مدیر عاملTake-Two : عنوان Call of Duty سرانجام به بن بست می رسد

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
65634957019454392338.jpg

آقای Strauss Zelnick مدیر عامل شرکت Take-Two در صحبت هایی عنوان کرده است که سری بازی های GTA تا به الان 125 میلیون نسخه در سراسر دنیا شیپ شده است. وی همچنین در کنفرانس تکنولوزی ها در Credit 2012 که در سوئیس برگزار شد، اشاره ای هم به سری بازی های Call of Duty از شرکت Activision داشته است، عنوانی که شاید بتوان آن را تنها بازیی دانست که در بازار فروش بر روی کنسول ها بتواند با GTA رقابت کند. Zelnick در این صحبت های ضمن بیان اینکه بازی Call of Duty عنوانی با کیفیت است به این نکته هم اشاره کرده است که عرضه سالانه بازی ممکن است سرانجام موجب مرگ یک سری محبوب گردد. البته وی عنوان GTA را یک استثنا دانست و دلیل این امر را وقفه ای که میان عرضه دو شماره از این سری هست، می داند. آقای Strauss Zelnick می گوید: "دید ما این است که اگر شما می خواهید که یک سری ایده ها همیشه دائمی باشند پس باید خطر کاهش علاقه طرفداران به آن عنوان را نیز مد نظر داشته باشید." با توجه به کاهش 20 درصد میزان فروش عنوان Black Ops 2 در هنگام عرضه نسبت به فروش مشابه برای عنوان Modern Warfare 3 بوده است که به معنای کاهش علاقه طرفداران می تواند باشد. وی در این مورد می گوید: "چنین چیزی در مورد ما مصداق پیدا نکرده است و ما هر بار بهتر عمل کردیم."
Strauss Zelnick در ادامه می افزاید: "عقیده ما بر این است که ساخت ادامه یک عنوان با ایده های نوآورانه در صورتی که به شکل سالانه عرضه گردد، سخت خواهد بود، البته عناوین ورزشی در این میان استثنا هستند. این مساله تا الان به اثبات رسیده است. عنوانی که به صورت سالانه عرضه گردد سرانجام به دیواری سخت می خورد و ما هم نمی خواهیم که عنوان مان شکست بخورد." صحبت های Zelnick اشاره به گفته های ریاست راکستار آقای Leslie Benzies دارد که عنوان کرده بود: "ما نمی توانیم به آسانی یک عنوان را سال به سال ارائه دهیم بدون اینکه پیشرفت واقعی در سری را ارائه دهد. اما اگر این کار را می کردیم طرفدران علاقه خود را از دست می دادند."
منبع
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,937
نام
آرتین
راكستار هم هر سال تقريبا يه بازي مي ده

2008 : GTA IV
2009 : -
2010 : red dead r
2011 : l.a.noire
2012 : max payne 3
2013 : GTA V

البته نکته اینجاست همشون از ابتدا نسل برنامه ریزی شدن و مدت ساخت هر کدومشون هم بین 4 تا 5 ساله با زحمت شبانه روزی !
 

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
به بن بست رسیدن COD تقریبا غیر ممکنه یا حداقل احتمالش خیلی کمه ! اونم به چند دلیل :

1)به قول دوستان این بازی، فن بیس غولی داره .تقریبا 90 % گیمرهای دنیا هر سال منتظر یه COD هستن و طرف حتی اگه زیر خط فقر هم باشه با فروختن کلیه و دل و روده و چشم و قلب :d هرسال یه COD تهیه میکنه ! چون بر اساس یه عادت ، هرسال 6-7 ساعت وقت صرف Campaign بازی میکنه و تا اومدن شماره بعدی ،با Multi خودشو سرگرم میکنه!

2)سبک شوتر جزو سبک های سلیقه ای نیست و دیگه تقریبا همه گیمرا از یه جور شوتر که با سلایقشون همخونی داشته باشه،خوششون میاد (یا tps یا fps)! پس اگه حتی COD تو سراشیبی افت هم بیفته اونقدر طرفدار داره که حداقل تا چند سال ، آب از آب تکون نخوره!

3)ایده جدید واسه ساخت COD (یا هر شوتر دیگه)،انصافا زیاده ! از جنگ جهانی دوم گرفته تا جنگ ویتنام و جنگ های معاصر و جنگ های مربوط به آینده ! پس اگه اکتیویژن زرنگ باشه ، از دل همه این ایده ها میتونه سری های خوبی از آب دربیاره !

شاید دوستان بگن ، جنگ جهانی دوم دیگه تکراری شده ولی انصافا هنوز بازی شوتر با موضوع جنگ جهانی ساخته نشده که گیمر رو ببره تو اون حال و هوا و از نظر داستانی که برگرفته از تاریخ واقعی هست ، آدمو جذب خودش بکنه (این مسئله جدای از بحث اینه که بازی های خوب و با کیفیتی با این موضوع ساخته شده!!)

یا حتی جنگ ویتنام که جون میده برای یه سری جدید از COD !!!!

به هر حال اکتیویژن با وجود همه ایرادات عجیبش ،فوت و فن این سبک و این سری دستش اومده و باید سعی کنه حداقل تو همین وضعیت بمونه و حتی بهتر بشه و بزرگترین اشتباهش (تباه کردن Infinty Ward)رو دیگه تکرار نکنه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر