آن حالت نشان خواهد داد. بنابراین یک مانیتور بزرگ ممکن است کیفیت تصویر کمتری در رزولوشن مناسب خود داشته باشد. به طوریکه در همان رزولوشن یک مانیتور کوچکتر (بعلت کوچکی پیکسلها) کیفیت تصویر بهتری بدهد. پس باید علاوه بر سایز صفحه به رزولوشن مناسب و نیز نمایش آن توجه کرد تا بهترین ترکیب ممکن را بدست آورد.

زاویه دید Viewing Angle
زاویه دید یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید
LCD به آن توجه نمایید. خوشبختانه اغلب مانیتورهای فعلی در این زمینه پیشرفتهای قابل توجهی کرده اند. اگر این زاویه کم باشد، با انحراف کمی از زاویه دید مستقیم، روشنایی و رنگ تصویر به مقدار قابل توجهی تغییر می‌کند. زاویه دید بایستی حداقل 120 درجه باشد ولی زاویه ایده‌آل حدود 160 درجه است.
توجهات خاص:
کلا مانیتورهای LCD آسیب پذیرترند. صفحه نمایش آنها با تماس اجسام نوک تیز آسیب میبیند. حتی فشار زیاد با انگشت نیز به آن آسیب می‌زند. اگر کامپیوترتان در محلی قرار دارد که بچه‌ها به آن دسترسی دارند، انتخاب LCD کار چندان عاقلانه‌ای نیست.
نکته دیگر در مانیتورهای LCD ، پیکسلهای داغ و پیکسلهای مرده هستند. در فرآیند تولید مانیتور ممکن است تعدادی از پیکسلها بدرستی عمل نکنند و یا همیشه روشن باشند (داغ) یا همیشه خاموش (مرده). وجود یک یا دو پیکسل معیوب، امری طبیعی محسوب مي‌شود. در هنگام خرید یک مانیتور نو LCD به این موضوع توجه کنید، چرا که اگر تعداد این پیکسلها زیاد باشد، بایستی طبق قوانین گارانتی شرکت مربوطه تعویض شود.
برای بررسی پیکسلهای مرده،
IE را باز کنید و در نوار آدرس آن عبارت about:blank را وارد کرده و سپس دکمه F11 را بزنید تا يك صفحه سفید کامل داشته باشید. حال به پیکسلهای مرده که سیاهرنگ هستند، توجه کنید. برای بررسی پیکسلهای داغ، وارد صفحه تنظیم Screensaver شده و گزینه Black را انتخاب کرده و دکمه Preview را بزنید تا یک صفحه کاملا سیاه داشته باشید. حال به پیکسلهای سفید دقت کنید.

مشخصات خاص:
پورتهای آنالوگ یا دیجیتال:
مانیتورهای CRT بندرت دارای ورودی دیجیتال DVI هستند و این ورودی اساسا در مانیتورهای LCD دیده می‌شود. البته امروزه ارزش ورودیهای دیجیتال نسبت به گذشته کمتر شده چرا که ورودیهای آنالوگ امروزی بسیارپیشرفته شده اند و عملا از لحاظ کارآیی با ورودیهای دیجیتال تفاوت چشمگيري ندارند. اکثر مانیتورهای LCD علاوه بر پورت دیجیتال، دارای پورت آنالوگ نیز هستند. برای استفاده از DVI نیاز به کابل DVI دارید(که معمولا همراه مانیتور نمی‌باشد). کارت گرافیک نیز بایستی دارای پورت دیجیتال DVI-I یا DVI-D باشد)

بای
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر