مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم

WonderMahdi

کاربر سایت
Mar 21, 2020
609
نام
مهدی قربان‌زاده
بیشتر از چهار ماه تا عرضه کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت باقی مانده است و همه میخواهیم بدانیم که طرح کدام شرکت موفق‌تر خواهد بود.

کنسول Xbox Series X


در حالیکه مایکروسافت تصمیم گرفته است تا ایکس باکس سری اکس را در فرکانس ثابت نگه دارد، سونی به استفاده از فرکانس‌های متغیر برای GPU و CPU روی آورد و کنسول پلی استیشن 5 را با قدرت 10.28 ترافلاپس معرفی کرد که به گفته متخصصان در بهترین حالت ممکن این قدرت را خواهیم دید. حالا جیسون رونالد در مصاحبه‌ای با سایت اسپانیایی Xataka گفته است که مایکروسافت هم میتوانسته از همین روش استفاده کند تا به یک عدد ترافلاپس بیشتر برسد اما این حرکت، کار را برای بازی‌سازان سخت می‌کرده است:
ما به جای اینکه به دنبال شکار یکسری اعداد و رکورد باشیم، بر روی بهینه‌سازی تجربه توسعه‌دهندگان تمرکز می‌کنیم تا بتوانند بهترین تجربه ممکن به بازیکنان تحویل بدهند. ما همیشه درباره عملکرد ثابت و پایدار صحبت کرده‌ایم.
ما میتوانستیم از فرکانس‌های متغیر استفاده کنیم ولی واقعیت این است که بهینه‌سازی بازی‌ها برای توسعه‌دهندگان سخت‌تر میشد اگرچه به ما اجازه می‌داد به عدد ترافلاپس بیشتری برسیم ولی این چیز مهمی نیست. تجربه بازی که توسعه‌دهندگان می‌سازند، مهم است.
آقای رونالد در ادامه گفت سرعت I/O کنسول ایکس باکس سری اکس ( که کمتر از کنسول پلی استیشن 5 است) تمام داستان را نمی‌گوید:
این چیزها فراتر از عددهایی هستند که ما شاید به اشتراک می‌گذاریم و شاید نگذاریم. Sampler Feedback Streaming به ما اجازه میدهد تا تکسچرها را بارگذاری کنیم و درایو SSD به عنوان یک مموری عمل می‌کند تا به مموری خود دستگاه اضافه شود.
همچنین ما یک API جدید به نام Direct Storage داریم که به ما دسترسی بهتری به NVMe می‌دهد تا بتوانیم در مدیریت عملیات‌های I/O موثرتر باشیم.
کنسول‌های ایکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 در تعطیلات پایان سال 2020 عرضه خواهند شد.


Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,176
نام
ehsan
چگونه تمام قوانین و مقیاسها در عرض چند روز تغییر داده میشود !


به عنوان PC گیمر عرض میکنم (با کمی تمایل به سمت Xbox ... البته خیلی کم)

تا قبل از این جریان PS5 و XBSX هر کسی به قدرت CPU و GPU و تواناییه محاسباتی (البته در مدلهای نسبتا مشابه) مینازید ...
و یکشبه تمام معادلات تغییر کرده! ....
اگر امکانش بود کلا قوانین فیزیک را هم به میل خودمون تغییر میدادیم .

شاید یکروزی مشخص بشه دستگاه PS5 قویتره ...(یا بر عکسش)

ولی تا اون روز .. چه اشکالی داره با اسنادی که نقد هستند وضعیت را بررسی کنیم
در مقابل تعریف و تمجیدات و تعارفات نسیه ای ...


نتیجه ...
ما خودمون اقلیم پیرامون خودمون را به سمت توهم و دروغ و تعارف پیشرفت میدیم (گسترش میدیم)
محیطی که "ما"داریم توش زندگی میکنیم ...و نه اون دستگاه یا ایده یا دیگران ...
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,734
عقل حکم میکنه وقتی یـ متغیر داشته باشی سر کله زدن باهاش راحت تر تا وقتی دوتا داشته باشی حالا اینم فک کنم همون باشه

عقل حکم میکنه ! ولی اینجا باید ببینی کوروش چی حکم میکنه :D
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم
بی خیال بابا
چند ماهه چشم دنیا رو با 12.2 ترافلاپس ، فریم ثابت و رزولوشن بالاتر کور کردید بعد به اعداد ترافلاپس علاقه ندارید؟
جدا؟
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم
بی خیال بابا
چند ماهه چشم دنیا رو با 12.2 ترافلاپس ، فریم ثابت و رزولوشن بالاتر کور کردید بعد به اعداد ترافلاپس علاقه ندارید؟
جدا؟
اینکه چشم هرکیو کور کنه طبیعیه مگه میشه یه آپشن تبلیغاتی به این بزرگی باش و استفاده نکنن؟!!
بابا بی خیال سونی با یه SSD پر سرعت گوش خودی و غییر خودیو کر که نه پاره کرده حالا ماکرو بگرده دنبال فرکانس بالاتر باش با کی رقابت کنه با خودش؟ :D
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,979
نام
sami
مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم
بی خیال بابا
چند ماهه چشم دنیا رو با 12.2 ترافلاپس ، فریم ثابت و رزولوشن بالاتر کور کردید بعد به اعداد ترافلاپس علاقه ندارید؟
جدا؟
اتفاقا به نظر من مایکرو خیلی کم رو این قضیه مانور میده و اصلا بلد نیست از این شرایط به نفع خودش استفاده کنه

اگه داستان برعکس بود و کنسول سونی قویتر بود سونی جد و آباد بیل گیتس و فیل اسپنسر رو گور به گور میکرد تا الان :D
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
نکته اینجاست که آیا دو ترافلاپس قدرت بیشتر یعنی برنده نسل نهم مایکروسافته؟ رسما سونی رو در حد کنسول امپراتور فرض میکنن ایکس باکس فن ها؟
110 میلیون فروش کنسول و چندین و چند بازی تاپ با امتیاز بالای 90 و استودیو هایی ک تضمینی گوتی میدن، چهار نسل برتری رو نسبت به رقیب داشتن ووووو... اینا همه ب خاطر ۲ ترافلاپس کمتر یکشبه نابود میشه؟؟؟

الان کار کی سخت تره توی فروش کنسول، سونی یا مایکرو؟
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
نکته اینجاست که آیا دو ترافلاپس قدرت بیشتر یعنی برنده نسل نهم مایکروسافته؟ رسما سونی رو در حد کنسول امپراتور فرض میکنن ایکس باکس فن ها؟
110 میلیون فروش کنسول و چندین و چند بازی تاپ با امتیاز بالای 90 و استودیو هایی ک تضمینی گوتی میدن، چهار نسل برتری رو نسبت به رقیب داشتن ووووو... اینا همه ب خاطر ۲ ترافلاپس کمتر یکشبه نابود میشه؟؟؟

الان کار کی سخت تره توی فروش کنسول، سونی یا مایکرو؟
نکته اینجاست که شما عنوان تاپیک رو اشتباه گرفتی ول کنم نیستی
کسی نگفت سری اکس پرفروش ترین و کشنده ترین کنسول تاریخ!!
تاپیک در مورد مسایل فنی کنسول میپردازه استاد اعظم (کویرخان )تحلیل فنی میکنن اکس فن ها نوت برداری میکنن چیزی از قلم نیوفته خدایی نکرده :D
کجا صحبت از فروش شد که تحلیل فراستی گونه میفرمایید؟
هیچ وقت قدرت سخت افزاری دلیل بر موفقیت نیست اما چاشنی و اهرم فشار تبلیغاتی خوبیه
همچنین به لحاظ ساخت انحصاری مناسب هم باید منتظر بشینیم نمایش انحصاری هارو ببینیم بعد جدی تر و مطمعن تر در مورد هر دو سمت مقایسه جدی داشته باشیم نه الان که بازی رفت انجام شده و بازی برگشت مونده!
 

bear14

کاربر سایت
Apr 24, 2017
223
هیچ وقت قدرت سخت افزاری دلیل بر موفقیت نیست
مایکروسافت یه مدت میخواست با قدرت سخت افزاری xسونی رو بکشه
اگه شما اون موقعه یکی از مهره هایی مایکروسافت بودید می توانستید این شرکت رو اگاه کنی که با قدرت سخت افزاری بیشتر نمیشه یه کنسول رو شکست داد
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
مایکروسافت یه مدت میخواست با قدرت سخت افزاری xسونی رو بکشه
اگه شما اون موقعه یکی از مهره هایی مایکروسافت بودید می توانستید این شرکت رو اگاه کنی که با قدرت سخت افزاری بیشتر نمیشه یه کنسول رو شکست داد
این صحبت شما برمیگرده به دوران اکس باکس اورجینال!
بله همه هم میدونیم چه اتفاقی افتاد
ضعیف ترین کنسول نسل شیش موفق ترین کنسول نسل شیش شد!
اما ماکروسافت نسل نه نشون داد ماکروسافت نسل هشت و حتی نسل هفت رو هم مسیرش رو ادامه نمیده و خیلی خوب از گذشتش درس گرفته و دوران اوجش تا به اینجای کار که نسل هفت بوده و با فرت و فرت قرارداد تردپارتی خودشو بالا نگه داشت رو هم کنار میذاره و کاملا اصولی عمل میکنه و استدیوهایی رو میخره که پیشینه قوی دارن و میتونه به عنوان فرست پارتی قوی در جهت رشد و رقابت (نه لزوما از ابتدای کار هم سطح بالاترین لول کاری استدیو سونی) که بتونه در این مدت حیات کنسولش محتوای قوی و با کیفیت ارایه بده که اگر خیلی خوب و ۵الی مثل سونی نسل هشت از پس این قضیه بر بیاد حتما موفقیت مشارکتی یا حداکثری هم میتونه داشته باش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر